Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

Offline Selly

• 30.783
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #300 Gepost op: 23 januari 2010, 23:11:30 »
Tomatensap is mijn favoriet in het vliegtuig.

Jaaa van mij ook. Helemaal fijn als ze er tabasco en citroen bij hebben zoals bv bij BA.
,,,,فلافل

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #301 Gepost op: 24 januari 2010, 20:34:22 »
Tomatensap is mijn favoriet in het vliegtuig.

Jaaa van mij ook. Helemaal fijn als ze er tabasco en citroen bij hebben zoals bv bij BA.

:o Heb mij altijd al afgevraagd of mensen dat echt nemen. Tegen dat het drankkarretje voorbij komt ben ik al misselijk en kan ik alleen nog aan water of, eventueel, cola denken.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #302 Gepost op: 06 februari 2010, 00:10:07 »
Vandaag van Hannover naar Innsbruck gevlogen met Welcome Air, een gezellig, klein luchtvaartmaatschappijtje met paars en geel in haar logo. Een kleine machine met ongeveer vijftig plaatsen. Bagage lag gedeeltelijk gewoon op de grond, geen probleem. Een goedgeluimde stewardess bracht broodjes salami langs; ze wist echter ook nog ergens een stokbroodje brie vandaan te toveren. En twee keer drinken op een vlucht van 1:20 was best luxe. Wel veel turbulentie bij het starten en landen, voor de afwisseling ook wel eens aardig.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #303 Gepost op: 11 februari 2010, 17:09:16 »
Continental Airlines had dit keer een hele lekker vegan curry. De anderen konden kiezen uit rundvlees of kip, er was verder geen vegetarische selectie. De snackbox voor de vegan bestond net als vorige keer uit een pita broodje met humus, en daarnaast een zakje gewone chips met een zakje mosterd, en een mandarijntje. De anderen kregen een broodje kip, een zakje chips met een zakje mayonaise, en twee repen chocola. Een vegetarische snackbox of een gewone scheelt zo 300/400 calorieen schat ik in, ik blijf het raar vinden.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #304 Gepost op: 11 februari 2010, 18:10:51 »
Een zakje chips met mayo???
Rare combi.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #305 Gepost op: 13 februari 2010, 20:35:59 »
KLM heen en terug naar Dubai, beide keren prima geregeld met asian vegetarian. Ik had verzuimd 1 dag van te voren alsnog te bellen om dubbel te checken of de veggiemaaltijd was doorgekomen, maar bij het inchecken stond het gewoon in de computer (de incheck-stewardess was zelf ook vegetarier en begon enthousiast te vertellen dat ik in Dubai zeker Libanees moest gaan eten). Aan boord een groentecurry, dahl, rijst, raita, pickles, salade en een gekke chocoladeplak annex taartje. Halverwege de vlucht nog een gek broodje gevuld met een zoetige curryvulling. Maar alles prima en op tijd zonder gezeur. De 'gewone mensen' mochten kiezen tussen veggie pasta en iets niet-vegetarisch en bij het broodje kregen ze geloof ik een kaasbroodje. Op de terugweg ook oke, een soort samosa als snack en als ontbijt een curry, knapperig bruin broodje, fruitsalade en erg lekkere yoghurt met soort middenoosterse jam. De mensen zonder speciale maaltijd kregen als ontbijt de keuze tussen pannekoekjes en omelet.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #306 Gepost op: 14 februari 2010, 15:40:41 »
Air Canada was wel OK: curry met rijst, zowaar een koekje (suikervrij en volkoren weliswaar, maar hee, wel een koekje!) Als ontbijt kreeg iedereen een vette grote muffin, en er was geen vegan alternatief dus heb maar zonder ontbijt gedaan. Die muffin was echt vies vet en klef zoet, kan me niet voorstellen hoe je dat wegkrijgt op je nuchtere maag. Daarna nog een korte vlucht met Britisch Airways maar daarvan heb ik geen idee van het eten, ben door alles heengeslapen :-)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #307 Gepost op: 23 april 2010, 11:40:05 »
Ik was omgeboek naar business class om eerder terug naar huis te kunnen, dus heb dat eens even kunnen proberen. Bij het omboeken was mijn aanvraag voor een asian vegetarian meal verloren gegaan, en ik heb hem niet terug laten zetten omdat ik zo flexibel mogelijk wilde zijn qua verder omboeken indien nodig, special meal requests zijn en blijven lastige dingen om op het laatste moment te regelen, en airlines willen je liever niet snel omboeken als je zo lastig doet.

Bij Air Canada hebben in business class is nu 1 van de 3 hoofdgerechten vegetarisch, dat vind ik wel een goede ontwikkeling. Ze hebben maar een kleine hoeveelheid dus je kunt er alsnog naast grijpen als je als laatste aan de beurt bent met bestellen, maar dan willen ze ook nog wel een maaltijd voor je samenstellen van broodjes, crackers, kaasplateau en salade, dus een stuk beter dan economy, zelfs als je het niet van te voren doorgegeven hebt. Ik snap dus eigenlijk niet zo goed waarom ze zo moeilijk doen als ik eens wil upgraden, en waarom ze zeggen dat dat niet kan met een special meal request.

Verder was de vegetarische lasagne met paddenstoelen in kaassaus zo enorm vet dat het in een plas van 1 cm olie dreef, maar een kniesoor die daar op let  :P

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #308 Gepost op: 23 april 2010, 11:45:20 »
Je was in Canada en dat is een plek waar je liever zsm weg bent!???
 :'(

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #309 Gepost op: 23 april 2010, 13:51:02 »
Ja, ja en nog eens ja. Ligt er natuurlijk wel aan waar je zit  ;)

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #310 Gepost op: 23 april 2010, 14:32:05 »
Da's wel een belangrijk detail ja!
Maar had toch met alle liefde met je geruild.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #311 Gepost op: 03 juli 2010, 19:24:57 »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #312 Gepost op: 12 juli 2010, 12:57:30 »
Hoe doe je dat eigenlijk, aangeven wat je eten wil, als je online een vliegticket koopt bij bijvoorbeeld de Vliegwinkel? Je kunt het daar niet vermelden...
This is between me and the vegetable!

Kiwi

« Reactie #313 Gepost op: 12 juli 2010, 13:12:37 »
Ik vermeld het altijd ín het opmerkingenveld (al heb ik nog nooit een ticket bij de Vliegwinkel gekocht, dus misschien werkt het daar anders?). Daarnaast zeg ik het ook nog een keer bij het inchecken (maar dat doe ik sowieso, ook/juist als het ticket via een reisorganisator is geboekt), of geef ik het aan bij het online inchecken.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #314 Gepost op: 12 juli 2010, 13:36:48 »
2,5 week van te voren kun je bellen en het doorgeven, vaak ook wel eerder.
Ik heb overigens nog nooit gehad dat het ticket bij de vliegwinkel goedkoper was, maar hoor vaak mensen dat ze daar boeken. Wat zie ik niet dat anderen wel zien?
,,,,فلافل

Offline Eefje

• **
  • 56
« Reactie #315 Gepost op: 12 juli 2010, 13:40:24 »
Met ryanair vanaf Dusseldorf naar London stansted zal je wel geen eten krijgen he? :p een jaar of 4 geleden van maastricht naar londen niet in ieder geval, en ryanair is zo goedkoop dat ik vermoed dat je niet eens eten krijgt als je naar amerika gaat ofzo :p

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #316 Gepost op: 12 juli 2010, 13:47:01 »
2,5 week van te voren kun je bellen en het doorgeven, vaak ook wel eerder.
Ik heb overigens nog nooit gehad dat het ticket bij de vliegwinkel goedkoper was, maar hoor vaak mensen dat ze daar boeken. Wat zie ik niet dat anderen wel zien?

Ik heb al best wel vaak gehad dat de vliegwinkel tickets vond die anderen niet vonden, waardoor het wel goedkoper werd. En ook weleens gehad dat hetzelfde ticket bij de vliegwinkel goedkoper was dan bij de maatschappij zelf. Maar niet voor korte stukjes, alleen voor langere.
This is between me and the vegetable!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #317 Gepost op: 12 juli 2010, 13:50:02 »
Met ryanair vanaf Dusseldorf naar London stansted zal je wel geen eten krijgen he? :p

Jawel, als je er voor betaalt.  Bij andere maatschappijen betaal je al van tevoren voor eten en drinken (via je ticketprijs), bij Ryanair aan boord en alleen als je daadwerkelijk gebruik er van maakt (en als je goedkoper uit wilt zijn neem je dus je eigen eten mee).

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #318 Gepost op: 12 juli 2010, 17:04:11 »
Hoe doe je dat eigenlijk, aangeven wat je eten wil, als je online een vliegticket koopt bij bijvoorbeeld de Vliegwinkel? Je kunt het daar niet vermelden...
Als het een lange reis is en je het niet aan kunt geven op het moment van boeken, zou ik bellen naar de maatschappij waar je mee vliegt, zodra je je ticket binnenhebt. Ze maken er dan een notitie van. Twee dagen van te voren nog even checken, dan kunnen ze er nog snel iets aan doen mocht het de eerste keer niet goed genoteerd zijn. En dan nog even navragen als je incheckt, dan moet het goed gaan  :)

Bij Air Canada sla ik de maaltijden inmiddels grotendeels over, man wat is dat smerig. Een bladerdeeg samosa die uren lang op zompige spercieboontjes zacht ligt te worden, daar word je echt niet vrolijk van.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #319 Gepost op: 29 september 2010, 17:25:12 »
Gisteren zat naast mij een nogal uitgedroogd ogende oudere man in het vliegtuig. Meneer had een Air-Berlinmaaltijd besteld: Currywurst. Een bak vol stukjes worst, met erbij een gigantische zak currypoeder; de gehele inhoud is over de worst gegaan. Zo'n millimeters dikke laag currypoeder lijkt me een aardig droge bedoening. Blij dat hij het met smaak vooral zeer snel naar binnen schrokte. Groente deko en broodje heeft hij laten staan.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength