Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

Offline bloempjuh

• 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #180 Gepost op: 21 oktober 2006, 23:15:52 »
Naar Praag geweest en twee keer een klef broodje kaas ontvangen dat ik met liefde aan Vriendjelief heb opgevoerd. Niet dat ik zin had in eten ofzo (geen vlieg-held)..
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #181 Gepost op: 22 oktober 2006, 17:14:17 »
Met VLM naar Londen. Op de heenweg warme broodjes kaas die erg lekker waren (veel beter dan die kleffe koelkast kaas van KLM) en op de terugweg kon je kiezen uit een broodje of uit een zakje vers fruit (appel en druiven). Je kunt op dat korte stukje drie keer iets te drinken krijgen, dit in tegenstelling tot KLM en BM die je beker alweer uit je handen grissen voor hij half leeg is. Nog steeds echte glazen ipv plastic bekertjes. En dan landen op Rotterdam Airport, waar je 5 minuten na landing met je ingecheckte bagage buiten op de stoep staat. Lang leve VLM!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #182 Gepost op: 27 oktober 2006, 23:36:24 »
Ik had twee week geleden twee opelkaar volgende vluchten met Turkish Airlines. Van te voren had ik gebeld om te informeren en vega zou gereserveerd worden. Best ok, een keer kidney bonen met groente en aardappeltjes in schil met tomatensaus, salade en wat (ok niet heel vers meer) stukjes fruit en beetje vreemd, een plakje voorverpakt roggebrood, tweede was broccoli met verschillende andere groenten en gele rijst, ook weer met wat salade. Viel me niet tegen eigenlijk.. alleen vind ik het best vreemd dat ze ervan uitgaan dat je 's nachts een warme maaltijd wilt, waarom bijv niet een ontbijt ofzo?

Had ik laatst ook. Ik kreeg 's nachts een soort vingerlange soepstengels met hummus en hoe-heet-die-pittige-tomatendip-ook-weer. En viezige pasta (maar dat was op twee andere vluchten)
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #183 Gepost op: 31 oktober 2006, 17:47:13 »
Met VLM naar Londen. Op de heenweg warme broodjes kaas die erg lekker waren (veel beter dan die kleffe koelkast kaas van KLM) en op de terugweg kon je kiezen uit een broodje of uit een zakje vers fruit (appel en druiven). Je kunt op dat korte stukje drie keer iets te drinken krijgen, dit in tegenstelling tot KLM en BM die je beker alweer uit je handen grissen voor hij half leeg is. Nog steeds echte glazen ipv plastic bekertjes.

Idem hier, dwz het broodje op de heenweg was niet warm, want het warmmaakding was stuk, maar verder heel prima, ook keuze tussen fruit en broodje op de terugweg en echte glazen enzo. Aardige mensen. Heel prima.
,,,,فلافل

Offline Daphne

• 438
« Reactie #184 Gepost op: 02 november 2006, 14:13:20 »
Ik heb met China Airlines (en een binnenlandse Chinese maatschappij, waarvan ik de naam niet weet) gevlogen en het eten lekkerder dan ik had verwacht. Ik kreeg altijd iets met groente en rijst (zelfs als ontbijt!!). Ik hoop maar dat ze niks dierlijks als smaakversterker hadden gebruikt...ik was er in ieder geval wel tevreden over.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #185 Gepost op: 02 november 2006, 20:32:23 »
Met VLM naar Londen. Op de heenweg warme broodjes kaas die erg lekker waren (veel beter dan die kleffe koelkast kaas van KLM) en op de terugweg kon je kiezen uit een broodje of uit een zakje vers fruit (appel en druiven). Je kunt op dat korte stukje drie keer iets te drinken krijgen, dit in tegenstelling tot KLM en BM die je beker alweer uit je handen grissen voor hij half leeg is. Nog steeds echte glazen ipv plastic bekertjes.

Idem hier, dwz het broodje op de heenweg was niet warm, want het warmmaakding was stuk, maar verder heel prima, ook keuze tussen fruit en broodje op de terugweg en echte glazen enzo. Aardige mensen. Heel prima.

Ik vloog van de zomer met VLM naar Guermsey, de broodjes waren inderdaad prima, op de  heen weg kaas, op de terugweg vegetarische salade. Verder heb ik wel wat te zeiken over VLM, maar dat heeft verder niks met het eten te maken....

langnek

« Reactie #186 Gepost op: 08 december 2006, 20:35:20 »
Met mijn vluchten naar Wales altijd een simpel broodje kaas, maar ik vraag altijd beleefd, of ik een extra broodje mag als ze over houden, wat ik altijd heb gekregen.

Naar Brazilië kreeg ik een simpele maaltijd die toch wel te eten is, alleen voor een groot lichaam zijn ze erg klein, maar ik ga nog net niet dood van de honger, zo groot zijn de maaltijden dan nog net wel ;)
« Laatst bewerkt op: 08 december 2006, 20:36:24 door langnek »

saar12345

« Reactie #187 Gepost op: 12 december 2006, 16:52:15 »
Ik heb laatst mer ryanair gevlogen.. ze hadden geen maaltijd aan boord (was ook maar 2 uur vliegen ;)) maar wel een meneer naast me die een snackbox bestelde. Gevolg: ik zat volledig beroerd in het vliegtuig omdar daar leverpastei in zat, en niet een redelijk geurloze versie :D

Offline Indira

• 520
« Reactie #188 Gepost op: 12 december 2006, 21:54:43 »
Ik had twee week geleden twee opelkaar volgende vluchten met Turkish Airlines. Van te voren had ik gebeld om te informeren en vega zou gereserveerd worden. Best ok, een keer kidney bonen met groente en aardappeltjes in schil met tomatensaus, salade en wat (ok niet heel vers meer) stukjes fruit en beetje vreemd, een plakje voorverpakt roggebrood, tweede was broccoli met verschillende andere groenten en gele rijst, ook weer met wat salade. Viel me niet tegen eigenlijk.. alleen vind ik het best vreemd dat ze ervan uitgaan dat je 's nachts een warme maaltijd wilt, waarom bijv niet een ontbijt ofzo?

Had ik laatst ook. Ik kreeg 's nachts een soort vingerlange soepstengels met hummus en hoe-heet-die-pittige-tomatendip-ook-weer. En viezige pasta (maar dat was op twee andere vluchten)

Op de terugweg had ik het weer... om 4u een warme maaltijd en om 7u dezelfde!! volgende... (wel vega, ok.. maar toch... 2x lauwe spinazie met wat tomatenprut en soort burgertje, met wat stukjes fruit en waarom als vega geen salade,,?>
Za Zemiata!

arcdehaan

« Reactie #189 Gepost op: 23 december 2006, 15:29:11 »
In 2004 heb ik met Austrian Airlines gevlogen. Daar kreeg ik in puddingachtig vorm prutje waarvan ik de smaak niet nog steeds niet kan, laat staan wil achterhalen. Zo vies was dat. Alleen het broodje was nog te eten. D in 2005 en 2006 vloog ik met Croatia airlines. Zonder dat ik van te voren had aangegeven wel of geen maaltijd wilde nuttigen en of ik een veggie was of niet kreeg ik op alle vluchten (behalve de binnenlandse vluchten van Croatia Airlines waar je hooguit wat water krijgt) wat te eten. Op het broodje na heb ik het maar laten liggen...

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #190 Gepost op: 23 december 2006, 16:23:51 »
SAS vlucht, waarbij je niks gratis krijgt, maar wel dingen kunt kopen. Redelijk goedkope vlucht, maar lang niet zo goedkoop als sommige andere vluchten.
Vlucht van een uurtje, dus je hebt ook niks nodig, behalve wellicht wat water. Toch is het altijd leuk als je wel iets kunt kopen. SAS had en wrap, een muffin en een sandwich in het assortiment. Wrap en sandwich niet veggie, op zowel heen als terugreis  >:(.
Aangezien ik de bediening ook nogal onvriendelijk vond, ga ik SAS maar eens een mailtje sturen waarom een sandwich kaas niet in het assortiment is opgenomen.
,,,,فلافل

NY152

« Reactie #191 Gepost op: 02 januari 2007, 21:09:15 »
Ik ben met het vliegtuig naar Thailand geweest, in Thailand gevlogen en weer terug. De kwaliteit van het voedsel is 3x niks, maar ik kreeg wel op elke vlucht (waar eten werd geserveerd) vegetarisch. Ik had daarom altijd al eerste mijn eten. Helaas gaan ze er standaard van uit dat je veganist bent. Je krijgt geen melk, geen speciale boter én geen lekker gebakje, omdat dat, volgens mij, op ei-basis was. Al met al geef ik een 5 voor het vliegtuigvoer naar, in en terug uit Thailand. We hebben gevlogen met Lufthansa (maar daar kregen we geen eten, korte vlucht), Thai Airlines en Bangkok Airlines (ook geen eten, korte vlucht).

PS: Bij de reisorganisatie (Familiereizen, Sawadee) had ik mijn vegetarisme al opgegeven.
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2007, 21:13:13 door NY152 »

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #192 Gepost op: 24 januari 2007, 12:32:35 »
Gisteren met de KLM naar Washington DC. De bestelde asian vegetarian meal was erg goed, werd als eerste uitgedeeld zodat je niet ongerust hoeft te zijn of het er wel is, en ik had niet eens van te voren nagevraagd of dit wel doorgegeven was. De maaltijd was echt heel erg goed, te vergelijken met Singapore airlines en heel erg on-KLMs: twee curries met rijst, een bonensalade, raita, pickle, een paratha, en een indiaas dessert-cakeje. Ik heb begrepen dat ze een deal hebben gesloten met een indiase kok in Londen voor de recepten. Erg, erg goede zet! Van de opties voor de andere reizigers was trouwens een van de twee ook vegetarisch. Puntje erbij voor de KLM!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #193 Gepost op: 20 april 2007, 23:44:03 »
Air Canada had mij wel een asian vegetarian meal gegeven op de heenweg, helaas was er door een fout toch een vleessandwich op mijn dienblad terecht gekomen (goed dat ik altijd sandwiches openmaak voor ik ze in mijn mond stop...) Toen kreeg ik een business-class maaltijd van een heel groot bord vers fruit met crackers kaas als toetje, ik vond dat heel netjes opgelost! Zometeen de terugweg, ben benieuwd.

Oh ja: ik kreeg als onderdeel van mijn asian vegetarian maaltijd een vanilletoetje met soja en tapioca, smaakte zo verschrikkelijk lekker dat ik er wel 2 of 3 van had willen eten. Het smaakte namelijk helemaal niet naar soja, maar gewoon naar vanillevla. Zijn er in nederland tapioca toetjes te krijgen ergens?
« Laatst bewerkt op: 20 april 2007, 23:45:38 door Sam »

Aiko

« Reactie #194 Gepost op: 21 april 2007, 00:12:46 »
Mijn wildste gok is dan op één van de toko's die de Haaglandenregio rijk is. De vegetarisch toko Sie San wellicht? Heb je wellicht een naam van het merk, en desnoods een beschrijving van de verpakking? Dan kan ik één van mijn vaste rijtjes toko's afspeuren op het betreffende.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #195 Gepost op: 21 april 2007, 10:35:45 »
Maar tapioca is toch gewoon het bindmiddel? Ik zou dan eerder op zoek gaan naar het merk dan naar een toetje met tapioca.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

brenda_lelie

« Reactie #196 Gepost op: 21 april 2007, 18:01:16 »
tapioca wordt ook al zoetmiddel gebruikt.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #197 Gepost op: 21 april 2007, 18:07:08 »
Dat wist ik niet.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #198 Gepost op: 23 april 2007, 11:51:27 »
Ik heb het merk niet, want dat was afgeplakt met een nederlandse ingredientensticker die er echt niet af te peuteren was. De buitenkant van het potje was helemaal wit, en de bovenkant was groen/geel voor zover er geen witte sticker op zat.

Eten op de terugweg was ook beroerd. Een ijskoude pita met falafel uit de koelkast als avondeten (nee mevrouw, sandwiches worden niet warm opgediend) en als ontbijt een vegetarisch zoutloos menu. Air Canada is dus een ramp qua eten.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #199 Gepost op: 07 mei 2007, 16:30:34 »
De KLM heeft een nieuwe strategie. Tegenwoordig voor iedereen 1 verpakking met broodje vlees en broodje kaas...
Hoor wie klopt daar kinders???