Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

Offline Selly

• 30.783
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #340 Gepost op: 12 oktober 2011, 19:38:12 »
De eerste az-veg maaltijd van KLM die ik kreeg zag er niet az-veg uit. Wel als kip met mosterd, en dat was het ook. Gelukkig zag ik het op tijd.

Op zich vind ik az-veg lekker, maar drie warme maaltijden op een vlucht was wat veel, ik had wel een broodje kaas gelust.

Ik ben om die reden over gestapt op de Europese veg, omdat je altijd een extreem Aziatisch ontbijt krijgt, normaal vind ik dat niet erg, maar in het vliegtuig heb ik liever een westers ontbijt. En de westerse avondmaaltijd is ook vaak erg lekker.
,,,,فلافل

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #341 Gepost op: 12 oktober 2011, 19:45:07 »
Ik geloof dat ik het voor de terugvlucht niet kan wijzigen ("U kunt dit eenmalig doen en wijzigen is niet mogelijk.") maar voor de volgende keer is dat wel een goed idee ja.

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #342 Gepost op: 12 oktober 2011, 22:27:15 »
Aziatisch, gok ik.

Ahh ik snap. Ik vond het niet echt lekker, vorige keer. Dus ik zou ook voor europees gaan. Voorgaande keer wist ik niet dat er een keuze mogelijkheid was.

@Poek, ik heb met een belletje naar de luchtvaartmaatschappij (EVA air) in NL de terugreis gewoon kunnen wijzigen hoor. Misschien even telefonisch proberen?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #343 Gepost op: 17 december 2011, 09:41:20 »
Vorige week bij KLM. Ik had weer Westers vegetarisch. Op de heenweg was dat helemaal niet Westers, maar wel erg lekker: Indische tempeh, lekkere rijst en een bloemkool-kerriegerecht. Er zat een wat gekke salade met o.a. kokos, mango en 1 lekkere olijf en een lekker appeltaartje bij. Later keuze uit een snack (die iedereen kreeg): cake of pizzapunt. De pizzapunt was veggie volgens de stewardess en was best oke.
Op de terugweg eerst ontbijt: 2 gepocheerde-stijl eieren (maar de dooier dan wel hard, maar dat is in een vliegtuig natuurlijk wel logisch en ook prima), erbij erg lekkere aardappels en spinazie met tomaat. Erbij salade zonder dressing en een zomerfruit-broodpuddinkje.
Later nog lunch, maar ik ben een beetje vergeten wat dat was, in elk geval een broodje sla dat ik niet heb gegeten en nog iets erbij dat ik wel weer lekker vond.
Prima tevreden.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #344 Gepost op: 02 mei 2012, 16:03:23 »
Turkish Airlines: ontbijt voor iedereen: broodje met kaas, wat tomaat en komkommer, olijven. Plakje cake.

Verder had ik gebeld dat ik graag vega wilde. Dat was vegan, maar dat maakt niet uit. Groenteprutje met rijst, salade en fruit toe. (Ik vind het dan meteen wel jammer dat ik dan ook niet een lekker vet toetje krijg). Saai, maar prima dus.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #345 Gepost op: 14 mei 2012, 12:14:47 »
Lufthansa München-Athene: ik had eigenlijk een snack/broodje verwacht, maar het was een heuse vliegtuigmaaltijd. En wel vegetarisch: tagliatelle met spinazie-roomsaus en stukjes gedroogde tomaat. Goed op smaak gebracht.

Erbij ook een standaard-afbakbroodje met boter. Het Amerikaanse echtpaar naast me verzuchtte: "Mjam, er gaat toch niets boven een echt Duits broodje."
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #346 Gepost op: 16 mei 2012, 11:59:56 »
Lufthansa München-Athene: ik had eigenlijk een snack/broodje verwacht, maar het was een heuse vliegtuigmaaltijd. En wel vegetarisch: tagliatelle met spinazie-roomsaus en stukjes gedroogde tomaat. Goed op smaak gebracht.
Ik trek alle lof voor Lufthansa weer in. En wel omdat de maaltijd op de terugweg dus niet vegetarisch was. En dat was nog niet eens het ergste: na mijn vraag of ze ook iets vegetarisch hadden, waren de stewardessen in een lichte paniek. Vervolgens rent een van de twee naar de voorraadkast, vindt 'godzijdank' een banaan en een gebakje, werpt me dat toe en vergeet me ook wat te drinken te geven. Hoogst onprofessioneel.

Statistisch gezien zaten er in het vliegtuig zo'n zes vegetariërs. Als luchtvaartmaatschappij kun je dus:
1) standaard een stuk of wat vegetarische alternatieven incalculeren
2) besluiten dat je geen rekening met de doelgroep houdt en de stewardessen instrueren hoe ermee om te gaan
Een indianendans en vervolgens een banaan in mijn schoot geworpen krijgen: nee, dank u.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #347 Gepost op: 25 mei 2012, 01:26:37 »
Voor wie geïnteresseerd is, het antwoord van Lufthansa op mijn klacht. Eigenlijk een best geslaagd samenraapsel uit vastgelegde bouwstenen  ;D.

Thank you for your correspondence which we received via our website on 16 May 2012. We appreciate your patience whilst waiting for our response.

It is our goal to provide a comfortable, gratifying journey for our customers. We therefore regret to learn your disappointment when your experience onboard flight LH1753 from Athens to Munich on 15 May 2012 was not in line with your expectations.

We strive to accommodate our customers’ dietary and religious requirements by offering meals which are appealing, as well as appropriate to their specific needs and we apologise for your discomfort when a vegetarian meal was not provided.

The meals we offer during our flights, and the quantities of each type of meal stored, are based on carefully assimilated data collected through surveys, onboard comments and various other feedback media we have received from our passengers. We thank you for highlighting your disappointment with our selection on your journey with us and assure you that this information has been taken into account in the ongoing process of product evaluations by the director of menu design and meal development.

Furthermore, your perspective of the handling of the situation by our cabin crew is understandable. The service we provide during these unexpected situations ultimately determines how our customers feel about us and will differentiate Lufthansa from our competitors. Our personnel are expected to do everything possible to hold inconvenience to a minimum and we offer our apologies that the service you received was not in line with our standards.

Lufthansa makes every effort to provide the highest possible standard of service in all areas of our operations, and we appreciate your taking the time to tell us of your experience. We hope you will draw on your positive experiences and offer us the opportunity to welcome you onboard in the future in an effort to regain your confidence. 

It is very important to us to be able to look upon you as one of our valued customers, and we hope that you will continue to fly with Lufthansa in the future. Please be assured that we will do our utmost to make sure that your future flights with us are enjoyable in every way.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #348 Gepost op: 25 mei 2012, 09:23:20 »
Met andere woorden, "Uw klacht is gearchiveerd in /dev/null."

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #349 Gepost op: 25 mei 2012, 19:06:15 »
Als je weer gaat vliegen met Lufthansa, stuur ze dan een emailtje met je vluchtgegevens.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #350 Gepost op: 25 mei 2012, 19:45:50 »
Dit is wel een hele holle mail allemachtig.
,,,,فلافل

Offline Gabs

• 796
« Reactie #351 Gepost op: 29 mei 2012, 10:04:53 »
Jammer dat vliegmaatschappijen altijd denken dat je als vegetarier niet van lekkere snacks en toetjes houdt! Altijd iets van yoghurt of fruit na, terwijl de anderen lekkere cakejes geserveerd krijgen. Het is natuurlijk omdat ze maar een catergorie hebben voor vegetarisch, veganistisch en misschien nog iets...

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #352 Gepost op: 22 juli 2012, 12:25:58 »
Air Canada, Montreal-Frankfurt. Net als op de heenreis vorige week keurig een aparte vegetarische maaltijd. Op de heenreis was het een wat fantasieloze maar goed eetbare compositie van wat rijst, broccoli en worteltjes; op de terugreis een prima gekruide chana massala. Toe een vegan fudge.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #353 Gepost op: 05 december 2012, 14:24:38 »
In september vloog ik met Emirates naar Singapore (via Dubai). Het eten was erg prima.
Van Ams naar Dubai waren er heel erg veel mensen met een special meal. Wij hadden Europees veggie (Aziatisch veggie is ook een mogelijkheid) en kregen lekkere ratatouille met kaas, enorm lekkere, niet te gare broccoli en rijst. Erbij salade, fruit, crackers met le Vache qui rit, breadsticks met chilisaus en een zacht broodje.
Op het stuk van Dubai naar Singapore kregen we champignonragout met echt wel gave paddenstoelen erin, Griekse salade met citroen, rijst, een roompuddinkje en een zacht broodje. Later nog een lekker creamcheese-broodje met komkommer. Ook waren er steeds cupnoedels te krijgen waar ze dan ook een veggie variant van hadden (anders dan bij KLM die alleen een non-veggie variant hebben) maar die heb ik niet genomen. Was wel tevreden.
Op de weg terug was het weer zoiets, maar niet met de chilisaus of de Vache qui rit.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #354 Gepost op: 15 december 2012, 12:27:54 »
Met KLM naar Dubai, had om een westerse veggie maaltijd gevraagd.
Ik kreeg twee soort timbaaltjes van mais met erbij stukjes minimaiskolf en daar weer bij een spinazie-munt souffle. Een beetje gek maar wel erg lekker. Erbij een salade van gegrilde groenten en fruit en een knapperig broodje. Later nog een Indiaas gevuld broodje. En een heel zoet cakeje.

Op de terugweg lasagna, met veel kaas en erbij wat gegrilde paprika en ui. Een lekkere salade erbij en een zomerpuddinkje van brood en fruit. Later nog een zacht klein bolletje met komkommer en kaas, maar dat heb ik niet genomen.
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #355 Gepost op: 30 januari 2013, 09:39:20 »
klinkt erg goed!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #356 Gepost op: 20 februari 2013, 19:50:36 »
Met TAP (uitgevoerd door Portugalia) naar Porto. Ik had al op het vliegveld gegeten en verwachtte aan boord niet echt eten (vlucht van 2 u en 20 minuten). Kwam er een rijstschotel met een broodje, boter, bakje sinaasappelstukjes. De rijst was niet vega, ik had (dacht ik) ook niet doorgegeven dat ik vega was, maar had dus ook niet echt honger, dus nam alleen de sinaasappel en het broodje.
Voor de terugvlucht toch maar even gekeken of je op de TAPsite ergens kon doorgeven dat je vega bent. Kon ik niet vinden. En toen bleek dat ik bij mijn boeking via Expedia had doorgegeven dat ik veggie was.
Op de terugweg vroeg ik dus om iets vega's. De stewardess moest even kijken. Anderen kregen een broodje en vloeibare perzik, ik kreeg een  bakje met vijf (5!) druiven. Maar het waren enorme druiven en ze waren echt wel erg lekker. Ik vond het dus wel best. En ik kreeg ook zo'n vloeibare perzik.
,,,,فلافل

Offline RvO

• 286
« Reactie #357 Gepost op: 20 februari 2013, 20:39:22 »
Rond kerst naar Cyprus geweest, met Air Cyprus.
Opgegeven dat ik vegetarisch wilde eten. In het vliegtuig ontstond enige paniek daarna kreeg ik melding dat ze geen vega hadden, maar wel vis. Na ja vooruit, doe dan maar. Na meer dan een half uur kreeg ik een stuk "karton" dat nog vaag naar vis rook. Brrr.  >:(
Op de terugweg heb ik het er maar bij laten zitten.  :-X

« Reactie #358 Gepost op: 14 maart 2013, 15:59:59 »
Met de KLM naar Khartoum gevlogen. Doorgegeven dat ik vegetarier ben. Een prima leuke maaltijd gekregen.
Maar wat schets mijn verbazing: gezien het aantal vegetariers dat tegenwoordig vliegt, biedt de KLM tijdens de vlucht iedereen de keuze uit vegetarisch of niet vegetarisch, zolang de voorraad strekt.
Voor een vlucht van 6 uur had men een leuke maaltijd en snacks voor mij. Terug de nachtvlucht: idem, om 2 uur na het instappen een snack en een keurig ontbijt om 6 uur als je weer landt.
Hulde voor deze prima "lucht"maaltijden in de Economy.

« Reactie #359 Gepost op: 14 maart 2013, 18:04:34 »

Heel leuk maar dat werkt alleen als ze tevoren de rijen langsgaan om te vragen wie vegetarisch wil hebben, anders vis je alsnog achter het net als je pas laat aan de beurt bent. Nog sterker, mijn gereserveerde vegetarische maaltijd is op die manier al eens gekaapt geweest, want ze letten er niet op wie nou precies gereserveerd heeft. Nou ja, één keer wel, toen kwam het als speciale bestelling en had ik mijn eten eerder dan mijn collega's. Dat heb ik destijds nog lang moeten aanhoren op mijn werk.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner