Vegatopia Forum

Picknicktijd!

Offline Selly

• 30.783
Re:Picknicktijd!
« Reactie #80 Gepost op: 13 juli 2007, 16:48:31 »
Van dat turkse dunne brood dat op tortilla's lijkt, met een laagje humus en verse koriander, met daarop verse tomatenblokjes (zonder pitjes anders wordt het te nat)

Ja dat brood is superhandig. Ik ga daar maar wat mee doen. Ik zag ook nog ergens een recept voor een gegrilde paprika-walnoten-graanaatappel-dip dat lijkt me ook wel geinig.

Citaat
Salade van komkommer, limoensap, verse geschaafde kokos, rode pepertjes, vers gevijzelde komijn

Mmmm. Da's lekker! Ik zie het al voor me met lange linten komkommer.

Citaat
Om te drinken: thuis fruitpuree maken (mango, perzik) en in de koelbox een fles mousserende witte wijn (of champagne). Tijdens de picknick een laagje fruitpuree in een glas met daarop de koude wijn.

Leuk! Maar er moet nog gereden worden. Maar dit ga ik zeker een andere keer maken, yum
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #81 Gepost op: 13 juli 2007, 17:05:42 »
Om te drinken: thuis fruitpuree maken (mango, perzik) en in de koelbox een fles mousserende witte wijn (of champagne). Tijdens de picknick een laagje fruitpuree in een glas met daarop de koude wijn.
Zelf bedacht?
Nee, sorry  :-[ Ik heb het ooit eens op een receptie gedronken in een heel sjiek hotel in Londen, en sinds die tijd is het wel een favoriet van me. Fruitig maar niet zo zoet.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 13 juli 2007, 18:24:32 »
Doet er toch niet toe? Misschien is het wel slim om de puree in te vriezen, en dan pas mee te nemen. Dan blijft het langer een bolletje. Of moet het juist oplossen in de wijn?

Anders is het meer een soort spoom lijkt me. Ook niks mis mee!

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #83 Gepost op: 13 juli 2007, 20:46:47 »
Van dat turkse dunne brood dat op tortilla's lijkt, met een laagje humus en verse koriander, met daarop verse tomatenblokjes (zonder pitjes anders wordt het te nat)

Ja dat brood is superhandig.

Ik zie het ook weleens liggen bij de turk, maar dat is toch gewoon tortilla alleen dan met zijn 12en in een pak,  in plaats van 6 of 8?

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #84 Gepost op: 13 juli 2007, 22:35:13 »
Wij maken er wel eens durum mee, maar nadat ze eventjes onder de grill hebben gelegen met tomatensaus en kaas, zijn de randen ook aardig krokant en brokkelig. Móet je ze eigenlijk wel verwarmen?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #85 Gepost op: 14 juli 2007, 09:41:29 »
Ik zie het ook weleens liggen bij de turk, maar dat is toch gewoon tortilla alleen dan met zijn 12en in een pak,  in plaats van 6 of 8?

Al die rottige toevoegingen die in tortilla's zitten, die zitten er niet in  :)
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #86 Gepost op: 14 juli 2007, 09:43:41 »
Wij maken er wel eens durum mee, maar nadat ze eventjes onder de grill hebben gelegen met tomatensaus en kaas, zijn de randen ook aardig krokant en brokkelig. Móet je ze eigenlijk wel verwarmen?

Nee, maar anders zijn ze best taai, en op het pak wordt het geloof ik wel aangeraden.
,,,,فلافل

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #87 Gepost op: 14 juli 2007, 09:45:56 »
Dat kan ik nooit lezen  ;D, tenminste niet op die pakjes die ik koop!

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #88 Gepost op: 14 juli 2007, 11:19:54 »

Oh! Dat moet ik eens aan een nadere inspectie onderwerpen. Want je kan die dingen natuurlijk gewoon invriezen. Is er verschil in smaak?
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2007, 11:20:06 door Annemieke »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #89 Gepost op: 14 juli 2007, 15:03:29 »

Nou, ook bij de Turk is de moderne tijd aangebroken. Kwam ik bij de nieuwe Genco vestiging op de A'damse Javastraat, mooie winkel trouwens, om van dat platte lavash brood te halen, hebben ze alleen nog lavash wraps, inclusief alle kunstmatige toevoegingen  >:(.
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2007, 15:03:56 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #90 Gepost op: 15 juli 2007, 11:07:09 »
Nou ja... dat is stom >:(
Misschien een beetje achtergebleven winkel kiezen ipv een nieuwe? :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #91 Gepost op: 05 juli 2008, 09:37:49 »
Heb vandaag een picknickfeestje en moet iets te eten meenemen. Dacht aan de couscoussalade. Iemand een lekker recept of een ander idee?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #92 Gepost op: 05 juli 2008, 10:27:06 »
Veel munt is de couscoussalade is altijd wel lekker.
Of er soort pittig harissa-paprikaspulletje erdoor.
Ook mooi en lekker om romainesla onderop te doen.

Maar een koude soep mee naar een picknick, zoals de komkommersoep is ook wel lekker, in een thermoskan, en heel vlug gemaakt als je een keukenmachine hebt (recept staat hier als 2e http://www.vegatopia.com/kokenenzo/zoeken.php?misc=search&subaction=showfull&id=1152307648&archive=&cnshow=news&ucat=32&start_from=&)
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2008, 10:27:39 door Selly »
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #93 Gepost op: 05 juli 2008, 17:02:38 »
Dom dom dom! De munt vergeten te halen en ik ga nu echt niet terug. Anyway, ik maak een salade van couscous, pistachenoten, abrikozen, kaneel en geen verse munt dus. Wat is nu het lekkerst er wel doorheen te doen?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #94 Gepost op: 05 juli 2008, 20:39:49 »
Ken je de mop van LL die naar een picknick ging?

Juist. De picknick was op een Waalstrandje bij Weurt in de buurt. Ik wist ongeveer hoe ik daar moest komen maar kon ze niet vinden. Ondanks een paar keer telefonisch contact. Ik heb daar meer dan drie kwartier lopen dolen en ondertussen werd ik echt gek van de pollen, mijn jeukende ogen en hoofdpijn dat ik naar huis ben gegaan. Heb wel nog hazen gezien.

Heb hier de salade opgegeten. Was wel erg lekker. En ik ga nu maar een filmpje kijken.

Edit: het regent nu ook wel echt.
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2008, 20:59:30 door LL de Ling »

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
« Reactie #95 Gepost op: 19 augustus 2009, 12:39:59 »
En bop! Tijd om deze weer eens naar boven te potsen.

Geniale zomerdrank (Smaakt veel volwassener dan de ingrediënten suggereren)
Voor zes personen:

1 pond aarbeien, schoongemaakt en gepureerd. Wat de hel, neem diepvries.
Flinke scheut balsamico-azijn
1/2 eetlepel versgemalen zwarte peper
100 ml aardbeienlikeur
zes flesjes smirnoff ice
zes grote glazen (33 cl)
rietjes, limoenschijfjes, blaadjes citroengeranium etc, wat je maar voor versiering wil.

Eerst de aardbeiprut maken en proeven of hij goed is. Hij moet een beetje zurig zijn door de azijn en de peper moet je duidelijk kunnen proeven. Als we ermee gaan picknicken, vriezen we dit goedje eerst in. Verdelen over de glazen, voorzichtig roerend de Smirnoff Ice erbij, en niet te snel opdrinken want ondanks het lage alcoholpercentage (iets minder dan een biertje) hakken ze er dan snel in.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #96 Gepost op: 19 augustus 2009, 12:51:15 »
Oei klinkt heeel lekker Bart.
Binnenkort maar eens proberen!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #97 Gepost op: 23 maart 2010, 10:48:27 »
Het is nog een beetje vroeg misschien maar door t lente weer ben ik al helemaal in de stemming..
de zon doet gekke dingen met mensen..

Maar misschien lukt t al met pasen *hard hoopt* lijkt me wel leuk een picknick aan zee :heart:

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #98 Gepost op: 23 maart 2010, 12:56:48 »
Hmmmm, zandkoekjes ;D

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #99 Gepost op: 23 maart 2010, 21:08:08 »
Gisteren waren we in Wijk aan Zee. Leuk dorpje, vlakbij het strand.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!