Vegatopia Forum

Snoep of zoetigheid zonder gelatine

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tijmetje

Re:Snoep en dieren
« Reactie #40 Gepost op: 13 maart 2003, 16:16:16 »
Helva is tof spul, lekker op een volkoren boterham.

Citaat
In Amerika zijn toch ook veganischtische Mars-bars?
Niet gezien, maar ook niet op gelet. Ging er vanuit dat ze niet vegan waren. Wel een soort Snickers gezien, pure chocolade, pindas, en iets caramelachtigs. Goldbergs Peanut Chews heten ze.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Snoep en dieren
« Reactie #41 Gepost op: 16 maart 2003, 19:17:40 »
Helva is tof spul, lekker op een volkoren boterham.
ik heb een bakje helva met cacao gehaald... zaaaluuug...

je kan ook heel goed voor snoepwaren terecht in toko's. je moet nog steeds wel op ingredientenlijsten letten maar er is genoeg lekkers dat geen dierlijke producten bevat. het is soms wel exotisch maar dat vind ik alleen maar een pluspunt.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep en dieren
« Reactie #42 Gepost op: 16 maart 2003, 21:07:18 »
Gaat het om echte 'vreetbuien' of om gewoon lekkere trek piek?

Tsja.. een late reactie, maar ik ben weer helemaal terug!!
Het gaat mij om gewoon een beetje snoepen. Ik heb nooit echte enorme vreetbuien, maar meer opeeeeens zin in snoep, terwijl ik daar normaal niet zoveel behoefte aan heb.

Ik probeer nu al een tijdje steeds fruit bij me te hebben, zodat ik daar aan kan gaan knagen!

Nu ook: pelpinda's ook wel, apenootjes genoemd! Kost meer moeite om te openen dan eten, dus na een paar nootjes is de honger er ook wel weer af hahahah
Goed, maar in eerste instantie ging het om zoetigheden, voor af en toe, 'de lekkere trek '  ;)
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2003, 22:18:14 door Christiaan »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Vega(n) drop
« Reactie #43 Gepost op: 01 mei 2003, 18:01:00 »
Het merk "Rob's drop", verkrijgbaar in de supermarkt heeft vegan drop in het assortiment. Ik had zelf al de gevulde salmiak en gevulde zoethout ontdekt. Ik meelde ze met de vraag of het aroma in bovengenoemde drop plantaardig is en ik kreeg het volgende antwoord:

--------
In de beide soorten worden geen dierlijke ingrediënten gebruikt.
Dat doen wij trouwens ook niet bij Rob's Zoute Haringen en ook niet bij de Zoete stevige drop en Zoute stevige drop met 40% minder calorieën.
Je keuze mogelijkheid is dus wellicht wat groter dan je dacht.
--------

hier vind je de site, daarop staan ook ingredientenlijstjes
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Vega(n) drop
« Reactie #44 Gepost op: 01 mei 2003, 18:37:14 »
Het merk "Rob's drop", verkrijgbaar in de supermarkt heeft vegan drop in het assortiment. Ik had zelf al de gevulde salmiak en gevulde zoethout ontdekt. Ik meelde ze met de vraag of het aroma in bovengenoemde drop plantaardig is en ik kreeg het volgende antwoord:

--------
In de beide soorten worden geen dierlijke ingrediënten gebruikt.
Dat doen wij trouwens ook niet bij Rob's Zoute Haringen en ook niet bij de Zoete stevige drop en Zoute stevige drop met 40% minder calorieën.
Je keuze mogelijkheid is dus wellicht wat groter dan je dacht.
--------

hier vind je de site, daarop staan ook ingredientenlijstjes

van de site:
Citaat
Allergeneninformatie
- Het recept van deze Rob's drop is vrij van pinda's, noten, melk, gluten en lactose. In de fabriek waar Rob's drop wordt gemaakt worden deze bestanddelen wel gebruikt in andere producten.

Er kan dus wel melk in komen in het product als ik dit zo kan lezen. Of kunnen ze garanderen dat er geen 'melk' per ongeluk in kan komen?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Vega(n) drop
« Reactie #45 Gepost op: 01 mei 2003, 19:08:59 »
Er kan dus wel melk in komen in het product als ik dit zo kan lezen. Of kunnen ze garanderen dat er geen 'melk' per ongeluk in kan komen?
die disclaimer betekent dat ze niet kunnen garanderen dat de machines brandschoon zijn, en dat de producten daarom vervuild kunnen zijn met die ingredienten. dat is vooral belangrijk bij pinda's, want er zijn mensen die al in shock raken als ze iets eten wat gekookt is met behulp van eetgerei dat ooit in contact is geweest met pinda. zolang ze het er maar niet opzettelijk in stoppen heb ik er geen bezwaar tegen als er een spoortje melk in kan zitten omdat ze de machine net een keer niet perfect schoon hebben gekregen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Vega(n) drop
« Reactie #46 Gepost op: 01 mei 2003, 19:17:39 »
die disclaimer betekent dat ze niet kunnen garanderen dat de machines brandschoon zijn, en dat de producten daarom vervuild kunnen zijn met die ingredienten. dat is vooral belangrijk bij pinda's, want er zijn mensen die al in shock raken als ze iets eten wat gekookt is met behulp van eetgerei dat ooit in contact is geweest met pinda. zolang ze het er maar niet opzettelijk in stoppen heb ik er geen bezwaar tegen als er een spoortje melk in kan zitten omdat ze de machine net een keer niet perfect schoon hebben gekregen.

hm, maar misschien wegen andere het wel zwaarder. Dus dan is het handig om even te weten! :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Dyana

Vega(n) drop
« Reactie #47 Gepost op: 02 mei 2003, 00:46:39 »
Ik heb hier "Licorice" van het merk Eco Sweets.
Biologisch met EKO-keurmerk. En ook nog zonder suiker maar wel heel lekker!   ;D
Te koop in de natuurvoedingswinkel, zakje van 75 gram.

Ingrediënten: maisstroop, maiszetmeel, agavesiroop, natuurlijk droparoma, moutextract, steranijs, carnaubawax.

Iemand enig idee wat carnaubawax is???

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Vega(n) drop
« Reactie #48 Gepost op: 02 mei 2003, 01:08:02 »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Vega(n) drop
« Reactie #49 Gepost op: 02 mei 2003, 14:09:30 »
In de beide soorten worden geen dierlijke ingrediënten gebruikt.
Dat doen wij trouwens ook niet bij Rob's Zoute Haringen en ook niet bij de Zoete stevige drop en Zoute stevige drop

Is bijenwas niet dierlijk dan?  :o

Johanna88

Vega(n) drop
« Reactie #50 Gepost op: 02 mei 2003, 16:58:22 »
'k vond toen ik nog geen vega(n) was zoete muntdrop zo lekker

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Vega(n) drop
« Reactie #51 Gepost op: 02 mei 2003, 17:02:18 »
'k vond toen ik nog geen vega(n) was zoete muntdrop zo lekker
hou er over op!

daar kon ik zakken van op!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

wendy25

Re:Snoep en dieren
« Reactie #52 Gepost op: 04 mei 2003, 17:19:15 »
Eet je wel eens zonnebloempitten?

Elsbeth

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #53 Gepost op: 23 mei 2003, 20:03:59 »
what the f*ck, ik wist helemaal niet wat weipoeder was maar ging er vanuit dat het van zuivel was (vond het wel in het rijtje 'karnemelk' passen ofzo?) en nu lees ik dus dat het niet veggie is GVD oke, op letten dus!
Zoals al in een ander topic gezegd zijn sommige varianten van Robs Drop (ah) ook veggie (lekker salmiak dingetjes bijv :kwijl:).

DEZ

Drop
« Reactie #54 Gepost op: 19 juli 2003, 16:29:56 »
Hallo,

ik ben al een tijdje opzoek naar harde muntdrop waar geen gelatine in zit. Wie weet welke merken dat hebben en waar ze verkrijgbaar zijn?

Groetjes!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Drop
« Reactie #55 Gepost op: 19 juli 2003, 17:05:48 »
Hoi Dez, welkom op Vegatopia!

Misschien heb je iets aan deze lijst:

http://www.vegetariers.nl/snoep.html :
Citaat
De munten van Haribo bevatten geen gelatine, wel bijenwas.
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2003, 02:33:26 door Hizikigrrrl »

willem1940

Re:Drop
« Reactie #56 Gepost op: 19 juli 2003, 22:55:30 »
Lees nog maar eens goed op die Haribo; misschien hebben ze inderdaad 1 "model waar geen gelatine in zit maar dat ben ik dan nog niet tegengekomen, zal er opnieuw op letten.

willem1940

Re:Drop
« Reactie #57 Gepost op: 31 juli 2003, 13:09:46 »
Gelatine wordt uit beenderen gekookt, punt uit.

Zeker bestaan er plantaardige stoffen die goed of beter bruikbaar zijn voor de meeste voedings-toepassingen, o.a Arabische Gom en sommige zeewieren.

Maar relatief weinig mensen maken zich hier druk over, het verdient lekker zo.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Drop
« Reactie #58 Gepost op: 31 juli 2003, 13:10:29 »
Bedankt voor de reacties.
Weten jullie toevallig of alle gelatine niet geschikt is voor vegateriërs?

Alle gelatine is niet geschikt voor vegetariers of veganisten.
Wel heb je andere stoffen die weleens worden gebruikt als vervanging van gelatine.

RedBand producten bevatten btw ook allemaal gelatine. Kreeg daar eergisteren een brief van. Niet dat ik drop eet, maar ik had het nagevraagd voor een dropliefhebber in USA van een engels forum.
Stem op de Partij voor de Dieren

femke

Re:Drop
« Reactie #59 Gepost op: 31 juli 2003, 13:21:42 »
Bedankt voor de reacties.
Weten jullie toevallig of alle gelatine niet geschikt is voor vegateriërs?

Alle gelatine is niet geschikt voor vegetariers of veganisten.
Wel heb je andere stoffen die weleens worden gebruikt als vervanging van gelatine.
Zie hier voor meer info: http://www.vegatopia.com/survivalgids/vragen_koken_gelatine.html