Vegatopia Forum

Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.166
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #460 Gepost op: 30 november 2009, 15:43:32 »
Alle begin is moeilijk Hega, maar gewoon doorzetten als het voor jou niet goed voelt om vlees te eten. Ik ben 24 jaar geleden vegetarier geworden en was toen ook de enige in mijn omgeving. Mensen wennen er vanzelf aan. Af en toe zit je eens een avondje op alleen stokbrood met kruidenboter, maar daar kom je best overheen. Als je gaat schipperen (dan toch maar een keer vlees eten) dan zullen mensen de volgende keer echt geen rekening met je houden, en dat vind ik ook wel begrijpelijk. Vegetariers eten geen vlees en vis. Als je je hier aan houdt geeft dat voor iedereen duidelijkheid. Gewoon laten weten dat je vegetarier bent als je uitgenodigd wordt voor een etentje, de meeste mensen zullen er gewoon rekening mee houden. En soms niet, soit, dan is dat zo.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #461 Gepost op: 30 november 2009, 18:06:28 »
Ik kende eigenlijk ook geen vegetariërs toen ik stopte met vlees eten
en nog is het in mijn omgeving nog altijd dun gezaaid met vega's.
Ik heb me eigenlijk nooit een outcast gevoeld, maar ik heb er dan ook behoorlijk
maling aan als mensen me "lastig" of anders vinden om dat ik vegetariër ben hoor.
Denk dat je voornamelijk je eigen koers moet proberen te varen en daarin kan je best mensen soms wat terwille zijn hoor, maar dat hoeft niet door vlees te eten. Bij een bbq kan je ook je eigen spullen mee nemen bijvoorbeeld, probleem weer opgelost ;)

Maar ik moet wel toegeven dat het voor mij ook wel even geduurd heeft voor ik er zo relaxt in was hoor ;)
Komt "vanzelf" ;)

Maar wanneer ben jij vega geworden dan?

En hoe ben jij hier relaxter mee omgegaan?

Ik was zestien.
Ik verdedigde me altijd in het begin en maakte me idd ook best wel druk over dingen als bbq's enzo. Nu verdedig ik me eigenlijk nooit meer. Ik ben vegetariër en wat mensen daar al dan niet van vinden zal me werkelijk (vega)worst wezen.
Als er idd geen rekening met me is gehouden dan redt ik me wel met wat er is hoor ;) Geen halszaak van maken en zelf kalm en relaxt zijn scheelt echt heel erg veel
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #462 Gepost op: 30 november 2009, 21:39:57 »
Ja dat verdedigen heb ik ook laten varen. Op een gegeven moment heb je elk origineel grapje al 100x gehoord en ook alle andere dooddoeners.
Ik glimlach en negeer het verder. Scheelt een heleboel frustratie.

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #463 Gepost op: 01 december 2009, 18:39:08 »
Ik glimlach en negeer het verder.
precies mijn tactiek!!
(en af en toe even op je tong bijten en tot 10 tellen)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #464 Gepost op: 01 december 2009, 22:56:25 »
het is ook een kwestie van wennen, je vrienden waren gewoon dat je dezelfde dingen at als hun, nu dat niet meer zo is moet dat even tot ze doordringen. Helaas blijven de flauwe grappen enzo vaak wel...

met bbq's gourmet dingen enzo zorg ik altijd dat ik de lekkerste dingetjes bij me heb (gevulde paprikaatjes, gevulde tomaatjes, plakken aubergine met feta munt en honing, plakken courgette met peppertjes olie, gevulde champies, aardappeltjes om te poffen etc. etc. zie ook de gourmet en bbq draadjes) zodat er gekeken wordt wat ik heb en ze willen proberen wat ik heb.

Ik plaag dan altijd terug dat ik alleen maar wil ruilen voor iets anders echt lekkers ;) of dan zeg ik dat eet jij niet hoor, hier zitten geen vl33sjes in.

denk dat sam gelijk heeft betreft t inconsequent zijn, merk dat t voor mij ook t beste werkt om naar de buitenwereld heel rechtlijnig te zijn: geen vlees (logisch) geen onverwerkte zuivel en ei (voor sommige erg vreemd) en geen gelatine (omdat ik t niet at werd een moslim collega erop aangesproken  ::)) Thuis smokkel ik heel af en toe nog (een beker chocomel of toch snoepjes met gelatine)

En het heeft ook voordelen  ;) de soja choco wordt met rust gelaten terwijl de drankjes van andere regelmatig worden leeg gedronken.. en ook mijn kaas is  "eng" (omdat ik vertelde dat die vegagestremd is) dus daar grijp ik ook nooit naast, net zo min als naast de minarine. Zo zie je maar elk nadeel heb zijn voordeel  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.233
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #465 Gepost op: 11 december 2009, 10:14:28 »
Ooo, wat irritant!

[Eigenlijk hoort hier nog iets constructiefs over hoe je je schoonmoeder kunt duidelijk maken waarom haar ongetwijfeld lief bedoelde gedrag bij jou een averechtse reactie opwekt, maar ik kan alleen maar bedenken dat ik wsl enorme zin zou krijgen om in de pan met karbonaadjes te kwatten, sorry.]
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #466 Gepost op: 11 december 2009, 10:20:12 »

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #467 Gepost op: 11 december 2009, 10:30:20 »
haha, nee, jij?

Ze bedoelt t ook lief hoor.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #468 Gepost op: 11 december 2009, 10:34:31 »
Het woord wordt in Noord-Holland gebruikt (en misschien nog een paar provincies) voor spugen.

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #469 Gepost op: 11 december 2009, 10:43:25 »
Dat was wel uit de context op te maken. :bigeyes: ;)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #470 Gepost op: 11 december 2009, 11:12:06 »
Dat was wel uit de context op te maken. :bigeyes: ;)


Klopt  ;D
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.233
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #471 Gepost op: 11 december 2009, 11:33:42 »
Het woord wordt in Noord-Holland gebruikt (en misschien nog een paar provincies) voor spugen.

Het is wel iets specifieker dan spugen.
Spugen kun je m.i. gebruiken voor het uit je mond werpen van allerlei soorten al dan niet vloeibare goederen.
Kwatten slaat alleen op speeksel (net zoals rochelen alleen betrekking heeft op, ehm, rochels). Liefst wordt het speeksel voor in de mond gezogen en al dan niet nog heen en weer bewogen zodat het kwatje goed schuimig wordt.
Op de lagere school was het altijd een leuk grapje om iemand een kwartje te laten zien en te zeggen "Wil je een kwatje?" (in NH spreek je kwatje en kwartje min of meer hetzelfde uit), "Hou je hand maar even op"...
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #472 Gepost op: 11 december 2009, 11:42:56 »
Je hebt natuurlijk een onderscheid tussen spugen en spuwen.
Onder spugen versta ik precies hetzelfde als jij onder kwatten, spuwen hoort thuis op waarschuwingen ("spuwen verboden", "hier wordt niet gespuwd") dat je geen pruimtabak mag uitbraken. Goh, die waarschuwingen hangen tegenwoordig vast alleen nog maar in het museum!
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.233
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #473 Gepost op: 11 december 2009, 11:48:52 »
Hm, in mijn omgeving wordt spugen ook nog wel gebruikt als synoniem van overgeven.
Bij nader inzien is wat je met de meeste andere dingen doet die je je mond uit wilt krijgen niet spugen maar uitspugen.

Spuwen vind ik klinken als ofwel heel oud ofwel van heel ver weg.

Hoe dan ook, "Wil je een spuugje?" gaat natuurlijk nooit werken op het schoolplein. Hoera voor Noord-Hollands! :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #474 Gepost op: 11 december 2009, 12:01:44 »
Hm, in mijn omgeving wordt spugen ook nog wel gebruikt als synoniem van overgeven.

In het geval van babies kan dat woord wel gebezigd worden. Maar dan meer als een mengvorm van kwijlen, hikken en in keel en mond aanwezige smerigheid met kracht overboord gooien, dan van puur overgeven.
« Laatst bewerkt op: 11 december 2009, 12:09:46 door Urb@ñus »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #475 Gepost op: 11 december 2009, 12:59:02 »
Wat karbon@@djes al niet teweeg brengen  :heehee: :nopompom:
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #476 Gepost op: 11 december 2009, 13:19:25 »
Op de lagere school was het altijd een leuk grapje om iemand een kwartje te laten zien en te zeggen "Wil je een kwatje?" (in NH spreek je kwatje en kwartje min of meer hetzelfde uit), "Hou je hand maar even op"...

Dat was op mijn lagere school (Hoorn) inderdaad ook zo!

Tribal-Idol

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #477 Gepost op: 09 januari 2010, 19:13:23 »
Ik hoef mijzelf nooit te verdedigen als vegetariër. Mensen moeten mij maar nemen hoe ik ben.
Ben al 14 jaar vegetariër.
Sommigen zullen misschien zeggen dat ik egoïstisch ben want ik ben vegetariër enkel en alleen om mijn eigen gezondheid. Ben zeker geen wereldverbeteraar of speciale dierenvriend. Neen ik ben enkel vegetariër omdat het gezond en lekker is punt uit. Voor de rest moeten mensen er niks achter zoeken of vragen  ;D

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #478 Gepost op: 09 januari 2010, 19:49:43 »
Gisteren nieuwjaarsborrel gehad van werk
veel vleesjes en visjes op de schalen die rond gingen.. Net als altijd.. En ook weer dezelfde vragen
"Ben je vegetarisch?" Ja
"Eet je ook geen vis?" Nee
"maar dat is toch geen vlees?" Is toch een dier?
"Eet je wel eieren?" Ja alleen biologisch..
"...
...
...

Elke keer weer.. Eigenlijk een keer opnemen op bandje en afspelen.. Zo moe van.. Werk er nu bijna 4jaar.. Zouden het nu wel moeten weten toch?
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #479 Gepost op: 09 januari 2010, 21:47:59 »
Gisteren nieuwjaarsborrel gehad van werk
veel vleesjes en visjes op de schalen die rond gingen.. Net als altijd.. En ook weer dezelfde vragen
"Ben je vegetarisch?" Ja

Mijn antwoord is altijd nee en dan lieg ik niet eens.


Kennen jullie niet de de 26 vaste commentaren van het vleesetersalfabet?

http://static.bol.com/imgbase0/BOOKCOVER/FC/9/0/2/1/4/9021463555_E8.gif
http://static.bol.com/imgbase0/BOOKCOVER/FC/9/0/2/1/4/9021463555_E9.gif
http://static.bol.com/imgbase0/BOOKCOVER/FC/9/0/2/1/4/9021463555_E10.gif

uit Eetgeenvlees van Hugo Brandt Corstius:

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/eet-geen-vlees/1001004002726461/index.html#product_images