Vegatopia Forum

Vruchtensappen niet vegetarisch?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roosvicee producten
« Reactie #40 Gepost op: 05 mei 2003, 14:17:07 »
Ik heb inmiddels ook emeeltjes verstuurd naar Riedel (Vitamientje) en de AH, over hun sappen met vitaminen. Het antwoord zal ik hier plaatsen.

Ze zijn niet zo vlot als bij De Ruijter ;D. Misschien moeten ze ook maar aan de Ferro ;).


PS: Dat Ferro ziet er uit als water met een roestkleurtje en het smaakt naar ... idd ... naar ijzer. 1 Eetlepel is al genoeg voor de ADH ijzer.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roosvicee producten
« Reactie #41 Gepost op: 05 mei 2003, 14:18:14 »
'k Heb gelijk maar teruggemailed dat ik graag een persoonlijk antwoord op mijn vragen wil ontvangen, in plaats van een standaard antwoord waarin op geen enkele manier op mijn vragen wordt ingegaan.


Wat wilde je dan precies weten?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Roosvicee producten
« Reactie #42 Gepost op: 05 mei 2003, 14:21:33 »
Bij mij hadden ze wel snel gereageerd. Maar dit

Citaat
Op dit moment werken wij aan een MultiVit-receptuur zonder een viscomponent en onze verwachting is dat aan eind van dit jaar wij onze MultiVit producten zonder de viscomponent kunnen aanbieden.

geeft toch een beeld, dat ze naar ons luisteren? :)

Misschien moet je terugmailen met de vraag of ze ook het vega-keurmerk gaan aanvragen?! :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Roosvicee producten
« Reactie #43 Gepost op: 05 mei 2003, 14:22:48 »
Die ingrediënten zouden nodig zijn om de vitamines in te kapselen. Nu heb ik twee vragen. Ten eerste, waarom is dat nou nodig? In sinaasappels(ap) zit toch ook geen vis om de vitamines in te kapselen? Ten tweede, waarom staat het niet duidelijk op de verpakking aangegeven dat er visbestanddelen in zitten? Ik weet dat het niet wettelijk verplicht is om alle ingrediënten op de ingrediëntenlijst te vermelden, maar bij dit soort gevallen vind ik het persoonlijk enigszins misleidend om hier niets over te vermelden...
“it's strange how life makes sense in time...”

arianne

Re:Roosvicee producten
« Reactie #44 Gepost op: 05 mei 2003, 14:27:12 »
Ik vind het wel jammer dat ze alleen maar stadnaar brieven sturen. Ik heb deze net ontvangen:

Geachte mevrouw van der Bent,

Hartelijk dank voor uw reactie over onze Roosvicee MultiVit producten.

Onze Roosvicee MultVit producten bevatten inderdaad een viscomponent.
Op dit moment werken wij aan een MultiVit-receptuur zonder een viscomponent en
onze verwachting is dat aan eind van dit jaar wij onze MultiVit producten zonder
de viscomponent kunnen aanbieden.

Wij vertrouwen erop u hiermee antwoord op uw vraag te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

KONINKLIJKE DE RUIJTER B.V.

Ariene Meester
Consumentenservice Roosvicee

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Roosvicee producten
« Reactie #45 Gepost op: 05 mei 2003, 14:30:31 »
ja, nu ze zoveel vragen krijgen over multivit, hebben ze geen tijd voor persoonlijke antwoorden! :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roosvicee producten
« Reactie #46 Gepost op: 05 mei 2003, 14:33:09 »
Die ingrediënten zouden nodig zijn om de vitamines in te kapselen. Nu heb ik twee vragen. Ten eerste, waarom is dat nou nodig? In sinaasappels(ap) zit toch ook geen vis om de vitamines in te kapselen? Ten tweede, waarom staat het niet duidelijk op de verpakking aangegeven dat er visbestanddelen in zitten? Ik weet dat het niet wettelijk verplicht is om alle ingrediënten op de ingrediëntenlijst te vermelden, maar bij dit soort gevallen vind ik het persoonlijk enigszins misleidend om hier niets over te vermelden...

Dat het er niet op staat.. sja, het kan mensen wel eens afschrikken.
En wie weet zit er in andere vruchtensappen met toegevoegde vitaminen ook wel vis....  :-\


Ik lach me rot overigens, die lui bij De Ruijter weten niet wat ze overkomt ;D.
Waarom zouden ze die vis eruithalen? Bang voor vervuilde vis?



Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roosvicee producten
« Reactie #47 Gepost op: 05 mei 2003, 16:18:13 »
Die ingrediënten zouden nodig zijn om de vitamines in te kapselen. Nu heb ik twee vragen. Ten eerste, waarom is dat nou nodig? In sinaasappels(ap) zit toch ook geen vis om de vitamines in te kapselen? Ten tweede, waarom staat het niet duidelijk op de verpakking aangegeven dat er visbestanddelen in zitten? Ik weet dat het niet wettelijk verplicht is om alle ingrediënten op de ingrediëntenlijst te vermelden, maar bij dit soort gevallen vind ik het persoonlijk enigszins misleidend om hier niets over te vermelden...


Wrschlk staat het er wel op maar dan als "aroma". We weten inmiddels toch wel dat dat dierlijke bestanddelen kan bevatten. Staat er aroma op de verpakking? Als ik eraan denk zal ik strax eens kijken in de supermarkt.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roosvicee producten
« Reactie #48 Gepost op: 05 mei 2003, 16:25:36 »

Ingredienten Roosvicee Multivit Bosvruchten (zonder toegevoegde suiker):

Water, 30% sap uit vruchtenconcentraat (appel, zwarte bes, vlierbes, rozenbottel, aardbei, framboos, braam) waarvan bosvruchten 7%, aroma, voedingszuur (citroenzuur), vitaminen, zoetstoffen (cyclaamzuur, acesulfaam K en saccharine), conserveermiddel (kaliumsorbaat).


Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Roosvicee producten
« Reactie #49 Gepost op: 05 mei 2003, 17:41:26 »
Had onlangs een hele vracht van die Spa fruitdrankjes in huis gehaald. Ook daar staat aroma's op de ingrediëntenlijst. Zal dan ook wel dierlijk zijn zeker..

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Roosvicee producten
« Reactie #50 Gepost op: 05 mei 2003, 17:58:46 »
Had onlangs een hele vracht van die Spa fruitdrankjes in huis gehaald. Ook daar staat aroma's op de ingrediëntenlijst. Zal dan ook wel dierlijk zijn zeker..
waren die de visingredienten in Roosvicee ook onderdeel van het aroma dan? ik dacht dat het iets te maken had met de vitaminen...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Roosvicee producten
« Reactie #51 Gepost op: 05 mei 2003, 18:07:13 »
In spa & fruit zijn ook vitamines toegevoegd. Ik heb Spa net een mailtje gestuurd. Ik wil het gewoon effe weten.

Re:Roosvicee producten
« Reactie #52 Gepost op: 05 mei 2003, 21:10:29 »
Ja, erg netjes is het natuurlijk niet van meneer Roosvicee.
Maar waar ik me duizend keer drukker om kan maken, dat zijn die kunstmatige zoetstoffen die overal te pas en te onpas doorheen worden geroerd. Affijn, dat is een andere discussie.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roosvicee producten
« Reactie #53 Gepost op: 06 mei 2003, 12:36:17 »
Bericht teruggehad van Riedel (Vitamientje):



Geachte mevrouw,
 
Alle RiedelDrinks producten zijn geschikt voor vegetariers en veganisten. Er worden geen ingredienten van dierlijke oorsprong gebruikt.
Met vriendelijke groet,

ConsumentenService Frico / RiedelDrinks / Friesche Vlag

Nanny van Haasen



http://www.riedel.nl/

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Roosvicee producten
« Reactie #54 Gepost op: 06 mei 2003, 12:37:48 »
Jippie  :D
,,,,فلافل

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Roosvicee producten
« Reactie #55 Gepost op: 06 mei 2003, 19:28:02 »
Had onlangs een hele vracht van die Spa fruitdrankjes in huis gehaald. Ook daar staat aroma's op de ingrediëntenlijst. Zal dan ook wel dierlijk zijn zeker..

Net een mailtje van Spa terug gehad:

Geachte,

In antwoord op uw vraag bevatten de aroma's van onze spa & fruit pakken zonder koolzuur geen ingrediënten van dierlijke afkomst

Erik kazmierczak
Consumentenservice Spa monopole
« Laatst bewerkt op: 06 mei 2003, 19:29:08 door Brent »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Roosvicee producten
« Reactie #56 Gepost op: 06 mei 2003, 19:50:48 »
Het blijft toch een raadsel waarom Roosvicee wel vis in z'n producten stopt, terwijl andere fabrikanten van vitamine-drankjes dat klaarblijkelijk helemaal niet nodig vinden.

Ik heb trouwens ondertussen ook het standaard-antwoord van De Ruijter ontvangen. Heel onbevredigend.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Roosvicee producten
« Reactie #57 Gepost op: 07 mei 2003, 09:55:26 »
Het blijft toch een raadsel waarom Roosvicee wel vis in z'n producten stopt, terwijl andere fabrikanten van vitamine-drankjes dat klaarblijkelijk helemaal niet nodig vinden.

Ik ben er door over blijven zeuren, maar op de een of andere manier wil ze er maar geen antwoord op geven:

Helaas is het voor ons niet mogelijk om te reageren op een tweetal van uw vragen die gebaseerd zijn op uw persoonlijke ondervindingen en/of stellingen.

Doch op uw verzoek reageren wij als volgt:

Het feit dat sinaasappels(ap) geen viscomponent bevat is uiteraard niet te vergelijken met een vruchtendrank waaraan 10 vitaminen worden toegevoegd.

Daarnaast hopen wij dat u zult begrijpen dat wij er geen noodzaak in zien en het dus uiteraard niet onze bedoeling is om u te misleiden.

Wij vertrouwen erop u hiermee antwoord op uw vragen te hebben gegeven.
[/color]

Nee dus! Pleur maar lekker op met je Multishit!
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Roosvicee producten
« Reactie #58 Gepost op: 07 mei 2003, 10:43:45 »
Helaas is het voor ons niet mogelijk om te reageren op een tweetal van uw vragen die gebaseerd zijn op uw persoonlijke ondervindingen en/of stellingen.[/color]

Wat is nou precies het probleem van die mensen? Zijn ze zo om de hete brij aan het heendraaien omdat ze zelf ook wel weten dat het niet netjes is om niet op de verpakking te zetten dat er een 'viscomponent' (mooi scrabble-woord trouwens) is toegevoegd aan MultiVit? Of is het angst voor een schandaal à la de dierlijk-vet-in-frietjes-affaire die McDonald's in Amerika zoveel geld gekost heeft?




Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Roosvicee producten
« Reactie #59 Gepost op: 07 mei 2003, 10:52:16 »
Wat is nou precies het probleem van die mensen?

Mevrouw Ariene Meester van de Roosvicee Consumentenservice zat zeker al maanden lekker elke dag niks te doen, op het beantwoorden van een paar simpele telefoontjes per dag na dan. Ineens krijgt ze allemaal kritische mailtjes met moeilijke vragen, en nu is ze helemaal de kluts kwijt. ;)

Ik heb overigens het volgende als reaktie gestuurd:

De preciese redenen waarom er viscomponenten nodig zijn om de toegevoegde
vitamines in te kapselen is mij nog steeds onduidelijk, maar ik laat het
hier verder maar bij.

Haha, mooi niet dus, volgende week ofzo kom ik er denk ik toch maar weer op terug. Ik moet gewoon weten waar die vismeuk voor nodig is.  :devil:
“it's strange how life makes sense in time...”