Vegatopia Forum

Groente- en fruitpakketten

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Groente- en fruitpakketten
« Reactie #260 Gepost op: 12 september 2005, 13:13:33 »
Mijn fruit raakt gewoon te snel rot, ik kan daar niet 'tegen in' eten. Ik heb ook al meerdere malen beschimmeld fruit meegekregen (maar dat zag ik uiteraard thuis pas  :().
De groentetas geef ik nog wel een kans hoor, ik hoop dat het gebrek aan variatie nu een beetje ligt aan wisseling van seizoen ofzo (ik zeg maar wat).
Eet gezond & eet taartjes

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #261 Gepost op: 12 september 2005, 23:08:57 »
Idem dito!
Ik ga het fruitpakket ook opzeggen. Ik heb ook vaak fruit erin zitten dat al direct uit de tas de prullenbak in kan. En de rest is na 2 dagen al helemaal rijp.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #262 Gepost op: 13 september 2005, 08:38:09 »
Over de fruittas (van Odin) ben ik wel tevreden. Ik heb nog maar een keer gehad dat er een slechte appel in zat, verder is het altijd vers, stevig fruit, ook nog goed te bewaren in ieder geval. Maar wel veel basisdingen zoals appels en sinaasappels maar dat vind ik niet erg.

Vanmiddag ga ik het eerste nieuwe groentepakket op de uni ophalen (als ik het goed onthouden heb, anders wordt 't volgende week  :bloos:), ik ben benieuwd!

Offline Viz

• 395
« Reactie #263 Gepost op: 13 september 2005, 09:05:01 »
Mijn fruit raakt gewoon te snel rot, ik kan daar niet 'tegen in' eten. Ik heb ook al meerdere malen beschimmeld fruit meegekregen (maar dat zag ik uiteraard thuis pas  :().
De groentetas geef ik nog wel een kans hoor, ik hoop dat het gebrek aan variatie nu een beetje ligt aan wisseling van seizoen ofzo (ik zeg maar wat).

Hmmm, denken jullie dan dat ze met opzet ouder fruit in de pakketten doen, omdat die dus toch wel afgenomen worden?...

'fish are friends, not food!'

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #264 Gepost op: 13 september 2005, 13:37:42 »
Ik ben blij met de nieuwe tas!  :D Er zit zoveel in: prei, 3 groene paprika, paksoi (2X), bloemkool, rucola en aardappelen!
Ik vind het zo veel dat ik bang ben dat ik een maatje te groot heb meegenomen terwijl ik heb dubbelgecheckt, maar toch...  :bloos:

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #265 Gepost op: 13 september 2005, 15:35:14 »

Bij de Natuurwinkel op de Elandsgracht kun je per week beslissen of je de week erna weer een tas wilt. Hier kun je kijken wat je in de tas van de volgende week kunt verwachten. Zo kun je bijvoorbeeld om de week een tas nemen of twee keer per drie weken, of wat je zelf maar handig vindt, en kun je makkelijk overslaan als er net veel groenten in zitten die je laatst ook al had.
Misschien is dat wat voor jullie?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #266 Gepost op: 13 september 2005, 18:56:20 »
Misschien, maar elandsgracht is ook weer verder weg, dus ik ben bang dat ik het dan helemaal af laat weten. Te veel gedoe.

(maar bedankt voor de tip  8))

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #267 Gepost op: 20 september 2005, 22:20:22 »
Deze week al weer blij met de tas; aardappelen (van vorige week waren echt lekker terwijl ik niet een enthousiaste gekookte aardappeleter ben), venkel, een enorme chinese kool, een maiskolf, boontjes en broccoli.

Offline Viz

• 395
« Reactie #268 Gepost op: 21 september 2005, 10:08:44 »
Kheb toch besloten 1x per wk gewoon ff langs de weteringsschans te gaan om daar losse groenten te kopen. De odintas vind ik relatief duur en nu kan ik tenminste kiezen :)
De ophaaldag van de Vitatas hier in de buurt kwam me niet uit.
'fish are friends, not food!'

Tijmetje

« Reactie #269 Gepost op: 21 september 2005, 14:21:24 »
Kan je de Vitatas niet de dag daarna ook nog ophalen? Die van mij komt of dinsdag, maar als ik dan weg ben, is het geen probleem om mijn fruit woensdag pas te halen.

Ik ben eigenlijk erg tevreden over het fruit dat ik krijg. Soms zitten er wel een paar stuks fruit bij die binnen 1 of 2 dagen op moeten, of die wat beurs zijn geworden, maar dat komt eigenlijk vrij weinig voor.
« Laatst bewerkt op: 21 september 2005, 14:21:42 door Tijmetje »

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #270 Gepost op: 21 september 2005, 17:57:33 »
Ja, je kunt de vitatas ook later ophalen. Mijn winkeltje levert m twee keer per week (di en vr). Ik haal m op vrijdag, maar het kan evt. ook nog zaterdag (of ma), mits je dat van te voren aangeeft.

Ik wil ook aardappelen of dat soort gekkigheden in mijn groentetas. Op de site staat wéer paksoi, kool en penen op de planning. Om niet goed van te worden.
Ik ga de komende weken het Odinaanbod in de gaten houden.

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #271 Gepost op: 01 november 2005, 08:27:38 »
Ik had afgelopen week hazelnoten in de fruittas zitten!  :D Ik weet alleen nog niet wat ik er mee zal doen. Gewoon zo opeten of iets culinairs mee maken. Ik denk nog even want morgen is er een nieuwe fruittas en ik hoop dat er dan weer noten in zitten.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #272 Gepost op: 16 november 2005, 16:09:03 »
Mijn groententas komt van deze boer: www.kievitamines.nl

Deze weet zitten er caromaatjes in, een of andere nieuwe tomatensoort.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #273 Gepost op: 25 november 2005, 21:50:12 »
Ik wil ook aardappelen of dat soort gekkigheden in mijn groentetas. Op de site staat wéer paksoi, kool en penen op de planning. Om niet goed van te worden.

Mijn moeder heeft de Odintas, ik de Vitatas, en zij klaagt altijd dat er in de mijne betere dingen zitten die spannender zijn, en dan ook nog meer (ik meestal vijf of zes dingen, zij maar vier; zij haalt de hare bovendien op bij een slager, kan me voorstellen dat je daar als vega geen zin in hebt...).
This is between me and the vegetable!

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #274 Gepost op: 25 november 2005, 22:42:35 »
Ik heb de Odintas ook een tijdje gehad en die vond ik inderdaad niet zo leuk en spannend maar vooral erg duur.  :(

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #275 Gepost op: 05 december 2005, 15:32:51 »

Mijn moeder heeft de Odintas, ik de Vitatas, en zij klaagt altijd dat er in de mijne betere dingen zitten die spannender zijn, en dan ook nog meer (ik meestal vijf of zes dingen, zij maar vier; zij haalt de hare bovendien op bij een slager, kan me voorstellen dat je daar als vega geen zin in hebt...).

...maar ik had ook de Vitatas.
Ik ben nu even tas-loos.

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #276 Gepost op: 05 december 2005, 16:16:22 »
Ik heb mijn groententas ook even gestopt. Ik kreeg steeds weer van die wintergroenten waar ik geen zin in had: kool, kool en nog eens kool :pukey:
Ik krijg een opgeblazen buik van koolsoorten.
Als de lente aanbreekt neem ik weer een tasje!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline ingeping

• 143
« Reactie #277 Gepost op: 05 december 2005, 17:49:46 »
ik heb alleen de fruittas van Odin. Ben er wel tevreden over....

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #278 Gepost op: 03 januari 2006, 18:30:44 »
Ik heb momenteel ook geen tas. Door ander werk en meer sporten heb / neem ik minder tijd om te koken (lees: ik eet meer voorgesneden spul) en eet ik ook nog wel eens op m'n werk of onderweg, dus dan is het toch wat minder praktisch.
Maar ik vind een tas nog steeds wel leuk! En goed! Ik denk dat ik er gewoon eens in de twee, drie weken eentje moet nemen ofzo. Dat kan gelukkig wel bij de Elandsgracht. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Superguppie

• 322
« Reactie #279 Gepost op: 19 januari 2006, 15:11:45 »
Ik ben van plan om maar weer en groentepakket te nemen, ik denk dat het een vitatas wordt; maar wat kost die eigenlijk?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit