Vegatopia Forum

Vegetarisch katten- en hondenvoer!

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #160 Gepost op: 28 oktober 2004, 12:38:12 »
Nou ik weet niet meer welke hij heet maar ik had bijv. met een van mijn ambulante cliënten een offerte aangevraagd en die kwam voor haar katten op 7 euro. Als ik haar zie (volgende week) zal ik het nog ff vragen.
Verder heb ik gewoon bij google wat afzonderlijke dingen aangeklikt en kom niet hoog uit. Meeste 10 of minder. Gewoon ff snuffelen dus!
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #161 Gepost op: 31 oktober 2004, 16:58:41 »
honden en katten zijn vleeseters, dan doe je ze dat toch niet aan, vegetarisch eten. dat vind ik dieronvriendelijk!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #163 Gepost op: 11 januari 2005, 23:38:40 »
In Frankrijk is er een organisatie Veg' et Chat die zich bezig houdt met het verspreiden van informatie over vegetarische katten- en hondenvoeding. Mocht je geen Frans begrijpen, klik dan gewoon linksboven op les portraits des minous :kitty: :heart:
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline firefox

  • ***
  • 105
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #164 Gepost op: 20 januari 2005, 01:34:01 »
Ik heb gemerkt dat mijn beide katten graag linzen lusten.   Niet dat ik ze dat normaal geef, maar ze komen ze van mijn bord pikken :-).  Dus gaf ik ze maar een kleine portie, en ja, ze aten het met veel smaak op, nadat ze hun normale maaltijd op hadden.  Is het slecht voor de katten als ik ze af en toe wat linzen geef?
Enig idee waarom katten linzen zouden willen eten?  Zou hun kattevoer iets te kort hebben misschien (ijzer ofzo) ?

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #165 Gepost op: 20 januari 2005, 10:09:13 »
Ik denk dat ze het gewoon lekker vinden. Ik ken een kat die graag toetjesschaaltjes uitlikt en die gaat net zo lang naast je staan mauwen totdat je je bakje op de grond zet.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #166 Gepost op: 20 januari 2005, 10:34:16 »
Katten zijn een beetje vreemd wat dat betreft. Poes hier wil ook altijd de schaaltjes van de sojatoetjes uitlikken, zelfs al is het chocolade.

Misschien zit er in kattenvoer linzen? Is niet zo duur.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #167 Gepost op: 20 januari 2005, 11:03:39 »
Volgens mij ruiken katten eiwitten. Ik heb eens een kat gehad die agressief werd als je een op de grond gevallen (voor ons reukloos) sojabrokje wilde oppakken. Hij ging ontzettend grommen, haren overeind en met zijn pootje slaan. Misschien is dat met linzen ook zo.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #168 Gepost op: 20 januari 2005, 11:42:26 »
onze kat lust wel gewone pudding en yoghurt maar geen soya. en zzij is dol op tomatensoep, ze komt altijd stiekem de koppen leeglikken op het aanrecht...

blij visje

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #169 Gepost op: 04 februari 2005, 16:35:44 »
pffoei, ik dacht voor mijn mening te spuien, eerst maar eens even de voorgaande pagina's te lezen (voordat ik iets roep dat al gezegd is), ben nu een tikkie afgedraaid.  ;)

maar toch, ik heb als veganist een kat. En ja, 3 hoog in een 3kamerappartement. Leek mij minder zielig dan in het asiel in een hokje van 50x50 cm.... Bovendien is het een behoorlijke meut (zelfs al bang voor buitengeluiden) en lijkt ze al mijn aandacht en warme soesplaatsjes heerlijk te vinden.  En ja, ze krijgt momenteel vlees. Biologisch! Dit omdat ze op dieet staat ivm blaasgruis en omdat ik haar mijn wil niet wilde opdringen. Tenslotte kies ik voor een dergelijke levensstijl en zij als carnivoor niet wellicht.

Toch ben ik van plan veganvoer te proberen. Dit omdat zij ook niet zal kiezen voor marteling van andere diersoorten. Al ga ik eerst mij daar eens grondig in verdiepen: dus mijn dank aan alle tips die op voorgaande pag's gemeld zijn!   :kitty:

Oh en ik zag dat Yarrah vaak genoemd werd. Met zowel goede als minder geslaagde ervaringen. Maar er zijn meer biologische merken: Bandit Diervoeding, Duck Natuurvoeding en Vobra.
Een lijstje van deze merken en merken die niet op dieren testen is binnenkort te vinden op www.peta.nl.

En voor iedereen die nog altijd eukanuba voert aan zijn kat (of hond), STOP! Eukanuba is van Proctor & Gamble! En die hebben het testen op dieren zo ongeveer uitgevonden (ok, dit is wat overdreven). Ik zal nu geen hele preek hier afsteken (bericht is al lang genoeg) maar wel de site noemen waar je meer kunt lezen: www.iamscruelty.com

Miezemiez

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #170 Gepost op: 08 juli 2005, 15:03:23 »
Ik ga niet alles doorzoeken maar dit veganistische voer geef ik aan mijn katten, en ze vinden het lekker (ik weet niet of het al genoemd is):

http://www.veganbasics.com/produkte/U159981.html

-Marina-

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #171 Gepost op: 11 juli 2005, 23:33:22 »
Ik voer mijn Jack Russell Yarrah vegetarische brokjes afgewisseld met Yarrah brokjes met kip om verveling tegen te gaan. Hij eet het graag en hij doet het er goed op. Van mij hoeft honden/kattenvoer niet persé vegetarisch te zijn maar iig wel biologisch. Heb ik iig het idee dat ik zo goed mogelijk bezig ben voor mijn huisdier en voor andere dieren. De gezondheid van mijn hondje gaat voor, als hij het er niet goed op zou doen zou ik hem onmiddelijk weer overzetten naar voer waar vlees in zit. Dit is gelukkig niet het geval.

Volgens mijn dierenarts maakt het voor honden niet veel uit, 'gewoon' hondenvoer bevat vaak niet al te goede kwaliteit vlees en bestaat voor het grootste deel uit toevoegingen. Die toevoegingen kunnen ze dus net zo goed in iets vegetarisch stoppen, je hond zal er niets van merken. Ook betreft gezondheid niet.

Voor katten is het een ander verhaal, kattenvoer is dan ook van veel betere kwaliteit (betreft het vlees wat erin zit) dan hondenvoer.

Mijn dierenarts ziet er dus geen kwaad in om goed vegetarisch hondenvoer te voeren maar heeft zijn twijfels over vegetarisch kattenvoer.

Groetjes van VeganMarina en haar half vegetarische hondje Cerberus  ;D

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #172 Gepost op: 06 september 2005, 15:34:46 »
Ik ga niet alles doorzoeken maar dit veganistische voer geef ik aan mijn katten, en ze vinden het lekker (ik weet niet of het al genoemd is):

http://www.veganbasics.com/produkte/U159981.html

Ik heb een tijdje terug ook via deze website vegetarisch kattenvoer besteld en poes vind het heerlijk, naast de muizen die ze zelf nog vangt.
Als je meerdere mensen in je omgeving kent die hun kat vegetarische brokjes willen voeren is het heel voordelig om 30 kilo te kopen, dan krijg je 10 % korting.
Is dit voer ( AMI CAT ) trouwens niet verkrijgbaar in Nederland ?



nina

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #173 Gepost op: 07 oktober 2005, 00:35:02 »
Hoi allemaal, ik lees veel en schrijf normaal weinig, en mijn oude inlognaam blijkt niet meer geldig dus dan maar een nieuwe :) Vandaag met de hond voor inenting naar de dierenarts geweest en daar werd mij, vanwege een allergie van de hond, een website aangeraden met vega-hondenkoekjes e.d. Heeft iemand ze ooit geprobeerd? Het merk is Zen Dog, www.the-zen-dog.com
Ik hoor het graag.

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #174 Gepost op: 07 oktober 2005, 07:44:55 »
Die ken ik geloof ik niet maar in de dierenwinkel hier in de buurt hebben ze allerlei hondenkoekjes en snoep gemaakt van zetmeel, weet niet of  hij dat mag hebben? Ze zijn wel erg lekker denk ik, de ratjes hadden het goedgekeurd. Sommige lijken alleen op bot dus kun je beter vragen of het die is. Waar is hij dan allergisch voor? Want mij lijkt dat er ook zat gewone hondenkoekjes zijn waar hij niet allergisch voor is, heb nu bijvoorbeeld voor de diertjes koekjes gemaakt van gedroogde vis, zit voor de rest niks bij, ook erg gezond.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #175 Gepost op: 07 oktober 2005, 08:49:34 »
Yarrah heeft ook vegetarische hondensnacks.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #176 Gepost op: 07 oktober 2005, 09:04:25 »
En Vegepet, te krijgen bij Vega-life.

pietstra

Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #177 Gepost op: 05 november 2005, 12:17:11 »
Ik heb ook een kat en haal het niet in mijn hoofd om een veggie-kat er van te maken. Waar zijn we mee bezig??
Wij mensen kiezen bewust om geen dierproducten te eten, maar onze huisdieren toch niet. Kies dan voor gekeurd biologisch voedsel, maar geef ze niet geen dierlijke producten meer...
Draaien we een beetje door???  ???

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #178 Gepost op: 06 november 2005, 00:37:59 »
Ik heb ook een kat en haal het niet in mijn hoofd om een veggie-kat er van te maken. Waar zijn we mee bezig??
Wij mensen kiezen bewust om geen dierproducten te eten, maar onze huisdieren toch niet. Kies dan voor gekeurd biologisch voedsel, maar geef ze niet geen dierlijke producten meer...
Draaien we een beetje door???  ???

Nee.. jij draait door (de mensheid is doorgedraait... )... jij vind dat je een kat moet hebben in huis... jij kiest voor de kat... jij kiest voor blikvoer/vers voer voor de kat.. jij kiest voor de kat. Kortom... jij (de mens) maakt constant keuzes voor huisdieren.
Wat is het probleem met veggie kattenvoer? Als het dier het eet en er niet onder lijdt, dan is er niets mis lijkt me.
Ik vind het erger als er vlees word gegeven... dan kies je voor 1 leven boven diverse andere levens... waarom dan niet de kat laten inslapen..zou wellicht in 'theorie' meer levens schelen. Niet dat je dat moet doen... maar dan begrijp je wel hoe het plaatje zit. En hoe ik het zie.. kortom.. veggie katten voer... dan ben je pas een dieren vriend!
« Laatst bewerkt op: 06 november 2005, 00:45:51 door Dr@@kje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetarisch katten- en hondenvoer!
« Reactie #179 Gepost op: 06 november 2005, 01:03:07 »
Nee.. jij draait door (de mensheid is doorgedraait... )...
:shutup:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.