Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

Offline Indira

• 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #200 Gepost op: 07 mei 2007, 18:53:47 »
wat stom. onlangs stond er nog een uitgebreid artikel over KLM food in de Verleiding van de Volkskrant. dat ze juist de hele aanpak hadden veranderd om het aantrekkelijk te maken.
Za Zemiata!

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #201 Gepost op: 07 mei 2007, 19:07:51 »
Wel goed om mensen te leren kennen in het vliegtuig. 'Wil jij je broodje kaas met me ruilen voor mijn broodje osseworst?" Of dat echter de bedoeling is, ik vraag het me af.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Anna

• 319
« Reactie #202 Gepost op: 07 mei 2007, 19:36:42 »
Ai, helemaal vergeten te melden wat ik op mijn terugreis vanuit New York (net voor afgelopen oud&nieuw) heb gegeten aan boord van een super groot vliegtuig (volgens mij was het een dubbeldek en de eerste klas stoelen waren echt zo luxe, ze leken wel uit een of andere space film) van Britisch Airways.

Ik had 'Asian Vegetarian' besteld en kreeg echt lekker eten! Het was Indiaas. Rijst met wat kruiden erdoor, die kaas die ze altijd gebruiken (ben de naam even kwijt), doperwtjes, in een pittig sausje. Verder een bakje salade met lekkere dressing, een broodje&boter, een bakje fruit en als toetje 2 hele vette kleffe balletjes. Het leken wel 2 kleine oliebolletjes. Er zat namelijk ook wat poedersuiker op maar die waren me echt te vet! Jammer genoeg was ik al een week super verkouden en voelde me daardoor zwaar klote. Verder had ik net afscheid genomen van een familie waar ik een jaar bij gewoont heb en afscheid van mijn eigen familie uit Texas genomen. Daardoor was er weinig eetlust. Heb wel heel leuk gekletst met mijn 2 Belgische 'buren'. Door hun was de reis zo voorbij!

Maar een dikke pluim voor B.A!

Online Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #203 Gepost op: 07 mei 2007, 23:13:14 »
wat stom. onlangs stond er nog een uitgebreid artikel over KLM food in de Verleiding van de Volkskrant. dat ze juist de hele aanpak hadden veranderd om het aantrekkelijk te maken.

Maar dat ging over lange vluchten. Bij een vlucht van twee uur krijg je geen warme maaltijd natuurlijk.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #204 Gepost op: 08 mei 2007, 17:54:24 »
Maar krijg je ook vlees als je hebt aangegeven vegetarier te zijn? Dat vind ik wel raar dan.

Gisteren British Airways naar Miami, was erg goed. Couscous met een tomatenstoofpotje aan de ene kant en ratatouille aan de andere kant. Salade erbij en een bakje perzik-uit-blik als toetje (de andere passagiers kregen een kitkat, maar dat wil je als vegetarier niet natuurlijk ;)) Later op de vlucht nog een humus-veggie sandwich, was ook erg lekker.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Yessica

• 703
« Reactie #205 Gepost op: 08 mei 2007, 18:40:20 »
Vorige maand met KLM naar Japan, eten was goed, KLM een ramp. Die economy van hun is echt cattle class. Maar goed, het gaat hier over het eten. Van Japan uit naar Singapore met Singapore Airlines. Ik had vanwege vorige ervaringen Asian Vegetarian besteld, maar omdat we vanuit Japan vertrokken, werd het dus Japans. Verschrikkelijk. Japanners kunnen en weten veel, maar vegetarisch koken kunnen ze niet. Het was echt verschrikkelijk. Wellicht had ik nu beter westers vegetarisch kunnen bestellen.

Afgelopen zondag met Continental Airways naar New York. Dit was echt goed! Een heerlijke vegetarische curry met cashewnoten. Dit leek op het eten dat ik eerder van Singapore Airlines besteld had. Ik vond het ook beter dan dat van United, waar ik normaal mee vlieg.
Op de vlucht van New York naar Houston gisteren werden cheeseburgers uitgedeeld. Dit was de enige keus, specials meals waren niet verkrijgbaar, daar had het reisbureau al voor gewaarschuwd. Bij de cheeseburger zat wel een salade, dus heb ik die maar genomen. Beetje vreemd dat ze geen specials meals hebben op binnenlandse vluchten. Maar aan de andere kant; United serveert niet eens meer eten op binnenlandse vluchten, je kunt hooguit een (niet vegetarische) snack box kopen.

Ik vind in ieder geval het Asian vegetarian bij westerse maatschappijen minder lekker dan westers vegetarisch.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #206 Gepost op: 09 mei 2007, 10:44:53 »
In ieder geval bij KLM en ik vermoed bij meerdere maatschappijen, kun je voor korte vluchten geen wensen meer aangeven. Vandaar ook die dubbele verpakking, geen mensen die gaan zeuren dat ze geen broodje kaas meer hebben (wat ik altijd meteen bij binnenkomst bestelde  ;D).
Bij KLM krijg je bijvoorbeeld als je om 10 uur vliegt geen broodje maar een snack: kiezen uit een soort liga-koek of een zakje chips (niet vega want er wordt gebruik gemaakt van karmijn als kleurstof!).

Persoonlijk heb ik er voor die korte vluchten geen moeite mee. Als ik maar een uur in het vliegtuig zit vind ik iets te drinken ook prima eigenlijk.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Anna

• 319
« Reactie #207 Gepost op: 09 mei 2007, 15:02:40 »
Op de korte vlucht vanuit Londen naar A'dam werden er vlees en veggie 'rolletjes' uitgedeeld. Een soort kleine, koude wrap. Ik was misselijk dus heb niks gegeten maar vond het wel erg vriendelijk van B.A dat ze dit deden!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #208 Gepost op: 21 mei 2007, 23:21:37 »
British Airways op de terugweg van Miami was niet echt geweldig. Ik had vegan, H. had Asian Vegetarian. Mijn vegan was hele saaie pasta met tomatensaus, H. had een hele lekkere curry. Ik ga volgende keer toch maar weer voor de Asian Vegetarian! Het ontbijt was beplakt met een vegan sticket, maar bestond uit yoghurt en cake, die allebei niet vegan waren. Op het stuk van Londen naar Amsterdam hadden ze alleen maar bacon sandwiches, dus niet eens een vegetarische optie. Slechte beurt dus.
Verder nog een advies: vermijd Heathrow tot elke prijs. Op de heenweg kostte het me 2,5 uur om van het vliegveld af te komen, op de terugweg kostte het overstappen 2 uur, en hebben we het vliegtuig alleen gehaald omdat we op het laatste moment nog langs de rij van de security mochten en vooraan in mochten voegen. Als ik vertraging heb in de UK, is het altijd op Heathrow.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #209 Gepost op: 07 juni 2007, 05:53:26 »
Singapore Airlines en Quantas waren weer erg goed. Hele lekkere curry, gebakken groente met rijst etc. Het gaat bij Singapore Airlines ook altijd goed zonder ze achter de broek te hoeven zitten.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #210 Gepost op: 25 juli 2007, 17:02:55 »
Air Canada was niet echt geweldig, een humus volkoren-sandwich zonder groentes erop ofzo. Maar zonder ze eraan te hoeven herinneren was mijn verzoek voor asian vegetarian wel weer goed aangekomen, dat is wel fijn. Erbij een kleine salade, een mandarijntje en een alpro vanilletoetje.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #211 Gepost op: 01 augustus 2007, 15:14:46 »
Ik geloof dat ik de heenweg naar Stockholm met KLM zomaar een broodje kip heb gegeten met het idee dat het brie was.  :-[

Het was mijn schuld, ik keek pas na het eten op de verpakking. Tsja, en verder was het gewoon vliegtuigeten, want ik merkte geen verschil. Het broodje mozzarella wat ik daarna at, smaakte net zo.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #212 Gepost op: 03 augustus 2007, 11:59:56 »
Kan je zo hebben... het komt uit de koelkast en het smaakt naar rubber, heel herkenbaar. Wel vervelend! Niet ziek van geworden? Ik heb op die manier ook wel eens een hap genomen van een broodje worst dat ze aangeboden hadden als kaas, terwijl ik nog op het etiket aan het kijken was. Nu piel ik alle sandwiches en wraps eerst uit elkaar voor ik een hap neem.

Air Canada op de terugweg was ook naadje, weer koud pitabroodje met koude falafel. Gelukkig had ik op het vliegveld van Halifax lekker quesadilla's gegeten. Eigenlijk met het oog op: dan kan ik in het vliegtuig lekker slapen (het is een nachtvlucht van maar 5,5 uur dus je moet elke minuut slaap grijpen!) maar achteraf was ik wel blij dat ik mijn buikje al vol had. Koude falafel, bah!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #213 Gepost op: 03 augustus 2007, 12:13:52 »
Niet ziek van geworden?

Nee, gelukkig niet.

Op de terugweg heb ik de zalm geruild met een jongen naast me. Die was gek op zalm. En ik had wel trek dus had wel zin in nog een broodje rubbermozzarella. ;)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #214 Gepost op: 10 september 2007, 23:37:07 »
Air Canada heb ik inmiddels maar afgeschreven. Goed is dat ze altijd vegetarisch eten aan boord hebben, slecht is dat het niet lekker is. Gelukkig kan ik op de verschillende vliegvelden waar ik moet overstappen (Halifax en Heathrow) wel lekker eten krijgen (veggie breakfast met quorn worstjes op Heathrow!)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #215 Gepost op: 15 september 2007, 18:43:52 »
KLM naar de VS: heel erg lekker Indiaas (panir met groenten, pittige dahl, gekruide rijst, pickles en raita, jongens wat lekker, en dat voor luchtvaart eten. De bezorgindier hier op de hoek zet je viezer eten voor) maar wel raar was dat maar 1 van te 2 bestelde veggie maaltijden verscheen (alleen dat van mijn vriend kwam dat van mij niet, dat van mijn vriend at ik dus maar op, en hij nam een gewone maaltijd, die ook veggie was). De lunch die we erna kregen kwam wel voor ons allebei weer veggie: Oosterse soep en salade met waterkastanje. Niet verkeerd.
Terugweg weer Indiaas, maar net wat minder lekker dan op de heenweg, en als ontbijt een heel vies sandwichbroodje waar alle korstjes vanaf waren gehaald, appelmoes en rozijntjes. En toen kregen we nog een broodje dat de niet-veggies ook kregen: een soort vliegtuig-tosti met kaas, maar in het midden ook sla.
,,,,فلافل

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #216 Gepost op: 18 september 2007, 09:18:54 »
Dat klinkt goed, Selly!

Ik krijg de indruk dat de luchtvaartmaatschappijen steeds minder rekening houden met vegetariërs. Twee weken geleden vertelde een steward van Austrian doodleuk dat ze niet aan zulke onzin meedoen.

Gisteren, met TUI van Hannover naar Kreta, werd er als ontbijt alleen broodjes ham-kaas geserveerd. Blijkbaar had ik ergens kunnen (en moeten) aangeven dat ik vegetariër ben (en dan hadden ze vantevoren het plakje ham verwijderd, gok ik zo). Ja, hallo, hoe moeilijk is het om naast broodjes ham-kaas ook broodjes kaas te hebben.

Via het contactformulier gevraagd of ze me op de terugweg alsjeblieft wel wat vegetarisch zouden kunnen voorschotelen. Ik  ben benieuwd.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2007, 09:20:02 door Eelco »
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #217 Gepost op: 18 september 2007, 09:23:55 »
Dat klinkt goed, Selly!
Blijkbaar had ik ergens kunnen (en moeten) aangeven dat ik vegetariër ben (en dan hadden ze vantevoren het plakje ham verwijderd, gok ik zo). Ja, hallo, hoe moeilijk is het om naast broodjes ham-kaas ook broodjes kaas te hebben.

Das inderdaad niet moeilijk maar als ze het niet meegenomen hebben, dan wordt het toch echt lastig. Maar je moet het toch altijd wel aangeven toch? Dat is immers wat mij "geleerd" is ... Ook door schade en schande, maar daarna kreeg ik altijd wel wat vegetarisch (en wist het hele vliegtuig dat omdat ze voor het vliegen mijn naam omriepen om te kijken waar ik zat ;)). Of het lekker was, is een tweede.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2007, 09:26:15 door LL de Ling »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #218 Gepost op: 18 september 2007, 09:38:00 »
Ja, dat met dat vantevoren aangeven klopt, maar is ook zoiets. Bij het reserveren van met name kortere vluchten (waarbij je toch geen maaltijd krijgt, maar eerder iets als een broodje) heb ik lang niet altijd de mogelijkheid een vakje 'vegetariér' aan te kruisen, of dit in een commentaar box te kladderen. Daarnaast heb ik de vlucht naar Kreta niet zelf gereserveerd en we hebben net een nieuw blik secretaressen geopend, die nog een beetje opgevoed moeten worden. En ik was toch echt van niet zo heel lang geleden gewend dat bij de 'snacks' er vrijwel altijd keuze was tussen vlees en niet-vlees ('ham or cheese, sir?')

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
    • Mijn Homepage
« Reactie #219 Gepost op: 18 september 2007, 22:55:08 »
Ik heb TUI een mailtje gestuurd met de vraag of ze op de terugweg voor mij dan een vegetarische maaltijd mee kunnen nemen. Tot mijn verrassing kreeg ik het volgende antwoord. Voor een vegetarische maaltijd moet ik extra betalen en dat moet ik vanuit Griekenland via een Duits telefoonnummer bestellen. Het moet niet gekker worden. Voor een maatschappij als TUI vind ik dit schandalig. Vegetarisch eten zou toch tot de standaardservices moeten behoren... ik overweeg een brief op hoge poten te schrijven.

Sehr geehrter Herr Herder,

vielen Dank für Ihre Mail.

Ein vegetarisches Essen kostet eine Extragebühr. Daher möchte ich Sie bitten, in unserem Servicecenter Tel:01805-757510 anzurufen, damit das Essen zugbucht werden kann. Ich kann diesen Service leider nicht für Sie ausführen, da ich auf Ihr Zahlungsmittel nicht zugreifen darf.

Wir wünschen Ihnen einen angnehmen Flug.

Mit freundlichen Grüßen

Doris Kramann

TUIfly.com