Vegatopia Forum

Terreur van dierenvrienden

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #180 Gepost op: 08 september 2003, 18:37:59 »
Ik snap die nertsenvrijlaters niet echt, als je ze vrij laat worden ze of overreden, of ze komen om van de honger, en dat is ook niet erg diervriendelijk.
In de kooi laten zitten wel?
Nee, maar wat is nou écht de winst van het vrijlaten?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #181 Gepost op: 08 september 2003, 18:40:49 »
Ik snap die nertsenvrijlaters niet echt, als je ze vrij laat worden ze of overreden, of ze komen om van de honger, en dat is ook niet erg diervriendelijk.
In de kooi laten zitten wel?
Nee, maar wat is nou écht de winst van het vrijlaten?
voordeel: dieren hebben vrijheid gekent.

nadeel: imago van geweldloze activisten word verpest
nadeel: van de bevrijde dieren gaan er een hoop dood
nadeel: groot deel word weer gevangen en alsnog gebruikt/misbruikt.

De winst is alleen voor hun. Omdat de nadelen voor hun denk minder tellen.
Stem op de Partij voor de Dieren

ShiN

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #182 Gepost op: 08 september 2003, 18:45:26 »
Wat ook jammer is dat nertsen zelf ook goed instaat zijn om een omgeving op te eten en te vernielen, maarja.. het is natuurlijk ook nooit de bedoeling geweest dat er zoveel nertsen op 1 plaats zijn.

Zodra een dierenbevrijder zorgt voor goede nazorg juich ik het initiatief zeker toe, beetje jammer dat dat niet het geval is. Maar ik vind het wel te prijzen dat de mensen ervoor gaan (ookal is het niet uitermate slim naar mijn bescheiden mening)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #183 Gepost op: 08 september 2003, 18:45:27 »
Nee, maar wat is nou écht de winst van het vrijlaten?
voordeel: dieren hebben vrijheid gekent.
Vrijheid is echt toch wel meer dan niet opgesloten zitten. Wat is die vrijheid waard voor een dier dat het concept vrijheid niet kent en verward, gestresst en hongerig in een onbekende omgeving terecht komt?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #184 Gepost op: 08 september 2003, 19:07:03 »
Vrijheid is echt toch wel meer dan niet opgesloten zitten. Wat is die vrijheid waard voor een dier dat het concept vrijheid niet kent en verward, gestresst en hongerig in een onbekende omgeving terecht komt?

Je hebt gelijk. Ik weet geen andere voordelen meer :)
« Laatst bewerkt op: 08 september 2003, 19:07:22 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #185 Gepost op: 08 september 2003, 19:24:13 »
Maar ik vind het wel te prijzen dat de mensen ervoor gaan (ookal is het niet uitermate slim naar mijn bescheiden mening)
Maar waar gaan ze voor? Zelfverheerlijking? Afgezien van een soort van heldenstatus voor de bevrijders heeft de gemiddelde dierenbevrijdingsactie nauwelijks voordelen.
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

ShiN

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #186 Gepost op: 08 september 2003, 19:37:14 »
Maar ik vind het wel te prijzen dat de mensen ervoor gaan (ookal is het niet uitermate slim naar mijn bescheiden mening)
Maar waar gaan ze voor? Zelfverheerlijking? Afgezien van een soort van heldenstatus voor de bevrijders heeft de gemiddelde dierenbevrijdingsactie nauwelijks voordelen.

ik denk niet dat het gaat om de heldenstatus.. (denk ik tenminste hoor)
opzich heb ik wel respect voor die instelling van niet chatten op forums maar doen, maar zoals ik ook al eerder zei vind ik dat het zonder nazorg een heel nutteloze actie.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #187 Gepost op: 08 september 2003, 21:44:06 »
Maar ik vind het wel te prijzen dat de mensen ervoor gaan (ookal is het niet uitermate slim naar mijn bescheiden mening)
Maar waar gaan ze voor? Zelfverheerlijking?

KDDB: als ze niets zouden doen, dan zouden zij zich kut voelen. Gezien de jubel-berichten op de ALF- en andere sites krijgen ze er een behoorlijke kick van. Hoe noem je het iets doen om van een kutgevoel af te komen, of om dit gevoel te voorkomen en er vervolgens een kick aan overhouden? Is daar een mooie term voor? :)

Die nertsen worden er imo in ieder geval bepaald niet echt vrolijker van, zie ook Christaans bericht.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #188 Gepost op: 09 september 2003, 20:30:01 »
ik denk niet dat het gaat om de heldenstatus.. (denk ik tenminste hoor)
Ik weet het ook niet hoor. Het is alleen dat die acties geen nut hebben, en dat het toontje van het soort dierenbevrijders waar we het nu over hebben doet vermoeden dat die lui zichzelf wel heel erg nobel vinden.
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

ShiN

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #189 Gepost op: 09 september 2003, 20:55:20 »
ik denk niet dat het gaat om de heldenstatus.. (denk ik tenminste hoor)
Ik weet het ook niet hoor. Het is alleen dat die acties geen nut hebben, en dat het toontje van het soort dierenbevrijders waar we het nu over hebben doet vermoeden dat die lui zichzelf wel heel erg nobel vinden.

ja, beetje meer vermogen tot relativeren zou sommige individueen geen kwaad doen, ik heb inmiddels ook een paar van de verslagen van acties gelezen, maar daar komt toch bitter weinig naar voren over de gevolgen van de acties.
« Laatst bewerkt op: 09 september 2003, 20:55:36 door ShiN »

Offline heliofoor

  • ***
  • 249
  • Geslacht: Man
    • Diggin' for Dirt
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #190 Gepost op: 10 september 2003, 00:40:21 »
Citaat
Onder de 49 dierenactivisten die afgelopen weekeinde zijn opgepakt in Putten, bevindt zich een grote groep actievoerders uit Finland.

De politie hield de activisten aan nadat zij bij een nertsenfokkerij zo'n 6000 dieren hadden vrijgelaten en enkele auto's van de eigenaar hadden vernield. Een groot deel van de actievoerders wist te ontsnappen, maar te hulp geschoten buurtbewoners wisten er enkele tientallen tegen te houden.

De politie vermoedt dat de buitenlandse activisten, waaronder dus Finnen, naar Nederland zijn gekomen om elkaar te ontmoeten.
Fok.nl

Fokkers noemden het al: Terroristisch tourisme.  8)

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #191 Gepost op: 10 september 2003, 11:47:07 »
Ik vertrouw het bericht van Nu en Fok al niet. Naast dat ik totaal niets had gehoord over een vechtpartij zijn 6000 (!!) nertsen erg veel dieren!. Het waren er eerder (volgens militantvegan ook) 200 ofzo. De Gelderlander meldde dat het er 500 waren en indymedia 700.
:koffie: 35, nog steeds veg@

femke

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #192 Gepost op: 10 september 2003, 11:58:11 »
Ook wel een beetje jammer hoe ze reageren op de email van een 2e kamerlid van de vvd. Zie het linkje van Sander. Kunnen ze echt opkomen voor de goede zaak, omdat hij een gesprek wil, kafferen ze hem alleen maar uit. Jammer, en vooral een gemiste kans.

Zo zie je, dat ze niet echt een oplossing willen, ze willen de robin hood uit blijven hangen. Zal toch wel wat met ego te maken hebben. Hoewel ik er op zich wel bewondering voor heb, dat ze zo idealistisch zijn, dat ze er zelfs voor in de gevangenis willen zitten. Maar ik kijk idd vooral naar: wat levert het nu concreet uiteindelijk op?

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #193 Gepost op: 10 september 2003, 12:54:35 »
De Trouw, spuit elf, heeft vandaag een artikel over de nertsenbevrijding (en het bezoeken van negen Huntington-medewerkes, het intrappen van de deur van het BPRC, het dichtlijmen van de deursloten bij een BPRC werknemer en het bekladden van de muren met de slogan "There's no justice just us"). Ze hebben het in dat artikel trouwens over ongeveer 6000 nertsen, maar ik weet niet uit welke bron ze dat hebben. Hoe dan ook, dit stuk vond ik interessant:

Citaat
De golf van acties had alles te maken met het feit dat er afgelopen weekeinde in Oost-Nederland voor de derde keer een animal rights gathering werd gehouden, een internationaal kamp voor dierenactivisten. Uit vele europese landen waren demonstranten aanwezig.

Wat me deed afvragen: moeten die gatherings dan niet gewoon verboden worden? Ik weet zelf eigenlijk nog niet het antwoord op de vraag, maar dat van die knuppels en honederhokken enzo bevalt me altijd wel. Vandaar deze steling :)
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #194 Gepost op: 10 september 2003, 14:04:05 »
Wat me deed afvragen: moeten die gatherings dan niet gewoon verboden worden?

Ja, en voetbalwedstrijden voortaan zonder publiek spelen, scheelt ook een boel gekut!
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #195 Gepost op: 10 september 2003, 14:14:45 »
Ja, en voetbalwedstrijden voortaan zonder publiek spelen, scheelt ook een boel gekut!
Ben ik helemaal voor. Profvoetbal afschaffen (lees: ophouden met het subsidiëren van voetbalclubs met een incompetente boekhouder) vind ik beter, trouwens :)
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

ellen

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #196 Gepost op: 10 september 2003, 14:28:54 »
Best, maar dan wil ik wel pleiten voor een verplichte verspreiding van de HKN :)

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #197 Gepost op: 10 september 2003, 14:57:11 »
Ze hebben het in dat artikel trouwens over ongeveer 6000 nertsen, maar ik weet niet uit welke bron ze dat hebben. Hoe dan ook, dit stuk vond ik interessant:

Citaat
De golf van acties had alles te maken met het feit dat er afgelopen weekeinde in Oost-Nederland voor de derde keer een animal rights gathering werd gehouden, een internationaal kamp voor dierenactivisten. Uit vele europese landen waren demonstranten aanwezig.

Wat me deed afvragen: moeten die gatherings dan niet gewoon verboden worden?

Ik vraag me ook af wat de bronnen van Trouw zijn, want die Gathering was dus niet in Oost-Nederland en dat zal de politie ook wel geweten hebben.

Op welke grond wil je die gatherings dan verbieden, vraag ik me af?
:koffie: 35, nog steeds veg@

ellen

Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #198 Gepost op: 10 september 2003, 14:58:46 »

Op welke grond wil je die gatherings dan verbieden, vraag ik me af?

Lidmaatschap van een criminele organisatie? Werkt bijna altijd.. :devil:

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Terreur van dierenvrienden
« Reactie #199 Gepost op: 10 september 2003, 16:05:23 »
Citaat
Op welke grond wil je die gatherings dan verbieden, vraag ik me af?

op nederlands grond :)
« Laatst bewerkt op: 10 september 2003, 16:06:24 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren