Vegatopia Forum

Groente- en fruitpakketten

Schanulleke

Re:Groente- en fruitpakketten
« Reactie #360 Gepost op: 06 mei 2009, 19:08:55 »
Vandaag o.a. grapefruits in mijn fruitpakket. ;D Ook weer zoiets wat ik zelf niet zo snel zou kopen. :)

Kiwi

« Reactie #361 Gepost op: 10 mei 2009, 13:49:57 »
Mijn pakket wordt steeds leuker! Deze week: rabarber, artisjokken, komkommer, prei, eikenbladsla, bosui en wortelen. Volgende week: broccoli, asperges, aubergine, courgette, sla en komkommer (jeuj, een keer geen ui, bosui, rode ui en/of prei! ;)).

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #362 Gepost op: 11 mei 2009, 14:05:18 »
Komen uien of prei niet altijd van pas?

Kiwi

« Reactie #363 Gepost op: 11 mei 2009, 14:46:54 »
O jawel hoor (ui in ieder geval, prei ook meestal wel), maar ik vind het gewoon leuker om andere groenten te krijgen. ;)

Schanulleke

« Reactie #364 Gepost op: 11 mei 2009, 14:51:32 »
Vandaag o.a. grapefruits in mijn fruitpakket. ;D Ook weer zoiets wat ik zelf niet zo snel zou kopen. :)

:( De grapefruits waren geen succes. Zooo bitter..... Er is weinig fruit dat ik niet lust, maar grapefruits staan nu officieel op de zwarte lijst.

Voor komende woensdag staan er mango's in de planning. En laat ik die nou net wel lusten... :D

Kiwi

« Reactie #365 Gepost op: 15 mei 2009, 19:31:26 »
Bij het groentepakket van deze week zat een brief dat het pakket 2 euro duurder is dan normaal, omdat er asperges bij zitten. Ook de andere twee keren dit seizoen dat er asperges in het pakket zitten zal het pakket 2 euro duurder zijn (voor een tweepersoonspakket).

Offline trashydiva

• **
  • 78
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
« Reactie #366 Gepost op: 18 mei 2009, 10:18:27 »
Ik ga altijd naar de bio boer. Een pakker is wel makkelijk en leuk, maar 1x raden waar ze de pakketten in Harderwijk afleveren; ......bij de slager   ??? ??? ??? ??? 

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #367 Gepost op: 18 mei 2009, 10:24:19 »
Niet alleen vegetariers eten groente toch?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline trashydiva

• **
  • 78
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
« Reactie #368 Gepost op: 18 mei 2009, 10:36:34 »
Waar, alleen het houdt mij wel tegen om een abonnement te nemen.

Jippia

« Reactie #369 Gepost op: 18 mei 2009, 15:31:19 »
Ik heb ook een tijdje na zitten denken over zulke pakketten, maar met twee mensen, vier cavia's en een konijn mag ik wel een vierpersoonspakket bestellen, anders kom ik de week niet door, als ik het allemaal zo lees.

Inderdaad, niet-vegetariƫrs eten ook groente, alleen waarschijnlijk niet zoveel als 'wij' en misschien zijn die pakketten daarom wel zo klein....

Kiwi

« Reactie #370 Gepost op: 18 mei 2009, 19:35:15 »
Wij hebben niet genoeg aan een tweepersoonspakket voor een hele week, maar als ik een vierpersoonspakket zou nemen zou ik dubbel zoveel van alles krijgen, geen andere dingen erbij zoals ik zou willen. En ik koop nu voor mijn konijnen ook heel veel groenten extra, maar er zit echt niet altijd witlof en andijvie in mijn groentepakket, terwijl dat dan wel zou moeten eigenlijk. Ik bedoel; ik kan ze moeilijk aubergine of prei gaan geven, dat is echt niet gezond!

Enne, even off-topic: Mirjam, weet je dat konijnen groepsdieren zijn en het best altijd samen gehouden kunnen worden met een soortgenootje?

Schanulleke

« Reactie #371 Gepost op: 20 mei 2009, 14:24:40 »
Vandaag een kleine meloen in mijn pakket aangetroffen. Een Galia, lijkt me. Vanavond ga ik hem 'slachten' en als toetje aan het bezoek voorzetten. Ben benieuwd of 'ie lekker is.

Schanulleke

« Reactie #372 Gepost op: 10 juni 2009, 16:36:56 »
Mmm, vandaag kleine abrikoosjes in mijn fruittas... :P

Schanulleke

« Reactie #373 Gepost op: 03 juli 2009, 17:05:53 »
Afgelopen woensdag bananen, appels, pruimen en ..... kruisbessen! Die zie je niet zoveel meer tegenwoordig. :laugh:

Kiwi

« Reactie #374 Gepost op: 03 juli 2009, 17:55:12 »
Ik had ook wel een leuk pakket, vorige en deze week:
vorige week: courgette, asperges, tuinbonen, spitskool, sla, komkommer en bonenkruid
deze week: zomerpostelein, andijvie, raapstelen, bloemkool, sla en tomaat. En ik zag dat er in het fruitpakket ook kruisbessen zaten.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #375 Gepost op: 03 juli 2009, 20:56:58 »
kruisbessen! Die zie je niet zoveel meer tegenwoordig. :laugh:

Misschien dat die over enkele jaren ook (weer?) in de supermarkten liggen. Spul dat goed gaat bij de biowinkel, wordt daar dan ook verkocht, net als pompoenen, bv.
Zijn ze eigenlijk lang houdbaar in een bakje? Ik eet ze altijd meteen op van de struik, dus ik heb geen idee.

Aiko

« Reactie #376 Gepost op: 03 juli 2009, 22:42:27 »
Afgelopen woensdag bananen, appels, pruimen en ..... kruisbessen! Die zie je niet zoveel meer tegenwoordig. :laugh:

Mijn moeder verkoop eigesgemaakte kruisbessenjam uit eiges tuin. Een paar dozijn voor je bestellen...?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #377 Gepost op: 03 juli 2009, 22:51:34 »
kruisbessen! Die zie je niet zoveel meer tegenwoordig. :laugh:

Misschien dat die over enkele jaren ook (weer?) in de supermarkten liggen. Spul dat goed gaat bij de biowinkel, wordt daar dan ook verkocht, net als pompoenen, bv.
Zijn ze eigenlijk lang houdbaar in een bakje? Ik eet ze altijd meteen op van de struik, dus ik heb geen idee.

Ik heb ze wel eens bij de Lidl in Duitsland gekocht :), maar dan eet ik ze wel snel op, dus of ze lang houdbaar zijn weet ik eigenlijk niet.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #378 Gepost op: 04 juli 2009, 01:26:13 »
Waar smaakt dat naar, kruisbessen? Ik ken ze eigenlijk niet eens.

@Aiko; een paar dozijn? Of je mams heeft een hele grote tuin, of jij vindt ze niet lekker en wil er vanaf, of niet?

Schanulleke

« Reactie #379 Gepost op: 05 juli 2009, 13:58:51 »

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. Laten we het in ieder geval hopen, want er zijn genoeg groente- en fruitsoorten die te lekker zijn om in de vergetelheid te raken.

Zijn ze eigenlijk lang houdbaar in een bakje?

Geen idee. Ik heb ze na thuiskomst uit de biowinkel meteen naar binnen gepropt netjes opgegeten. :hungry: