Vegatopia Forum

Groente- en fruitpakketten

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Groente- en fruitpakketten
« Reactie #280 Gepost op: 19 januari 2006, 15:24:44 »
Ik ben van plan om maar weer en groentepakket te nemen, ik denk dat het een vitatas wordt; maar wat kost die eigenlijk?

Staat dat niet op de site (udea)?
Ik geloof dat de prijs van een tweepersoons groentetas rond de zes euro ligt.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Superguppie

• 322
« Reactie #281 Gepost op: 19 januari 2006, 17:27:34 »
Yep, heb het al gevonden, met iexplorer kon ik die site wel behoorlijk bekijken
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Willemijn

« Reactie #282 Gepost op: 05 januari 2007, 17:30:54 »
Beste mede-tassers,

Nu ik de hele draad zo'n beetje heb doorgelezen ben ik er nog niet uit :confused:. Wij (2 persoonshuishouden met een grote eter) hebben een klein groentepakket van Odin, waar ik tevreden over ben qua kwaliteit. Ik zou er graag ook fruit bij willen, maar weet niet wat slim is qua hoeveelheid. Een Odin fruitpakket erbij (komt op 15,90 eurie), een extrapakket van Odin (van 14,95) of switchen naar Vitatas 2 persoonscombi (van 11 eurie)?

Ik lees wisselende berichten over kwaliteit, hoeveelheid en diversiteit van de twee soorten tassen. Wat raden jullie aan? Ik wil natuurlijk het liefst zo veel, zo divers en zo goed mogelijk...  :hungry:(logisch toch?) Prijs vind ik ondergeschikt.

Bedankt alvast voor het advies,
Willemijn

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #283 Gepost op: 05 januari 2007, 17:33:00 »
Beste mede-tassers,

Nu ik de hele draad zo'n beetje heb doorgelezen ben ik er nog niet uit :confused:. Wij (2 persoonshuishouden met een grote eter) hebben een klein groentepakket van Odin, waar ik tevreden over ben qua kwaliteit. Ik zou er graag ook fruit bij willen, maar weet niet wat slim is qua hoeveelheid. Een Odin fruitpakket erbij (komt op 15,90 eurie), een extrapakket van Odin (van 14,95) of switchen naar Vitatas 2 persoonscombi (van 11 eurie)?

Ik lees wisselende berichten over kwaliteit, hoeveelheid en diversiteit van de twee soorten tassen. Wat raden jullie aan? Ik wil natuurlijk het liefst zo veel, zo divers en zo goed mogelijk...  :hungry:(logisch toch?) Prijs vind ik ondergeschikt.

Bedankt alvast voor het advies,
Willemijn

Volgens mij is dan het Odin fruitpakket erbij het beste, omdat je anders weer te weinig groente hebt.
,,,,فلافل

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #284 Gepost op: 05 januari 2007, 17:55:28 »
Als de prijs je niet uitmaakt zou ik ook een odintas erbij nemen. Over de odin-fruittas ben ik erg tevreden, maar in de winter is 'ie wat minder gevarieerd dan in de zomer want dan krijg je ook heel regemaltig druiven en bessen enzo. Met zijn tweeën hebben we er meestal precies genoeg aan voor een week; we nemen allebei een of twee stuks fruit mee naar het werk, en ik koop apart perssinaasappels.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #285 Gepost op: 06 januari 2007, 17:01:14 »
Ik zou de fruittas erbij nemen. Die is op zich prima, maar als je niet van appels houdt is het wat minder amusant. Sinds ik van de odin combitas geswitcht ben naar de fruittas (een jaar of 4 geleden) is het nog maar zelden voorgekomen dat er geen appels in zaten. Wat wel leuk is, is dat ze binnen de appels afwisselen.
Soms zitten er vage dingen in als pinda's, is voor een keer best grappig, of hazelnoten, kan je lekker notenbrood van bakken.
Over de (kleine) combitas van Odin was ik niet zo enthousiast: ik ben absoluut niet gecharmeerd van bieten en rabarber, en die zaten er en de winter resp zomer toch wel minstens eens in de maand in (voor mijn gevoel elke week, maar dat zal wel overdreven zijn en komen omdat ik geen liefhebber ben). In de zomer vaak ook boontjes. Vind ik wel erg lekker, dus dat was niet erg. Verder vond ik de porties vaak raar: ongeveer genoeg voor een persoon, zeker niet voor 1,5.  OK, ik geef toe, we zijn wel beiden grote eters, maar het kwam er vaak op neer dat ik een of twee dagen een soort groenteprut of Franse soep at en dat was het dan, wat betreft de groente.
(off topic: Franse soep noemen wij diverse soorten bij elkaar gekookte groenten,  gepureerd en op smaak gebracht. Pimpen met geitenkaas, parmezaanse kaas, creme fraiche of olijfolie. Lekker en zo kom je van je rare porties groente af.)

Willemijn

« Reactie #286 Gepost op: 11 januari 2007, 09:03:01 »
Bedankt voor de tips allemaal. Inmiddels heb ik de Odin fruittas erbij besteld, ben benieuwd!

Voor de vitamientjes deze week ook een extra citrustas besteld. Komt wel op met die nieuwe sapmachine!

Edda

« Reactie #287 Gepost op: 25 september 2007, 14:45:36 »
ik haal hem ook weer even omhoog :)
ben erg benieuwd naar wat jullie van de variatie en kwaliteit van de odin en de vita tassen inden

ik wil een abonnement gaan nemen, maar ben er nog niet helemaal uit  of ik odin of udea wil
en welke , we zijn hier met twee, waarvan 1 een flinke eter is
en we erg veel groenten eten...  maar ik zit te denken aan een grote of gezins tas kwa groenten , en en fruit tas
« Laatst bewerkt op: 25 september 2007, 14:46:35 door Edda »

sammie

« Reactie #288 Gepost op: 03 oktober 2007, 15:48:18 »
ik haal hem ook weer even omhoog :)
ben erg benieuwd naar wat jullie van de variatie en kwaliteit van de odin en de vita tassen inden

Ik heb bij Odin de fruittas voor 7,95. Ik ben er wel tevreden over. Meestal zitten er 4 verschillende fruitsoorten in.
Een keer zaten er rotte perziken in en toen had ik een mailtje naar Odin gestuurd. De volgende week stond er toen heel netjes een tasje ter compensatie klaar.

www.odin.nl

Edda

« Reactie #289 Gepost op: 03 oktober 2007, 15:51:08 »
ik heb deze week een kleine groente tas en een fruittas
ben heel tevreden over de versheid en dergelijke...
of de hoeveelheden kwa groenten goed zijn weet ik nog niet, is een kansje dat ik door ga naar een grote tas,

Offline Gabs

• 796
« Reactie #290 Gepost op: 29 oktober 2008, 13:15:06 »
wij hebben sinds drie weken ook een odin groenteabonnement! ik ben er erg tevreden over.

in het begin vond ik het logistiek een beetje lastig: wat houdt zich het langst? wat eet je eerst? krijgen we alles op tijd op? wat koop ik er nog bij? maar nu gaat het prima. en ik vind het vooral leuk dat we nu eens dingen eten, die we vroegre niet of nauwelijks aten, zoals al die typische hollandse wintergroenten...

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #291 Gepost op: 29 oktober 2008, 14:20:31 »
We hebben er over zitten denken om een groente-abonnement te nemen, op de Vitatas. Ik weet nog niet of het heel handig is, omdat ik niet zo heel erg goed ben in het plannen van maaltijden en ook met enige regelmaat de aziatische supermarkt in duik en exotische gerechten op tafel zet. Misschien eerst eens een paar maanden een basistas uitproberen..
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Gabs

• 796
« Reactie #292 Gepost op: 29 oktober 2008, 14:34:13 »
er zitten ook wel paksoi en komatsuna in, dus dan kan goed in een aziatisch gerecht.

Offline Purplehippie

• **
  • 60
« Reactie #293 Gepost op: 21 november 2008, 16:05:41 »
Tip voor Nijmegenaren: Bij het UMP (universitair milieu platform) onder het Gymnasion op het universiteitsterrein (Heyendaalseweg 141 -1.380) Kun je ook een biologisch groentepakket afhalen. De groenten komen van een lokale tuinderij: de Stroom uit Hemmen, en er zijn verschillende formaten te bestellen (v/a E5,- voor een eenpersoonspakket). Kijk voor meer informatie op www.ru.nl/ump. De site is redelijk verouderd, maar de informatie over de groentepakketten klopt nog wel.
Deze pakketten zijn milieuvriendelijker dan die van bv. Odin, omdat er allemaal lokaal spul in zit. In de 'landelijke' pakketten zitten vaak groenten en fruit van over de hele wereld. De groenten zijn verder altijd vers en goed van kwaliteit (worden vrijdag geoogst, dinsdag bezorgd). Aanrader dus!
Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #294 Gepost op: 10 december 2008, 11:14:54 »
Onze supermarkt ( die 100 m. bij ons huis vandaan is) maakt sinds vorige week reklame voor de bio-groentetas van Boer Giel. Ik heb van het weekend besloten een proefabonnement te nemen ( voor 1 persoon, groente) ook al zijn we met 2 thuis, maar mijn vriendje lust een heleboel groenten niet...
Ben benieuwd hoe het bevalt.
Heb trouwens nog niks gehoord van Boer Giel, ook geen bevestigingsmailtje ofzo...

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #295 Gepost op: 12 december 2008, 09:13:45 »
Mijn tas is binnen... en er zit heel weinig in, vind ik.... een heel klein struikje paksoi, een heel klein zakje postelein, 2 hele kleine zoete batatas, 1 flinke knoflookbol en ....  :'(  :'(  een klein zakje spruitjes... dat laatste was ik al bang voor..zo'n beetje de enige groente die ik niet lust...
Ik vind het in ieder geval best wel weinig voor die € 5,95 die ik moest betalen... En ik kom zo ook echt niet aan mijn 200 gr. groente per dag...
Wel zin om iets lekkers te verzinnen met mijn postelein ( denk een klein stamppotje).... paksoi gaat in de bamisoep of in de roerbak, de knoflook had ik toevallig net nodig...en de spruitjes... ik twijfel nog tussen 'toch maar eens proberen in een of andere roerbak' of weggeven aan iemand die ze meer waardeert... de zoete batatas komen ook wel op.. lekker knapperig bakken...

Offline Agnesje

• 278
« Reactie #296 Gepost op: 30 december 2008, 09:46:19 »
Ik moet zeggen dat de 2 daarop volgende tassen wel echt ok waren! Vooral de kersttas zeg maar... goed gevuld en ook echt lekkere dingen!

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #297 Gepost op: 01 februari 2009, 18:23:22 »
Ik wil graag een Odin groente abonnement nemen maar ik twijfel of ik er nu gelijk mee zal beginnen, gezien het seizoen. Is er iemand met zo'n abonnement die mij kan vertellen wat er deze en vorige week zoal in zat? Ik lust veel hoor, maar ben bijvoorbeeld niet zo'n bietjes en spruitjesfan. En dan is het misschien een beter idee om op het voorjaar te wachten?

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #298 Gepost op: 02 februari 2009, 09:47:28 »
Ik heb een groentepakket van een biologische zorgboerderij in de buurt , Sterrenland in Twello.
Prima pakket, middelgroot is genoeg voor ons gezin (natuurlijk eten we ook wel eens iets anders..) voor 8 euro.
Er is natuurlijk niet heel veel keus uit streekprodukten in de winter, we eten dus veel kool (witte, chinese, rode, groene, boeren..) spruitjes, knolselderij, bietjes, schorseneren, witlof en prei in de winter. Maar genoeg variatie te vinden op internet.
Oh en je ontdekt nieuwe produkten, ik had nog nooit van aardpeer gehoord!! (lekker!)

Kiwi

« Reactie #299 Gepost op: 02 februari 2009, 19:18:14 »
Is er iemand met zo'n abonnement die mij kan vertellen wat er deze en vorige week zoal in zat?

Op de sites van de verschillende tassen (in ieder geval die van Odin en Vitatas weet ik) kun je zien wat er deze en volgende week in zit.