Vegatopia Forum

Broodmachine

Offline Sam

• 7.191
Re:Broodmachine
« Reactie #240 Gepost op: 05 september 2003, 14:43:45 »
Voor degenen die de aanschaf van een broodmachine overwegen: De Consumentenbond heeft deze maand een test. Voor belangstellenden kan ik het artikel wel scannen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #241 Gepost op: 05 september 2003, 15:03:06 »
Voor degenen die de aanschaf van een broodmachine overwegen: De Consumentenbond heeft deze maand een test. Voor belangstellenden kan ik het artikel wel scannen.

Panasonic komt het beste uit de test, helaas is die ook erg duur.
,,,,فلافل

Offline nicky_too

• 947
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #242 Gepost op: 08 september 2003, 13:47:37 »
De Home Electronics broodbakmachine is in de aanbieding bij de Blokker voor maar 39,95.
Heeft iemand (ervaring met) deze machine?... (neg of pos) Aan te raden of juist niet?...
Hij is nl  meer dan de helft zo goedkoop als de Inventum...
Er paste een brood in van 1000 gram en met verschillende programma's ook enzow.

groetjes, Isa

Ik heb hem inmiddels in huis (vergeten te melden), maar nog niet getest. Interesse in mijn bevindingen als ik zover ben?

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Viz

• 395
« Reactie #243 Gepost op: 09 september 2003, 22:56:45 »
Hij was overal uitverkocht, snif

Maar gwoon bij de natuurwinkel brood kopen is misschien ook wel makkerlijker :) En daar hebben ze ook ' luchtiger'  brood :)
(of lukte dat ook al met de broodmachine?...)
'fish are friends, not food!'

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #244 Gepost op: 10 september 2003, 10:14:12 »
Hij was overal uitverkocht, snif

Balen...

Citaat
Maar gwoon bij de natuurwinkel brood kopen is misschien ook wel makkerlijker :) En daar hebben ze ook ' luchtiger'  brood :)

Of het met de mijne lukt, weet ik niet, maar het brood wat mijn tante maakt met haar broodmachine is werkelijk heerlijk! En luchtig...

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #245 Gepost op: 10 september 2003, 18:27:42 »

Ik vind brood uit 'gewone' winkel vaak luchtig (dat vind ik niet lekker) en het brood van de Natuurwinkel niet-luchtig en wel heel lekker. Het brood uit de broodbakmachine vind ik erg op het brood uit de Natuurwinkel lijken.
,,,,فلافل

TerrorTofuSojaSatan

« Reactie #246 Gepost op: 11 september 2003, 16:15:16 »
Maar ' mijn '  natuurwinkel aan de weteringschans heeft heel veel soorten brood, hoor. (jij woonde toch ook in Adam?) Ook het luchtigere ' supermarktbrood', met veel zaden erin, maar ook gewoon wit. Als je vroeg komt heb je meer keus. Ik neem meestal gewoon het (gist)brood dat het grootst is :)

Johanna88

« Reactie #247 Gepost op: 11 september 2003, 18:11:05 »
Ik vind natuurwinkebrood lekkerder dan brood uit de broodbakmachine :puh2:

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #248 Gepost op: 11 september 2003, 19:03:08 »
De Inventum is weer in de aanbieding bij V&D. 99 euro.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #249 Gepost op: 11 september 2003, 19:09:09 »
De Inventum is weer in de aanbieding bij V&D. 99 euro.
Hmmm

Ik ben toch witgoed aan het kopen ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #250 Gepost op: 11 september 2003, 21:13:24 »
Maar ' mijn '  natuurwinkel aan de weteringschans heeft heel veel soorten brood, hoor. (jij woonde toch ook in Adam?) Ook het luchtigere ' supermarktbrood', met veel zaden erin, maar ook gewoon wit. Als je vroeg komt heb je meer keus. Ik neem meestal gewoon het (gist)brood dat het grootst is :)

Ja o.k. maar dat is toch nog minder luchting dan die sponzen van AH? Het witbrood van Natuurwinkel vind ik ook heel anders dan van AH, dat van natuurwinkel breekt als een sneetje door midden wordt gevouwen, dat van AH veert doormidden. Ik vind van natuurwinkel het keltische brood heel lekker.
,,,,فلافل

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #251 Gepost op: 11 september 2003, 23:19:38 »
Ik vind het vooral handig om een BBM te hebben omdat je dan in principe altijd vers brood hebt. Ik hoeft er nooit aan te denken (tijdig) naar de natuurwinkel te gaan. Ook op lastige broodtijdstippen bijv. in het weekend en op maandagochtend heb je dus (vers) brood! Ook ideaal toen ik nog nachtdiensten draaide.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Viz

• 395
« Reactie #252 Gepost op: 12 september 2003, 18:58:45 »
Citaat
author=Selly
Ja o.k. maar dat is toch nog minder luchting dan die sponzen van AH? Het witbrood van Natuurwinkel vind ik ook heel anders dan van AH, dat van natuurwinkel breekt als een sneetje door midden wordt gevouwen, dat van AH veert doormidden. Ik vind van natuurwinkel het keltische brood heel lekker.
Het brood dat ik laatst in huis had was erg luchtig en had ook niet dat ' breek-effect' . Maar veel broden hebben idd wel het ' breekeffect'  en zijn erg compact. Soms lekker, maar niet altijd.  Je moet misschien ook wel een beetje geluk hebben en verschillende broodsoorten uitproberen.
« Laatst bewerkt op: 12 september 2003, 19:01:29 door Peixinha »

Offline Viz

• 395
« Reactie #253 Gepost op: 19 september 2003, 20:39:11 »
trouwens, van de week bij de natuurwinkel weteringschans een gigantisch groot (en dus luchtig! :)  ) tijgerbrood gekocht. Net als gewoon in de supermarkt en dus geen ' breek-witbrood' ! :D

Offline Viz

• 395
« Reactie #254 Gepost op: 19 september 2003, 20:56:41 »
trouwens, ook 'brood-tip' : deze week (dus nog 1 dagje) is bij de dirk van den broek een tostieijzer in de aanbieding voor maar 8 euro nogwat :D

Offline animal lover

• 592
« Reactie #255 Gepost op: 24 september 2003, 17:06:11 »
Heb de broodmachine nu een jaar, maar ik gebruik hem niet overdreven veel. Heb hem afgeprijst gekocht, het probleem is dat je de ingredienten heel nauwkeurig moet wegen en zo'n digitale weegschaal is zo duur.
Vegetariƫr, die flirt met het veganisme.

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #256 Gepost op: 24 september 2003, 18:44:37 »
Heb de broodmachine nu een jaar, maar ik gebruik hem niet overdreven veel. Heb hem afgeprijst gekocht, het probleem is dat je de ingredienten heel nauwkeurig moet wegen en zo'n digitale weegschaal is zo duur.

Hoe nauwkeurig is dat dan?

Ik heb afgelopen weekend mijn broodmachine voor het eerst gebruikt, maar ik kon gewoon een pak broodmix erin kieperen, water erbij en grofweg de boter gegokt. Prima brood geworden, hoor.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #257 Gepost op: 24 september 2003, 20:59:21 »
ja maar met een broodbakmachine is juist fijn dat je er geen pak broodmix bij hoeft te mikken, maar gewoon meel, bloem, olie, zout, suiker en gedroogde gist kan gebruiken (zonder bbm kan dat ook, maar dan moet je zorgvuldig opletten met het rijzen). Dan weet je zeg maar precies wat er in je brood zit.
Ik heb ook geen digitale weegschaal maar met een 'normale' weegschaal afwegen gaat op zich prima, alleen het gist is iets lastiger, maar als je bv Bruggeman gist gebruikt, is het ongeveer een half zakje, ik vind dat het op zich nogal meevalt hoe precies dat gist nou komt, ik heb altijd heel lekker brood, gewoon beetje uitproberen.
Bij de Makro hebben ze momenteel een broodbakmachine voor 40 euro trouwens.
,,,,فلافل

Offline dorinka

• 741
« Reactie #258 Gepost op: 24 september 2003, 22:08:38 »
bij een baukjepakje gedroogde gist zit een maatschepje dat grammen aangeeft. (nou is baukje gist volgens mij wel duurder dan bv oetker en ik weet niet of ze dezelfde dichtheid hebben maar het is misschien wel handig om te weten)
Zo.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #259 Gepost op: 25 september 2003, 09:04:47 »
ik heb bij mijn broodbak machine een schepje gekregen met 2 uiteinden zeg maar, maar ik weet niet hoe het werkt, want er staan geen maten op!
« Laatst bewerkt op: 25 september 2003, 09:05:40 door Selly »
,,,,فلافل