G. en ik hebben de afgelopen dagen in
Barcelona heel erg goed gegeten (veganistisch voor mij, en vegetarisch voor Gerben).
Met dank aan Selly voor haar tips!Aanraders zijn wat ons betreft:
Juicy JonesCarrer Cardinal Casañas 7, vlakbij metrostation Liceu, in het centrum
Dagelijks vanaf 10:00 uur geopend.
Een veganistisch eetcafé/sapbar met heel veel verschillende soorten sappen en sojashakes, maar ook broodjes, soep, salades, tapas, en een menu van de dag (voorgerecht (gazpacho of salade), hoofdgerecht (keuze uit de dagschotel en een curry-schotel, allebei heel erg lekker) en nagerecht (keuze uit 4 mogelijkheden)) voor € 7,75.
Ze zouden ook een
website hebben, maar die doet het nu even (?) niet.
SasamoCarrer Sant Antoni Abat 52
www.sesamo-bcn.comOpen vanaf 21:00 uur
Hier hebben we heel lekker gegeten, en de gerechten zagen er ook nog eens heel mooi uit. En omdat ik geen zuivel wilde werd er speciaal voor mij een nagerecht geimproviseerd (een perzik, gestoofd in rode wijn, met sojaroom). Zoals Selly al schreef; van buiten ziet het er niet uit, maar van binnen (voorbij de bar) zit een echt restaurantje, wat zeker de moeite waard is!
AmalteaDiputació 164
Open vanaf 13:00 uur.
www.restaurantamaltea.comEen heel gezellig restaurant, met toen wij er waren (vrijdag) vanaf een uur of 11 's avonds live-muziek. Mooie inrichting, lekker eten. De kaart is helaas alleen in het Spaans, dus het was nogal een verrassing wat we te eten kregen. Maar het smaakte allemaal erg goed! Voor de liefhebbers; ze hebben er trouwens bier verrijkt met hennep (en G. vond dat erg goed smaken
).
Illa de GraciaCarrer Sant Domenc 19
Open vanaf 21:00 uur.
www.illadegracia.comDé culinaire verrassing van Barcelona wat ons betreft. Wel een beetje uit de richting, maar zeker de moeite waard om een stukje om te rijden met de metro! Een vegetarisch restaurant met een hele uitgebreide kaart, en absoluut niet duur! Hoofdgerechten vanaf een euro of 4, een fles wijn (0,7 liter) een euro of vijf. Ook hier was de kaart alleen in het Spaans. Het is jammer dat hun menukaart (nog?) niet op hun website staat. Ik heb er o.a. heerlijke seitan gegeten, en G. was bijzonder te spreken over zijn gepaneerde en gebakken plakken aubergine (met daarbij plakken kaas en een soort in zuur ingemaakte pepers of zo). Ook het sorbet-limoenijs is echt een aanrader!