Vegatopia Forum

Snoep of zoetigheid zonder gelatine

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Kiwi

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #340 Gepost op: 29 juni 2010, 20:25:23 »
Die waren ooit wel ergens te koop, maar altijd uitverkocht. Ik zal eens zoeken of ik nog kan vinden waar dat was.

Edit: o nee, ik herinner me het weer; een leverancier van een van de ingrediënten of zo was niet helemaal eerlijk geweest, dus de zogenaamde marshmallows zonder gelatine bevatten uiteindelijk toch wel gelatine. Dat is nog een flinke rel geweest volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2010, 20:30:36 door Kiwi »

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #341 Gepost op: 29 juni 2010, 20:50:22 »
Ik dacht dat ze in de biowinkel er waren? In het buitenland ook maar daar heb je weinig aan en om die dingen nu online in de UK of US te bestellen is ook zo wat.
,,,,فلافل

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #342 Gepost op: 29 juni 2010, 21:59:00 »
nou ja amerikaans vriendinnetje eens lief aankijken als ze weer eens een rondje gaat bestellen kan helpen  ;) zal eens kijken
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

sufferthebear

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #343 Gepost op: 29 juni 2010, 22:53:24 »
Ik weet wel waar je marshmallows met visgelatine kan krijgen. Heb ikzelf als vegetarier vrij weinig aan, maar voor de liefhebbers: Het winkeltje bij camping de roos in Ommen. Overigens sowieso een geweldige camping: een natuurcamping. Kan er nieteens vlees krijgen en alles in het winkeltje is biologisch!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #344 Gepost op: 29 juni 2010, 23:10:59 »
je kan ook in de supermarkt eens goed kijken als je dingen zonder gelatine wilt hoor

Weten jullie ook marshmallows die geen gelatine hebben?

Nee, ik dacht dat zelfs die uit de biowinkel met gelatine waren gemaakt.
Maar ik heb wel een type snoepje ontdekt bij de toko (i.c. Dun Yong) dat nogal marshmallowachtig aandoet en helemaal vegan is.
Weet even niet meer hoe het heet alleen...
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #345 Gepost op: 30 juni 2010, 14:11:39 »
Ik eet van daar wel eens de rozenbottelsnoepjes (haw flakes), maar die zijn niet marshmallow-achtig.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #346 Gepost op: 30 juni 2010, 14:15:35 »
Ik weet wel waar je marshmallows met visgelatine kan krijgen. Heb ikzelf als vegetarier vrij weinig aan, maar voor de liefhebbers: Het winkeltje bij camping de roos in Ommen. Overigens sowieso een geweldige camping: een natuurcamping. Kan er nieteens vlees krijgen en alles in het winkeltje is biologisch!

daar heb ik als vega dus ook niets aan  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Chayenne

Re:
« Reactie #347 Gepost op: 05 maart 2011, 20:27:11 »
De Jamin heeft wel gelantine vrij snoep, want bij de Jamin waar ik kom staat er zo'n
tekentje dat het gelantine vrij is!

Chayenne

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #348 Gepost op: 05 maart 2011, 20:33:10 »
Zoals ik al zei, bij onze Jamin heb je zo'n lijst met tekentjes.
en het tekentje met een zonnetje is zonder gelatine en bij die bak met dat snoepje
hangt een soort briefje dat dat snoepje gelatine vrij is!

Chayenne

Hoe kom ik te weten welke snoepjes gelatine vrij zijn?
« Reactie #349 Gepost op: 05 maart 2011, 20:38:05 »
Hallo, beste mensen!

ik zou graag willen weten hoe kom ik te weten welke snoepjes gelatine vrij zijn!
want als ik bijvoorbeeld snoepjes krijg aangeboden van een vriendin, en ik eet het op.
en er zat gelatine in dat vind ik best erg dus zouden jullie mij een duidelijke lijst kunnen geven.
hier in een bericht op het forum?
Vr. Gr.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #350 Gepost op: 07 maart 2011, 10:13:27 »
Ik heb nog steeds de ambitie die te gaan maken (hij komt echt, maar niet in 1 week) geloof dat de vergetariersbond er een op de websiet heeft staan.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #351 Gepost op: 07 maart 2011, 23:09:13 »
Het is lastig een hele lijst te maken, en vaak zit snoep in een pot of schaaltje dus dan is het nog maar raden welk merk het is, dan kom je met een lijst ook niet zo ver. Als je echt geen gelatine wilt eten, kun je het beste de volgende soorten snoep ontwijken als er geen ingredientenlijst bij zit:
- Drop
- Alles wat gummie-achtig is
- Pepermunt, stophoest en andere poederige harde snoepjes (ook die lieve hartjes)

Wat blijft er dan over? Lollies, zwartwit kogels, alles van chocola, de meeste koekjes. Maar heel, heel, heel veel snoep valt af.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #352 Gepost op: 07 maart 2011, 23:11:22 »
En roze en rode snoep kun je beter ook niet eten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #353 Gepost op: 08 maart 2011, 17:10:28 »
Ik heb zelf het idee dat er steeds meer snoep komt waar geen gelatine in zit, tenminste, het komt heel vaak voor dat ik drop vind waar geen gelatine in zit, maar dan zit er wel weer bijenwas in dus dan heb ik er nog niks aan :(

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #354 Gepost op: 09 maart 2011, 12:33:15 »
laat eens weten welke dan (behalve die vieze nachttreinen van de appie), juist drop vind ik lastig te vinden!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #355 Gepost op: 09 maart 2011, 13:00:14 »
De grote zakken zoete drop van de Lidl (alle andere soorten daar hebben wel gelatine) en bij de Poiesz de grote zakken huismerk drop (die winkel zal alleen waarschijnlijk niet bij jou in de buurt zitten  ;) ) en twee soorten van Zonnatura.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #356 Gepost op: 09 maart 2011, 13:46:20 »
owwww dan ga ik blij worden over paar weken  ;D (dan krijgen we ook eindelijk een lidl!!)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #357 Gepost op: 09 maart 2011, 16:55:12 »
Net even snel bij de super de boer gekeken:
Venco dropmeesters, zowel zoet als zout; super de boer dropmix, zowel zoet als zout; Klene suikervrije zoute ovaaltjes en zoete zonnetjes (ofzo); Haribo dropjojo's. Ik heb lang niet alles bekeken dus er is ongetwijfeld meer. Ik weet sowieso dat Haribo best veel zonder gelatine heeft, zij hebben ook wat vegan snoep maar helaas is het meeste daarvan alleen in grote hoeveelheden te koop bij de groothandel.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #358 Gepost op: 09 maart 2011, 17:12:17 »
Net even snel bij de super de boer gekeken:
Venco dropmeesters, zowel zoet als zout; super de boer dropmix, zowel zoet als zout; Klene suikervrije zoute ovaaltjes en zoete zonnetjes (ofzo); Haribo dropjojo's. Ik heb lang niet alles bekeken dus er is ongetwijfeld meer. Ik weet sowieso dat Haribo best veel zonder gelatine heeft, zij hebben ook wat vegan snoep maar helaas is het meeste daarvan alleen in grote hoeveelheden te koop bij de groothandel.
He, ik heb nog nooit iets zonder gelatine gezien van Venco of Haribo.
Die van Klene ken ik wel (was voorheen een andere merknaam), die zijn best lekker.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #359 Gepost op: 09 maart 2011, 17:46:39 »
Van Haribo staan de ingredienten van hun producten op de site. Alleen staan de dingen die je in silo's bij de makro kunt kopen er vreemd genoeg niet bij, en daar zit nog een heleboel tussen.
Zonder gelatine zijn in ieder geval: Drop jojo's, Dropfruit spenen, Bico's, Parade, Pinguins, Fruitgom mix, Hollandse drop (silo).

Edit: van de silo's bij de groothandel zijn in ieder geval de zoute bommen, zure bommen, zure dino's ok.

Edit 2: kwam via google op een forum met marokkanen waarvan er 1 haribo had gemaild, hij kreeg de volgende lijst als producten zonder gelatine:

Jojo's, Droppasta, Salmiakstangen, Laurierdropschijven, Priem, Bico's, Dropstangen, Zwart geld, Zoute Bommen, Katten, Dropparade, Salino's, Sprotten, FG Manen, Drop Munten, Drop Medailles, Drop Manen, Drop Western, Drop Openers, Viola, Smurfen, FG Aardbeien, Dinosaurus, Zure Bommen, FG Openers, FG Colaspenen en FG Kers Cola.

FG=fruit gum
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2011, 17:53:32 door M. »