Vegatopia Forum

PETA

Offline nicky_too

• 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:PETA
« Reactie #60 Gepost op: 25 april 2003, 14:55:24 »
Ik begrijp dat er geen kritiek geleverd mag worden op deze vrouw, Toby?

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #61 Gepost op: 25 april 2003, 14:57:21 »
Joh, als mevr. Newkirk dit wil, prima toch? Zat mensen die vegetarisch eten al als extremistisch zullen bestempelen!

Toby

« Reactie #62 Gepost op: 25 april 2003, 15:08:37 »
Ik begrijp dat er geen kritiek geleverd mag worden op deze vrouw, Toby?

groeten,
Nicky

Uiteraard mag iedereen denken wat ie wil en kritiek hebben.
Daar is het haar ook om te doen hoor, dat we er over praten: over de manier waarop wij in deze maatschappij met dieren omgaan en de vanzelfsprekendheid waarmee dat gebeurt.  

Maar waarom altijd alles zo negatief willen uitleggen én niet willen kijken naar al die fantastische resultaten die PETA boekt voor dieren? Commentaar geven is altijd heel makkelijk.
Dingen doen en je nek durven uitsteken voor dieren is nu eenmaal iets moeilijker. Ingrid Newkirk is een intelligente, gedreven en heel aardige, innemende vrouw.  Is mijn mening.

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #63 Gepost op: 25 april 2003, 15:18:25 »
Maar waarom altijd alles zo negatief willen uitleggen én niet willen kijken naar al die fantastische resultaten die PETA boekt voor dieren? Commentaar geven is altijd heel makkelijk.

Die resultaten staan anders wel compleet los van deze aktie hoor. Om een extreem voorbeeld te geven, Volkert's aanslag op Fortuyn is ook niet goed te praten door z'n werk voor Milieu Offensief er bij te halen.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #64 Gepost op: 25 april 2003, 15:57:21 »
Dingen doen en je nek durven uitsteken voor dieren is nu eenmaal iets moeilijker. Ingrid Newkirk is een intelligente, gedreven en heel aardige, innemende vrouw.  Is mijn mening.

Oh, daar zul je best gelijk in hebben. Ze zal ook vast veel goede dingen gedaan hebben en nog gaan doen, maar deze aktie kan mijn goedkeuring niet wegdragen, mits ze dit echt van plan is.

Ik denk dat je het commentaar los moet zien van PETA en alleen moet betrekken op haar plan omtrent haar testament.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

femke

« Reactie #65 Gepost op: 25 april 2003, 15:58:05 »
Dat is zeer onterecht opgemerkt over een vrouw die haar hele leven heeft gewijdt aan dierenrechten, de grootste internationale dierenrechtenorganisatie heeft opgericht en ontzettend veel goede resultaten heeft geboekt voor dieren.

Daarom stond er ook "in dit geval".  Ik vel dus geen oordeel over de rest van haar acties, alleen over deze. Die vind ik zoals ik al zei het tegendeel bereiken van wat ze eigenlijk wil. En omdat het heel erg de aandacht op haar als persoon vestigt gebruikte ik het woord egoistisch.
« Laatst bewerkt op: 25 april 2003, 16:06:59 door femke »

femke

« Reactie #66 Gepost op: 25 april 2003, 16:05:21 »
Femke,iemand die enkel achter zijn computer zit om mensen die wél opkomen voor dieren zitten af te breken en zitten vertellen dat deze mensen dat enkel doen voor hun eigen ego,zal zeker andere mensen nooit kunnen doen inzien dat ze verkeerd bezig zijn.
Ik heb RESPECT voor elk mens dat IETS doet op deze wereld voor de dieren,wat deze persoon ook doet.Ik sta achter hun!!

Hoi vegagirl,

Je oordeelt nu wel heel snel dat ik niet opkom voor dieren/ actie voer. Dat weet je helemaal niet, en dat is ook niet waar.

Als ik het goed begrijp is jouw mening dus: het doel heiligt de middelen. wat ze ook doen om dierenrechten te promoten, jij vindt het prima. Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Ik vind dat bij elke actie die je voert goed moet nadenken of je wel het doel bereikt, dat je wilt bereiken. Dus goed kijken welke boodschap je ermee uitzendt, of de redenering erachter klopt etc. En zeker niet shockeren om te shockeren.
« Laatst bewerkt op: 25 april 2003, 16:09:18 door femke »

Wemba

« Reactie #67 Gepost op: 25 april 2003, 16:39:39 »
PETA:

"I also wanted to share with you some wonderful news. PETA has saved 900 rabbits from cruel deaths in chemical tests. As you may know, our Research & Investigations staff are reviewing every proposal submitted under the EPA's flawed High Production Volume (HPV) chemical-testing program. When Ameribrom submitted a proposal to test a chemical that has been previously tested and is widely in use, R&I protested to the company and posted an action alert. Just one week later, the company withdrew the plan (unfortunately, it is PETA not the EPA that contacts companies with alternative approaches to animal testing)."

femke

« Reactie #68 Gepost op: 25 april 2003, 17:37:06 »
....en dat is dus een voorbeeld van een actie die wel goed is.   :)

Toby

« Reactie #69 Gepost op: 25 april 2003, 18:03:32 »
Citaat
[quote author=nicky_too link=board=1;threadid=5043;start=60#105196 Ik denk dat je het commentaar los moet zien van PETA en alleen moet betrekken op haar plan omtrent haar testament.

groeten,
Nicky

Kan ik ook, alleen draaide het op een gegeven moment niet alleen om de uitspraken van Ingrid Newkirk maar ook om andere zaken als fondsenwerving (welke non-profit organisatie doet daar niet aan mee?) roddel en achterklap verhalen en stemmingmakerij door PETA af te schilderen als zijnde ik weet niet wat. Jammer dat mensen daar energie in steken. Ik heb hier nog nooit zoveel kritiek vernomen en dezelfde soort "giftige" uitspraken gehoord als over PETA. Ik doe daar niet aan mee om andere dierenorganisaties zwart te willen maken. Iedere persoon of iedere organisatie die dieren wil helpen daar heb ik respect voor. Ongeacht mijn persoonlijke mening over die desbetreffende persoon of organisatie. Ik zie het in een groter geheel. Dat het totaal zinloos is om mekaar onderling te gaan lopen afkraken omdat je daarmee geen dier helpt en daarmee juist de dierenuitbuiters in de kaart speelt.

Offline bart

• 2.585
« Reactie #70 Gepost op: 25 april 2003, 21:09:01 »
JoeHoe?
Iemand mijn verhaal gezien?
Dierenuitbuiting is natuurlijk hartstikke fout, maar die lui van PETA deugen voor geen aars. Protesteren is
één ding, terrorisme doet je eigen zaak meer kwaad.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Wemba

« Reactie #71 Gepost op: 25 april 2003, 21:24:33 »
Actiegroep PETA heeft al gedreigd met verspreiding van het MKZ-virus op Amerikaanse veemarkten
Heb je hier meer info over Bart?

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #72 Gepost op: 25 april 2003, 22:10:29 »
Actiegroep PETA heeft al gedreigd met verspreiding van het MKZ-virus op Amerikaanse veemarkten
Heb je hier meer info over Bart?

Het zou goed kunnen dat het verhaal uit NRC-Handelsblad waar Bart aan refereert een beetje tendentieus is opgeschreven. Je kunt veel zeggen over PETA, maar niet dat ze daar achterlijk zijn. Dreigen met terreur valt (neem ik aan) in de VS ook niet onder vrijheid van meningsuiting, dus ik denk dat ze dat wel uit hun mooie hoofdjes laten. In andere publicaties wordt dezelfde kwestie iets anders omschreven en heeft men het niet over 'dreigen met', maar gebruikt men het neutralere 'een mkz-uitbraak verwelkomen'.

Bijvoorbeeld:
Citaat
Volgens informatie van de Canadese Food Inspection Agency (CFIA) onderzoekt de nationale veiligheidsdienst in hoeverre het mogelijk is dat MKZ door terroristische groeperingen zou kunnen worden geïntroduceerd. In een optreden voor het parlement noemde een woordvoerder van de CFIA dit een reële mogelijkheid en stelde dat er maatregelen moeten worden genomen om dit te voorkomen. De uitspraak volgde na uitlatingen van een radicale dierenwelzijnsorganisatie in de VS, People for the Ethical Treatment of Animals (PETA), die een uitbraak van MKZ zou verwelkomen.

Bron: LBActualiteiten, 2001 nr. 15, 11-05-2001

En in een tv-aankondiging van NRC:
Citaat
Reportage over de radicale Amerikaanse dierenrechtenorganisatie PETA die hoopt dat het MKZ-virus naar Amerika overwaait.

Bron: NRC 25 april 2001

Toby

« Reactie #73 Gepost op: 25 april 2003, 23:35:12 »
Dit is wat PETA erover zegt. Ik heb het hen gewoon gevraagd en ik kreeg een eerlijk antwoord terug. Dit gaat over de laatste Europese MKZ crisis.

Thank you for taking the time to share your thoughts. Ingrid Newkirk’s comments on hoof and mouth disease were intended to be provocative and to make a point. Our goal has always been to see the meat industry's greed and cruelty exposed and for more people to be encouraged to explore vegetarianism; that is exactly what has happened in Europe since the onset of the foot and mouth crisis. Our German office has received an astounding 43,000 requests for our Vegetarian Starter Kit and, in the UK, it is estimated that the number of vegetarians has more than doubled--from 5.4 percent to 12 percent--and millions of others are eating more vegetarian meals.

Billions of animals are killed every year for their flesh in this country. If a hoof and mouth outbreak were to strike here, those animals would still be killed, they would just be killed a few months earlier, and probably more humanely. They would not have to endure the miserable journey in all weather extremes to slaughter and wouldn't be hung upside down and have their throats slit while still conscious in an extremely frightening place, which is what happens every day to animals who don’t have foot and mouth disease. The factory farmers wouldn't be able to profit as much from their deaths.  Also, millions of people would have the reality of meat-based agriculture brought home to them as they witnessed the slaughter of animals on national TV, as is happening right now with the UK crisis. (Normally, we can't convince TV stations to give people a wake-up call by airing our horrifying videos of day-to-day cruelty.)

In Europe, everyone is talking about foot and mouth disease and thinking about what the animals who are turned into burgers and nuggets go through. It is generating more discussion than we could ever hope to garner with our most ingenious campaign ideas. More people are exploring a humane diet instead of one based on cheap meat and miserable animals.

The hoof and mouth crisis is heart-wrenchingly sad, but no more so than what animals endure on factory farms every single day. The difference is that people know about it. Apparently, it takes a crisis to get people's attention. We wish it didn't, but we would be less than honest if we didn't admit that we wish that North Americans could somehow be inspired to care the way Europe has been.

Offline Dick

• 517
    • plenty food
« Reactie #74 Gepost op: 25 april 2003, 23:38:16 »
In het geheel gezien vind ik PETA een goede dierenrechtenorganisatie, die inderdaad veel bereikt heeft.
Ik denk dat andere organisaties in een aantal opzichten ook nog wat van kan opsteken.
Nederland staat voor wat betreft het dierenleed aardig aan de top van veel landen.
Donaties mogen daar dan ook best voor gebruikt worden. Genoeg leed te bestrijden hier.
De afgelopen acties die geweest zijn en nu aangekondigd zijn, zijn alleen maar positief en ik hoop dat er nog vele zullen volgen.
Ondanks dat ik nog geen antwoord heb ga ik maar uit van de goede intenties van PETA.
Ik voel mij best wel aangesproken door Toby, het belang van de dieren staat natuurlijk voorop.

Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #75 Gepost op: 28 april 2003, 17:04:17 »
en hallo jongens, hebben vegepeoples geen gevoel voor humor meer? hoe Ingrid Newkirk haar lichaam ter beschikking stelt voor consumtie en verdere bewerking is toch ijzersterk? en buiten dat ken ik niemand die op werkelijk alle vlakken zo solidair met de dieren die in de industrie lijden is dat ze zichzelf op 1 lijn stelt....over het uitvlakken van ego gesproken....

Het is alleen humor als ze het niet laat uitvoeren. Als ze het wel laat uitvoeren vind ik het uitermate misselijkmakend.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #76 Gepost op: 28 april 2003, 22:02:27 »
Thank you for taking the time to share your thoughts. Ingrid Newkirk’s comments on hoof and mouth disease were intended to be provocative and to make a point.

Dat begrijp ik, maar wat heeft ze nou gezegd? Gedreigd het virus in Amerika te verspreiden zoals in het eerste bericht werd gesteld? Gezegd dat ze hoopte dat het virus naar Amerika zou overwaaien. Of zoals ze nu zeggen: (..) that we wish that North Americans could somehow be inspired to care the way Europe has been?

Toby

« Reactie #77 Gepost op: 29 april 2003, 23:08:21 »
Vanavond op de Belgische nationale tv schrijfster Christien Hemmerechts die de barbecue uitspraak van Ingrid Newkirk citeerde. Zij had daar wel duidelijk sympathie voor en begreep heel goed waarvoor Ingrid Newkirk die uitspraken deed: om de aandacht te vestigen op het lijden van de dieren.

Ik vind dit echt een compliment om dat uit de (niet vegetarische) mond van een feministische schrijfster als Christien te horen. :)

Offline Nick

• 578
« Reactie #78 Gepost op: 30 april 2003, 09:48:17 »
Citaat
[quote author=mic newstarr en hallo jongens, hebben vegepeoples geen gevoel voor humor meer? hoe Ingrid Newkirk haar lichaam ter beschikking stelt voor consumtie en verdere bewerking is toch ijzersterk?

Ik heb nu pas deze draad gelezen, sorry, maar dit kwam mij toch ook in gedachten.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Toby

« Reactie #79 Gepost op: 10 mei 2003, 10:10:40 »
Update: KFC praat met PETA en de eerste stappen (voor de kippen) zijn gezet!  :)

PETA says it's won wins more concessions from KFC

--------------------------------------------------------------------------------
By DAVID GOETZ
dgoetz@courier-journal.com
The Courier-Journal
People for the Ethical Treatment of Animals said yesterday that it has wrung more concessions from KFC about the treatment of poultry before the birds are killed and fried.

PETA said the concessions came during a meeting Wednesday between its president, Ingrid Newkirk, and KFC president Cheryl Bachelder in Norfolk, Va.

In return, a PETA spokesman said, the group agreed not to demonstrate at the annual meeting of KFC parent Yum! Brands Inc. next week in Louisville.

KFC spokeswoman Bonnie Worschauer confirmed a meeting with Bachelder took place but would not say more.

Worschauer read a statement, saying KFC has "a general disagreement with PETA in our approach but our animal welfare goal is the same and KFC remains fully committed to that. KFC is proud to be the first to adopt industry-leading poultry welfare guidelines developed by the world's foremost animal scientists."

According to PETA, Bachelder agreed to have video cameras installed at its slaughterhouses, provide simple mental and physical stimulation for chickens in the sheds where they are raised, run more electricity through baths used to stun the birds before they're slaughtered, use more-humane mechanized systems for gathering chickens and provide 30 percent more space for each chicken in the sheds.

Actor Jason Alexander, who represents KFC in TV commercials, played a role in KFC's decision to meet with PETA, an organization spokesman said, after group members said they would protest at Alexander's performances of the musical comedy "The Producers" in Los Angeles.

KFC said last week that it would allow the birds to move about freely and have access to food and water in shelters that are clean and well-ventilated. Suppliers also will be required to train employees how to avoid injuring the birds.

KFC also asked the government to review whether gassing birds with blasts of carbon dioxide would be safe for consumers and slaughterhouse workers.