Vegatopia Forum

Terreur van dierenvrienden

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #200 Gepost op: 10 september 2003, 17:23:42 »
Op welke grond wil je die gatherings dan verbieden, vraag ik me af?
Criminele organisatie? Ik heb geen flauw idee hoe die gatherings eruitzien, maar als het een groep mensen is die bij elkaar komt om dierenbevrijdingsacties en vernielings- en stalkpraktijken uit te gaan voeren, dan is het in feite ook een criminele organisatie.
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

delighteddd

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #201 Gepost op: 10 september 2003, 20:02:19 »
Een slachthuis waarin dieren, seconde na seconde automatisch de nek wordt opengereten. Dit noem ik terreur. En de slachters terroristen. De vleeseter een medeplichtige. Volgens onze huidige ´democratische´regering zou het goed zijn om terroristen op te sluiten in strafkampen. Van mij mogen ze...

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #202 Gepost op: 11 september 2003, 11:21:21 »
Criminele organisatie? Ik heb geen flauw idee hoe die gatherings eruitzien, maar als het een groep mensen is die bij elkaar komt om dierenbevrijdingsacties en vernielings- en stalkpraktijken uit te gaan voeren, dan is het in feite ook een criminele organisatie.

't is niet echt een organisatie, maar meer een samenscholing van idividuen. Verder staan bevrijdingsacties en vernielingspraktijken nooit op het programma, maar worden ter plaatse uitgevoerd door dat de emoties hoog oplopen bij de actievoerders. Probeer als organisator die mensen dan nog maar tegen te houden...
Vorig jaar ging het trouwens ook mis doordat een of andere grapjas een ruit van de Mac in moest gooien.

Ik denk niet dat je de gatherings zou kunnen verbieden. En mocht het wel kunnen, dan zou het toch heel moeilijk gaan omdat de organisatie toch al heel erg in het geheim gebeurt.
:koffie: 35, nog steeds veg@

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #203 Gepost op: 11 september 2003, 11:29:00 »
't is niet echt een organisatie, maar meer een samenscholing van idividuen.
Da's voor de wet al voldoende.

Degenen die de mensen bij elkaar brengen zijn naar mijn mening ook verantwoordelijk voor welke mensen ze mee laten doen en dus ook gedeeltelijk verantwoordelijk voor de schade die door hoog opgelopen emoties ontstaat. Moet je maar mensen meenemen die daar niet zo vatbaar voor zijn.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #204 Gepost op: 11 september 2003, 12:34:00 »
Verder staan bevrijdingsacties en vernielingspraktijken nooit op het programma, maar worden ter plaatse uitgevoerd door dat de emoties hoog oplopen bij de actievoerders. Probeer als organisator die mensen dan nog maar tegen te houden...

Ja, eh... ze zouden wel gek zijn als ze dat op het programma gingen zetten, dan worden ze meteen opgerold vanwege voorbereiding voor criminele activiteiten. Ik geloof er niks van dat het een kwestie is van toevalligerwijze hoogoplopende emoties, trouwens.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #205 Gepost op: 11 september 2003, 12:41:08 »
Ik geloof er niks van dat het een kwestie is van toevalligerwijze hoogoplopende emoties, trouwens.
Ze zijn inderdaad wel veel te vaak trots op de resultaten ervan...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #206 Gepost op: 11 september 2003, 14:24:31 »
Ik denk niet dat je de gatherings zou kunnen verbieden. En mocht het wel kunnen, dan zou het toch heel moeilijk gaan omdat de organisatie toch al heel erg in het geheim gebeurt.
Of het uitvoerbaar is, is vraag twee. Maar ik vraag me af hoe moeilijk het is als je kunt aantonen dat er ieder jaar gedonder in de tent is die direct met de gathering in verband kan worden gebracht.  Dan zou de overheid op z'n minst eens een duidelijke waarschuwing richting de organisatie van de bijeenkomst kunnen afgeven.

Zou trouwens ook goed zijn voor het imago van alles wat vega(n) is: als de overheid de organisatie van de gathering publiekelijk waarschuwt, komt er media-aandacht. Vega(n)- en dierenrechtenorganisaties kunnen daar vervolgens gebruik van maken om zich ondubbelzinnig te distantiëren van het soort acties waar bijvoorbeeld militantvegan over bericht.
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van vleeseters & companen
« Reactie #207 Gepost op: 11 september 2003, 21:51:49 »
Het is onmogelijk om voor alle vermoorde dieren in de bres te springen. Dat ten eerste.

En als je dat al wilt doen, dan is vernielen van andermans eigendom vaak onnodig en het loslaten van dieren in een gebied waar ze niet horen ontzettend stom.

Als je zo nodig een of meerdere dieren wilt redden, ga dan naar een slachthuis en spring er tussen als iemand een dier wil doden. DAT is "een leven redden".

Ik begrijp dat jij volledig gelooft in "oog om oog, tand om tand". Ga vooral je gang. Maar ik vind het wel jammer dat je tussen neus en lippen door even stelt dat "men" waarschijnlijk erg gewelddadig wordt als ze zelf in gevaar zijn. Ik waag dat te betwijfelen.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van vleeseters & companen
« Reactie #208 Gepost op: 11 september 2003, 21:54:13 »
Ja, ik vind mijn eigen soort het belangrijkst. Elke andere soort zal zich ten koste van andere soorten uitbreiden trouwens als de soort de kans krijgt. De natuur is wreed en mooi. Mijn tuintje wat zo idyllisch oogt is een enorm slagveld. Als ik ga beschrijven wat dieren elkaar zoal aandoen... Mensen kunnen kiezen - dat maakt ze zo bijzonder. En mooi is het als mensen niet kiezen voor geweld.
de tuin: dat ben ik

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #209 Gepost op: 11 september 2003, 22:30:45 »
Ik geloof er niks van dat het een kwestie is van toevalligerwijze hoogoplopende emoties, trouwens.

Ik weet het niet. Ik zou zelf niet over gaan tot gewelddadige actie's, maar als je op zo'n moment daar bent, al het materiaal over dierenleed hebt gezien, word je toch wel erg giftig. Als je bij de poorten van het BPRC staat en je hoort de apen schreeuwen, dan lopen mijn emoties van woede en frustratie ook hoog op. Niet dat ik me niet kan inhouden, ik zal wel moeten, ik kan het me niet veroorloven, maar was ik 11, 12 jaar jonger geweest had ik gegarandeerd met mijn hart gehandeld en niet met mijn verstand.

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #210 Gepost op: 11 september 2003, 22:33:55 »
Maar dan heb je het over een steen door de ruit of iets dergelijks. Niet over vijftien verschillende acties in een weekend, lijkt me.
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #211 Gepost op: 11 september 2003, 23:03:23 »
Maar dan heb je het over een steen door de ruit of iets dergelijks. Niet over vijftien verschillende acties in een weekend, lijkt me.

Nou, eerlijk gezegd, jawel hoor, ik denk het wel...
Ik ben nou eenmaal snel opgefokt als het om dierenleed gaat.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #212 Gepost op: 11 september 2003, 23:12:19 »
Ik zou zelf niet over gaan tot gewelddadige actie's, maar als je op zo'n moment daar bent, al het materiaal over dierenleed hebt gezien, word je toch wel erg giftig.

Natuurlijk! En dat is ook wat ik bedoel: er wordt hier bewust uitgelokt. Fanatieke jonge mensen uit de hele wereld bij elkaar brengen, ze voeren met heftige video's en dan ronkende busjes voorrijden en ze bij de dieruitbuiters voor de deur afleveren. Daar bestaat een weinig diervriendelijk spreekwoord voor met een kat, een stuk spek en een flinke hoeveelheid touw. ;)

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #213 Gepost op: 12 september 2003, 09:00:58 »
Kunnen we niets eens een sit-inn actie gaan voeren ofzo? Met een zooitje vegs de toegangsweg naar een vleesfabriek of slachterij afsluiten?

Dan kunnen mensen ook zien dat er níet-geweldadige manieren van actievoeren zijn.

*het is zooo jammer dat al die actiegroepjes zo versplinterd zijn...... :(
:witch2:

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #214 Gepost op: 12 september 2003, 09:18:12 »
Ik ben voor!

Maar wel een vraag: wordt je dan opgepakt door de politie of niet? (nog nooit zoiets gedaan)

En ik kan alleen op donderdag...maar ik wil best meedoen als zoiets georganiseerd wordt.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #215 Gepost op: 12 september 2003, 09:43:27 »
Weet ik niet, en dat is dus precies wat ik bedoel. Mensen willen wel (binnen hun agenda en andere verplichtingen), maar weten niet hoe en wat. De mensen die wel ervaring hebben met dieren-acties zijn zo ruziezoekerig dat ze ieder een eigen stichtingetje hebben en elkaar zwart maken of hier iets posten dat vegatopians speciesist zijn. Nee, dat schiet op.  ::)

Wat ik wel weet;
  • Het zitten op de openbare weg zal wel verboden zijn, mijn ervaring is dat de politie komt en je vriendelijk verzoekt in de berm te gaan zitten/ op de stoep te blijven. Als goede burger voldoe je natuurlijk (uiterst traaaaaaaag) aan dat verzoek. Hoe het gaat als je dan de politie uit gaat schelden etc. weet ik als braaf meisje niet.
  • Organisatie. De paar acties die ik totnutoe heb helpen organiseren zijn de mist in gegaan, dus ik doe dat niet. Van mensen die organiseren wordt heel veel gevraagd, die moeten dat ook echt kunnen en willen.
  • Het moet natuurlijk gebeuren op een dag/tijd dat iedereen schikt, maar ook dat het bedrijf in bedrijf is
  • Er moet iemand zijn, die bij voorkeur netjes gekleed is en er presentabel(lees normaal) uitziet, die een mooi verhaal kan houden tegen de pers.
  • Het moet absoluut vreedzaam zijn, ik moet mijn dochter mee kunnen nemen, je hebt gewoonweg niks aan stenengooiende lefgozertjes, laat die hooligan worden ofzo.
  • Waarschijnlijk te hoog gegrepen, maar voor instant bekendheid is een BN-er natuurlijk handig
  • Even hoog gegrepen. Zoveel mogelijk organisaties erbij, hun onderlinge twisten dienen ze gewoon even te vergeten, het gaat niet over wie de betere dierenvriend is, het gaat om het helpen van die dieren door bekendheid te geven aan wat er gebeurd en de stigmatisering die er nu is weg te halen
Zoals ik zei, moeilijk, misschien onmogelijk, maar wie is er voor?
:witch2:

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #216 Gepost op: 12 september 2003, 09:48:20 »
Als dat debat geweest is, initiatief van Minister Veerman en hij vindt "ons" aan zijn zijde tegen de hypocrisie van veel vleeseters dan zou een demonstratie van vegetariers leuk zijn en erg opvallen.
1 - de "coalitie" is nogal ongewoon. Als de "Volkerts en bijna-Volkerts" een rechts kabinet in deze steunen...Voor domme mensen erg verwarrend.
2-  we geven een flink signaal aan de consumenten
3- Doordat het zo opvalt zal het in de media opgepikt worden
de tuin: dat ben ik

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #217 Gepost op: 12 september 2003, 09:50:05 »
Zeker moeilijk, maar ik blijf voor.

Helaas heb ik geen ervaring met het organiseren van akties, anders zou ik wel willen helpen. Ik ben wel goed in regelen, namelijk.

En de politie uitschelden doen we niet, he? Da's ook niet netjes. Die doen ook hun werk maar.

Hoe netter je zelf blijft, hoe frustrerender het is voor diegenen die hun geduld/fatsoen verliezen. Dus zelfs als de politie onaardig tegen jou doet (of wie dan ook eigenlijk), gewoon netjes blijven.

Ik heb in het verleden wel een paar keer meegedaan aan akties en ik ben behoorlijk uitgescholden. Geen fout woord over mijn lippen laten gaan. En dan worden ze kwaad, maar da's niet mijn probleem.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van vleeseters & companen
« Reactie #218 Gepost op: 12 september 2003, 10:34:42 »
Daarnaast zijn duizenden koeien en zeugen verkracht (ook wel kunstmatige inseminatie genoemd).

Ah, ik zal vanavond m'n achterbuurvrouw eens even gaan vertellen dat ze laatst verkracht is, zal ze leuk vinden om te horen.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van vleeseters & companen
« Reactie #219 Gepost op: 12 september 2003, 10:46:59 »
Daarnaast zijn duizenden koeien en zeugen verkracht (ook wel kunstmatige inseminatie genoemd).
Ah, ik zal vanavond m'n achterbuurvrouw eens even gaan vertellen dat ze laatst verkracht is, zal ze leuk vinden om te horen.
Gut, jij kan ook geen enkel onderscheid maken tussen wat mensen zelf willen en wat ze dieren aandoen, he?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.