Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

Offline Selly

• 30.783
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #260 Gepost op: 25 mei 2008, 20:39:25 »
Welke maatschappij was dat?
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.377
  • Geslacht: Man
« Reactie #261 Gepost op: 26 mei 2008, 07:10:48 »
Was die van Cyprus zelf (Zaventem-Larnaka). Geboekt en vegetarisch aangevraagd via onze reisorganisatie.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #262 Gepost op: 16 juni 2008, 08:42:58 »
KLM was wel weer OK. De indiase maaltijden van KLM zijn echt erg lekker, de niet-indiase asian vegetarian kan heel erg verschillen, een keer heel slecht en een keer heel goed.
Ik vind echt dat het de goede kant op gaat met vliegmaatschappijen en vegetarisch eten: Het is nu al eeuwen geleden dat mijn vegetarische maaltijd niet aan boord was, het gaat de laatste jaren echt heel veel beter dan zeg een jaar of 5, 6 terug  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline IneN

• 873
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #263 Gepost op: 24 juni 2008, 10:33:50 »
Ik vloog met Jetair naar Tenerife en nam, alsook mijn vriend, een vegetarische maaltijd aan boord.
Ontbijt toen we heenvlogen was dik in orde: 2 broodjes met smeerkaas bij (weet niet meer welke, maar er stond - en ik kijk altijd de ingrediënten na, ja :) - 'vegetarian' op) en een potje Alpro Sojapudding (ik gaf mijn chocobroodje aan vriendje en at zijn puddinkje op :P ).

Bij het terug naar België vliegen nuttigden we een middagmaal bestaande uit een erg klein potje rauwkost (sla-wortel-2 plakjes komkommer-2 plakjes artisjok) en een potje 'fruit' (ik hou niet van al gesneden fruit, de vitaminen zijn er zo goed als helemaal uit tegen de tijd dat ik ze verorber). Vriendje keek even op zijn neus toen de niet-vega maaltijd voorbij kwam; als nagerecht een 'goeie ouwe Lion' ;) Achja :)

Het was dus goed geregeld, geen gedoe en het eten was.. nouja. Haalbaar lekker (voor zover vliegtuigvoedsel lekker kan zijn dus).

Enig minpuntje: ze deelden de vegetarische maaltijden een half uur voor de andere maaltijden uit, waardoor vriendje en ik (we waren de enigen -stel je voor- die een vega maaltijd hadden besteld) pas een drankje kregen bij het uitdelen van de niet-vega maaltijden. Maarja :)

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #264 Gepost op: 25 juni 2008, 16:51:24 »
Wij vlogen met transavia, daar krijg je niks meer, maar moet je alles kopen. Het aanbod is niet echt geweldig, je kunt beter zelf wat meenemen. Er was wel iets aan vegetarisch, een sandwich met kaas en tomaat geloof ik en misschien nog wel een andere sandwich, maar het houdt niet echt over. Tsja, als ik er voor moet betalen wil ik ook een ruime keuze hebben, zo'n zeikerd ben ik dan wel weer. Maar op de heenweg had ik totaal geen honger (misschien omdat we zo idioot vroeg vlogen?) en op de terugweg waren we voorbereid met eigen eten.
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2008, 16:51:46 door Nevyn »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #265 Gepost op: 26 juni 2008, 10:08:45 »
Het vegetarisch eten van Martinair was prima. Wel de heen- en terugvlucht hetzelfde, maar omdat het wel ok was, dus niet erg. Voor iedereen waren er broodjes kaas en voor de vegetariers als diner rijst met een soort curryprutje van spinazie en groenten, lekker gekruid. Als snack was er nog een vettig pizzading met uien.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #266 Gepost op: 28 oktober 2008, 14:28:29 »
US Airways was niet geweldig. Op de heenweg geen vegetarische maaltijd in de reservering, gelukkig was het ene van de twee aangeboden gerechten vegetarische pasta. Op de terugweg wel een gereserveerde Asia vegetarian maaltijd, rijst met groente en twee plakken ongebakken ongekruide tofu. Yuk...

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #267 Gepost op: 28 oktober 2008, 20:04:38 »
Paar weken geleden KLM.
Weg heen: er was maar 1 van de 2 veggie bestelde maaltijden.
Hoe de stewardess er achter kwam weet ik niet want er stond wel op beide maaltijden veggie.
Afijn gelukkig eet mn vriend niet veggie, en bestellen we altijd 2 veggie maaltijden voor het geval er 1 kwijt raakt, wat nuttig is. Maar was je met 2 veggies, dan zat je dus lekker 12u in een vliegtuig zonder eten.
Wel lekker eten: Indiase curry. Als ontbijt een soort banaan-kiwi prutje en een soort waterig roerei met groenten en mueslireep.

Terug waren er wel 2 veggie maaltijden. Chinesig en goed te eten.
Wel jammer dat als tussendoorsnack zowel heen als terug je kon kiezen tussen ijs en noodles, alleen waren de noodles niet veggie en dus was er geen keuze maar alleen ijs terwijl ik zo graag iets hartigs wilde (gelukkig had ik crackers en popcorn bij me).
,,,,فلافل

Online M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #268 Gepost op: 29 oktober 2008, 16:27:08 »
Van en naar Azie/Australië was een ramp. We vlogen met Malaysia airlines maar ik denk nog steeds dat de fout niet bij hen lag maar bij het reisbureau. We hadden aan het reisbureau doorgegeven dat we een veganistische maaltijd wilden, en dat zouden ze doorgeven. Paar dagen voordat we vertrokken heeft mijn vriend het voor de zekerheid nog een keer doorgegeven, en toen had hij wel al het idee dat ze een beetje moeilijk deden met de code. Voor de zekerheid hadden we dus zelf ook maar wat eten meegenomen, hoewel het normaal eigenlijk altijd wel goed gaat bij mij. Nou ja, dit keer dus niet, want we kregen gewoon vegetarische maaltijden. Vaak is het dan toch wel veganistisch, maar dit keer bestonden de maaltijden voor zo'n 30 % uit zuivel. Ik probeerde er nog een beetje omheen te eten maar veel verder dan wat muizenhapjes kwam ik niet. Omdat ik me zo stom voelde bij het idee dat alles weggegooid zou worden heb ik zelfs geprobeerd om gewoon alles te eten maar het stond me zo ontzettend tegen dat ik daar na twee happen ook maar mee ophield. De buren waren wel erg blij met onze toetjes  ;D
Nou ja, om dit op te terugweg te voorkomen heb ik vanuit australië naar het reisbureau gemaild en de juiste code doorgegeven (VGML) en toen kreeg ik een mail terug dat ze die code al hadden doorgegeven, maar we kregen toch echt weer een VLML voor onze neus, met lekker veel kaas....

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #269 Gepost op: 30 oktober 2008, 10:41:33 »
Swiss Air heeft het wel begrepen (dit in tegenstelling tot Austrian, zie ervaringen vorig jaar). Tijdens Europese vluchten geen complete maaltijd, maar een 'snack' die past bij het moment van de dag: tijdens de heenreis 2 x chocobroodje (Hannover-Zürich, Zürich-Sofia), tijdens de terugreis een spannend warm broodje, gevuld met zongedroogde tomaten, pesto, olijven en dat soort spul en een gewoon broodje kaas. Wel jammer, dat de vlucht Zürich-Hannover een fikse vertraging had vanwege de sneeuw(!).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Chantal

• 127
« Reactie #270 Gepost op: 31 oktober 2008, 15:31:18 »
Ik vloog een paar jaar geleden met Delta: de heenreis waren ze mij vergeten, maar gelukkig was er iets dat ik kon eten omdat ze als keuzemaaltijd pasta met kaassaus, zonder vlees hadden. Voor de terugreis heb ik het reisbureau gebeld en op de terugreis had ik wel een aparte vegetarische maaltijd. Die was helaas niet zo fantastisch, want ik kreeg wat slappe groente die naar mijn smaak wat vreemd waren gekruid, rijst geloof ik, maar geen eiwitten. Het was een nachtvlucht, dus veel honger had ik gelukkig toch niet. En ik had van te voren al gegeten want ik vertrouwde er niet helemaal op dat het de terugreis wel goed zou gaan.
Verder is Delta wel een goede maatschappij hoor. Personeel is heel servicegericht en de beenruimte is iets boven gemiddeld.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #271 Gepost op: 18 november 2008, 20:21:06 »
Ik dacht dat KLM naar Engeland helemaal niks meer serveerde, maar we kregen een sandwich, althans, die mogelijkheid was er, maar de verpakking was in 2 delen, 1 deel veggie, 1 deel erg niet veggie. De sandwiches raakten elkaar dus niet, dus je kon wel iets eten, en dan de rest weggooien, maar brr, niet echt aantrekkelijk. Ik wilde sowieso niks, dus het was niet erg, maar ze hadden ook gewoon een veggie sandwich kunnen aanbieden.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #272 Gepost op: 28 maart 2009, 13:06:18 »
En ja hoor, op de vlucht Dublin-Frankfurt werden broodjes ham geserveerd (op de heenreis was het nog een broodje kaas). Broodje resoluut geweigerd en terwijl iedereen om me heen zat te smikkelen bedacht wat ik in mijn boze mail naar Lufthansa zal zetten. Komt toch nog een stewardess langs; er waren nog broodjes kaas over van de heenvlucht 'en daar is verder niets mee aan de hand, hoor'.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #273 Gepost op: 28 maart 2009, 17:13:47 »
 :heehee: Nu ben ik wel benieuwd of je het opgegeten hebt? Het zal ws wel van dezelfde dag geweest zijn.

KLM naar Shanghai was goed geregeld qua eten, hoewel ik die indiase vegetarische maaltijd wel kan dromen inmiddels. Maar goed, het is geregeld, het is lekker, mij hoor je verder niet  :D

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #274 Gepost op: 28 maart 2009, 17:29:43 »
:heehee: Nu ben ik wel benieuwd of je het opgegeten hebt? Het zal ws wel van dezelfde dag geweest zijn.
Ja, het was nog van dezelfde dag, dus ik heb er mooi eentje naar binnen gewerkt. En toch denk ik dat Lufthansa nog een vriendelijk mailtje krijgt  ;D.

Offline Rosanne

• **
  • 81
« Reactie #275 Gepost op: 31 maart 2009, 17:30:21 »
Ik dacht dat KLM naar Engeland helemaal niks meer serveerde, maar we kregen een sandwich, althans, die mogelijkheid was er, maar de verpakking was in 2 delen, 1 deel veggie, 1 deel erg niet veggie. De sandwiches raakten elkaar dus niet, dus je kon wel iets eten, en dan de rest weggooien, maar brr, niet echt aantrekkelijk. Ik wilde sowieso niks, dus het was niet erg, maar ze hadden ook gewoon een veggie sandwich kunnen aanbieden.

Ze boden toch een veggie sandwich? Of bedoel je dat ze allebei zonder vlees hadden moeten zijn?

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #276 Gepost op: 31 maart 2009, 19:20:29 »

Ze boden toch een veggie sandwich? Of bedoel je dat ze allebei zonder vlees hadden moeten zijn?

Lijkt me wel dat ze dat bedoelt. Ik zou ook niks aannemen als ik er dan automatisch vlees bij kreeg.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #277 Gepost op: 04 april 2009, 22:37:30 »
Air France laatst naar Mauritius was heen en terug prima, Indiase veggie maaltijd, lekker. We hadden een vlucht van 12 uur met 2x een maaltijd en ik bedacht me toch dat dat eigenlijk wel heeel weinig eten is, heb flink wat eigen crackers zitten eten, wat ik verder prima vind, maar wat me toch weer es opviel.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #278 Gepost op: 05 april 2009, 05:37:02 »
Ik vind twee maaltijd in twaalf uur goed te doen hoor, ik zou niet meer willen. Had je een dagvlucht? Dan heb je misschien wel meer honger dan tijdens een nachtvlucht. Ik heb meestal nachtvluchten en dan is het juist wel fijn dat er alleen diner en ontbijt is, kun je lekker lang slapen. Ik vind een volle buik ook echt niet lekker in een vliegtuig.

Japan Airlines had mijn reservering voor een vegetarische maaltijd niet doorgekregen, maar hebben ter plekke wat extra fruit, salade en brood opgescharreld en meteen gevraagd of ik nog verder door moest vliegen zodat ze het voor de aansluitende vlucht konden regelen. Was niet nodig want ik hoefde niet verder, maar het was wel erg netjes van ze.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #279 Gepost op: 05 april 2009, 17:50:49 »
Ik vind twee maaltijd in twaalf uur goed te doen hoor, ik zou niet meer willen. Had je een dagvlucht? Dan heb je misschien wel meer honger dan tijdens een nachtvlucht.

Ja het was een dagvlucht, klopt wel dat je dan wat meer honger hebt.
,,,,فلافل