Vegatopia Forum

Groente- en fruitpakketten

Offline Selly

• 30.783
Re:Groente- en fruitpakketten
« Reactie #400 Gepost op: 05 oktober 2009, 14:02:02 »
Volgens de website van Odin heb ik aanstaande woensdag satsuma's ( ???) in mijn fruitpakket! Heb meteen even opgezocht wat een satsuma is. Het schijnt een soort Japanse mandarijnensoort te zijn. Ik ben erg benieuwd. Heeft iemand al eerder satsuma's gehad?

Ja van de biowinkel maar ehm ik weet niet meer wat ik er van vond. Ik geloof dat ze toen te zuur waren of dat er iets anders mee was, maar misschien waren ze ook wel lekker... hier heb je dus ben ik bang nogal weinig aan.
,,,,فلافل

Schanulleke

« Reactie #401 Gepost op: 05 oktober 2009, 18:27:24 »
Ik heb ze inmiddels in mijn pakket gehad en ze waren idd erg zuur, maar volgens het begeleidende briefje was dat ook de bedoeling (net als de knalgroene schil).

joline

« Reactie #402 Gepost op: 09 oktober 2009, 22:06:15 »
is er iemand met een website van de belgische variant van de vita-tassen? ik bedoel met prijzen/voorbeelden/afhaalplekken?
kan zelf niks vinden waar alles opstaat..

Peet

« Reactie #403 Gepost op: 16 oktober 2009, 20:30:52 »
Ik heb in sommige natuurwinkels in Utrecht en Amsterdam gezien dat ze soms groentetassen sterk afgeprijsd hebben voor het weekend. Dus op vrijdag of op zaterdag zijn ze voor veel minder te krijgen. Weet iemand de adressen van de groentenwinkels waar dat zo is (en wanneer dus)
Ik verwerk de biogroenten voor een zieke persoon maar kosten zijn nogal hoog, vandaar.

Alvast bedankt

Peet

Offline Edda

• 159
« Reactie #404 Gepost op: 12 februari 2010, 17:36:53 »
even weer een schopje...er is einelijk een afhaalpunt waar ik niet 20 minuten voor in de auto hoef te zitten, vond het op den duur een beetje dubbel worden..bio groentjes etc halen,maar daar wel een paar liters benzine voor verstoken ...
maar vanaf volgende week weer aan de vitatas, heb voor volgene week de 2 persoons extra, de fruit en de holland tas ,   even gek doen om te beginnen  ;)  heb een paar eters over de vloer volgende wee en ik kan er vast wel iets leuks mee aan het lijstje te zijn  :)

pien

« Reactie #405 Gepost op: 02 maart 2010, 19:23:44 »
Voorheen had ik altijd een groente /fruit tas van de Odin maar mn afhaalpunt is er mee gestopt :'(

Groetjes Pien

Schanulleke

« Reactie #406 Gepost op: 02 maart 2010, 22:55:20 »
Da's jammer. Misschien een Vita-tas van een ander afhaalpunt?

pien

« Reactie #407 Gepost op: 03 maart 2010, 20:44:05 »
ja ,daar ben ik nu voor aan het kijken zit volgens mij nog meer in ook.
(ik eet voor 4 dus da,s handig)

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #408 Gepost op: 03 maart 2010, 21:41:22 »
Vijf! Je mag binnenkort weer s voor me koken!

Offline chinoiseries

• 247
    • Always cooking up something
« Reactie #409 Gepost op: 04 juni 2010, 13:16:37 »
Ik verwacht mijn eerste Kievit-pakket a.s. dinsdag :-) Ik heb gekozen voor het medium groentepakket en het zomerfruitpakket. Ben erg benieuwd!

[EDIT]

21 september 2010: ik ben nog steeds erg tevreden over Kievit. Ze zijn makkelijk te bereiken, je kunt altijd wel een paar dingen op de "zwarte lijst" zetten (als je iets bijv. beu bent) en ik heb slechts heel af en toe licht geplet of overrijp fruit. Overigens nooit problemen gehad met de groente. En mijn bezorgman is aardig :)
Nu nog afwachten wat het najaar ons brengt (heel veel kolen? :P)

[/EDIT]
« Laatst bewerkt op: 21 september 2010, 22:18:47 door chinoiseries »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #410 Gepost op: 21 september 2010, 22:01:35 »
Vandaag heb ik mijn eerste groentetas opgehaald van de studentenvakbond AKKU. 5,50 voor 1 persoon en geleverd door een boer in de buurt.

Er zat andijvie, kleine pompoen, sla, aardappels, paar kleine courgettes en een klein bloemkooltje in. Best prima.

Offline chinoiseries

• 247
    • Always cooking up something
« Reactie #411 Gepost op: 21 september 2010, 22:19:12 »
Vandaag heb ik mijn eerste groentetas opgehaald van de studentenvakbond AKKU. 5,50 voor 1 persoon en geleverd door een boer in de buurt.

Er zat andijvie, kleine pompoen, sla, aardappels, paar kleine courgettes en een klein bloemkooltje in. Best prima.

Las ik het goed op Twitter: was de zak niet stevig genoeg?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #412 Gepost op: 21 september 2010, 22:30:37 »

Las ik het goed op Twitter: was de zak niet stevig genoeg?

Ja, klopt, heb je goed gezien. Maar daar waarschuwen ze ook voor, dat je ook beter een plastic tas mee kunt nemen. Vanwege natte groente. Een van de redenen dat ik dit pakket heb genomen is dat het naast het sportcentrum zit. Dus ik dacht dat ik best met de tas naar de kleedkamer kon lopen. Helaas dus niet... Hij scheurde uit toen ik er binnenliep.

Heel lief dat een meisje me nog een aardappel achterna kwam brengen. :)
« Laatst bewerkt op: 21 september 2010, 22:39:22 door LL de Ling »

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #413 Gepost op: 10 oktober 2010, 18:30:42 »
Het Akku pakket heb ik ook een tijd gehad en ik was er meestal wel heel tevreden over. Ook fijn dat je een groente kon ruilen. Ze hadden eerst een andere leverancier die ook aardappelen in de tas deed, vond ik altijd wel een uitkomst omdat we toch niet veel aardappels eten en ze dan wel heel vers waren.

Van de week had ik Satsuma's in de Odin fruittas: de allerlekkerste mandarijnen, vind ik dan.  :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #414 Gepost op: 10 oktober 2010, 20:34:40 »
Ze hadden eerst een andere leverancier die ook aardappelen in de tas deed, vond ik altijd wel een uitkomst omdat we toch niet veel aardappels eten en ze dan wel heel vers waren.

Heb tot nu toe ook altijd aardappels gehad. Maar die zijn bij ons echt zo op.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #415 Gepost op: 10 oktober 2010, 21:34:30 »
Ja ik vond ze wel altijd heel lekker en ze gingen daarom wel iedere week op inderdaad. Maar dat mis ik nu wel, een collega heeft een interessante tas van een lokale boer maar ik twijfel nog want daar moet ik dan wel voor omfietsen en ik ben bang dat ik dat al snel niet meer leuk vind.  :-[

Offline animal lover

• 592
« Reactie #416 Gepost op: 13 oktober 2010, 22:41:31 »
Ben ook weer aan de tassen, omdat ik het toch wel belangrijk vind om biologisch te eten. Door de tas hoef ik mijn groentes niet te kiezne. Die mandarijnen heb ik los besteld en ik vroeg me al af of die groene kleur hoorde. Op de site van Odin kun je ook dingen bestellen en dat kun je dan met je tas bij het afhaalpunt ophalen en dat bevalt me wel. Ik kijk op zaterdag wat er in de tas zit en bedenk al recepten de rest vd.ingrediƫnten mits niet te duur bestel ik bij. Ook bestel ik nu mijn brood op de site. Wel een beetje maf om al die spullen bij de groenteboer op te halen. De prijzen zijn ook niet extreem hoger dan in de natuurwinkel zelf.
Vegetariƫr, die flirt met het veganisme.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #417 Gepost op: 03 mei 2011, 10:57:32 »
*schop*
Vraag aan de ervaringsdeskundigen:
Hoeveel zit er in een 1-persoons voorheen combi-abonnement van Odin? Op de website staat voor 1-2 personen voor 2-3 maaltijden en in het pakket van morgen zit dit:
paksoi
doperwten
wortel
rode ui
appel (elstar)
kiwi
Maar hoeveel dan: 1 appel en 2 kiwi's bijvoorbeeld? 1 wortel en 2 rode uien?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #418 Gepost op: 04 mei 2011, 13:20:07 »
*schop*
Vraag aan de ervaringsdeskundigen:
Hoeveel zit er in een 1-persoons voorheen combi-abonnement van Odin? Op de website staat voor 1-2 personen voor 2-3 maaltijden en in het pakket van morgen zit dit:
paksoi
doperwten
wortel
rode ui
appel (elstar)
kiwi
Maar hoeveel dan: 1 appel en 2 kiwi's bijvoorbeeld? 1 wortel en 2 rode uien?

Niemand  :nopompom: Geen ervaringsdeskundigen meer hier?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #419 Gepost op: 04 mei 2011, 13:28:02 »
Ik heb de fruittas van Odin maar had je berichtje gisteren niet gezien anders had ik gelijk even kunnen kijken toen ik mijn fruittas ophaalde.  :-\ Ik heb wel eens gekeken toen ik weer een groentetas overwoog en had toen de indruk dat de groente kleine porties zijn, dus een kleine paksoi, een kleine portie erwten. Dus voldoende voor 1 persoon maar niet genoeg voor twee grote groente eters. wat betreft het fruit heb ik geen idee, als ik de helft van mijn fruittas reken zou ik uitgaan van 3-4 appels en 2-3 kiwi's. Als ik later deze week nog bij de natuurwinkel kom zal ik voor je kijken, er staan meestal wel tassen omdat ze twee ophaalmomenten per week hebben.