Vegatopia Forum

Vegetarisch katten- en hondenvoer!

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #40 Gepost op: 07 oktober 2002, 08:34:00 »
Quote:

Op 2002-10-06 18:00, schreef pip:
Als je tegen een vleesindustrie bent dan kan je een kat toch gewoon plantaardig voer geven. Als het beest wat vlees wilt kan dat beest zelf maar op jacht gaan buiten.


Er zijn ook mensen die hun kat binnen houden.
Biologisch kattenvoer dan maar.

[ Dit Bericht is bewerkt door: iammars op 2002-10-07 08:38 ]

karoush

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #41 Gepost op: 07 oktober 2002, 11:01:00 »
geen enkele van mijn 3 katten lustte Yarrah, ik heb het buiten gezet - voor de voorbijgangers die alles opmaken. Maar nee - dat wilden ze ook niet!
Ik snap het helemaal niet....biologisch?
ziet er trouwens heel onsmakkelijk uit - grijs en plakkerig.

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #42 Gepost op: 07 oktober 2002, 12:19:00 »
Grijs duidt meestal niet op vers zal ik maar zeggen. Heb je naar de datum gekeken? Zat er geen gat in het blik?
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #43 Gepost op: 07 oktober 2002, 12:49:00 »
Quote:

Op 2002-10-06 12:40, schreef karoush:
Quote:

Op 2002-10-06 12:20, schreef christiaan w:
katten vallen toch niet te dwingen?


gelukkig niet - anders hadden wij geen vrijdenkers gehad en alleen de politiek correcte en gebrainwashede honden


Nu we het toch over katten hebben. Zie hier een hele scherpe analyse van de relatie mens-kat (niet lullig bedoeld).
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

karoush

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #44 Gepost op: 07 oktober 2002, 13:51:00 »
Quote:

Op 2002-10-07 12:19, schreef Jan:
Grijs duidt meestal niet op vers zal ik maar zeggen. Heb je naar de datum gekeken? Zat er geen gat in het blik?


Nee, de datum en alles was ok. Ik denk dat het gewoon aan het ontbreken van kleurstoffen ligt. Het is ook zo dat kattevoer in het algemeen niet te vreten is, en daarom worden allerlei smaakversterkers (zoals de bekende Digesta) eraan toegevoegd. Zonder toevoegingen maakt de blikvoer eigenlijk geen kans tegen het vlees.
Mijn katten zijn trouwens beste experts wat de versheid van het vlees betreft. Scharrelvlees uit de speciale winkel (gelegen tegenover de Gaia-supermarkt) vinden ze ook niets omdat het vaak niet vers is - o.a. door geringe vraag. Ik heb zo'n idee, dat de 'echte' groene mensen (dvz.die speciaal boodschappen gaan doen bij een biologische winkel) ook vegetariers zijn, dus mist de winkel een groot stuk van clandizie. De Gaia supermarkt verkoopt al lang alleen bevroren scharrelvlees en ik heb nooit te veel enthousiasme bij de kopers gezien.

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #45 Gepost op: 07 oktober 2002, 14:24:00 »
Quote:

Op 2002-10-07 11:01, schreef karoush:
geen enkele van mijn 3 katten lustte Yarrah, ...
Ik snap het helemaal niet....biologisch?


Welk voer heb je geprobeerd? Brokken of uit blik?
Ze gebruiken biologisch vlees in hun voer.
Ik ben ook van plan om Yarrah voer voor mijn katten neer te zetten.

karoush

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #46 Gepost op: 07 oktober 2002, 17:19:00 »
om precies te zijn was het 400g blik pate met kip.
Ik ben benieuwd wat jouw katten van Yarrah vinden, iammars.
Mijn hebben duidelijk lak aan het feit dat er biologisch vlees wordt gebruikt.

Amulya

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #47 Gepost op: 07 oktober 2002, 23:08:00 »
Wat Yarrah betreft. In elke winkel hebben ze weer andere produkten van dit merk, in Utrecht is er heel weinig keuze; droogvoer kip of vis en blikvoer kip of vis. Mijn katten lusten het eerst wel, zeker het blikvoer, maar na een tijdje ging het vervelen, wel logisch natuurlijk.
Yarrah heeft eigenlijk heel veel, maar ja het moet maar net in de winkel liggen.
Kijk maar op: www.yarrah.com
er zijn wel 10 soorten blikvoer en 4 soorten droogvoer.

karoush

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #48 Gepost op: 07 oktober 2002, 23:34:00 »
Nou, helaas na de flop - en de weggeooide 1 euro - heb ik geen zin om verder de Yarrah uit te proberen. Tenzij ze een speciale weggeefaanbieding zouden hebben.

Amulya

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #49 Gepost op: 08 oktober 2002, 07:39:00 »
Dat snap ik wel, maar ik heb ontdekt dat als je het voer via hun website koopt is het veeeeeeeel goedkoper.
wat vinden jouw katten eigenlijk het lekkerste voer? de mijne vinden alles wat goedkoop is lekker! maf he?

karoush

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #50 Gepost op: 08 oktober 2002, 10:12:00 »
Ach Amulya, jij hebt zo'n geluk met je katten
DE mijne vinden het lekkerst rauw vlees - en alleen vers - dus liefst van de keurslager, verder zijn ze dol op visfilet (geen vissticks, hoor). Tonijn uit blik, zonder toevoegingen, gaat ook.
Erg he?
Maar daarbij moet ik zeggen dat het allemaal jagers zijn, zelfs het kleintje.

muppet

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #51 Gepost op: 08 oktober 2002, 13:18:00 »
Ik heb niet de hele topic gelezen, maar ik heb zelf ook een hond, en die krijgt gewoon vlees hoor, honden zijn vleeseters, naar mijn mening...

Amulya

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #52 Gepost op: 08 oktober 2002, 20:38:00 »
karoush, hoeveel katten heb jij eigenlijk, ik 2. nou ik moet zeggen dat ze makkelijk lijken maar dat zijn ze niet hoor! de jongste wil niks wat op vlees of vis lijkt, moet ik dus altijd goed zoeken naar puree blikvoer. de andere houdt erg van vers vlees, dat krijgt hij ook zeker 2 keer per week. dat is erg leuk, zit hij samen met de hond naast elkaar en om de beurt mogen de een hapje. ze wachten netjes op hun beurt.
verder zorgen ze af en toe voor hun eigen maaltijd. (wel bieden ze die eerst aan mij aan, is een compliment, maar uuh, nee liever niet)

Amulya

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #53 Gepost op: 08 oktober 2002, 20:40:00 »
karoush, hoeveel katten heb jij eigenlijk, ik 2. nou ik moet zeggen dat ze makkelijk lijken maar dat zijn ze niet hoor! de jongste wil niks wat op vlees of vis lijkt, moet ik dus altijd goed zoeken naar puree blikvoer. de andere houdt erg van vers vlees, dat krijgt hij ook zeker 2 keer per week. dat is erg leuk, zit hij samen met de hond naast elkaar en om de beurt mogen de een hapje. ze wachten netjes op hun beurt.
verder zorgen ze af en toe voor hun eigen maaltijd. (wel bieden ze die eerst aan mij aan, is een compliment, maar uuh, nee liever niet)

Amulya

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #54 Gepost op: 08 oktober 2002, 20:41:00 »
karoush, hoeveel katten heb jij eigenlijk, ik 2. nou ik moet zeggen dat ze makkelijk lijken maar dat zijn ze niet hoor! de jongste wil niks wat op vlees of vis lijkt, moet ik dus altijd goed zoeken naar puree blikvoer. de andere houdt erg van vers vlees, dat krijgt hij ook zeker 2 keer per week. dat is erg leuk, zit hij samen met de hond naast elkaar en om de beurt mogen de een hapje. ze wachten netjes op hun beurt.
verder zorgen ze af en toe voor hun eigen maaltijd. (wel bieden ze die eerst aan mij aan, is een compliment, maar uuh, nee liever niet)

Danielle

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #55 Gepost op: 09 oktober 2002, 19:41:00 »
Maar toch vraag ik, regelmatige oppasser van 2 lieve katten, me dan af welke blikjes dan het meest diervriendelijk zijn. Hart&rund? Zalm? Zeevis? Gevolgelte? Tonijn? Konijn?

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #56 Gepost op: 11 oktober 2002, 16:33:00 »
Quote:

Op 2002-10-09 19:41, schreef Danielle:
Maar toch vraag ik, regelmatige oppasser van 2 lieve katten, me dan af welke blikjes dan het meest diervriendelijk zijn. Hart&rund? Zalm? Zeevis? Gevolgelte? Tonijn? Konijn?


Ik probeer altijd vis te geven aan mijn katten, want Yarrah (biologisch vlees) hebben ze niet overal (ik moet nog ontdekken waar, en of ze 't uberhaupt hebben). Anders zou Yarrah de beste optie zijn denk ik.

Loti

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #57 Gepost op: 11 oktober 2002, 18:58:00 »
Quote:

Op 2002-09-26 20:13, schreef ilse_:
Onze hond mag geeneens vlees (allergie)
en heeft nu brokjes met tapioca meel van de dierenarts, erg duur en er zit volgens mij wel vis in, ze stinken namelijk ontzetttend



Mijn teckel is waarschijnlijk ook allergisch; krijgt nu 2 weken het Kronfeld dieet na lang experimenteren met allerlei merken diepvriesvoer. Tot op heden zonder verbetering. Hoe zijn je ervaringen met de brokken die je nu geeft en accepteert je hond dit voer? Kan je de fabrikant noemen?
b.v.d. Loti.

vegalan

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #58 Gepost op: 12 oktober 2002, 15:30:00 »
Beste dierenhouders.

Wie van dieren wil houden zou geen dieren moeten houden!
Zo eenvoudig is dat.

Men heeft het over het kunstmatig instandhouden van vlees eters als hond en kat doormiddel kant en klaar gefabriceerd voer. Eventueel verstrekt men nog wat extra kunstmatig gefabriceerde vitaminen, mineralen en aminozuren om het geheel compleet te maken. Wel allemaal wat kunstmatig niet? Het is immers niet door hond en kat zelf gevangen. Maar zolang kat en hond hier wel bij varen is er toch geen probleem! Het zou allemaal nog mooier zijn als wij ook andere  dieren er een dienst mee zouden kunnen bewijzen om doormiddel van nog wat extra toevoegingen zo ook hun leven te sparen. Ook het schaap, varken, koe en vis zouden toch net zoveel recht op een goed leven moeten hebben als uw hond en kat. Twee vliegen in een klap zou je ik bijna willen zeggen maar dat is ook weer niet zo dier vriendelijk. Misschien allemaal wel zo kunstmatig maar toch gezond en zeer diervriendelijk! Denk nu maar niet dat men de hond en de kat een natuurlijk leven zou kunnen geven met het daarbij behorende voedsel. Zo natuurlijk is het niet om dieren in gevangenschap te houden. In de vrije natuur zouden al die honden en katten het natuurlijk evenwicht verstoren. Zij vormen als het ware een plaag. Menige hond en kat zal in de vrije natuur het loodje af moeten leggen. Mochten zij het wel allemaal volhouden dan vormen zij een bedreiging voor zowel mens als dier. Ook in een ogenschijnlijk liefdiertje kan onder bepaalde omstandigheden een monster schuil gaan. Anderzijds zullen al die kunstmatig instandgehouden honden en katten in de vrije natuur weg kwijnen. Dus uw hond vrij laten en vrij laten jagen is ook geen optie. De hond en kat zijn niet zo natuurlijk als men denkt. Ze zijn kunstmatig zo gekweekt. Het zijn geen vrij in de natuur levende wolven of tijgers die zelf kunnen bepalen met wie zij nu weer willen paren. Vele durven dit soort diervriendelijk maar kunstmatig gefabriceerd voer niet te gebruiken omdat het zo onnatuurlijk voor hond en kat zou zijn. Maar is het natuurlijke uitziende voer wel zo natuurlijk als men denk? En hoe natuurlijk zijn wij eigenlijk? En hoe natuurlijk leven wij?  Heeft men misschien geen kunstmatig gefabriceerde lakschoentjes of een autootje, Teeveetje, verpakte vegaburgertje, computertje, huisje kunstkerstboompje en speelgoedbeestje of loopt men in zijn blote billen door een oerwoud te rillen en te gillen? Ik denk van niet. Ook een warme bonjas is onnatuurlijk en zeer dieronvriendelijk. Maar ook ik kan mij vergissen. Iets wat kunstmatig gefabriceerd is behoeft helemaal nog niet zo slecht te zijn. Maar je kan het natuurlijk niet altijd zeker weten. Maar in dit geval is het wel het proberen waard om diervriendelijk voer te gebruiken ook al is het zo kunstmatig gefabriceerd. Zo zijn er mensen die bijv geen kunstmatig gefabriceerde diervriendelijke natuuridentiek vitamine b12 tabletten willen slikken omdat deze niet zo natuurlijk zouden zijn. Maar zo'n voedingssupplement kan wel eens zeer de moeite waard kunnen zijn als wij aan iets dreigen tekort te kommen omdat wij zo diervriendelijk willen zijn. Het is de keuze die wij soms moeten maken tussen het diervriendelijk maar kunstmatig gefabriceerde natuuridentieke pilletje of het dieronvriendelijke maar ogenschijnlijk natuurlijke. Deze keuze is aan ons!
Maar wat voor keuze heeft bijvoorbeeld een suiker patiënt? Die insuline is het kunstmatig gefabriceerd voedsel voor die patiënt. Zo ook vele andere producten die wij in het dagelijks leven gebruiken worden kunstmatig gefabriceerd. Niet dat alles kunstmatig gefabriceerd zou moeten worden maar wij ontkomen er niet aan en zeker niet als wij diervriendelijk willen zijn. Het kunstmatig gefabriceerde natuuridentieke pilletje kan ook zijn gemaakt uit natuurlijke grondstoffen en natuurlijke processen bijv door bacteriën en schimmels.
En wat is daar nu zo onnatuurlijks aan. Immers onze darmbacteriën kunnen bijv ook vitamine b12 maken. Daarom zijn feces een bron van vitamine B12.
Maar als men dit allemaal toch zo onnatuurlijk vindt dan is het ook maar beter om geen kaas, yoghurt, wijn, azijn, tofu, tempeh en quorn etc te gebruiken.
Wij hebben een keuze!

Wie de dieren beschermt tot aan het slachthuis, maar niet tegen het slachthuis, heeft niet het recht zichzelf een dierenbeschermer te noemen.
Adriaan Viruly



Vegalan.




Kocho

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #59 Gepost op: 12 oktober 2002, 16:10:00 »
Amen!

Foei toch mensen, schaam je dat je leeft zoals je leeft!