Vegatopia Forum

Vruchtensappen niet vegetarisch?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Roosvicee producten
« Reactie #20 Gepost op: 29 april 2003, 19:19:36 »
Maar die diksappen hebben niet de toegevoegde vitamines van MultiVit.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Roosvicee producten
« Reactie #21 Gepost op: 29 april 2003, 19:28:43 »
dan slik je een multivitaminepil...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Roosvicee producten
« Reactie #22 Gepost op: 29 april 2003, 19:39:24 »
dan slik je een multivitaminepil...

't Is niet voor mezelf, maar voor Julian. Pillen zijn er niet zomaar in te krijgen. Heb wel ander oplossingen, hoor, maar zo'n pakje multivit is zo'n makkelijke oplossing.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Roosvicee producten
« Reactie #23 Gepost op: 29 april 2003, 19:42:53 »
Of zo'n vitaminebruistabletje oplossen in wat water. Ze hebben ze toch ook in van die fruitsmaakjes voor kinderen.

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Roosvicee producten
« Reactie #24 Gepost op: 29 april 2003, 22:57:02 »
Oplossing van Brent kan ik bevestigen, die bruistabletten vind S. leuk (bruis,bruis) en lekker, ik koop ze zelf niet, maar mijn ouders hebben dat spul wel eens. Zelf koop ik bij de natuurwinkel de Dino-Multi van Orthica voor haar. Het is een tablet in de vorm van een dino/draakje (S. is gek op dino's -noorderdierenpark emmen- en op sprookjes) en met de smaak van aardbeien.

Ik koop of bij de natuurwinkel of bij AH (staat bij de luiers) de bio-diksap. precies hetzelfde spul, AH goedkoper. Geen foute aroma's of veels te veel suiker. Maar ik vind het ronduit schandalig dat ze vis in de roosvicee stoppen.  :screams:
:witch2:

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roosvicee producten
« Reactie #25 Gepost op: 30 april 2003, 11:24:37 »
Keb ze gemaild. Antwoord volgt.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

arianne

Re:Roosvicee producten
« Reactie #26 Gepost op: 30 april 2003, 20:43:21 »
Ik heb ook even een mailtje gestuurd. Ik moest even kwaad worden  >:( >:( >:( >:(

femke

Re:Roosvicee producten
« Reactie #27 Gepost op: 30 april 2003, 21:49:39 »
dan slik je een multivitaminepil...

't Is niet voor mezelf, maar voor Julian. Pillen zijn er niet zomaar in te krijgen. Heb wel ander oplossingen, hoor, maar zo'n pakje multivit is zo'n makkelijke oplossing.


In zo´n pakje weet je echter niet wat voor een verbindingen/ vormen erin zitten qua vitamines, en dus weet je niet of ze wel goed door het lichaam worden opgenomen. Bovendien zijn de hoeveelheden vitamines niet echt hoog (maar weet natuurlijk niet hoeveel liters van dat spul er bij jullie doorheen ging  ;)

Bruistabletten worden vaak afgeraden omdat er allerlei extra chemische stoffen in om dat tablet te laten oplossen enzo.
Die Dino-multi van Orthica is inderdaad een hele goede! Zij hebben ook vitaminepoeder wat makkelijker door yoghurt ofzo te mengen is. Hier volgt wat meer info.

Dino-multi
Met de Dino-multi kauwtabletjes geeft u kinderen vanaf twee jaar een bijzonder gevarieerde aanvulling met de belangrijkste vitamines en mineralen. Goed voor de weerstand. Bovendien hoeft u ze geen apart vitamine D supplement meer te geven, wat kinderen tot vier jaar nu eenmaal nodig hebben. De dinotabletjes hebben een aansprekende vorm - van een klein dinosaurusje - en smaken lekker fris naar kersen. Ze zijn geschikt voor allergische kinderen; gegarandeerd vrij van gist, lactose, soja, gluten, tarwe en kunstmatige kleur- en smaakstoffen. Er is ook Vita-Min-Poeder voor de wat oudere kinderen. Makkelijk op te lossen in vruchtensap of yoghurt.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Roosvicee producten
« Reactie #28 Gepost op: 01 mei 2003, 00:03:34 »
Wij hebben al een tijdje een doos van Kirkman labs met multivitaminen in poedervorm die je bijvoorbeeld door vruchtensap kunt roeren. Maar dat lost niet helemaal goed op, je ziet nog wat van de korreltjes in het sap en dan wordt het dus niet meer gedronken. Meestal strooien we het daarom op de boterham en verstoppen het dan onder een laagje boter of pindakaas.

Cheryl

Re:Roosvicee producten
« Reactie #29 Gepost op: 01 mei 2003, 00:39:45 »
Weet iemand het van de Ferro?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Roosvicee producten
« Reactie #30 Gepost op: 01 mei 2003, 01:14:39 »
Weet iemand het van de Ferro?

Nee, hier ging het vooral om de multivit-producten, maar misschien moet je even een mailtje sturen. Ze reageren wel snel, tenzij het erg druk is om bepaalde redenen! ;)
Stem op de Partij voor de Dieren

Cheryl

Re:Roosvicee producten
« Reactie #31 Gepost op: 01 mei 2003, 01:23:57 »
Mailtje is verstuurd.

Offline Helena

  • ***
  • 159
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roosvicee producten
« Reactie #32 Gepost op: 01 mei 2003, 09:55:57 »
Citaat
't Is niet voor mezelf, maar voor Julian

Hoi, ik neem aan dat Julian je zoontje is en dat hij geen groente, fruit, volkorenproducten e.d. wil eten? Voor zover ik weet is het nl. zelfs voor  kinderen niet nodig om verrijkte producten te nuttigen (behalve natuurlijk als ze ziek zijn of helemaal NIETS willen eten).

Mijn kids wilden beiden vanaf ong. hun 2e tot hun 6e niets gezonds eten (het was of groen, of rood, of er zaten "dingetjes" in). Uiteindelijk komt dit helemaal weer goed. Ze hebben beiden nooit verrijkte voedingsmiddelen gekregen of vitaminepillen geslikt.

Maar ja, ik weet niets van jullie situatie, en uiteindelijk weten jullie natuurlijk zelf wat het beste is voor jullie kind!
Van leven ga je dood

Cheryl

Re:Roosvicee producten
« Reactie #33 Gepost op: 01 mei 2003, 12:51:46 »
De ferro is geschikt voor veganisten :D

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Roosvicee producten
« Reactie #34 Gepost op: 01 mei 2003, 12:53:25 »
De ferro is geschikt voor veganisten :D

JOEPIE! :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roosvicee producten
« Reactie #35 Gepost op: 01 mei 2003, 21:12:11 »

Als jullie weer schrijven moet je eens vragen Wat voor vis? erin zit.
Nu Nieuw Multivit met hollandse garnaal. Lekkeh joh


" Er wordt vis gebruikt (helaas ons onbekend welke soorten vis) om de vitamines in te kapselen."



andrez

Re:Roosvicee producten
« Reactie #36 Gepost op: 01 mei 2003, 21:16:34 »
Drink die Rosvicee Ferro nu ook, sinds ik er hier over las en ik moet zeggen dat ik het best lekker vind. Beetje dubbeldrank achtig.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Roosvicee producten
« Reactie #37 Gepost op: 05 mei 2003, 14:03:55 »
Ik ben wel benieuwd of anderen onderstaand antwoord ook hebben ontvangen, ze gaan namelijk maar op de helft van m'n vragen in en dat riekt dus naar een standaard-antwoord.
Citaat
Hartelijk dank voor uw reactie over onze Roosvicee MultiVit producten.

Onze Roosvicee MultVit producten bevatten inderdaad een viscomponent.
Op dit moment werken wij aan een MultiVit-receptuur zonder een viscomponent en onze verwachting is dat aan eind van dit jaar wij onze MultiVit producten zonder de viscomponent kunnen aanbieden.

Dat onze Roosvicee vruchtensiropen geen dierlijke ingrediënten bevat en hierin verschilt met onze MultiVit dranken, wordt verooraakt door het verschil van / het aantal vitaminen dat in de producten verwerkt zitten.

Wij vertrouwen erop u hiermee antwoord op uw vragen te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

KONINKLIJKE DE RUIJTER B.V.

Ariene Meester
Consumentenservice Roosvicee
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Roosvicee producten
« Reactie #38 Gepost op: 05 mei 2003, 14:06:19 »
Keb een antwoord gehad op hun meeltje:

Hartelijk dank voor uw reactie over onze Roosvicee MultiVit producten.
 
Onze Roosvicee MultVit producten bevatten inderdaad een viscomponent.
Op dit moment werken wij aan een MultiVit-receptuur zonder een viscomponent en onze verwachting is dat aan eind van dit jaar wij onze MultiVit producten zonder de viscomponent kunnen aanbieden.
 
Dat onze Roosvicee vruchtensiropen geen dierlijke ingrediënten bevat en hierin verschilt met onze MultiVit dranken, wordt verooraakt door het verschil van / het aantal vitaminen dat in de producten verwerkt zitten.
 
Wij vertrouwen erop u hiermee antwoord op uw vragen te hebben gegeven.
 
Met vriendelijke groet,
 
KONINKLIJKE DE RUIJTER B.V.
 


Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Roosvicee producten
« Reactie #39 Gepost op: 05 mei 2003, 14:13:04 »
'k Heb gelijk maar teruggemailed dat ik graag een persoonlijk antwoord op mijn vragen wil ontvangen, in plaats van een standaard antwoord waarin op geen enkele manier op mijn vragen wordt ingegaan.
“it's strange how life makes sense in time...”