Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

Aiko

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #220 Gepost op: 18 september 2007, 23:02:58 »
ausführen

Ha ha, moest ik toch een beetje om lachen... Geen idee dat het legitiem een werkwoord zou zijn.

Maar stom dat iets zonder juist meer moet kosten. Daarein haßt du Recht.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #221 Gepost op: 19 september 2007, 09:24:57 »
Duits is een leuke taal  ;). Ik heb ondertussen, tijdens een nogal Amerikaanse keynote speech, een mailtje opgesteld en verstuurd. Eens kijken hoe ze reageren.

Sehr geehrte Damen und Herren,

Vielen Dank für Ihre Antwort. Ich muß leider gestehen, dass ich ziemlich enttauscht bin, dass ein vegetarisches Essen - statt einem vergleichbaren nicht-vegetarischen Essen - bei Ihnen als Zusatzleistung gilt. Schließlich haben Sie versprochen, dass Sie auf ausgewählte Flüge "kostenfrei eine der Tageszeit angepasste warme Mahlzeit oder kalten Snack inkl. eines alkoholfreien Getränks" anbieten. Bei fast alle Fluggesellschaften (außer der Billigflieger) gehört eine vegetarische Alternative schon längst zu den Standarddienstleistungen (für den die Kunden ja auch zahlen).

Ich habe nicht vor, eine Extragebühr zu zahlen für ein vegetarisches Essen. Stattdessen möchte ich Ihnen bitten, zu überlegen, künftig Euren Kunden eine vegetarische Alternative (die doch nicht unbedingt mehr kosten müsste als ein Essen mit Fleisch) anzubieten, wie Ihre Mitbewerber. Es gibt mittlerweile genug Vegetarier, dass es sich lohnt (und meiner Meinung nach erforderlich wäre), mit dieser Gruppe zu rechnen. Weiterhin würde ich mich freuen, wenn Sie mir am Samstag ohne Extragebühr eine vegetarische Alternative zur Verfügung stellen könnten, oder die Kosten für eine nicht-Vegetarische Mahlzeit (die ich nicht essen möchte oder könnte) erstatten könnten. Es wäre bestimmt ein Grund, mich auch zukünftig für Ihre Gesellschaft zu entscheiden!

Vielen Dank im Voraus für Ihre Aufmerksamkeit und für Ihre Antwort.

Mit freundlichen Grüßen,

Eelco Herder
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Meneer de Uil

• 794
« Reactie #222 Gepost op: 19 september 2007, 09:48:09 »
Du bist ein richtig netter Kerl, Eelco.

Zag vanmorgen op het pak hagelslag trouwens een relativerend mopje:

Stewardess: 'Wilt u wat eten, meneer?
Man: 'Waar kan ik uit kiezen?'
Stewardess: 'Ja of nee.'
« Laatst bewerkt op: 19 september 2007, 09:54:41 door Uil »
Forumkenner 2007 8)

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #223 Gepost op: 19 september 2007, 10:36:20 »
 ;D Dat mopje komt in mijn standaardrepertoire.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #224 Gepost op: 20 september 2007, 15:56:11 »
TUI vindt zichzelf ineens een prijsstunter, vergelijkbaar met RyanAir en soortgenoten. Dus vind ik het ook geheel vanzelfsprekend dat er met vegetariërs geen rekening wordt gehouden. Als ik geluk heb, kan ik kiezen tussen een broodje ham of kaas - ontbijt is namelijk altijd vegetariërvriendelijk (ja, dat heb ik gemerkt). Desalniettemin ben ik welkom aan boord.

Sehr geehrter Herr Herder,

vielen Dank für Ihre erneute Email.

Wie Sie bereits unten erwähnt haben, bieten alle Fluggesellschaften außer den Billigfliegern kostenlose vegetarische Gerichte an. Da es sich bei TUIfly um eine Billigfluglinie handelt, haben Sie sicher Verständnis, dass auch wir einen solchen kostenlosen Service nicht anbieten. Oft haben Sie die Möglichkeit bei den Snacks z.B. zwischen einem Käse- und einem Schinkensandwich zu wählen, es gibt also zumindest bei den Snacks und beim Frühstück durchaus auch Möglichkeiten für Vegetarier.

Wir freuen uns, Sie bald an Bord begrüßen zu dürfen und wünschen Ihnen einen angenehmen Heimflug.

Mit freundlichen Grüßen

Ute Wollermann

« Reactie #225 Gepost op: 20 september 2007, 16:08:16 »

Ja fijn he? Die verborgen kosten bij de prijsvechters. Zelfs bij Aer Lingus krijg je al helemaal niets meer gratis als je anderhalf uur in het vliegtuig zit naar Amsterdam. Nog geen glaasje water. Dan denk ik: Laat een stewardess minder meevliegen, die zitten het grootste deel van de tijd toch maar uit de neus te vreten. Dan kan er vast wel weer een kopje thee of zo'n rottig klein blikje frisdrank voor iedereen vanaf.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #226 Gepost op: 20 september 2007, 17:29:56 »
Dan denk ik: Laat een stewardess minder meevliegen, die zitten het grootste deel van de tijd toch maar uit de neus te vreten.

Ik heb het sterke vermoeden dat stewardessen niet zomaar worden betaald om wat niets te doen maar dat men uitgaat van het aantal stewardessen dat noodzakelijk is in een noodsituatie.  Men heeft op zo'n moment beter een stewardess te veel aan boord, dan één te weinig.

« Reactie #227 Gepost op: 20 september 2007, 17:47:12 »
Hoeveel stewardessen zijn er dan nodig in een noodsituatie? Ik denk dat eentje meer of minder er zoveel niet toe doet in de gemiddelde noodsituatie. En daar hebben we er toch al zoveel van, van die noodsituaties.
Ik durf het risico wel aan: ik hoef in een noodsituatie niet door zo'n charmante dame in mijn zetel vastgegespt te worden, als ik daar een gratis blikje cola onderweg voor terugkrijg. Of als ik geen toeslag voor mijn bagage hoef te betalen. Of als ik gewoon weer zonder extra kosten vantevoren een stoelnummer kan reserveren.

(Maar het ging over eten... :hungry:)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #228 Gepost op: 23 september 2007, 00:31:49 »
En inderdaad... de vliegtuigmaaltijd bestond uit pasta met iets dat op kip leek en in ieder geval zo rook. Toch maar aan de steward gevraagd of er iets vegetarisch aanwezig was. 'Ik zou iets met müsli in elkaar kunnen knutselen, maarreh...'. Na een week overvloedig vier-sterreneten nam ik genoegen met het toetje, mousse au chocolat  ;D. Voor de zekerheid wilde de steward weten of ik toch niet de pasta wilde hebben, de kip kon ik er toch afschrapen. Desalniettemin kregen we twee keer koffie/thee en een softdrink. Ach, vluchten binnen Europa duren niet zo lang.

Toch blijft het jammer dat je als vegetariër als enige zonder eten in het vliegtuig zit.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #229 Gepost op: 23 september 2007, 11:40:00 »
Wat een slechte service zeg. Ik heb trouwens liever dat ze een redelijk assortiment hebben waar je voor moet betalen, dan gratis vieze meuk die niet eens vegetarisch is. Dat is de keuze die de echte budgetmaatschappijen maken, TUIfly die rotzooit dus maar wat aan, wel zeggen dat ze budgetmaatschappij zijn maar dan voor iedereen behalve de vegetariers gratis eten uitdelen klopt niet helemaal natuurlijk. Budgetmaatschappijen verkopen eten en drinken, altijd iets vegetarisch aanwezig, gewone vliegmaatschappijen geven het gratis aan al hun passagiers, ook de vegetariers.
(Kan me trouwens ook nog wel voorstellen dat uiteindelijk het gratis weggeven van 1 soort snack goedkoper is dan het op voorraad houden van 3 of 4 soorten betaalde snacks)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #230 Gepost op: 23 september 2007, 15:24:24 »
TUIfly die rotzooit dus maar wat aan, wel zeggen dat ze budgetmaatschappij zijn maar dan voor iedereen behalve de vegetariers gratis eten uitdelen klopt niet helemaal natuurlijk.
:yes:

Offline Agnesje

• 278
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #231 Gepost op: 24 september 2007, 13:05:01 »
ik heb sinds ik vegetarier ben niet meer gevlogen... oh ja 1x met transavia naar malaga, maar dat was zonder eten omdat het een budgetvlucht was. vond hem duur zat trouwens, maar ja. we gingen toen heel erg vroeg weg dus ik had al broodjes gegeten op het vliegveld ( zelf gesmeerd  :O ) en we kwamen om 11.00 uur alweer aan. maar bedankt voor de tip trouwens als ik nog eens ga vliegen ga ik zeker van te voren aangeven dat ik geen vlees blief !!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #232 Gepost op: 24 september 2007, 21:44:27 »
Ik heb trouwens liever dat ze een redelijk assortiment hebben waar je voor moet betalen, dan gratis vieze meuk die niet eens vegetarisch is.

:yes:
,,,,فلافل

veggie-sanne

« Reactie #233 Gepost op: 26 oktober 2007, 20:56:58 »
hahaha leuk om te horen allemaal, ik ben 6 jaar stewardess geweest, en inderdaad altijd gedoe met maaltijden die verdwaald waren, of per ongeluk laten vallen.
er is een heel groot verschil in de vegetarische maaltijden..... gecaterd vanuit het buitenland heerlijk, vanuit nederland saai.

mijn tip.... als je vliegt met martinair of een andere airline die nog maaltijden uitdeelt, bestel dan van te voren een aziatisch vegetarische maaltijd, die zijn heerlijk.
zo lekker dat mijn vleeseterman ook een aziatisch vegetarische maaltijd heeft besteld, hij was altijd zo jaloers als ie mijn heerlijke hapje zag, hahahaha en het kost niets extra's

wisten jullie trouwens dat je smaak sowieso minder is hoog in de lucht en dat alcohol dubbel zo snel gaat, ik heb heel wat passagiers bij de uitgang tegen de slurf zien botsen..... en zie dan nog maar braaf tot ziens, wel thuis te zeggen....... hahahaha

Robbie

« Reactie #234 Gepost op: 20 december 2007, 22:43:10 »
Ik bestel tegenwoordig fruit (omdat het vegetarische eten vaak kaas er in heeft zitten) op vluchten of vul mezelf met koekjes en nootjes. Blijft nog steeds niet een culinair uitje maar ach. Je moest eens weten wat je allemaal kan bestellen, stond zelf nogal te kijken van het lijstje dat ik voorgeschoven kreeg.

Offline IneN

• 873
« Reactie #235 Gepost op: 24 december 2007, 13:44:57 »
Ik vloog in september naar New York met Jetairways. Wat een luxe. Als je via deze (Indische) maatschappij kan gaan, doe het dan!!
Je hebt de keuze uit een continentaal menu (met dus echt 3 gangen en je mag wijn nemen), een Indisch menu (heel er pikant heb ik van horen zeggen) en een vegetarisch menu. Indiërs zijn vaak vege, dus wordt er via Jetairways heerlijk rekening mee gehouden.
Ik kreeg 2 soorten vege balletjes in een ondefinieerbaar sausje (pikant), daartussen paprika en ui (maar eveneens overgoten met het sausje), een vremdsoortig puddinkje als nagerecht en een best te pruimen slaatje als voorgerecht. En allemaal strikt vege. Echt super. Dus ook geen ei, kaas, ...
Ik wil opnieuw!!
Binnekort ga ik naar Egypte met Thomas Cook,  weet iemand of ik nu nog (de reservatie van de reis is reeds gemaakt) een vege maaltijd voor in het vliegtuig kan aanvragen? (En hoe)
Thanks!!

Offline karl

• 6.377
« Reactie #236 Gepost op: 24 december 2007, 16:53:20 »
Vega-maaltijd kan je met je vluchtgegevens vragen aan de maatschappij, via mail (makkelijkst) of telefoon. Nog vragen bij het inschepen is dikwijls te laat.

Offline IneN

• 873
« Reactie #237 Gepost op: 11 januari 2008, 13:36:27 »
Ben zonet bij het reisbureau geweest om een vegetarische maaltijd voor op de vlucht aan te vragen.
Helaas wisten ze mij te melden dat ik voor een vege maaltijd moet bijbetalen.
Maar liefst 14 euro. Heb het dan maar niet gedaan, ik neem dan nog liever zelf iets mee...
Thomas Cook, next time boeken wij ergens anders.

« Reactie #238 Gepost op: 11 januari 2008, 13:45:30 »

Ik zou het eens direct  bij de vliegmaatschappij aankaarten. Het kan toch niet hun bedoeling zijn dat je zo'n gigantisch bedrag moet bijbetalen voor een maaltijd die standaard (voor de zelfde prijs) in de selectie zou moeten zitten? En anders een eurootje of 20 terugeisen, omdat het je niet mogelijk is de standaard boordmaaltijd te nuttigen.
William Shatner

Offline IneN

• 873
« Reactie #239 Gepost op: 11 januari 2008, 13:50:23 »
Per telefoon of per mail ?