naar Fukuoka met KLM. Het reisburo had vegan opgegeven, ik kreeg dat niet zo vlug aangepast in vegetarisch, en liet het maar zo, want op zich niks mis met vegan.
Op de heenweg wederom:
Met KLM naar Dubai, had om een westerse veggie maaltijd gevraagd.
Ik kreeg twee soort timbaaltjes van mais met erbij stukjes minimaiskolf en daar weer bij een spinazie-munt souffle. Een beetje gek maar wel erg lekker.
2 keer hetzelfde is me nog niet eerder overkomen. De maistimbaaltjes bleken polenta te zijn. Wederom lekker. Erbij geloof ik fruit, dat betrekken ze in Amsterdam tegenwoordig van Del Monte of Chiquita, erg vers, prima.
Het ijsje halverwege overgeslagen. Daarna als ochtendmaaltijd een mierzoete zoete rijst met rabarber. Erbij wel goed fruit. Ik trek dat enorm zoete op de ochtend erg slecht, volgende keer toch maar weer Aziatisch, waarvan het nadeel is dat je mogelijk een rare samosa krijgt als de anderen vliegtuig-roerei krijgen, maar liever een samosa dan iets enorm zoets.
Terug van Osaka naar Nederland, wederom KLM:
Mini maiskolfjes, lekker tomaatje, gele rijst. Erbij paddenstoelensalade en kers-gelpuddinkje. Gegeven door een enorm sympathieke flight attendant, die ook direct broodjes ging halen (zodat we voor broodjes niet hoefden te wachten tot de kar met eten voor anderen langs kwam) en ook aanbod alvast drinken te halen, omdat er alleen water bij zat, maar we misschien wel wat anders meteen er al bij wilden in plaats pas later.
Halverwege een ijsje, maar niet zo'n stom cuypje, maar een lange wafel, waaronder chocola waaronder ijs. Erg lekker.
Voor aankomst weer eten, dezelfde sympathieke flight attendant vroeg bezorgd of we wel een ander gerecht kregen, want hij had de indruk dat het hetzelfde als eerder was (maar dat was niet zo): allerlei Aziatisch gestoomde groenten: baby shanghai, shimejipaddenstoelen en meer. Erbij een salade en fruitbakje.
Er is op vluchten naar Japan ook altijd warme groene thee en koude Japanse thee aanwezig, heel fijn.