Vegatopia Forum

Groente- en fruitpakketten

Aiko

Re:Groente- en fruitpakketten
« Reactie #380 Gepost op: 05 juli 2009, 14:16:23 »
Waar smaakt dat naar, kruisbessen? Ik ken ze eigenlijk niet eens.

@Aiko; een paar dozijn? Of je mams heeft een hele grote tuin, of jij vindt ze niet lekker en wil er vanaf, of niet?

Ja. Och. En ja.

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #381 Gepost op: 05 juli 2009, 20:03:29 »
zijn kruisbessen dan uit de mode??? het is hier toch een heel standaard vulling voor vlaai: 'krwoosjele' vla

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #382 Gepost op: 06 juli 2009, 15:12:28 »
dat is echt typisch limburgs.. ben er dol op vooral met schuim!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Natura

• 110
« Reactie #383 Gepost op: 09 juli 2009, 19:17:46 »
Ik had ook wel een leuk pakket, vorige en deze week:
vorige week: courgette, asperges, tuinbonen, spitskool, sla, komkommer en bonenkruid
deze week: zomerpostelein, andijvie, raapstelen, bloemkool, sla en tomaat. En ik zag dat er in het fruitpakket ook kruisbessen zaten.

Ik heb een poging gedaan om dit hele topic door te spitten om te achterhalen waar jouw groentepakket vandaan komt... maar niet gevonden. Dus bij deze de vraag waar je pakket vandaan komt? Je hebt namelijk echt vaak leuke en lekkere dingen er in. Ik ben niet echt over mijn vitatas, maar die wordt wel wat saai.

Kiwi

« Reactie #384 Gepost op: 09 juli 2009, 22:56:57 »
Ik heb een regionaal pakket: zie www.groentenabonnement.nl.
Deze week: ijsbergsla, tuinbonen, spitskool, paarse wortelen, prei, komkommer en een klein beetje peterselie.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #385 Gepost op: 09 juli 2009, 23:03:51 »
PAARSE wortelen??

Wat ben ik toch wereldvreemd. Nooit van gehoord.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #386 Gepost op: 09 juli 2009, 23:07:46 »
Leuke site trouwens, van dat groentenabonnement. Helaas erg uit de richting, dus kan niet meedoen :(

Kiwi

« Reactie #387 Gepost op: 09 juli 2009, 23:13:21 »
Ja, ze zijn echt paars! :D :wortel:

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #388 Gepost op: 09 juli 2009, 23:14:51 »
wow die zien er gaaf uit! ;D zijn ze ook lekker??
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Kiwi

« Reactie #389 Gepost op: 09 juli 2009, 23:16:16 »
Ze smaken ongeveer zoals gewone wortelen, iets minder zoet.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #390 Gepost op: 09 juli 2009, 23:17:56 »
Had t net ff gegoogled .
klinkt interessant!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #391 Gepost op: 09 juli 2009, 23:23:14 »
Ja, ze zijn echt paars! :D :wortel:

Dit is trouwens de Purple Haze versie, je hebt nog meer rood-tinten, maar ook witte en gele wortelen.

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #392 Gepost op: 10 juli 2009, 10:20:47 »
Oh, sh*t, ik heb ze weggegooid..
Ik dacht serieus dat ze niet goed meer waren....

Kiwi

« Reactie #393 Gepost op: 10 juli 2009, 12:38:50 »
Nee toch? :o Oh, dat is echt stom jammer zeg!

Kiwi

« Reactie #394 Gepost op: 10 juli 2009, 12:57:33 »
Ik heb trouwens zojuist mijn abonnement opgezegd. Ik vond de hoeveelheid groenten die ik wekelijks kreeg tegenvallen: we hebben een tweepersoons groentepakket, maar ik zag de helft van de tijd niet voor me hoe je daar met z'n tweeën een aantal dagen van kon eten. Het is nu ook al een paar keer voorgekomen dat ik de groenten al helemaal verlept of kapot geregend uit het krat haalde, terwijl ik toch meestal niet heel laat mijn krat ging legen (eigenlijk altijd binnen twee uur na de begintijd). Vorige week heb ik de raapstelen bijvoorbeeld meteen weg kunnen gooien, zo verlept en pappig waren die al. Dat is toch niet mijn idee van verse groenten. Ik was graag doorgegaan, maar ze bieden toch niet met alles de kwaliteit die ik gehoopt had. En dat voor acht euro per week, dat vind ik gewoon zonde.
Daarnaast heb ik hier in de buurt weer allemaal leuke winkels (her)ontdekt, waar ik ook biologische groenten kan kopen of waar ook verrassende groentesoorten te koop zijn die dan wellicht niet biologisch maar wel hier in de buurt gekweekt zijn. Nog een week of drie (in week 32 worden er geen pakketten geleverd), dan kan ik elders gaan shoppen.

Offline Natura

• 110
« Reactie #395 Gepost op: 10 juli 2009, 13:20:21 »
Dank voor de link!

Door je laatste berichtje ga ik nu wel twijfelen. Ik kan dat regionale pakket ophalen bij hetzelfde adres waar ik nu mijn vitatas ophaal. Het voordeel van de vitatas is, is dat het geen abonnement is. Ik kan per week bekijken of ik 'em wel of niet wil. En dat regionale pakket is volgens mij wel echt een abonnement. Hmm... zo schrijvende en denkende ga ik als mijn leven wat meer duidelijk en stabiel geworden is een poosje het abonnement op het regionale pakket proberen. Dan kan ik ook de versheid verschillen met de vitatas bekijken.

Schanulleke

« Reactie #396 Gepost op: 29 juli 2009, 14:24:41 »
Het onmogelijke is geschied! Pasen en Pinksteren zijn op 1 dag gevallen! Sint-Juttemis is aangebroken!

Ik heb namelijk deze week geen appels in mijn fruitpakket. Ik herhaal: ik heb GEEN APPELS in mijn fruitpakket! :o Ja, lezer, u leest het goed: het Odin fruitabonnement van deze week is appelloos! Wat ik op deze heuglijke dag wel in mijn pakket aantrof:

- bananen
- mandarijnen
- bakje aardbeien
- bakje rode kruisbessen

Vooral van die laatste twee word ik errug enthousiast. Van rode kruisbessen heb ik nog nooit gehoord, laat staan dat ik ze ooit gegeten heb.

*Schanullie is blij, blij, blij*

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #397 Gepost op: 29 juli 2009, 21:27:50 »
En?? Zijn de mandarijnen al een beetje lekker, ik ben in het goede seizoen verslaafd aan die dingen!! Het lijkt nog zo vroeg..

Schanulleke

« Reactie #398 Gepost op: 20 september 2009, 22:53:06 »
Volgens de website van Odin heb ik aanstaande woensdag satsuma's ( ???) in mijn fruitpakket! Heb meteen even opgezocht wat een satsuma is. Het schijnt een soort Japanse mandarijnensoort te zijn. Ik ben erg benieuwd. Heeft iemand al eerder satsuma's gehad?

« Reactie #399 Gepost op: 04 oktober 2009, 20:40:37 »
Hebben andere vitatas-abonnees ook moeite met hun nieuwe site? Ziet er mooi uit maar kan er niets mee rop terugvinden, weet nu niet meer wat er in mijn pakket gaat zitten.