Vegatopia Forum

Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Le

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #160 Gepost op: 10 januari 2005, 11:04:46 »
Een reactie die negatief begon, maar positief eindigde:

'Jaja, dus je eet geen vlees... maar draag je wel leer?... *denk denk*... Ach, wat maakt dat trouwens uit, je doet er tenminste iets aan, je bent ermee bezig. Dat is al meer dan de meeste mensen doen!'...

Met deze reactie was ik erg blij... die hoor je niet vaak en het is precies mijn mening! :)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #161 Gepost op: 10 januari 2005, 15:32:59 »
Ja, en wat je ook wel eens hoort als het gesprek positief wordt gevoerd: ik zou willen dat ik het ook kon opbrengen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Le

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #162 Gepost op: 10 januari 2005, 17:12:12 »
Ja inderdaad... en dat ze zeggen 'Ik vind het knap van je, maar ik zou het niet kunnen, ik hou teveel van vlees!'.

Ik hield ook erg veel van vlees, maar het is maar net of je het er voor over hebt... en dat is dus niet vaak het geval.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #163 Gepost op: 11 januari 2005, 19:11:55 »
tis gewoon bullshit om te zeggen dat je het niet zou kunnen omdat je vlees zo lekker vind, want het gaat om wilskracht en als je het maar erg genoeg vind dan lukt het vanzelf of zie ik dat nou verkeerd  :-\
Ik ben t met je eens Mriek! Als je het erg vind, dan krijg je toch ook geen hap vlees naar binnen? (zo is het bij mij tenminste)

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #164 Gepost op: 17 februari 2005, 13:02:04 »
Ik ging laatst bij toeval even lunchen met vrienden en vrienden van vrienden, waarbij twee mensen uit de laatste groep er van op de hoogte waren dat ik vegetariër was. We waren een restaurant aan het kiezen en toen zeiden zij: Wel iets waar flink VLEESCH wordt geserveerd. en dingen als: Ik heb zo'n zin in een broodje met VLEESCH.
Daar ben ik natuurlijk niet serieus op in gegaan. Maar dat mensen zó lomp kunnen zijn. En terwijl ik van mijn vegetarische broodje aan het genieten was, vragen (zoals élke keer als ik een van die twee spreek): Ik jaag, wat vind jíj daarvan? en de hele tijd vertellen hoe lekker het broodje met Vleeschhhh wel niet was.

Eikels  >:(
Eet gezond & eet taartjes

Elsbeth

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #165 Gepost op: 17 februari 2005, 13:33:21 »
Ach dat is gewoon dom gedrag. Mensen lijken op een of andere manier niet goed te weten hoe ze om moeten gaan mensen die geen vlees eten (zoals bij mij) of die vegetarier zijn. Dan gaan ze inderdaad 10 miljoen keer benadrukken dat zij wel vlees eten. O en weet je wat ik helemaal kriegel van word? Als mensen zeggen: "Mag jij dat wel eten?"  Ik zeg dan altijd: "Nou ik mag alles eten wat ik zelf wil hoor. Ik wil het alleen niet eten.." En meestal volgt er dan alleen een beetje gemompel :)
Wat ik wel balen vind, is dat als ik voor mensen kook, zij er al helemaal tegenop zien dat ze geen vlees kunnen eten die avond en dan heel heel heel blij zijn als ik (soms) voorstel om er iets van vis bij te doen. Je ziet dan echt hun gezicht ontspannen en opluchte houding in het lichaam. Jezus, waar heb je je druk om gemaakt, denk ik dan! Dat je misschien een keer in het jaar geen vlees zou eten? *zucht*

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #166 Gepost op: 17 februari 2005, 13:38:57 »
Laatst heb ik met collega's en aanhang samen gegeten. De collega's zijn altijd heel meedenkend en begrijpend en geinteresseerd maar de ene echtgenoot snapt niet waarom ik geen vis eet want dieren zijn zoogdieren en kippen zijn vogels en vissen zijn vis en als vegetarier eet je volgens hem alleen geen zoogdieren. Of ik daar wel eens over nagedacht had ::). Vond het vrij zinloos om tegen dit soort uitermate sterke argumenten in te gaan......

Aiko

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #167 Gepost op: 17 februari 2005, 13:39:39 »
Wat een domme vrienden (van vrienden) hebben jullie zeg!
Dat heb ik volgens mij nog nooit zo meegemaakt...

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #168 Gepost op: 17 februari 2005, 13:44:45 »
Ik had afgelopen weekend een vegabuffetfeestje, waar op de gastheer en M. en ik na alleen maar vleeseters waren.
In het begin werden er nog wel grapjes gemaakt over het eten (iedereen moest zelf iets vega's meenemen), maar toen we eenmaal aan het eten waren hield iedereen hun mond wel (over dat onderwerp dan).

Over mijn bijdrage waren ze enthousiast: "is dat echt vegetarisch???"
Mijn antwoord:"Joh, tis zelfs v e g a n i s t i s c h"  ;D

[edit: ik heb dus ook wel positieve verhalen  ;)]

@Aiko: Ja, vreselijke mensen zijn het.  :'( Ik kan er niets anders over zeggen.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2005, 13:51:23 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Elsbeth

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #169 Gepost op: 17 februari 2005, 13:47:32 »
als vegetarier eet je volgens hem alleen geen zoogdieren.
Oja? In eerste instantie: jij eet wat je wel wil eten en laat staat wat je niet wil, zo simpel is dat. En anders kan je er altijd nog een woordenboek bij pakken...  >:( zucht

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #170 Gepost op: 17 februari 2005, 13:59:48 »
Het was ook wel irritant want dat was aan het begin van de avond en gelukkig was het daarna toch nog wel gezellig  ;D. Mijn ervaring is dan ook meestal dat mensen er geen problemen mee hebben en het wel interessant vinden. Daarom was ik ook een soort van geschokt dat er toch nog dit soort mensen rondlopen. Ik ben ook de discussie maar niet aangegaan want die man was er zo van overtuigd dat ik een rare kronkel heb in mijn definitie en niet hij.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #171 Gepost op: 17 februari 2005, 16:48:22 »
En terwijl ik van mijn vegetarische broodje aan het genieten was, vragen (zoals élke keer als ik een van die twee spreek): Ik jaag, wat vind jíj daarvan? en de hele tijd vertellen hoe lekker het broodje met Vleeschhhh wel niet was.

Eikels  >:(
Het is waarschijnlijk dat ze hun eigen schuldgevoel van zich aan het afreageren zijn. Jij bent een gewillig slachtoffer, verbaal en/of non-verbaal zul je er wel sterk op reageren. Je kunt hun nog een extra schuldgevoel bezorgen door het principe van de ecologische voetafdruk te vertellen. Per aardbewoner is er 1,7 hectare beschikbaar voor voedsel, kleding, vervoer, verwarmd onderdak enz.. In NL neemt men per per persoon 4,7 hectare in. Een vleeseter soupeert met haar/zijn gedrag al 1,7 ha van het totaal per persoon op. Dus de mondiale beschikbaarheid!
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2005, 23:32:01 door willemk49 »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Paula

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #172 Gepost op: 20 februari 2005, 22:55:32 »
'Maar je draagt wel leren schoenen?' (nee, ik ben geen veganist), 'Iedereen eet toch vlees, wat maakt dat nou uit!' (ja, maar ik toevallig niet!),

Het valt mij op dat het niet uitmaakt hoe je het doet. Mijn vriend en ik eten en gebruiken niets waarvoor dieren doodgemaakt of pijn gedaan zijn. Dus we gebruiken ook geen leer en bijv. alleen biologische kaas, bepaalde E-nummers niet etc. Nou dat snappen ze ook niet. Als ik dan bijv. een bepaald koekje niet wil eten zeggen ze: ja daar zit geen vlees in hoor. Nee maar wel legbatterij-eieren bijv. Dus als je echt helemaal biologisch/vegetarisch bent is het ook niet goed. Mensen zeuren gewoon altijd.  :(

Paula

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #173 Gepost op: 20 februari 2005, 23:00:20 »
Ik ging laatst bij toeval even lunchen met vrienden en vrienden van vrienden, waarbij twee mensen uit de laatste groep er van op de hoogte waren dat ik vegetariër was. We waren een restaurant aan het kiezen en toen zeiden zij: Wel iets waar flink VLEESCH wordt geserveerd. en dingen als: Ik heb zo'n zin in een broodje met VLEESCH.
Daar ben ik natuurlijk niet serieus op in gegaan. Maar dat mensen zó lomp kunnen zijn. En terwijl ik van mijn vegetarische broodje aan het genieten was, vragen (zoals élke keer als ik een van die twee spreek): Ik jaag, wat vind jíj daarvan? en de hele tijd vertellen hoe lekker het broodje met Vleeschhhh wel niet was.

Eikels  >:(

Echt superirritant! Dat ken ik. Mensen die dan uitgebreid over vissen ofzo gaan praten terwijl ze weten dat ik daar niet op zit te wachten. Irritant!!

marloes

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #174 Gepost op: 23 februari 2005, 21:27:59 »
ik moet me ook vaak verdedigen omdat ik vegetarier ben vaak begrijpen mensen niet als ik geen vlees eet afgelopen kerst was ik bij de ouders van mijn vriend aan het eten toen mijn vriend ze broer onder het eten ik had een( groenteburger) vroeg waarom ik vegetarier was mijn antwoord was: omdat ik het zielig voor de dieren vindt ik vond het zelf wel een goed antwoord maar hij moest lachen en zei dat het de grootste onzin was wat hij ooit had gehoord. ik zei tegen hem dat jij vlees eet moet je zelf weten maar je moet mijn keuze ook respecteren.
groetjes,marloes

Jippia

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #175 Gepost op: 07 maart 2005, 12:29:42 »
Citaat
Mensen zeuren gewoon altijd.
Vinden ze leuk.

Mijn oma zei eerst: "Ze slachten er heus geen dier minder om." Later zei ze: "Je hebt eigenlijk wel gelijk, maar ja, ik vind het vlees nu eenmaal zo lekker."  

Vond ik leuk. Helaas is zij niet meer onder ons.  :'(

Vorig jaar had ik een barbecue en daar at ik vegetarisch, samen met nog iemand, die trouwens gewoon niet zo van veel vlees hield en zelfs ook vaak vegetarisch at. Toen ik bij de barbecue mijn vegaballetjes omdraaide, maakte X opmerkingen als 'een lekker stukje vegetarische koe' en 'gras is vegetarisch'. Lekker respectloos.  >:( Kan nog kwaad worden als ik eraan denk.

Jippia


Tamara

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #176 Gepost op: 10 maart 2005, 22:22:19 »
Hebben ze bij mij ook wel eens geflikt.
Kom A we gaan een varken kopen bij een boer en laten hem slachten, dan kunnen we lekker barbequen(Ik zat ernaast)


Het is zeker respectloos, maar ze hebben mij er niet mee, nee dat dier is daar uiteindelijk de dupe van, ik niet, en dat is nou juist het erge ervan dat je weet dat ze er zo over denken, en dat mede door hun toedoen een dier het moet ontgelden.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2005, 22:23:32 door Magic Aura »

Tamara

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #177 Gepost op: 10 maart 2005, 23:00:35 »
Ik zit op dit moment met een dilemma.
Ik heb al een enige tijd contact met een vrouw die ik dagelijks tegen kom in het openbaar vervoer.

Meestal gaan we gezellig naast elkaar ziten babbelen.
Maar helaas, vandaag was het wat minder gezellig dan ik had verwacht.

Het onderwerp Vegetarisme kwam aan bod.
Ik weet dat ze vleeseter is, maar dat ze er een mening op nahield waar ik van walg, dat wist ik namelijk niet, tot vandaag.

Ze eet wel vlees, maar dan liever geen exportvlees uit Argentinië, in verband met slechte controles op het vlees en dus meer kans op ziekte-overdrachten.

Nu, ging dat haar in dit geval niet om het dier, maar om haar eigen hachie, dat is dus punt nr 1.

Vervolgens vertelde ze, dat zij 1 keer in het jaar een half varken en een halve koe ophaalt bij een boer.
En die dieren dus laat slachten.

Daar heb ik het volgend op gezegd:" Besef je wel dat jij in principe de opdrachtgever bent, waardoor die dieren het met de dood moeten bekopen?

Het andwoord was:" Ja, maar er zijn er nog drie die de rest van het dier kopen.

Collectieve schuld dus.

Ze zei dat ze nu tenminste wist waar het vlees vandaan kwam en dat ze zich dus vervolgens geen zorgen hoeft te maken over eventuele ziektes.

Vervolgens probeerde ik haar duidelijk te maken dat het vast niet de bedoeling is geweest(natuur) om een dier in gevangenschap te houden en vervolgens te laten doden, ik heb uitgelegd, dat als de mens geen wapens ter beschikking had, ze er niet eens toe in staat zouden zijn .

Toen was het stil.

Toen begon ze met Ja maar.......Als je al die dieren vrij zou laten dan zullen we last krijgen van overschotten.

Ik heb haar uitgelegd dat dat overschotprobleem de fout is van de mens.

De mens heeft ervoor gezorgd dat de veestapel alsmaar groter wordt.

Weer stil.

Dan zegt ze ineens:" JHa, maar die beesten worden er speciaal voor gefokt, oftewel, daar zijn ze voor.

Zoals ik al zei, als wij niet over wapens beschikken kunnen we helemaal niets.

Dan begint ze ineens over honden die op worden gehangen in Korea, dat vind ze dan weer wel erg,waar ze vervolgens op andwoord:" Ja, maar honden zijn daar niet voor bedoeld, dat zijn huisdieren, toen heb ik gezegd:" ja daar heb je dat woord weer: Dat is hypocriet.

Het ene dier laten leven en het ander het licht in de ogen niet gunnen, toen zei ze, ja, dat gun ik ze wel hoor, ze worden in van die kleine hokjes gehouden, daar zouden ze toch echt wat aan moeten doen.

Vervolgens zegt ze:" Waarom ben jij eigenlijk Vegetariër dan?
Omdat een koe zulke lieve ogen heeft?
Toen heb ik gezegd, nee omdat het niet rechtvaardig is om zo met een dier om te gaan en dat iedereen recht heeft op een mooi en waardig leven.
(dit heb ik niet gezegd hoor, maar dit is wel wat ik dacht:" Het maakt niet uit of een koe mooie ogen heeft of niet, desnoods kijkt ie agressief en heeft ie 3 leijke zwarte bulten op zijn kop, het het draait niet om het uiterlijk, het ene dier is mischien iets minder mooi en minder aaibaar dan een ander, maar dat geeeft je nog niet het recht om dan maar over zo'n dier zijn leven te gaan beslissen vind ik, het gaat niet om schoonheid, het gaat niet om liefhebben of om het hebben van een band met elkaar, het gaat om respect, het respecteren van andermans leven, en respecteren betekend dat je elkaar in je waarde laat, dat je iemand anders zijn leven net zo waardevol acht als het jouwe)

Nu zit ik dus met hele rottige gemengde gevoelens over haar.

Ik vind/vond haar in eerste instantie een leuk mens, gezellige babbelkont en spontaan.

Nu ik weet dat zij beslist over het leven van het dier, en dus zelf een beetje de touwtjes in handen heeft wat dat betreft, ben ik eigenlijk tot de conclusit gekomen dat ik liever niet meer naast haar in de bus wil zitten, tenslotte vindt ze het niet erg dat die boer dat dier voor haar slacht.

Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig naar jullie meningen.

Hoe zouden jullie hierop reageren als je mij was, denken jullie dan ook, ik wil niet meer naast haar zitten?
En als mijn standpunt vast staat, hoe laat ik het haar dan merken?
(ik heb zelf ongeveer wel een idee hoor, maar ben wel nieuwschierig naar jullie mening)
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2005, 23:05:14 door Magic Aura »

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #178 Gepost op: 10 maart 2005, 23:18:34 »
Ik mag dan morele problemen hebben met het eten van vlees en nog meer met het eten van grote hoeveelheden vlees of vlees van niet-biologisch gekweekte dieren, ik zou mezelf het leven onmogelijk maken als ik zo zou reageren op elke ontmoeting met vleeseters.

Een van mijn beste vrienden is zelf vleeseter en hoewel ik dat aspect helemaal niet leuk vind blijft hij een dierbare vriend.  En natuurlijk zijn de meeste van mijn collega's, kennissen en familie vleeseters.

Dat veel mensen absurde denkbeelden hebben wat betreft vegetarisme blijkt nogmaals uit haar reactie.  Maar dat gaat ook op voor veel andere onderwerpen.  Ik erger me soms wel aan domheid, maar heb geleerd deze ergernis niet te veel plaats te laten innemen in mijn leven.  

Wat ik niet zo goed begrijp is dat je wist dat ze vlees at maar dat haar mening je shockeert.  Ik vind haar mening immers helemaal niet zo extreem of walgelijk voor een vleeseter.  Het verdedigen van bio-industriële vleesproductie vind ik onbegrijpelijk en walgelijk, maar domme opmerkingen uit onwetendheid zijn meer regel dan uitzondering.  En voor iemand die vlees eet zijn bepaalde opmerkingen zelf redelijk zinnig.  (Namelijk het willen weten waar je vlees vandaan komt, ...)

Ik krijg het gevoel dat je walging deels voorkomt uit het feit dat ze zelf het half varken en koe laat ophalen.  Maar dat gedrag is toch moeilijk 'slechter' te noemen dan het dagelijks gaan kopen van wat stukjes vlees in een supermarkt?

Wat ik concreet zou doen?  Zeker niet stoppen met naast haar te gaan zitten en te praten.  Ofwel zou ik dat onderwerp gewoon vermijden (al dan niet na nog een keer goed over het onderwerp te hebben gepraat), of ik zou (als het uitkomt) misschien wel eens een boek kado doen over dat onderwerp.

Ik vind het 'het is niet natuurlijk argument' en het 'wat als we geen wapens hadden' argument persoonlijk heel zwakke argumenten voor het niet eten van vlees.  Het is een even grote drogreden voor het niet eten van vlees als de 'ook in de natuur worden dieren gedood en doden is natuurlijk' een drogreden is om het vleeseten te verdedigen.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2005, 23:23:33 door Ligfietsertje »

Tamara

Re:Jezelf steeds maar verdedigen als vegetarier
« Reactie #179 Gepost op: 10 maart 2005, 23:39:25 »
Citaat
Ik mag dan morele problemen hebben met het eten van vlees en nog meer met het eten van grote hoeveelheden vlees of vlees van niet-biologisch gekweekte dieren, ik zou mezelf het leven onmogelijk maken als ik zo zou reageren op elke ontmoeting met vleeseters.

Dat is ook zo, als je zo op elke vleeseter zal gaan reageren maak je alleen maar vijanden, maar ik reageer niet zo op elke vleesteter, ik heb zelf een kennnis die vlees eet, maar hij is er niet te beroerd voor om over die dieren na te denken en dat laat hij ook merken, je kunt er altijd met hem over praten, dus hij is ook wel oke.

Iets anders mischien, stel je komt een jongen tegen die je al jaren kent, en zo ineens komt hij met de boodschap dat hij bij de Kluk Kluks klan zit, blijf je dan ook naast hem zitten?
Ik bedoel het goedkeuren van rasisme is fout, ik zal dan diep van binnen niet meer met zo'n jongen door 1 deur kunnen, natuurlijk kun je dan nog steeds wel over andere dingen blijven praten en het onderwerp rasisme vermijden, maar toch blijft er dan iets kriebelen, iemand doet iets waar jijj een gruwelijke hekel aan hebt, kun je dan nog wel vriendjes zijn, ondanks het feit dat iemand ook zijn goede punten heeft?



Citaat
Wat ik niet zo goed begrijp is dat je wist dat ze vlees at maar dat haar mening je shockeert
.

Ik wist wel dat ze vlees at, maar ze had nog nooit haar mening daarover gegeven.
Het schijnt haar allemaal wat koud te laten, en dat valt mij zo tegen, zoals ik zei, een vleesteter die vlees eet maar het op de een of ander manier toch wel erg vind, kan ik eigenlijk meer waarderen.
 

Citaat
Ik vind haar mening immers helemaal niet zo extreem of walgelijk voor een vleeseter.  Het verdedigen van bio-industriële vleesproductie vind ik onbegrijpelijk en walgelijk, maar domme opmerkingen uit onwetendheid zijn meer regel dan uitzondering.  En voor iemand die vlees eet zijn bepaalde opmerkingen zelf redelijk zinnig.  (Namelijk het willen weten waar je vlees vandaan komt, ...)

Toen ik haar uitlegde dat een dier ook wil blijven leven en dat ze lijden, zei ze lachend, ja maar ik lust graag een stukje vlees, is haar volste recht, maar die lach erbij, dat kan ik dan niet plaatsen.

Citaat
Ik krijg het gevoel dat je walging deels voorkomt uit het feit dat ze zelf het half varken en koe laat ophalen.  Maar dat gedrag is toch moeilijk 'slechter' te noemen dan het dagelijks gaan kopen van wat stukjes vlees in een supermarkt?


Zij is de opdrachtgever, plus het feit dat ze de koe zelf laat slachten en dat ze dus weet welke koe er aan gaat, dan pleegt zij als het ware verraad tegenover dat dier, maar je zal het in principe het zelfde kunnen noemen klopt wel, maar als zei het in de supermarkt koopt is het een indirecte opdracht bij de boer een directe.
Citaat
Wat ik concreet zou doen?  Zeker niet stoppen met naast haar te gaan zitten en te praten.  Ofwel zou ik dat onderwerp gewoon vermijden (al dan niet na nog een keer goed over het onderwerp te hebben gepraat), of ik zou (als het uitkomt) misschien wel eens een boek kado doen over dat onderwerp.

Dat zou een optie kunnen zijn, maar ik denk niet dat ik haar kan verblijden met een kop koffie, maar ik kan haar nog altijd thuis uitnodigen(had ik al eerder gedaan, dan nagelt miin vader haar wel even aan de paal ;D, die is ook Vegetariër en die kan het beter uitleggen dan mij.

Citaat
Ik vind het 'het is niet natuurlijk argument' en het 'wat als we geen wapens hadden' argument persoonlijk heel zwakke argumenten voor het niet eten van vlees.  Het is een even grote drogreden voor het niet eten van vlees als de 'ook in de natuur worden dieren gedood en doden is natuurlijk' een drogreden is om het vleeseten te verdedigen.


Dat vind ik niet, maar jij denkt daar anders over, geeft ook niets, maar wat zijn jouw argumenten dan, hoe zou jij dat uitleggen?
Toch blijf ik erbij dat als mij iets niet aanstaat dat ik dan het volste recht heb om iemand niet meer aardig te vinden, en dat ik dan in principe het contact mag verbreken.
Je kunt tenslotte geen allemandsvriendje zijn.
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2005, 23:45:28 door Magic Aura »