Vegatopia Forum

Snoep of zoetigheid zonder gelatine

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Drop
« Reactie #320 Gepost op: 06 mei 2009, 10:51:47 »
Ik heb gezocht maar niet gevonden. Vandaar deze vraag.
Ik heb gisteren een zak drop gekocht. Op de verpakking staat geen gelatine vermeld, maar wel colloid-eiwit.
Is dit hetzelfde?

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Drop
« Reactie #321 Gepost op: 06 mei 2009, 21:46:51 »
Dat is waarschijnijk hetzelfde als gelatine, het wordt ook wel colloidale proteine genoemd. Volksverlakkerij vind ik het.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Drop
« Reactie #322 Gepost op: 06 mei 2009, 22:45:47 »
Ik ga denk ik even mailen of schrijven.
Op mijn werk hadden we een keer colloidverband besteld en dat bleek van algen gemaakt te zijn...
Op internet word ik niet echt wijzer. Ik meende dat gelatine vermeld moest worden op de verpakking in NL.
Nou ben ik niet heel streng voor mezelf (bij traktaties neem ik gewoon drop/snoep) maar om zo'n kilozak te gaan verorberen gaat wat ver.

Offline Laura

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Drop
« Reactie #323 Gepost op: 07 mei 2009, 09:15:44 »
Deze site heeft ons antwoord:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=42113&cat=769

Komisch, ze verwijzen ook naar ons :)

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Drop
« Reactie #324 Gepost op: 07 mei 2009, 09:21:36 »
Thanks, dat wordt de droppot op mijn werk vullen...

Kiwi

Re:Drop
« Reactie #325 Gepost op: 16 augustus 2009, 19:11:04 »
Ik weet niet of het al genoemd is in deze draad, maar de zachte zoete drop van de Lidl bevat géén gelatine! :)

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Drop
« Reactie #326 Gepost op: 17 augustus 2009, 11:23:24 »
Dat wist ik!! Kilo's gaan er door! Prima te doen.
(een mens moet toch ergens aan verslaafd zijn..)

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Drop
« Reactie #327 Gepost op: 17 augustus 2009, 21:15:03 »
Ik besloot vanavond toch maar niet de zak zachte zoete drop van Dirk te kopen omdat ik niet wist wat colloidale proteine precies was.
Dat was dus een goede beslissing.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #328 Gepost op: 23 december 2009, 16:59:43 »
stond tussen de middag met een gigantische snoeptrek in de supermarkt... kon ik niks vinden waar geen gelatine in zat  :-\ heb ik uiteindelijk maar dummy's gepakt.. gets wat zijn die chemisch goor zeg  ;D en de doosjes zijn een stuk minder leuk!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #329 Gepost op: 11 januari 2010, 11:58:31 »
Bij de AH hebben ze nu nieuwe snoepjes zonder gelatine. "AH Zoete feestbeesten, AH Zachte frisse vruchten, AH Zure sluwe sleutels en AH Fruitige flessen zijn snoepjes met echt vruchtensap en natuurlijke smaak- en kleurstoffen. Bovendien zijn ze 100 procent plantaardig en melk- en glutenvrij. Lekker en leuk om uit te delen!"

Ze liegen een beetje want twee van de vier soorten zijn niet 100 procent plantaardig (bijenwas) maar ik ben al lang blij dat ze eindelijk eens snoep maken zonder gelatine. De zure sluwe sleutels zijn in ieder geval erg lekker!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #330 Gepost op: 11 januari 2010, 12:04:16 »
jee!! ga ze zeker proberen  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

mamamoi

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #331 Gepost op: 13 januari 2010, 20:14:26 »
De fruitige flessen zijn hier thuis al op  :angel: Voor herhaling vatbaar dus :kwijl:

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #332 Gepost op: 13 januari 2010, 20:19:29 »
Had ik eigenlijk al verteld dat LijntjesTreintjesDropjes erg lekker waren?
Nog bedankt he!


Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #333 Gepost op: 14 januari 2010, 10:52:25 »
hihi fijn da jij ze wel lekker vond hahaha ik zelf nl. niet  :heehee:
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #334 Gepost op: 15 januari 2010, 12:16:37 »
Die AH-gummetjes in de vorm van vruchten zijn suf. Hoe kun je nu sinaasappeltjes en banaantjes erin doen, maar alleen appel-, peren- en druivensap gebruiken voor de smaak? Ze smaken ook allemaal hetzelfde.

De sleutels zijn idd wel lekker. Maar oh wat blijf je ervan doorvreten, dus ik koop ze geen tweede keer. Alleen geschikt voor mensen met zelfbeheersing.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #335 Gepost op: 15 januari 2010, 23:55:38 »
Ah. Bedankt voor de waarschuwing!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #336 Gepost op: 17 januari 2010, 21:09:31 »
Bij de AH hebben ze nu nieuwe snoepjes zonder gelatine. "AH Zoete feestbeesten, AH Zachte frisse vruchten, AH Zure sluwe sleutels en AH Fruitige flessen zijn snoepjes met echt vruchtensap en natuurlijke smaak- en kleurstoffen. Bovendien zijn ze 100 procent plantaardig en melk- en glutenvrij. Lekker en leuk om uit te delen!"

Ze liegen een beetje want twee van de vier soorten zijn niet 100 procent plantaardig (bijenwas) maar ik ben al lang blij dat ze eindelijk eens snoep maken zonder gelatine. De zure sluwe sleutels zijn in ieder geval erg lekker!


O wat goed, dit klinkt alsof het geschikt spul is voor in de snoeppot op m'n werk, kan ik ook weer es wat leuks bijdragen (en ervan mee-eten, ook niet geheel onbelangrijk ;)).

En nu mis ik even die mogelijkheid die je in twitter wel hebt en ook in google reader om deze post te favoriten. Hmm. :dork:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #337 Gepost op: 20 maart 2010, 01:06:36 »
oeeeehhh mijn domme hoofdje dacht dat chocotoffs not done waren maar daar zit helemaal geen gelatine in  :cheer:
ze stonden ook niet op de lijst van de NVB dus wellicht kwam t daardoor....

misschien tijd dat ik die lijst eens ga updaten voor mezelf..;) merk dat ik dingen pak die erop staan (en controleer) maar geen zin meer heb om nieuwe dingen te checken ivm de teleurstelling als er weer gelatine in zit..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Lin.

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #338 Gepost op: 29 juni 2010, 19:45:06 »
Wel ik at ook zeer graag snoep en alles die zoet is en nu in de biowinkel heb ik snoepjes gevonden die zonder gelatine zijn en op bassis van groenten en fruit, dus ze zijn nog gezonder ook dan snoep met gelatine :P Maar ze zijn wel tamelijk duur het 2,50 EURO voor een klein potje en er zitten bv. 15 beertjes in dusja het ook wel rap op..

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #339 Gepost op: 29 juni 2010, 20:12:25 »
je kan ook in de supermarkt eens goed kijken als je dingen zonder gelatine wilt hoor

Weten jullie ook marshmallows die geen gelatine hebben?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!