Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

Offline Indira

• 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #160 Gepost op: 15 augustus 2006, 22:31:56 »
Heeft iemand ervaring met Turkish Airlines?
Za Zemiata!

Lelle

« Reactie #161 Gepost op: 20 augustus 2006, 20:01:26 »
Vorig jaar heb ik met Air Malta- gevlogen en het eten was verrukelijk.
hele simpele pasta maar ik heb aan boord van het vliegtuig olijven leren eten. Jammie! :kwijl: (terugreis was dezelfde maaltijd)
Mn mede reizigers hadden vieze kleverige troep dat door moest gaan voor vlees of omelet ofzo en keken jaloers naar mij!
Eindelijk een keer als vegetarier in het voordeel!

Sasje

« Reactie #162 Gepost op: 28 augustus 2006, 14:30:12 »
Ik vlieg over 2 weken met british airways.. dus ik ben benieuwd.
Ik denk dat ik toch maar wat broodjes voor de zekerheid in m'n tas stop. Ik heb pas 2 keer kort gevlogen en had toen gewoon een broodje kaas, dit is mijn eerste lange vlucht.
Heb bij het boeken van de tickets wel aangegeven dat ik een vegetarische maaltijd wil.

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #163 Gepost op: 28 augustus 2006, 14:39:27 »
Ik weet niet of eten en handbagage tegenwoordig nog wel kunnen. Zeker met BA  ::)
Hoor wie klopt daar kinders???

Sasje

« Reactie #164 Gepost op: 28 augustus 2006, 14:55:34 »
ja zolang het niet vloeibaar is toch  :) ik probeer het in ieder geval. Drinken meenemen gaat niet lukken maar dat is ook geen issue in het vliegtuig. En anders prop ik mezelf vol op het vliegveld, neem een slaappil en slaap de hele reis  :P Kom ik nog superfit aan ook. Of juist niet..

natawie

« Reactie #165 Gepost op: 30 augustus 2006, 17:09:04 »
Ik heb gevlogen met Martinair, daar kreeg ik een vegetarische maaltijd.
Stelde niet echt veel voor, maar het was wel erg lekker.
Rijst met groente en volgens mij kerriesaus en een heel klein beetje brocolli. Hmmmm  ;D

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #166 Gepost op: 06 september 2006, 14:32:14 »
Paar  keer met united airlines gevlogen, prima keuze voor vegetarisch  :)

Ik vond het niks. Kreeg ik b.v. appelmoes voor ontbijt, terwijl de vleeseter naast me stukjes fruit kreeg... ik couscous, vleeseter pasta, etc.

langnek

« Reactie #167 Gepost op: 21 september 2006, 12:37:22 »
Met de KLM vlieg ik nu steeds naar de UK, maar ik krijg alleen maar een broodje kaas, ik vraag wel altijd of het mogelijk is om nog een broodje te krijgen als er nog over is! :hungry:
Meestal heb ik geluk! ;D ;)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #168 Gepost op: 21 september 2006, 21:13:05 »
Geen wonder dat er broodjes over zijn, als ik met KLM vlieg hoef ik nooit zo'n klam broodje kaas  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Teddy

« Reactie #169 Gepost op: 22 september 2006, 20:47:03 »
Ik ben pas met Sterling naar Denemarken gevlogen. Daar krijg je niets te eten of drinken aan boord! Je kan eten en drinken alleen (veel te duur) kopen.
Maar ik vond het niet zo erg, de vlucht was goedkoop en het eten aan boord vind ik toch niet lekker. Doe mij maar een goedkopere vlucht!  :O

langnek

« Reactie #170 Gepost op: 24 september 2006, 14:46:31 »
Geen wonder dat er broodjes over zijn, als ik met KLM vlieg hoef ik nooit zo'n klam broodje kaas  ;D
Honger maakt klamme broodjes, goed tegen de honger!
-En ik ben het eten aan boord van het schip gewend, dan zijn die broodjes lang niet slecht! ;D

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #171 Gepost op: 26 september 2006, 14:34:37 »
Begin september was KLM naar de VS echt heel goed. Iedereen had sowieso keuze uit wel en niet veggie warm eten, maar wij hadden 'Aziatisch vegetarisch' opgegeven, en kregen op de heenweg niet alleen iets dat te eten was, maar dat gewoon echt heel lekker was: curry met rijst, maar ook met lekkere raita en met een cupje pickles! Ik was helemaal verbaasd, vliegtuig eten dat echt lekker is, is nieuw voor mij. Zowel heen als terug ging het overigens goed dat men wist dat we veggie wilden eten.
,,,,فلافل

Offline Indira

• 520
« Reactie #172 Gepost op: 26 september 2006, 14:56:01 »
Ik had twee week geleden twee opelkaar volgende vluchten met Turkish Airlines. Van te voren had ik gebeld om te informeren en vega zou gereserveerd worden. Best ok, een keer kidney bonen met groente en aardappeltjes in schil met tomatensaus, salade en wat (ok niet heel vers meer) stukjes fruit en beetje vreemd, een plakje voorverpakt roggebrood, tweede was broccoli met verschillende andere groenten en gele rijst, ook weer met wat salade. Viel me niet tegen eigenlijk.. alleen vind ik het best vreemd dat ze ervan uitgaan dat je 's nachts een warme maaltijd wilt, waarom bijv niet een ontbijt ofzo?
Za Zemiata!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #173 Gepost op: 28 september 2006, 18:15:30 »
Canada airlines was OK op de heenweg. Ik had Asian Vegetarian besteld en kreeg rijst met een stoofschotel van seitan, champignons en andere groenten in een ketjapsaus. Ook nog mini-mais en peultjes erbij, erg lekker. Tegen het einde van de vlucht kregen we nog een souper. Dat was pizza, voor de vegetariers pizza met kaas maar voor de arme Asian Vegetarian een koude plak roggebrood met komkommer... terwijl het zo lekker naar pizza rook  ;)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #174 Gepost op: 04 oktober 2006, 17:32:12 »
Terugweg met Air Canada was ook erg OK. Fruitschotel als souper, omelet met spinaziecurry als ontbijt. Ik was hardstikke ziek en heb om mezelf te verwennen zo'n stom nekkussentje en een plaid gekocht voor ik aan de nachtvlucht begon. Heel veel lol van gehad en lekker kunnen slapen. Neem ik volgende keer weer mee!

Offline Indira

• 520
« Reactie #175 Gepost op: 05 oktober 2006, 09:12:28 »
Terugweg met Air Canada was ook erg OK. Fruitschotel als souper, omelet met spinaziecurry als ontbijt. Ik was hardstikke ziek en heb om mezelf te verwennen zo'n stom nekkussentje en een plaid gekocht voor ik aan de nachtvlucht begon. Heel veel lol van gehad en lekker kunnen slapen. Neem ik volgende keer weer mee!

Bij Turkish Airlines kreeg ik tijdens de vlucht een etuitje met nachtmasker (voor het echt donker te maken zeg maar), nacht/slofsokken, een tandenborsteltje, tubetje tandpasta, kammetje en schoenlepel... en er lagen plaids verpakt in plastic klaar.
Za Zemiata!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #176 Gepost op: 05 oktober 2006, 18:31:33 »
Zo'n setje krijg je meestal wel op langere nachtvluchten, maar die plaids zijn niet warm en nogal viezig (deze keer bijvoorbeeld vol met haren van de vorige roodharige passagiere). Op een korte nachtvlucht (5,5 uur) krijg je vaak alleen de plaid. Aangezien ik toch mijn reguliere bagage in moet checken tegenwoordig kan ik net zo goed een extra tasje met knuffellap en knuffelkussen meenemen het vliegtuig in. Als je business class vliegt krijg je een echt dekbed en hele lekkere toilettassen vol met leuke spullen, helaas overkomt me dat zelden!

Offline Yessica

• 703
« Reactie #177 Gepost op: 16 oktober 2006, 13:10:12 »
Ik heb met united Airlines goede ervaringen in die zin, dat mijn gereserveerde vegetarische maaltijd er altijd is. Wel vind ik de kwaliteit steeds slechter worden. Wat ik ook raar vind: je krijgt bij United ook een snackboxje bij het ontbijt. Daar zit o.a. een twix in of een mars. Als vegetarier krijg je die niet, dan krijg je een rijstwafel en een doosje krenten  ::)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #178 Gepost op: 16 oktober 2006, 13:13:02 »
 :laugh:

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #179 Gepost op: 20 oktober 2006, 10:20:41 »
Dat heb ik ook heel vaak, een volkorenbiscuitje of een rimpelig appeltje ipv een muffin of gebak. Tsja, al die vegetariers zijn zo gezond he, die lusten geen junkfood  :)