Vegatopia Forum

PDD-NOS

Offline Meneer de Uil

• 794
  • Geslacht: Man
Re:PDD-NOS
« Reactie #60 Gepost op: 06 december 2007, 09:35:16 »
Ik hoop dat het incidenteel is en dat we niet wéér terug bij af zijn, maar Joost was vanmorgen nauwelijks naar school te krijgen en hij liep contstant uit te dagen en te schreeuwen en te schelden. En de chronische pijnklachten van zijn moeder zijn de laatste weken zo acuut dat ze pijnstillers met een opiaat moet slikken om het nog enigzins dragelijk te houden. Ik word er soms een beetje moedeloos van. :(
« Laatst bewerkt op: 06 december 2007, 09:40:14 door Meneer de Uil »
Forumkenner 2007 8)

Offline Hausfrau

• 704
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: 06 december 2007, 11:59:09 »
 :pet:

Is het misschien ook niet even het hele Sinterklaas gebeuren?
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #62 Gepost op: 06 december 2007, 12:00:20 »
Ja, Uil, sterkte.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #63 Gepost op: 06 december 2007, 12:44:55 »
December is voor alle kinderen een moeilijke tijd toch? En kan je overleggen met bijvoorbeeld zijn begeleider?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Meneer de Uil

• 794
« Reactie #64 Gepost op: 06 december 2007, 14:04:53 »
Ik heb 'm uiteindelijk wel naar school gekregen, maar je moet wél alle zeilen bijzetten. Bij school ging hij er vandoor, maar samen met de klasse-assistente, die gelijktijdig met ons arriveerde, hebben we hem ervan kunnen overtuigen toch maar met haar mee te gaan. Natuurlijk speelt Sinterklaas wel mee. We hebben hem al heel vroeg verteld dat hij niet bestaat, omdat het allemaal veel te spannend voor hem was. Hij was ook erg teleurgesteld met zijn bioscoopbon van Sinterklaas-schoonzus. Goed bedoeld, maar voor Joost is dat geen cadeautje. Hij kan zich er niet veel bij voorstellen.
Forumkenner 2007 8)

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #65 Gepost op: 06 december 2007, 17:56:54 »
Volgens mij gelooft er geen kind echt dat Sinterklaas niet bestaat.
Hoor wie klopt daar kinders???

Gwennepen

« Reactie #66 Gepost op: 06 december 2007, 18:07:14 »
Ik heb het Simon ruim voor de intocht verklapt. Maar tegen dat de Sint aankwam was ie het alweer vergeten.

Offline braam

• 460
« Reactie #67 Gepost op: 06 december 2007, 19:22:38 »
Uil, gaat het beter nu 5 december voorbij is? Ik hoop het van harte voor jullie.

Offline Meneer de Uil

• 794
« Reactie #68 Gepost op: 06 december 2007, 19:35:12 »
Hij heeft vandaag op school ook een uitbarsting gehad, omdat ze door het slechte weer niet naar buiten gingen. Hij is nogal explosief op het moment. Dat hoort natuurlijk ook bij MCDD, maar we waren de laatste tijd gewend dat hij zich wat sneller herpakte.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2007, 06:34:16 door Meneer de Uil »
Forumkenner 2007 8)

Offline braam

• 460
« Reactie #69 Gepost op: 07 december 2007, 06:48:19 »
Gedurende de decembermaand zijn de leerlingen bij ons op school onrustiger. Ze vinden het gezellig maar alles loopt toch wat anders dan normaal. De meesten zijn daar niet gek op of kunnen dat inderdaad met moeite hanteren. Januari: nog een dikke 3 weken!

Offline Meneer de Uil

• 794
« Reactie #70 Gepost op: 07 december 2007, 07:01:38 »
Bij Joost begon het altijd al na de zomervakantie. Dit jaar ging hij voor het eerst zonder problemen naar school na de zomervakantie. Je went snel aan dingen als ze goed lopen. Als er dan een terugval komt is dat altijd even slikken.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2007, 07:02:13 door Meneer de Uil »
Forumkenner 2007 8)

Offline braam

• 460
« Reactie #71 Gepost op: 07 december 2007, 07:15:29 »
Ja, als de dingen goed lopen went dat snel, veel sterkte.

Gwennepen

« Reactie #72 Gepost op: 22 januari 2008, 22:49:08 »
Simon is een paar weken terug begonnen met Special Kids (sovatraining voor PDD-NOSsers. Tot nu toe vind ik het helemaal niks. Hij is driftiger dan ooit en behoorlijk agressief ook. Morgen heb ik een gesprek met de directeur op school n.a.v. gebeurtenissen op school. En hijzelf  's middags met de Special Kidsbegeleidster. :-\

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #73 Gepost op: 22 januari 2008, 23:05:19 »
Tot nu toe vind ik het helemaal niks. Hij is driftiger dan ooit en behoorlijk agressief ook.

Dat is niet fijn. Maar vaak is het ook een kwestie van wennen en moet je het even een kans geven. Julian kan nieuwe situaties over het algemeen wel goed handelen, maar je merkt wel dat hij dan veel sneller uit balans is; bij de minste of geringste tegenslag gaan de schouders en het hoofd hangen en klinkt er een gekreun alsof er zojuist gezegd is dat hij de marathon van New York, Rotterdam en Berlijn in 1 dag moet lopen met dertig kilo lood in een rugzak om de schouders.

Gwennepen

« Reactie #74 Gepost op: 22 januari 2008, 23:18:22 »
Ja, ik hoop dat het zoiets is. Ik heb al gevraagd aan die begeleidster of het normaal is dat kinderen zo op die training reageren. Zij zei van niet, maar ze zei ook dat het niet onmogelijk was. En ook dat er twee jongetjes al een hele tijd opzitten die nogal overheersend zijn en Simon het er druk mee heeft om zich daarmee te meten. Maar die gaan over een paar weken weg. Hij zegt wel dat hij het leuk vindt daar. Maar goed, morgen maar even met de directeur praten over wat er gisteren allemaal aan de hand was. Want we kregen het er niet uit bij Siem.

Gwennepen

« Reactie #75 Gepost op: 23 januari 2008, 12:58:15 »
Nee, tegen ons is hij alleen verbaal erg grof. Op school heeft hij wel de laatste twee keer dezelfde leraar te grazen genomen. Echt zo´n aardige en ook heel populaire vent. Maar die werd steeds ingeschakeld als Simon van de ene naar de andere plek verplaatst (gesjouwd) moest worden, dus dat is dan de vijand he. Wij hadden een fijn gesprek met de directeur vanochtend. Die toch wel de noodzaak van een rugzak inzag. Terwijl de persoon waar ik op school bij aan had geklopt Siem's toestand niet ernstig genoeg achtte om daar recht op te hebben. Ik weet best dat er ergere gevallen zijn. Maar ik vond dat toch heel frustrerend. We gaan het nu toch proberen.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #76 Gepost op: 23 januari 2008, 21:49:09 »
Eh... niet ernstig genoeg? Er is toch een diagnose PDD-NOS? Hoe kan iemand er dan nog aan twijfelen of het ernstig genoeg is voor een rugzakje? Dan schort er wat aan het beoordelingsvermogen of men oordeelt zonder het kind goed te kennen.

Gwennepen

« Reactie #77 Gepost op: 24 januari 2008, 09:28:01 »
Dat vond die persoon op school omdat het niet elke dag voorkwam. Ik vind het ook heel stom, want in de keren dat het escaleerde lag ook gelijk alles plat. De klas was uit z'n doen en de directeur kon zijn verdere taken niet uitvoeren omdat Simon bij hem werd neergezet. Of de onderwijs ondersteunende mevrouw bleef anderhalf uur buiten bij Simon in de kou omdat hij het hek niet los wou laten. De directeur vond het helemaal niet zo erg, als Siem daar gebracht werd. Leuke man. Hij heeft zelf een zoontje met ADHD.

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #78 Gepost op: 27 januari 2008, 01:29:46 »
Dat vond die persoon op school omdat het niet elke dag voorkwam.

Ik kan er soms tamelijk woedend van worden als ik merk hoeveel onbenu... hoeveel zakkenwa... hoeveel niet geheel deskundige mensen zich bezighouden met kwesties/voorzieningen die essentieel zijn voor je kind. Laatst kreeg ik toevallig een verslag te lezen van de commissie die beslist over de plaatsing van kinderen op het SBO. Dan zit daar een handjevol mensen te vergaderen die wat papieren over je kind al dan vluchtig hebben doorgelezen en die dan met droge ogen beweren dat het beter is om hem op een gewone basisschool te plaatsen. Uiteindelijk is het dan de begeleider van z'n vorige school die weet te bewerkstelligen dat ze toch akkoord gaan en 'de wens van de ouders respecteren'. Platformen, commissies... de bureaucratische rompslomp eromheen is gekmakend, nutteloos en een ongelooflijke verspilling van talent en belastinggeld.

Offline Meneer de Uil

• 794
« Reactie #79 Gepost op: 14 februari 2008, 08:04:04 »
Het is weer hommeles. We moeten alle zeilen bijzetten om Joost naar school te krijgen. :-\
Forumkenner 2007 8)