Vegatopia Forum

Groente- en fruitpakketten

Offline Madelief

• **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Groente- en fruitpakketten
« Reactie #340 Gepost op: 15 april 2009, 20:00:46 »
Dit topic doet me er inderdaad aan denken me binnenkort aan te melden voor het zo'n groentenpakket, wat als student in Nijmegen via het UMP kan.  :)

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #341 Gepost op: 15 april 2009, 20:56:01 »
Ik heb de vitatas en ik heb elke week appels erin zitten. Nu voor het eerst een komkommer, maar ik verwacht dat die in de zomer wel meer gaat komen.
Je kan inderdaad per week doorgeven of je die van de week daarop wilt hebben maar volgens mij hangt dat ook van de natuurwinkel waar je hem haalt af.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #342 Gepost op: 15 april 2009, 21:02:08 »
Ik kan appels wel verwarmd eten, en jij? Toetjes, moes, etc.
Als ik dat kon was het niet zo'n probleem, maar ik reageer altijd op appel, dus ook op de vruchtenhagel en op thee met 2% appel. Heel irritant.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #343 Gepost op: 16 april 2009, 12:50:45 »
De jongen van de natuurwinkel zei dat er in de 1persoonstas idd iedere week appels zitten, en dat dat echt zonde zou zijn. Maar de tweepersoonstas is alleen tweepersoons voor hele kleine eters, ben ik niet, dus ik heb me me maar opgegeven voor de tweepersoonstas. Mag per week wisselen/stoppen dus als het toch teveel is, of de 1 persoonstas lijkt heel leuk, dan wissel ik gewoon.

Schanulleke

« Reactie #344 Gepost op: 16 april 2009, 18:27:21 »
Wat goed dat dat kan bij jouw natuurwinkel! :D Dit lijkt me de ideale oplossing in jouw situatie.

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #345 Gepost op: 16 april 2009, 18:44:25 »
Ik vind het sowieso een fijne natuurwinkel, nu al. Hij ligt 400 meter verderop (in Buitenveldert is dus helemaal geen natuurwinkel, en deze zit er volgens mij niet zo lang, want toen ik eens ging zitten zat er een andere het dichtstbij, maar die zit veel verder), ik mocht vandaag een groentetas voor morgen bestellen en er was een rolstoelopritje.

Schanulleke

« Reactie #346 Gepost op: 17 april 2009, 17:39:45 »
Ik vind het sowieso een fijne natuurwinkel, nu al. Hij ligt 400 meter verderop (in Buitenveldert is dus helemaal geen natuurwinkel, en deze zit er volgens mij niet zo lang, want toen ik eens ging zitten zat er een andere het dichtstbij, maar die zit veel verder), ik mocht vandaag een groentetas voor morgen bestellen en er was een rolstoelopritje.

Klinkt echt als de ideale winkel voor jou :thumbsup:

Offline Purplehippie

• **
  • 60
« Reactie #347 Gepost op: 20 april 2009, 19:04:03 »
Hmm, Madelief, als je het UMP kent, kennen we waarschijnlijk ook vast wel een paar van dezelfde mensen, aangezien ik 'n UMPer ben. Ben wel benieuwd wie jij bent dan?
Aanmelden voor het groentepakket kan overigens ook heel makkelijk online, via www.studentenvakbondakku.nl > UMP ;)
Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was

Offline Madelief

• **
  • 32
« Reactie #348 Gepost op: 21 april 2009, 09:28:37 »
Hahaha, wat grappig. Maar nee, ik denk niet dat je me kent. :) Ik moet sowieso nog langs want had me een half jaar geleden ingeschreven voor een nieuwsbrief maar nooit één ontvangen, of is er tot nu toe nooit een uitgekomen?  ;)

Op de site van het UMP was ik inderdaad al aan het kijken ja, maar ik meld me na de vakantie aan, denk ik. :)

Offline Purplehippie

• **
  • 60
« Reactie #349 Gepost op: 21 april 2009, 15:28:19 »
Ik zie dat je een mailadres bij je profiel hebt staan, heb de coördinator erop geattendeerd dat ze je maar 'ns moet mailen :) Overigens kun je morgen in het kader van earth day een gratis duurzame goodiebag bij het UMP ophalen op de campus (ik vermoed voor de refter), misschien een leuke tip?

Goed, ik houd op met dingen off topic wauwelen  :-X
Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #350 Gepost op: 21 april 2009, 15:32:16 »
Overigens kun je morgen in het kader van earth day een gratis duurzame goodiebag bij het UMP ophalen op de campus (ik vermoed voor de refter), misschien een leuke tip?

o leuk! Ik ga wel even kijken.
« Laatst bewerkt op: 21 april 2009, 15:38:01 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #351 Gepost op: 22 april 2009, 13:32:41 »
Overigens kun je morgen in het kader van earth day een gratis duurzame goodiebag bij het UMP ophalen op de campus (ik vermoed voor de refter), misschien een leuke tip?

o leuk! Ik ga wel even kijken.

Leuk, die goodiebag. Mochten er nog mensen zijn die langsgaan en niet de Tony Chocolonely willen, kunnen ze me een berichtje sturen voor mijn kamernummer ;)

Offline Madelief

• **
  • 32
« Reactie #352 Gepost op: 22 april 2009, 15:24:32 »
Ik had het al gelezen over Earth day ja! En de goodiebag heb ik :)

Hahaha, de chocolade houd ik lekker zelf, Tony's Chocolonely is echt ontzettend lekkere chocolade.  ;)

Offline Purplehippie

• **
  • 60
« Reactie #353 Gepost op: 23 april 2009, 12:24:18 »
:)

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #354 Gepost op: 23 april 2009, 16:19:13 »
Deze week ook weer een fijn pakket: vier of vijf wortelen, zes stronkjes witlof, een grote struik broccoli, een zakje winterpostelein, paksoi en 1 rode ui. O ja, en een velletje recepten. Volgende week wordt 't prei, rode bieten, winterpostelein (voor de derde achtereenvolgende week!), kastanjechampignons, koolrabi en witte kool.
Gelukkig vind ik winterpostelein erg lekker. ;)

Ieeeeeh! Die staat op de zwarte lijst bij ons. Daar krijgen we dus een vervangend product voor. Ik snap nog steeds niet waar het naar smaakt, postelein. En dan die belachelijke steeltjes!

Kiwi

« Reactie #355 Gepost op: 23 april 2009, 18:08:26 »
Winterpostelein smaakt anders dan zomerpostelein, minder zurig. Maar volgens mij is dat zo'n groente die je of heel erg lekker of heel erg niet lekker vindt.
Deze week in ons pakket: twee grote stengels/slierten amsoi, twee kleine rode kooltjes (de winter is voorbij, dus van mij mogen ze nu wel stoppen met die kolen!), bosuitjes, witlof, een grote krop groene eikebladsla en een bakje taugé.
Volgende week: rode bieten, komkommer, bloemkool, krulandijvie, rode eikenbladsla en paksoy.

Schanulleke

« Reactie #356 Gepost op: 23 april 2009, 18:56:51 »
Deze week in ons pakket: twee grote stengels/slierten amsoi

??? Amsoi ??? Wat is dat en wat doe je ermee?

Kiwi

« Reactie #357 Gepost op: 23 april 2009, 19:15:31 »
Dit is amsoi. Er zat deze week weer een blaadje met recepten in mijn groentenpakket, waar o.a. een paar recepten met amsoi tussen stonden (maaltijdsoep met amsoi, roergebakken amsoi en thaise mie met amsoi en paddestoelen). Ik denk dat ik het ga roerbakken.

Kiwi

« Reactie #358 Gepost op: 23 april 2009, 19:16:34 »
En dit is dus waarom ik zo'n groentepakket zo leuk vind. Ik zou anders ècht geen amsoi gegeten hebben deze week! :laugh:

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #359 Gepost op: 27 april 2009, 12:50:09 »
Voor mensen in Leiden, Bollenstreek, Rijnstreek en Den Haag e.o. is er ook deze boer die pakketten levert.