Vegatopia Forum

Groente- en fruitpakketten

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Groentetas?
« Reactie #40 Gepost op: 02 mei 2004, 18:49:28 »
Er staan als het goed is wel een paar kraampjes op de zaterdagmarkt. Ik weet niet hoe het nu is nu ze allemaal weer op het van Heekplein staan (ik vermijd de zaterdagmarkt in Enschede als de pest, omdat er voor die gelegenheid busladingen Duitsers worden geimporteerd), maar een jaar geleden was het in ieder geval wel zo.
« Laatst bewerkt op: 02 mei 2004, 18:59:48 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Viz

• 395
« Reactie #41 Gepost op: 02 mei 2004, 19:00:54 »
Er staan als het goed is wel een paar kraampjes op de zaterdagmarkt. Ik weet niet hoe het nu is nu ze allemaal weer op het van Heek plein staan (ik vermijd de zaterdagmarkt in Enschede als de pest, omdat er voor die gelegenheid busladingen Duitsers worden geimporteerd), maar een jaar geleden was het in ieder geval wel zo.

Ja, daar ben ik ook al een keertje geweest, maar ik vond de kwaliteit beetje tgvallen. Ook qua assortiment en prijs hebben ze in de natuurwinkel meer ende beter :)
Maar markt is idd wekelijks rampje... snif
'fish are friends, not food!'

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #42 Gepost op: 03 mei 2004, 17:20:04 »
We hebben voor volgende week een groententas en een fruittas besteld. Bij de winkel kan je per week aangeven of je de week erna wel of niet wilt. Voor 2 personen groenten en fruit: 13,75.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2004, 12:25:11 door Annemieke »

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #43 Gepost op: 12 mei 2004, 12:30:33 »
Joepie, onze eerste groenten- en fruitpakketten.
In de groententas: 2 preien, 4 bieten, 1 flinke krop sla, 1 flinke bos radijs, 2x koolrabi, 1 paksoi.
In de fruittas: 3 bloedsinaasappels, 2 kiwi's, 2 peren, 5 appels, 3 bananen.
En er zat nog een citroen in de groententas.  ???

Er zit inderdaad een geweldig grappig A4tje bij met recepten en anekdotes, o.a. de oorsprong van de koolrabi en het avontuur van de blaastest. Heel apart.
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2004, 12:31:17 door Annemieke »

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #44 Gepost op: 20 mei 2004, 11:45:44 »
De fruittas is deze week bijna hetzelfde (mango ipv bananen). Maar de groententas is helemaal anders! Dit keer een chinese kool, waspenen, rode paprika, witlofjes, een komkommer en een krop rode eikenbladsla.

Offline animal lover

• 592
« Reactie #45 Gepost op: 22 mei 2004, 21:28:35 »
Ik was al met de groententas weer gestopt en heb afgelopen week ook weer mijn fruittas opgezegd. De laatste tijd vind ik de inhoud niks. :(
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #46 Gepost op: 27 mei 2004, 16:48:10 »
Ik vind onze groententas nog steeds leuk. Deze week 2 courgettes, een bakje mooie kleine cherrytomaatjes, 2 preien, een andijvie en een ijsbergsla. Als extraatje een bolletje knoflook en een citroen.

Offline animal lover

• 592
« Reactie #47 Gepost op: 27 mei 2004, 18:42:20 »
Misschien ben ik ook wel een zeikerd  ;) Maar na een paar weken knollen was ik de groentetas zat en nu met de fruittas elke keer hetzelfde of niet zo heel vaak mijn lieverlingsfruit (kiwi-banaan) was ik het even zat. De laatste twee jaar heb ik biologische tassen en een keer per jaar zeg ik het weer voor een paar maanden op om daarna tot de conclusie te komen dat ik toch weer een tas wil.

TerrorTofuSojaSatan

« Reactie #48 Gepost op: 27 mei 2004, 21:34:42 »
Onze groentetas had deze week: (we krijgen hem elke dinsdag)
Een krop 'boter'sla, 2 grote venkels, 1 koolrabi, 3 bietjes, 1 grote winterwortel en last but not least een zak asperges! :D

Leuk om trouwens te lezen wat er in alle verschillende groentepakketten zit :)  

edit: Isa is de groentetas-enthousiasteling die altijd vol spanning naar de di uitkijkt...   ;D
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2004, 21:35:21 door Toof »

Offline animal lover

• 592
« Reactie #49 Gepost op: 29 mei 2004, 18:26:30 »
Dat is elke keer wel spannend ja  

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #50 Gepost op: 29 mei 2004, 18:46:55 »
Ik las een paar weken geleden in de krant dat Odin nu ook een vlees-tas heeft...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #51 Gepost op: 02 juni 2004, 14:49:59 »
Spitskool, sla, waspenen, venkels, komkommer, paksoi.

Wat moet ik nou weer met venkels??

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #52 Gepost op: 02 juni 2004, 14:50:46 »
Recepten nodig?
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #53 Gepost op: 02 juni 2004, 15:11:20 »
Ghe. Nou heb al besloten venkel in sinaasappelsap (Puur Plantaardig van de receptenpagina van topia) te maken.

Offline Viz

• 395
« Reactie #54 Gepost op: 02 juni 2004, 15:26:21 »
Vorige week hadden wij ook venkels in het groentepakket. Toen heb ik idd er ook sinaassappelsap, dunne plakjes winterpeen, gedroogde dille en lepel honing (maar dat gebruik jij natuurlijk niet) bijgedaan. Was erg lekker! :) Zelfs Toof vond het oke :)

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #55 Gepost op: 02 juni 2004, 19:44:51 »
Vorige week hadden wij ook venkels in het groentepakket. Toen heb ik idd er ook sinaassappelsap, dunne plakjes winterpeen, gedroogde dille en lepel honing (maar dat gebruik jij natuurlijk niet) bijgedaan. Was erg lekker! :) Zelfs Toof vond het oke :)

Ik had met prei, waspeen, knoflook en sinaasappelsap. Vond het wel okee, maar niet iets dat ik snel nog eens zou maken. Het lijkt me toch beter in een iets kruidige, zoetere vorm. Eigenlijk wat jij hierboven schrijf.... ik heb nooit echt moeilijk gedaan over honing, ik at het gewoon niet. Maar er zijn wel wat receptjes waar het in moet, dus ik denk dat ik eens een bio potje haal.

Offline Viz

• 395
« Reactie #56 Gepost op: 03 juni 2004, 11:47:55 »
Deze week in het groentenpakket: 2 broccoli's, een halve witte kool, een grote krop ijsbergsla, 1 komkommer, 2 winterpenen en een zakje peultjes :)

Offline Annemieke

• 18.716
Re:Groenten- en fruitpakketten
« Reactie #57 Gepost op: 09 juni 2004, 23:00:14 »
Weer een leuke tas! Rode paprika, nieuwe bieten, courgette, bosui, een bloemkool en andijvie.

En in de fruittas zaten o.a. kersen!
« Laatst bewerkt op: 09 juni 2004, 23:00:29 door Annemieke »

Aiko

« Reactie #58 Gepost op: 09 juni 2004, 23:24:46 »
Bij Odin hebben ze schijnbaar ook 'verantwoord vlees' als paketten. Mijn moedertje heeft mij gevraagd hierover even wat informatie op te zoeken. Heb ik ook maar gedaan; beter zoiets als dat dan 'minder verantwoord' dood beest, denk ik dan maar.

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #59 Gepost op: 09 juni 2004, 23:26:27 »
Gelijk heb je.