Vegatopia Forum

Snoep of zoetigheid zonder gelatine

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #140 Gepost op: 18 januari 2004, 19:58:40 »
 :P

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #141 Gepost op: 18 januari 2004, 22:15:11 »
volgens mij zijn de dropjes van nubilotte ook vegan, verkopen ze bij kruidvat en etos enzo wel...
(wel checken, want weet het niet 100% zeker)
zit alleen wel aspartaam in en dat spul vertrouw ik niet zo.

edit: en dat van die aspartaam maakt ze vermoedelijk ook minder geschikt voor vreetbuien - tenzij je van nature geconstipeerd bent, dat is ;)
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2004, 22:17:04 door marieke »

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #142 Gepost op: 18 januari 2004, 23:39:04 »
en dat van die aspartaam maakt ze vermoedelijk ook minder geschikt voor vreetbuien - tenzij je van nature geconstipeerd bent, dat is ;)

Ben je niet in de war met Sorbitol?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #143 Gepost op: 18 januari 2004, 23:59:44 »
eet die dropjes van Robs al een tijdje en bevallen goed maar die Salmiak dingen van hun zijn niet vega dacht

drop zonder Gelatine is of keihard of erg zacht (zoals die zonnatura fruitgums)

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Drop
« Reactie #144 Gepost op: 04 maart 2004, 23:04:27 »
Wat slecht dat ik hier laatst heb gelezen dat schoolkrijtjes gelatinevrij zijn! Ik heb toen meteen een hele zak achter elkaar tot me geprobeerd te nemen, en op vier na lukte dat maar toen werd ik te misselijk. :bloos:
Gister heb ik een zakje Rob's drop gekocht, de zoete. Ze smaken wel lekker, vind ik. Die dropjes zijn best taai, zodat je ze absoluut niet in een keer wegsnaait. Heeft ook zo zijn voordelen. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Drop
« Reactie #145 Gepost op: 04 maart 2004, 23:14:07 »
Wat slecht dat ik hier laatst heb gelezen dat schoolkrijtjes gelatinevrij zijn! Ik heb toen meteen een hele zak achter elkaar tot me geprobeerd te nemen, en op vier na lukte dat maar toen werd ik te misselijk. :bloos:

Ja, ik ken het verschijnsel, vooral bij schoolkrijtjes. Ik weet me meestal wel in te houden, maar mijn meest natuurlijke reactie is ook 'nog eentje nemen'.

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:Drop
« Reactie #146 Gepost op: 05 maart 2004, 13:57:46 »
heb ooit 2 zakken leeg gegeten.... volgende dag grijze ontlasting :o en vader in paniek

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Drop
« Reactie #147 Gepost op: 05 maart 2004, 15:30:05 »
Die dropjes zijn best taai, zodat je ze absoluut niet in een keer wegsnaait. Heeft ook zo zijn voordelen. :)
taai?
de rob's dropjes die ik altijd heb (met zoethout gevuld) zijn gewoon keihard, je kunt er alleen op zuigen iets anders is gevaarlijk voor je gebit

maar dat weerhoudt me er niet van om zo'n zak in 1 keer leeg te eten (en heel snel achter elkaar, voordat vrienden en familie opeens mijn dropjes opeten)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Toeps

Re:Drop
« Reactie #148 Gepost op: 07 maart 2004, 12:43:26 »
De Bron heeft zoute klavertjes, zonder gelatine, gluten, suiker, kleurstof ... Te koop bij de meeste drogisterijen.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Drop
« Reactie #149 Gepost op: 07 maart 2004, 14:43:02 »
Die dropjes zijn best taai, zodat je ze absoluut niet in een keer wegsnaait. Heeft ook zo zijn voordelen. :)
taai?
de rob's dropjes die ik altijd heb (met zoethout gevuld) zijn gewoon keihard, je kunt er alleen op zuigen iets anders is gevaarlijk voor je gebit
Zoete Stevige Drop heb ik. Ik kan daar best op kauwen hoor. 't Is even doorzetten, maar waar een wil is...
Hm, moet binnenkort weer es naar de tandarts, trouwens.

Hihi, op de zijkant staat: "Goed kauwbaar voor volop genieten" ;D
(O wacht, dat gaat geloof ik over de Zoute Lokjes. Hm. Nouja, als je dat nog níet door hebt, is het best grappig :))
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Elsbeth

Re:Drop
« Reactie #150 Gepost op: 07 maart 2004, 19:43:04 »
Die salmiak dingen van Rob zijn inderdaad keihard, maar wel lekker. Wat ik altijd bij drop en andere erg zoete snoep-meuk heb, is dat mijn hele mond ervan open gaat liggen. Zeer gehemelte & shit. Herkennen jullie dat probleem?

Fabian

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #151 Gepost op: 03 mei 2004, 13:36:12 »
Geen snoep maar wel een lekker en zoet (en zelfs aardig gezond) tussendoortje is liga fruitkick. Ook geschikt voor vegans, behalve de honing-noten versie.

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #152 Gepost op: 03 mei 2004, 14:47:16 »
Geen idee of het al gepost is, maar ik heb geen tijd om de hele draad door te lezen:
Zelf caramelbrokken maken:
Beetje boter of margarine in een koekenpan, suiker erbij  (hoeveel hangt af van hoe misselijk je wilt worden) en dat op een laag vuurtje, al roerende langzaam laten smelten tot het goudbruin van kleur is. Niet bruin laten worden want anders wordt het bitter.
Op bakpapier of je aanrecht (ingevet) laten lopen en wachten tot het hard is geworden.
In stukken breken en dan maar snoepen tot je geen pap meer kunt zeggen.
Liefhebbers kunnen er nog pindas of andere noten of sesamzaadjes etc opdoen.

Kiwi

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #153 Gepost op: 03 mei 2004, 15:01:53 »
En als je de boter vervangt door slagroom kun je zo borstplaat maken.

femke

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #154 Gepost op: 03 mei 2004, 15:14:45 »
eet die dropjes van Robs al een tijdje en bevallen goed maar die Salmiak dingen van hun zijn niet vega dacht



Van hun site:

Ingrediënten Salmiak gevulde drop:
suiker, glucosestroop, salmiak, zoethoutwortelextract, zout aroma, kleurstof: carbo medicinalis vegetabilis


Ingrediënten Salmiak ore:
suiker, glucosestroop, water, gelatine, stabilisator: sorbitol, zoethoutwortelextract, salmiak, kleurstof: carbo medicinalis vegetabilis, aroma


De salmiak gevulde drop is dus vega(n) (en erg lekker  :) ), de salmiak ore niet.




Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #155 Gepost op: 03 mei 2004, 16:13:19 »
Beetje boter of margarine in een koekenpan, suiker erbij  (hoeveel hangt af van hoe misselijk je wilt worden) en dat op een laag vuurtje, al roerende langzaam laten smelten tot het goudbruin van kleur is.

En dus tussendoor NIET proeven uit de pan!

Elsbeth

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #156 Gepost op: 03 mei 2004, 16:34:37 »
Tss dat tussendoor proeven is nou juist het leukste.. En uiteraard noodzakelijk om te checken hoe het met het suiker gehalte zit?
Kan dit ook met zoetstof (afgezien van het feit dat het ongezond is)?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #157 Gepost op: 03 mei 2004, 16:46:48 »
Tss dat tussendoor proeven is nou juist het leukste..
Hoe leuk denk je dat het is als je je bek brandt?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Elsbeth

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #158 Gepost op: 03 mei 2004, 16:52:24 »
Tss dat tussendoor proeven is nou juist het leukste..
Hoe leuk denk je dat het is als je je bek brandt?
Vadertje Christiaan  :P

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #159 Gepost op: 03 mei 2004, 16:56:27 »
Elsbeth, gekristalliseerde suiker is zo heet dat het je huid in brandt. Een brandwond dus.
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2004, 16:56:54 door Annemieke »