Nou, niet helemaal aan boord van een vliegtuig, maar de Thalys, die gaat toch ook wel bijna zo hard als een vliegtuig.
Afgelopen week de ski-Thalys genomen en omdat we al heel lang geleden hadden geboekt, konden we voor bijna geen extra geld 1e klastickets nemen, wat we dus deden.
Behalve gratis Wifi, stopcontacten (fijn! je zit 8,5 uur in dat ding) en ruimere stoelen krijg je daar een hapje te eten bij dat wordt langs gebracht. Je kunt niet doorgeven dat je vegetariër bent, dus dat was natuurlijk allemaal spannend.
Heenweg: we vertrokken erg vroeg en direct na Schiphol kreeg je een ontbijt. 3 soorten kaas (waarvan 2 echt gewoon heel lekker, o.a. een geitenkaas), prima hard broodje, bio-boter, fruitbakje en nog wat dat ik ben vergeten. En vieze koffie. Alle ontbijtjes waren dus vega. Voor de rest van de reis moest je zelf voor proviand zorgen, maar dat was geen enkel probleem (hoewel je ook naar de bar kon om wat te kopen, maar mijn ervaring is dat die altijd vlug is uitverkocht).
Terugweg: nu kregen we avondeten. Het karretje deelde niet-vegadingen uit. Ik vroeg of er ook iets vegetarisch was, en jawel, dat was er gewoon! Quinoa met wortel-korianderdressing, gebakken haloumi, een wortelsalade met heel veel komijn en een chocolademousse. Wijn erbij. En dat was gewoon dus echt lekker eten, niks mis mee. Leuk.