Vegatopia Forum

Wie hield vroeger van vlees/vis eten?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #20 Gepost op: 02 mei 2003, 14:27:54 »
Mijn favorieten: zelfgemaakte gehaktballen, gans met appel, Thaise groene curry met reuzengarnalen, konijn in bokbiersaus met tutti frutti.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Kwipsel

  • ***
  • 108
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #21 Gepost op: 02 mei 2003, 15:50:00 »
Ik was dol op vlees. En toen ik net vegetarier werd heb ik een paar ik gezondigd. EN at ik toch een hamburger. Dit is twee keer gebeurd. En dat is alweer zo`n 4 jaar geleden. Ik zou eigenlijk niet meer weten hoe vlees smaakt. Dus nee, ik mis het niet. Alleeen als ik in een restaurant zit en er voor mij bijna geen keuze is dan mis ik het wel dat ik niet gewoon iets lekkers kan bestellen en dat ik niet ook even van iedereen een stukje kan proeven. Want soms ziet het er wel erg lekker uit.
Soep met vegetarische ballen blijft soep met ballen!

Johanna88

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #22 Gepost op: 02 mei 2003, 16:48:38 »
Ik hield erg veel van vlees...vooral biefstuk en rookworst (al moet ik bijna kotsen  :pukey: als ik er aan denk dat ik dat at), o ja en rosbief op brood...en draadjesvlees, gehaktballen en hamburgers,was ik allemaal dol op :pukey:

Kip vond ik wel vies.

Ik at elke dag vis (tonijn).

Vlees en vis mis ik echt niet meer. Ik vind het ook stinken.

Elsbeth

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #23 Gepost op: 02 mei 2003, 19:56:23 »
Maar, als jullie eraan denken wát je eet, ga je dan niet over je nek? Ik wel, net als NNXIII. 'dood dier, dood dier' spookt het dan door m'n hoofd..

 :pukey:

ellen

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #24 Gepost op: 02 mei 2003, 20:02:29 »
Kan het me soms heel goed voorstellen hoor.
Mis nu niets meer, maar het was in het begin wel anders.

Ik hield overigens ook van mietjesvlees: tartaar en rookworst (ooo, als ik ooit zondig.....  :-[)

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #25 Gepost op: 02 mei 2003, 20:28:12 »
Was nooit zo'n vlees/visliefhebber, maar wel wat uitzonderingen: was gek op corned beaf, gerookte paling en kip :-X
de tuin: dat ben ik

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #26 Gepost op: 02 mei 2003, 20:53:03 »
Mijn ouders hebben vaak draadjesvlees op de kachel staan, ik kan me niet herinneren hoe het smaakte maar ik vond die draadjes zo vies tussen je tanden gaan zitten. Verder weet ik niet zo veel meer, omdat ik pas 8 was. Ik had een hekel aan blinde vinken, wat we vaak aten omdat het goedkoop was. Wat ik schijnbaar wel lekker vond op brood was Zeeuws spek, want dat kocht mijn moeder altijd voor mij, en dat vlees in een netje, kom hoe heet het...
Gehaktballen vond ik leuk, want dat mocht ik dan draaien, vandaar dat ik erg blij ben met de falaffelmix. :)
Qua vis vond ik hom en kuit lekker, totdat ik wist wat dat precies was. Ik zou verder echt niks meer weten, tis zo lang geleden....
Het was best een schok voor me toen ik zo'n 4, 5 jaar geleden in de vriezer bij het ijs keek en vond dat het zo stonk op die plek in de supermarkt, achter me was de vleesafdeling. Sinds die tijd vind ik het ook niet echt lekker meer ruiken als het gebraden wordt ofzo. Dan moeten er heel veel kruiden worden gebruikt.
We liepen laatst ergens en S. zegt opeens hard; "wat stinkt het hier!" Was iemand een maaltijd aan het koken in dat huis, ben maar snel doorgelopen..... ;)
:witch2:

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #27 Gepost op: 03 mei 2003, 12:14:04 »
Ik at vroeger heel graag vlees. Later ook vis, vooral toen ik het zelf begon klaar te maken. Op restaurant vroeg ik altijd vis. Nu eet ik het alletwee niet meer. Vlees zal ik zeker nooit meer eten, of bij grote hongersnood misschien wie weet. Vis zou ik wat minder gewetenswroeging bij hebben.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

andrez

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #28 Gepost op: 03 mei 2003, 12:25:17 »
Heb zelfs ooit nog in een slagerij gewerkt ::) Een kleine dorpsslager. Schoonmaakwerkzaamheden vnl., maar wel aanwezig geweest bij het slachten ook en gehakt gedraait.
Het leverde tenminste (voor anderen) eén zeer vermakelijke anekdote op. Voor de rest herinner ik me dat ik er bleef eten en het vlees daar zeer smakelijk was. Maar dat zal deels ook gelegen hebben aan het feit dat ik na het (zware) werk zo'n trek had gekregen.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #29 Gepost op: 03 mei 2003, 13:27:40 »
ik heb 22 jaar met veel smaak vlees gegeten. hoe het nu zit weet ik niet.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #30 Gepost op: 03 mei 2003, 15:27:43 »
Wat ik ook heb is dat geuren en smaken zo verandert zijn.

Vroeger rook ik heel graag kip aan't spit en zo. Nu hou ik m'n adem in. Geen aanstellerij, het stinkt gewoon heel erg.  :pukey:
En vroeger vond ik dat bv. sla naar niks smaakte ( iets wat mijn kids nu ook zeggen).
 Nu kan ik er echt van genieten.( Commentaar van m'n zus: hm, ja, je moet wel!  ::) ) Basilicum, lavas, enz. ik kan er niet afblijven. Af en toe een blaadje uit "den hof": mmm.
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2003, 15:28:52 door Nick »
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #31 Gepost op: 04 mei 2003, 19:15:59 »
Ik ben nooit een supervleeseter geweest, maar er waren wel een aantal dingen die ik lekker vond. Zoals een biefstuk, karbonade, knakworst en hamburger. Inderdaad had ik ook wel vis wat ik lekker vond zoals een lekkerbekje, kibbeling, paling of een scholletje.
Ik moet zeggen dat ik er nu totaal niet moeite mee heb om het niet te eten.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Sven

  • *****
  • 3.907
  • Geslacht: Man
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #32 Gepost op: 06 mei 2003, 11:48:50 »
Als kind at ik nooit graag vlees. Alleen worst en gehakt ging er nog net in. Daarna ben ik wel redelijk wat vlees en vis gaan eten. Ik vond het ook wel lekker. Maar gaandeweg ben ik steeds minder vlees en vis gaan eten en uiteindelijk volledig gestopt.

Ik vraag me af of ik wel vlees zou lusten nu. Vis en varkensvlees zou ik zeker niet meer binnenkrijgen. Kip misschien wel nog. Maar voor mij hoeft het niet meer.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Aiko

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #33 Gepost op: 07 mei 2003, 10:35:24 »
'Vroeger' was ik wel altijd een gewone vleeseter. Maar als je op een gegeven moment dagelijks op het station te Doetinchem staat te wachten op de trein en je hoort vlak achter je bij slachterij Sturko knorrende biggetjes naar binnen gejaagd worden, ga je toch wel nadenken...

Van het (vrijwel) ene moment op het andere een ommezwaai.

Offline Di.

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #34 Gepost op: 08 mei 2003, 16:33:02 »
Ik was gek op kipnuggets van de MacDonalds. Toen ik pas geen vlees meer at en langs de MacDoe kwam wilde ik dat zo graag eten. Nu eigenlijk helemaal niet meer.
Van vis en vlees heb ik nooit gehouden. alleen soms een hamburger of zo iets vets.
Just know that when you see me cringe sometimes
I'm trying to rid the poison from my mind

Wemba

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #35 Gepost op: 08 mei 2003, 18:34:40 »
Ik krijg honger van dit onderwerp!  :)

In een ver, ver, ver verleden hield ik best wel van sommige vleesprodukten.
Kip vond ik altijd lekker, een ovengerecht met witlof, kaas en ham vond ik heerlijk en ik hield van bitterballen en kroketten (die miste ik eerst het meest). Leverworst vond ik ook lekker, daar kreeg ik altijd gratis een plakje van in de winkel.

Toen ik een aantal jaren vegetarier was, kwam ik soms in een winkel waarbij je altijd na betalen langs de vleesafdeling moest lopen. De geur die daar vandaan kwam was zo vreselijk, dat ik letterlijk mijn adem moest inhouden en zo snel mogelijk er langs moest lopen.  :P Gek hoe dat zo snel kan veranderen.

'K heb nu al 18 jaar (meer dan de helft van mijn leven!) geen vlees meer gegeten en mis het totaal niet meer.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #36 Gepost op: 09 mei 2003, 16:55:39 »
Ik krijg honger van dit onderwerp!  :)

Ik krijg braakneigingen van dit onderwerp!  :pukey:

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #37 Gepost op: 10 mei 2003, 08:52:04 »
'K heb nu al 18 jaar (meer dan de helft van mijn leven!) geen vlees meer gegeten en mis het totaal niet meer.

Leuk he? Toen ik 16 werd kreeg ik de hele tijd de vraag of ik nu niet blij was dat ik kon gaan brommen etc. maar ik was juist heel tevreden met mezelf omdat ik al mijn halve leven geen vlees meer at. Nu ben ik heel blij dat ik al 2/3 van mijn leven niet meer de bio-industrie spronsor. Het fijne hiervan is dat het vanzelf meer wordt! ;)
:witch2:

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #38 Gepost op: 10 mei 2003, 13:30:36 »
Het fijne hiervan is dat het vanzelf meer wordt! ;)

Ja, maar het meer worden gaat wel steeds langzamer!  ;)

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #39 Gepost op: 10 mei 2003, 19:49:35 »
En als je relatief laat in je leven begint (in mijn geval op m'n 19e), dan gaat het nooit echt snel. Rond mijn veertigste ben ik pas op de helft...