Vegatopia Forum

Broodmachine

Offline Selly

• 30.783
Re:Broodmachine
« Reactie #300 Gepost op: 30 maart 2004, 19:36:19 »
Kun je ook brood bakken in de bbm zonder gist eigenlijk?

bedoel je ongerezen brood? Of brood met iets anders dan gist dat het brood doet rijzen?

Blokker heeft weer een BBM in aanbieding voor ik geloof 39 euro.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #301 Gepost op: 30 maart 2004, 21:01:40 »
Kan iemand mij uitleggen waarom sommige soorten niet geschikt zijn voor de broodbakmachine??

In de werkwijze tussen een BBM en een oven zitten grote verschillen.

Alle soorten voor de BBM kunnen in de oven.
Bij soorten voor de oven, garanderen we geen perfect resultaat in een BBM.

U zal de recepten voor de manuele verwerking moeten aanpassen voor de BBM.
In de ene BBM zal het gaan en in de andere zal het nooit lukken.

Offline Di.

• 177
« Reactie #302 Gepost op: 30 maart 2004, 21:04:36 »
mijn moeder koopt ook altijd van de soezie-mixen. Die zijn best wel lekker en je hebt ze in allerlei varianten!
Just know that when you see me cringe sometimes
I'm trying to rid the poison from my mind

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #303 Gepost op: 30 maart 2004, 22:18:34 »
Kun je ook brood bakken in de bbm zonder gist eigenlijk?

bedoel je ongerezen brood? Of brood met iets anders dan gist dat het brood doet rijzen?

Blokker heeft weer een BBM in aanbieding voor ik geloof 39 euro.

Ik bedoel dat ik geen gist meer mag eigenlijk en ook nog eens melkproducten en tarwe moet gaan mijden...
Heb ik nu voor Jan met de korte achternaam een bbm aangeschaft :'(?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #304 Gepost op: 30 maart 2004, 22:35:47 »
Neen, je kunt zuurdesembrood in de BBM maken, in deze draad staat er al het een en ander over. In een boek dat ik heb ook, de titel staat ook al in de draad denk ik.
:witch2:

Offline Indira

• 520
« Reactie #305 Gepost op: 31 maart 2004, 12:16:27 »
en als alternatief voor tarwe kan je meestal wel speltmeel gebruiken, geldt tenminste voor veel mensen die tarwe moeten mijden, spelt schijnt dan wel weer te kunnen.
Za Zemiata!

Cheryl

« Reactie #306 Gepost op: 30 april 2004, 16:02:28 »
Ff een waarschijnlijk stomme vraag maar kun je ook een brood bakken in een cakeblik?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #307 Gepost op: 30 april 2004, 16:02:49 »
Volgens mij wel.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Cheryl

« Reactie #308 Gepost op: 30 april 2004, 16:11:11 »
Dank je, ik ga het gewoon es uitproberen en hopelijk werkt het.

Offline Indira

• 520
« Reactie #309 Gepost op: 30 april 2004, 19:15:23 »
doe ik altijd eigenlijk... ???
Za Zemiata!

Cheryl

« Reactie #310 Gepost op: 30 april 2004, 21:42:56 »
Ik had gewoon dingen erin gegooid die ik nog had om het uit te proberen, ik had alleen geen idee hoe lang die de oven in moest in hoe warm de oven moest zijn dus het was wat te droog geworden maar de buitenkanten waren lekker, ook mooi bruin geworden maar de binnenkant was niet helemaal goed, maar maakt niet uit, was ook bedoelt voor wat brood om bij de soep te eten, had het blik nog voor niet eens de helft gevuld dus misschien dat het daar ook wat aan lag. En dat ik nog nooit echt brood gebakken had.

Aiko

« Reactie #311 Gepost op: 07 mei 2004, 10:46:23 »
mijn moeder koopt ook altijd van de soezie-mixen. Die zijn best wel lekker en je hebt ze in allerlei varianten!

Liefhebbers van broodbak(machine's)(ken) kan ik van harte aanbevelen te gaan naar: http://www.bakkerswereld.org/forum/

Ik koop zelf (eigenlijk mijn moedertje, want mijn ouders wonen in het oosten langs de Duitse grens en ik in het verre westen) altijd broodmix in Duitsland. Volgens mij kun je in elke boerenwinkel daar kant-en-klaar broodmix halen (van het merk Küchenmeister), dus compleet met gist en eventueel zaadjes en andere toevoegingen. Zeer veel verschillende soorten en smaken en erg handig voor in de broodmachine.

Een pakje van 500 gram kost 39 e'rocent en een pak van 1000 gram 79 e'rocenten. Veel lekkerder en wat goedkoper dan het fabrieksbrood bij een supermarkt of bakker.

Aiko

« Reactie #312 Gepost op: 07 mei 2004, 10:50:42 »
Trouwens, voor de meer avontuurlijke bakkers onder ons; bij de Welkoop verkoopt men ook gist. Een halve kilo pak voor € 3,nogwat. Dat is me toch een heel stuk goedkoper dan bij een reguliere winkel, waar je voor drie zakje van 7 gram toch algauw een euro betaalt.

Cheryl

« Reactie #313 Gepost op: 07 mei 2004, 11:03:32 »
Heeft iemand een super goedkoop receptje voor een brood in een cakeblik te maken? En hoe lang moet zoiets in de oven?

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #314 Gepost op: 07 mei 2004, 11:05:33 »
Je kan dan beter je zelfgemaakte brood op wat folie leggen, i.p.v. in een cakeblik.

Cheryl

« Reactie #315 Gepost op: 07 mei 2004, 11:09:18 »
Wordt die dan ook minder hard en minder droog? Dat droge kan ook komen omdat die te lang in de oven stond of te weinig water, wist niet hoe lang die de oven in moest dus dan maar op stand 5 ofzo en wat langer, slecht plan blijkbaar.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #316 Gepost op: 08 mei 2004, 14:30:00 »
Wordt die dan ook minder hard en minder droog? Dat droge kan ook komen omdat die te lang in de oven stond of te weinig water, wist niet hoe lang die de oven in moest dus dan maar op stand 5 ofzo en wat langer, slecht plan blijkbaar.

Ik denk het wel. Ik maak wel eens zelf plat italiaans brood en dat is wel zacht.. maar dat bak ik wel in een goede oven.

Cheryl

« Reactie #317 Gepost op: 08 mei 2004, 16:14:01 »
Dat zal het zijn, we hebben een slechte oven die al super oud is, als die een paar minuten aan staat dan gaat die uit zichzelf weer naar stand 1 en dan moet je die de hele tijd iets hoger zetten.
Heb je een receptje van dat brood want dat klinkt wel lekker.

Offline animal lover

• 592
Verkrijgbaarheid (volkoren) meel
« Reactie #318 Gepost op: 27 mei 2004, 19:29:00 »
Ik wil mjin broodbakmachine weer gaan gebruiken, maar in de supermarkt kun  je alleen kant en klare pakken kopen. Waar kan ik meel en met name volkorenmeel kopen?
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2004, 19:56:42 door Sander »
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Indira

• 520
Re:volkorenmeel
« Reactie #319 Gepost op: 27 mei 2004, 19:38:21 »
bij de natuurvoedingswinkel, bij de molen... als die in de buurt is tenminste. volgens mij heeft de AH ofzo (of een andere supermarkt) tofch ook wel eigen merk volkorenmeel??? iig ook gewoon bloem, ds lijkt me ook wel volkorenmeel!
Za Zemiata!