Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

Dave

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #140 Gepost op: 01 februari 2006, 17:14:07 »
Met Singapore Airlines heb je veel keuze met het menu.
Ik had strictly vegetarian (western) (veganistisch) en 1 keer raw fruitarian omdat het op die vlucht er niet was. Er is ook strictly vegetarian (asian).Allemaal zonder dierlijke ingredienten. Al moet je wel opletten, want er zit soms een foute margarine of een een roomijsje bij. Op de terugweg had ik wel sorbetijs. Wel staat er soms "can contain traces of .." en Manufactured in a factory where also .." of soortgelijke teksten op.
Verder heb je bij Singapore Airlines een eigen display met heel veel keuze uit films en cd's en games.

Offline Hausfrau

• 704
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 28 maart 2006, 10:05:23 »
Heel eerlijk gezegd vind ik vliegtuigvoer meestal wel te doen. Behalve de toetjes dan want die chocolademousse ligt mij altijd zwaar op de maag... Die willen de kids niet eens opeten.

Laatste keer dat wij met transavia vlogen hadden we trouwens bonnen gekregen waarmee je aan boord eten o.i.d. kon kopen. Ook taxfree zooi!

Ben benieuwd, moet binnenkort weer vliegen  :D
Hoor wie klopt daar kinders???

denizthecat

« Reactie #142 Gepost op: 29 maart 2006, 07:52:00 »
Mijn ervaringen:

Altijd melden dat je vegetarische/veganistische gerecht wil hebben! Het eten is echt stukken beter dan het gewone eten en je wordt als eerste geserveerd!

Mijn ervaringen met airlines:
KLM-heel slecht. Je krijgt maar een maaltijd en een extraatje (klein broodje komkommer!) bij een langere vlucht. (meer dan 8 uur) Voor kortere vluchten is het erger; binnen Europa krijg je maar een salade van Johma en een broodje kaas/tosti.

Delta: goed-je krijgt veel, niet altijd super lekker, maar je hebt tenminste keuze omdat je zoveel krijgt.

British Airways: super goed. Het is alsof ze een speciale kok hebben voor vegetariers!

Turkish Airlines: erg goed. Je krijgt veel, heerlijke Turkse gerechten met een Internationale tint

Air France: oke-je krijgt voldoende; maar variatie is niet groot. Brood, komkommers, tomaten en aardappels!

Dit waren mijn ervaringen...

smikkeltje

« Reactie #143 Gepost op: 10 april 2006, 18:06:08 »
Ik heb net twee ochtendvluchten met Martinair gehad en dus twee ontbijtjes: broodje kaas, yoghurt, cakeje, minimars en minizakje chipjes. Wel vegetarisch dus, maar niet veganistisch (want dat was ik natuurlijk vergeten door te geven), zelfs de chipjes waren met melkpoeder! (dacht trouwens dat ik de enige was die chips een goed ontbijtidee vond). Ik had dus alleen een pakje sap als ontbijt. En de broodjes met zonnaturapaté die ik zelf had meegenomen :)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #144 Gepost op: 11 april 2006, 17:35:41 »
Delta airlines had geen vegetarische maaltijd, ondankt het aangeven bij de boeking en checken twee dagen van te voren... zucht!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #145 Gepost op: 13 april 2006, 06:37:24 »
Mijn ervaringen:

British Airways: super goed. Het is alsof ze een speciale kok hebben voor vegetariers!

BA is inderdaad erg goed, daar heb ik ook wel eens meegevlogen. Vorig jaar met Arkefly gevlogen. Tsja, 't was niet geweldig, maar wel eetbaar zullen we maar zeggen.

Mieze

« Reactie #146 Gepost op: 13 april 2006, 10:18:03 »
KLM is verschrikkelijk. Ze hadden niets streng vegetarisch of veganistisch. En alle snacks waren met kaas en melkpoeder.
Waarom word er niet gewoon fruit uitgedeeld?
Dus op de heenweg heb ik honger zitten lijden *10 uur lange vlucht* en op de terugweg was ik zo slim om wat meer eten mee te nemen.
verschrikkelijk, maar ik denk dat ik met klm blijf gaan om het feit dat ze de enige zijn met directe vluchten naar san francisco.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #147 Gepost op: 13 april 2006, 18:52:52 »
Ik heb wel goede ervaringen met KLM en veganistisch, tot nu toe ging dat wel goed. Ze hebben de mogelijkheid voor een veganistische maaltijd als je je reis boekt. Je moet ze er wel twee dagen van te voren even aan herinneren (zoals bij zoveel maatschappijen). Succes de volgende keer dat je naar San Francisco gaat!

Gisteren met Air Canada gevlogen. Upgrade naar business class gekregen omdat economy class overboekt was  :D Er was geen veganistische of vegetarische maaltijd aan boord maar dat kwamen ze meteen zeggen toen ik binnenkwam, en ze hebben een vegetarisch ontbijt voor me samengesteld met veel fruit, verse croissantjes etc. Ik zou best kunnen wennen aan business class vliegen  ;D

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #148 Gepost op: 13 april 2006, 21:23:28 »
KLM is verschrikkelijk.

Wat raar? Dat heb ik nog nooit gehad met KLM. Je had het wel goed doorgegeven enzo?
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #149 Gepost op: 22 mei 2006, 18:09:22 »
KLM vlucht naar de USA, uitgevoerd door Northwest. Dit keer Asian Vegetarian besteld, meal was goed doorgegeven. Helaas bleek dit in het vliegtuig veranderd in een gewone Vegetarian Meal: pasta tomatensaus met kaas. Toen ik zei dat dit niet klopte, kreeg ik het botte antwoord dat dit tegenwoordig de Asian Vegatarian meal was. De stewardess bleef erbij en er was niets anders aan boord. Volgende keer toch maar weer vegan bestellen. Jammer, want Asian Vegetarian is bijna altijd vegan en tien keer zo lekker als westerse vegan meals.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #150 Gepost op: 28 mei 2006, 23:51:53 »
Op de terugweg met Northwest was het nog erger. Weer geen Asian Vegetarian aan boord. Keuze uit pasta tomatensaus en kip voor iedereen. Ik krijg mijn blad met pasta wel apart van de rest. Het is identiek aan het blad van mijn collega, maar ik krijg er geen broodje bij (die worden er los bij geserveerd). Ik vraag dus om een broodje. Nee, dat krijgt u niet, want u heeft een speciale maaltijd en daar doen we geen broodjes bij. Ja maar mijn maaltijd is 1 op 1 hetzelfde als die van de anderen? Nee, het is een speciale maaltijd en anders hebben we niet genoeg broodjes. Als we na afloop over hebben kunt u alsnog een broodje krijgen...  >:( Ik ga een officiele klacht indienen. Zijn ze nou helemaal bedonderd...

langnek

« Reactie #151 Gepost op: 29 mei 2006, 00:03:48 »
Op de terugweg met Northwest was het nog erger. Weer geen Asian Vegetarian aan boord. Keuze uit pasta tomatensaus en kip voor iedereen. Ik krijg mijn blad met pasta wel apart van de rest. Het is identiek aan het blad van mijn collega, maar ik krijg er geen broodje bij (die worden er los bij geserveerd). Ik vraag dus om een broodje. Nee, dat krijgt u niet, want u heeft een speciale maaltijd en daar doen we geen broodjes bij. Ja maar mijn maaltijd is 1 op 1 hetzelfde als die van de anderen? Nee, het is een speciale maaltijd en anders hebben we niet genoeg broodjes. Als we na afloop over hebben kunt u alsnog een broodje krijgen...  >:( Ik ga een officiele klacht indienen. Zijn ze nou helemaal bedonderd...

Het is inderdaad niet te geloven! :o
Ik heb met diverse maatschappijen gevlogen, maar ik kon altijd een extra broodje en soms twee krijgen, deze waren wel over, moet ik erbij zeggen!  ;) (en ze hadden misschien door, dat voor zo'n lang figuur, de maaltijden "beperkt" zijn!:hungry:
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2006, 00:05:08 door langnek »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #152 Gepost op: 29 mei 2006, 15:07:55 »
Ik ga een officiele klacht indienen. Zijn ze nou helemaal bedonderd...

Doe dat maar, die NW is echt een rare club.
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #153 Gepost op: 21 juni 2006, 13:05:53 »
Singapore airlines blijft fantastisch. Op de heenweg thais, op de terugweg indiaas, allemaal ontzettend lekker. En ik had vannacht lekker 2 stoelen voor mezelf dus ook nog ruim kunnen opkrullen om te slapen!

sissy_m

« Reactie #154 Gepost op: 30 juni 2006, 10:48:50 »
ik heb regelmatig gevolgen in mijn leven   en het is altijd wat!    geef ik het van te voren bij het reisbureau aan moet ik het ook nog eens aangeven bij de info balie en  dan nog zijn ze soms zo stom dat als je achter in zit te horen krijgt tja we hebben ze niet meer we hebben ze wel gehad maar ja die hebben we al weg gegeven waarop ik vraag aan mensen die ze ook besteld hadden?want dan klopt je lijst nml niet  nee die mensen wilden gewoon wat anders en ja we hadden ze nog
dus ik als als vegetarier zit zonder eten en mensen die wel gewoon vlees eten zitten nu mijn maaltijd op te eten fijn!   en de vraag of het echt smaakvol is nee natuurlijk niet maar welk vliegtuig eten wel.   vegetarisch of niet.  het is eetbaar laten we het daar op houden.  dit jaar vlieg in met singapore airlines zo'n 12 uur en ik ga van het goede en positieve uit hoewel ik waarschijnlijk goed zal eten van te voren en evt wat mee neeem.  want met die vliegtuig maatschappijen weet je het maar nooit! :-\

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #155 Gepost op: 30 juni 2006, 15:41:49 »
Kop op Sissy! Het gaat vast goed. Ik heb nu een keer of 15 met singapore airlines gevlogen en er was altijd een vegetarische maaltijd, en nog lekker ook! Als je net zit, komen ze al aan je vragen of je inderdaad een speciale maaltijd besteld had, en dan krijg je een sticker op je stoel zodat ze het niet vergeten. De speciale maaltijden worden ook altijd bezorgd voor alle andere maaltijden zodat de kans dat iemand anders jouw maaltijd krijgt, niet aanwezig is. Ik :heart: singapore airlines!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #156 Gepost op: 30 juni 2006, 18:36:36 »
Als je achterin zit en je maakt je zorgen kan je altijd ook nog meteen voor het opstijgen naar een steward/stewardess gaan en melden op welk stoelnummer je zit en dat jij dus de veggie bent en of ze dat even willen opschrijven.
,,,,فلافل

Anticarne

« Reactie #157 Gepost op: 02 juli 2006, 00:35:38 »
Heb gevlogen met United (uitgevoerd door Lufthansa vanaf Frankfurt naar Dallas) en dat was een ramp. Bij het boeken van de e-ticket de meal option "Asian vegetarian" aangegeven. Bij de heenvlucht kreeg ik te horen dat ik niet op de lijst stond en 24 uur vantevoren had moeten bellen om mijn menukeuze door te geven. Raar. Ook geen enkele coulance verder.
Dus op de terugvlucht inderdaad gebeld om nog extra te bevestigen....ja zou allemaal goed komen.

Niet dus! Ik stond er dus weer niet op en weer een chacharijnige service op de koop toe. Heb ik dus een klacht van ingediend maar nooit meer iets over gehoord. Dus vlieg ik nooit meer met Lufthansa.

Ben nog twee keer naar Dallas geweest maar dan met Continental vanaf Schiphol en dat was wel heel goed. Toen had ik raw food gekozen. Niet super lekker maar wel verse rauwe groenten met een yoghurt dip en licht verteerbaar.

Verder vloog ik 2 keer per maand met BA Connect naar Birmingham vanaf Duessldorf en dat was altijd goed! Meestal wel een broodje met veg. kaas en tomaat of gegrilde groentes en veg. roomkaas. Ze hebben bij BA Connect sinds een paar maanden geen gratis eten meer maar een (dure) kaart maar daarop staan wel 3 vegetarische opties (all day English vegetarian breakfast !).
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2006, 00:37:53 door Anticarne »

Offline Anna

• 319
« Reactie #158 Gepost op: 20 juli 2006, 01:58:40 »
Oow ik had hier eigenlijk 7 maanden geleden moeten reageren!

Ik ben toen aangekomen in Amerika. Nu weet ik niet meer helemaal precies wat ik gekregen had.

Heb gevlogen met scandinavian airlines. De warme maaltijd was wel oke, maar ongeveer 2 uur voordat we aankwamen kreeg iedereen een lekker warm stuk pizza en kwamen ze mij een boterham in plastic folie brengen. Was daar alleen al zwaar teleurgesteld in. Hoe moeilijk is het nou om vegetarische pizza's te hebben?!! Ik die boterham open klappen en er zat een soort prutje op dat ik niet zo 1,2,3 kon herkennen en wat sla. Nou ik 1 hap nemen: wist meteen wat het was: tonijn...aaaah echt zo smerig.

Ben naar ze toegegaan. Op zich waren ze wel vriendelijk en kwamen ze aanzetten met een of ander droog broodje en een kuipje boter. Maar had het idee dat ze er niet veel om gaven dat ze een fout hadden gemaakt. En ik heb duidelijk aangegeven een stricte vegetarier te zijn...

Ben benieuwd wat ik in december tijdens de terug vlucht voorgeschoteld krijg!

trashydiva

« Reactie #159 Gepost op: 10 augustus 2006, 12:49:21 »
Paar  keer met united airlines gevlogen, prima keuze voor vegetarisch  :) Heb  ravioli met ricotta en tomatensaus gegeten, een soort pannekoekjes met jam als ontbijt etc. Verder prima.

Met KLM afgelopen 2 jaar, dat is echt niks vonden wij; het hele menu was vegetarisch scheen het, maar wij kregen het hoe dan ook niet naar binnen.

Finnair: daar kregen we helemaal niks  ???

Cyprus airways; Het standaard  ontbijt met kleffe broodjes en  droge  crackers, maar ja ik ben hoe dan ook nooit zo hongerig tijdens het vliegen aangezien ik het verschrikkelijk vind...