Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

Offline Selly

• 30.783
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #320 Gepost op: 20 maart 2011, 18:15:53 »
Nou, niet helemaal aan boord van een vliegtuig, maar de Thalys, die gaat toch ook wel bijna zo hard als een vliegtuig.
Afgelopen week de ski-Thalys genomen en omdat we al heel lang geleden hadden geboekt, konden we voor bijna geen extra geld 1e klastickets nemen, wat we dus deden.
Behalve gratis Wifi, stopcontacten (fijn! je zit 8,5 uur in dat ding) en ruimere stoelen krijg je daar een hapje te eten bij dat wordt langs gebracht. Je kunt niet doorgeven dat je vegetariër bent, dus dat was natuurlijk allemaal spannend.
Heenweg: we vertrokken erg vroeg en direct na Schiphol kreeg je een ontbijt. 3 soorten kaas (waarvan 2 echt gewoon heel lekker, o.a. een geitenkaas), prima hard broodje, bio-boter, fruitbakje en nog wat dat ik ben vergeten. En vieze koffie. Alle ontbijtjes waren dus vega. Voor de rest van de reis moest je zelf voor proviand zorgen, maar dat was geen enkel probleem (hoewel je ook naar de bar kon om wat te kopen, maar mijn ervaring is dat die altijd vlug is uitverkocht).

Terugweg: nu kregen we avondeten. Het karretje deelde niet-vegadingen uit. Ik vroeg of er ook iets vegetarisch was, en jawel, dat was er gewoon! Quinoa met wortel-korianderdressing, gebakken haloumi, een wortelsalade met heel veel komijn en een chocolademousse. Wijn erbij. En dat was gewoon dus echt lekker eten, niks mis mee. Leuk.
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #321 Gepost op: 20 maart 2011, 21:46:57 »
Klinkt goed  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #322 Gepost op: 24 maart 2011, 12:45:47 »
Stopcontact zit ook gewoon in de normale Thalys ;), maar verder klinkt het allemaal super!

brenda_lelie

« Reactie #323 Gepost op: 24 maart 2011, 13:28:36 »
klinkt zeker goed! Ik heb al een paar keer de zon-thalys genomen, die gaat in de zomer naar Marseille en als je vroeg boekt is het niet erg duur, maar eerste klas heb ik nog nooit gehad :) misschien dan toch maar eens doen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #324 Gepost op: 27 mei 2011, 19:03:46 »
AMS - Shanghai en Osaka - AMS met KLM. Ik had een keer geen Oosters-vega maar Westers-vega besteld. Dat was prima. Op de heenweg eerst een tempehgerecht gekregen en daarna vliegtuigroerei en op de terugweg pasta en daarna nog een keer gnochhi. Allemaal heel oke.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #325 Gepost op: 11 juli 2011, 17:20:36 »
Lufthansa, München-Barcelona. Een plastic doosje met macaroni, een microgram iets groenteachtigs en een klompje vleesch (een Frikadell, zeg maar de Duitse versie van kötbullar). Het bekende dialoogje: 'heeft u ook iets vegetarisch?' - 'nee, wij serveren slechts één gerecht' ... 'maar u kunt ook gewoon de frikadell niet eten en de rest wel' ... 'o, gaat dat niet....' Maakt de schat me na een half uurtje wakker en wuift enthousiast met een appel en een banaan. Eh nee, bedankt.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

« Reactie #326 Gepost op: 11 juli 2011, 17:49:25 »
Wauw, dat ze op die afstand nog iets serveren tegenwoordig.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #327 Gepost op: 11 juli 2011, 18:10:55 »
Wauw, dat ze op die afstand nog iets serveren tegenwoordig.
Hoeft wat mij betreft ook niet (als ik vier uren in de trein zit, krijg ik ook niets), maar je betaalt er stiekem dus wel voor. En dan wil ik, net als iedereen om me heen, ook wat hebben  :P.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #328 Gepost op: 11 juli 2011, 18:34:03 »
maar je betaalt er stiekem dus wel voor. En dan wil ik, net als iedereen om me heen, ook wat hebben  :P.
Ja, duh, je kreeg toch een appel en een ei banaan  :P
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #329 Gepost op: 16 juli 2011, 15:45:00 »
maar je betaalt er stiekem dus wel voor. En dan wil ik, net als iedereen om me heen, ook wat hebben  :P.
Ja, duh, je kreeg toch een appel en een ei banaan  :P
En op de terugreis kreeg ik een nogal verontwaardigde blik, omdat ik het naar mij toegesmeten broodje ham linea recta heb teruggegooid.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #330 Gepost op: 25 juli 2011, 16:15:37 »
Cityjet naar Londen: broodje kaas op de heenweg (maar ik had geen zin dus niet genomen) en koffie die ik te drinken vond. En er was een chocolaadje.
Terug naar Amsterdam: een snoepje en een best wel eetbaar broodje met Emmental. Beetje veel boter alleen. En tomatensap met selderijzout er apart bij, yum
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #331 Gepost op: 25 juli 2011, 16:22:40 »
Bij een kort stukje KLM kregen we vieze broodjes kaas (correctie: het waren vies uitziende broodjes, ik heb ze niet geproefd) en een stroopkoekje bij de thee. Dat was wel lekker (dat stroopkoekje, de thee niet).
This is between me and the vegetable!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #332 Gepost op: 25 juli 2011, 21:58:34 »
Cityjet naar Londen: broodje kaas op de heenweg (maar ik had geen zin dus niet genomen) en koffie die ik te drinken vond. En er was een chocolaadje.
Terug naar Amsterdam: een snoepje en een best wel eetbaar broodje met Emmental. Beetje veel boter alleen. En tomatensap met selderijzout er apart bij, yum
Ja, Cityjet is best fijn, ze hebben nog dezelfde stijl als toen ze KLM waren. Ik vloog er vorige week mee. Juist 's morgens wel het broodje kaas genomen, en 's avonds niet, want ik had op City Airport gegeten. Ook het tomatensap met selderijzout genomen, was erg lekker!

Ik vlieg nog regelmatig maar het eten is steeds slechter aan het worden voor mijn gevoel. Zeker bij alles wat op Noord Amerika vliegt is het eten een drama, KLM uitgezonderd. Ik eet inmiddels dus veel vaker op vliegvelden dan in vliegtuigen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

« Reactie #333 Gepost op: 06 september 2011, 20:07:30 »
Ik vlieg in oktober met KLM naar Curacao. Ik moet dus wel extra betalen voor vegetarisch. Tja...dat heb ik dan overigens maar gedaan.
Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #334 Gepost op: 06 september 2011, 20:13:31 »
Ik vlieg in oktober met KLM naar Curacao. Ik moet dus wel extra betalen voor vegetarisch. Tja...dat heb ik dan overigens maar gedaan.

He? Sinds wanneer is dat? Er zijn nu sjieke maaltijden waar je extra voor betaalt, en 1 daarvan is vega (da's wel leuk trouwens) maar de 'standaard' vega is toch steeds gratis? Hier staat ook dat het nog steeds kosteloos is: http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/travel_planning/special_meals/index.htm

Maar misschien heb je zo een besteld: http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/on_board/dining_on_board/alacarte_menu.htm die kosten 12 tot 15 euro.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #335 Gepost op: 07 september 2011, 10:45:21 »
Ik vlieg regelmatig met KLM en heb nog nooit extra hoeven te betalen voor mijn vegetarische maaltijd. Heb je rechtstreeks geboekt of via een reisbureau? Reisbureaus willen nog wel eens wat extra rekenen voor extra handelingen zoals het aanvinken van de optie vegetarisch.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

« Reactie #336 Gepost op: 19 september 2011, 22:00:53 »
pfff, ik kon het niet vinden, toen ik boekte stond er niks vega tussen de maaltijden. Nou ja heb ik het extra luxe, wat vervelend :)
Er is op deze wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor een ieders hebzucht (Gandhi)

Online Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #337 Gepost op: 12 oktober 2011, 18:41:00 »
De eerste az-veg maaltijd van KLM die ik kreeg zag er niet az-veg uit. Wel als kip met mosterd, en dat was het ook. Gelukkig zag ik het op tijd.

Op zich vind ik az-veg lekker, maar drie warme maaltijden op een vlucht was wat veel, ik had wel een broodje kaas gelust.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #338 Gepost op: 12 oktober 2011, 18:43:08 »
az-veg?

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #339 Gepost op: 12 oktober 2011, 18:43:44 »
Aziatisch, gok ik.