Vegatopia Forum

Blacklist

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline karl

  • *****
  • 6.314
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #280 Gepost op: 28 april 2007, 11:25:48 »
in mijn restaurant zeiden ze het gewoon : dit nu even niet, de rest is wél vegetarisch. Vonden dat ze al moeite genoeg gedaan hadden voor die rare snoeshanen waarschijnlijk. Want vegetarisch eten in
een sterrenrestaurant kan na reservatie meestal wel , maar is toch nog ongewoon.  


Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #281 Gepost op: 28 april 2007, 11:34:15 »
Hihi, doet me denken aan het eten tijdens de bruiloft van mijn neef. Er waren een stuk of 5 mensen die vega aten, en op ons bord lag net zoals bij alle anderen een rolletje van groene asperges ingebonden met spek. Mijn tante riep een van de serveersters erbij en vroeg "is dit vegetarisch?". Het was het dus overduidelijk niet, en het zweet brak haar meteen uit maar ze wist toch (tot grote hilariteit van het gezelschap) uit te brengen: "ik weet het niet mevrouw, ik zal het even voor u navragen bij de kok". Natuurlijk wist ze het wel, ze had alleen dat uitstapje naar de keuken nodig om een goed excuus te verzinnen. Zo geschiedde: "Het is niet vegetarisch maar het dient alleen ter decoratie hoor! U hoeft het dus niet op te eten!". Fijn dat ze dat er even bij zei.  ::)

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #282 Gepost op: 08 mei 2007, 08:47:11 »
over asperges gesproken!!

we waren laatst in Valkenburg ( weet even de naam v/h restaurant niet meer) daar zitten natuurlijk echt allemaal van die vreettenten van veel vlees met patat enzo, maar goed ergens zag ik dus hangen dat ze ook een vegetarische schotel hadden, dus wij gingen daar zitten en ik vroeg wat de vegetarische schotel was. De serveerster zag ik heel diep nadenken en zei toen: "ja dat kan met zalm of met ham" Huh? ik zei: pardon??
Ze herhaalde nogmaals dat het met ham of met zalm kon. Ik zei: ham en zalm, dat zijn toch dieren? dat is toch niet vegetarisch? Waarom ze de eigenaresse ging halen. Die vertelde dat de vegetarische schotel was; gebakken aardappeltjes, sperzieboontjes en een STUK KAAS!! ik zei: "pardon? geen kaassouflé ofzo?'Nee, serieus een stuk kaas ! nou ja  dat kan toch niet ! Toen heb ik de vis maar genomen ( ja, ik ben er zo een die af en toe maar een visje eet), maar het is natuurlijk echt te gek voor woorden!
drie uur later in de auto begreep ik ineens wat ze nou bedoelde met die zalm en ham.... in haar brein was ze waarschijnlijk heeeel hard aan het denken; wat is dat ook alweer, vegetarisch???? oh ja, iets met groente??? hebben we groente...oh ja, asperges...uuuuuh oh ja die hebben we met zalm en ham!
PS ik verbaas me er nog steeds over dat sommige mensen echt helemaal niks weten van vegetarisch eten. ZUCHT. En ik baal er achteraf ook van dat ik die vis heb genomen... ik had gewoon moeten eisen dat ze iets behoorlijks voor me klaarmaakte, al was het maar een ei met champignons geweest ofzo ! Snap niet dat ze zoiets niet als een 'uitdaging"zien... een stuk kaas! nou ja !

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #283 Gepost op: 08 mei 2007, 08:49:27 »
oh ja, nog wat stoms, even later bestelden 2 dikke mannen achter ons een irish coffee en een tia maria coffee, en dezelfde serveerster kwam terug met 2 koffie met slagroom, toen vroeg een van die mannen; hoe kan je nou zien welke koffie irish coffee is, en welke koffie tia maria koffie?? toen zei ze zo heel adrem: " nou die van tia maria is donkerder he'. dat wist ze dan wel weer. als het maar over drank gaat ! dacht ik toen....!
"Spaart u nog zegeltjes?!"

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #284 Gepost op: 25 mei 2007, 14:15:23 »
Weet je nog hoe die zaak in Valkenburg heette?
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.440
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Blacklist
« Reactie #285 Gepost op: 06 juni 2007, 14:40:06 »
Nogal wat Chinese restaurants (in Duitsland en de UK in ieder geval) vinden oestersaus vegetarisch genoeg om dit op de menukaart als zodanig aan te prijzen. Is dit in het algemeen voldoende om het betreffende restaurant te blacklisten, of zijn de vegetalische gelechten waar geen oestelsaus in zit dan wel gegarandeerd vegetalisch? Meer valkuilen om aan te denken als ik het personeel de oren van het hoofd vlaag (kroepoek, trassi, ...) ?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Blacklist
« Reactie #286 Gepost op: 06 juni 2007, 15:41:24 »
Meer valkuilen om aan te denken als ik het personeel de oren van het hoofd vlaag (kroepoek, trassi, ...) ?

De neiging om kippenbouillon ook als vegetarisch te zien.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Blacklist
« Reactie #287 Gepost op: 25 augustus 2007, 20:28:49 »
Lunchen bij Casa Pedro te Amsterdam zou ik niemand aanraden na vanmiddag.
De bediening sprak nauwelijks Engels, dus vragen wat er precies in/bij een gerecht zat ging ietwat moeilijk.
Toen we besteld hadden, vroeg ze of we brood wilden. Nee, bedankt.
Krijgen we toch brood met aioli op tafel. Nu was die gelukkig best lekker, dus daar zeuren we niet over.
De avocadosalade kwam alsnog met ui (gevraagd of dat achterwege gelaten kon worden ivm werk), maar zonder dressing. Een kwart van een avocado, wat plakjes tomaat en komkommer, een vervellende olijf, mais en sla met worteljulienne die erg kant en klaar aandeden. Ach, het was tenminste redelijk vers..  
De patatas bravas arriveerden veel later, waren lauw tot koud in een sausje, etc.
Natuurlijk verwacht je niet zoveel van een restaurant wat vlees als specialiteit heeft, maar het vlees zelf was echt onacceptabel slecht. De serveerster keek niet eens verbaasd en bood ook geen excuses aan... Gelukkig begreep ze wel dat er niet voor betaald ging worden... Zal jullie de verdere details over het gerecht zelf maar besparen.
Vanaf onze plek konden we ook naar binnen kijken in de kelder. We zagen zweterige kaasplakken op een bord. Lekker, met dit weer, daar zo laten staan :pukey:

Kortom, loop maar lekker door als je in de Raadhuisstraat bent....
Sin chile, no tiene chiste!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Blacklist
« Reactie #288 Gepost op: 03 november 2007, 07:52:41 »
Golden Temple in Amsterdam. Vanwege spammen op het Vegatopia-forum.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Blacklist
« Reactie #289 Gepost op: 03 november 2007, 10:07:49 »
Golden Temple in Amsterdam. Vanwege spammen op het Vegatopia-forum.

He. Wat gek.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Blacklist
« Reactie #290 Gepost op: 03 november 2007, 15:00:24 »
Hihi, ik stel me nu voor dat die koks met die tulbanden zodra de zaak dichtgaat een uurtje massaal gaan zitten spammen, tot de vaatwasser klaar is...
This is between me and the vegetable!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Blacklist
« Reactie #291 Gepost op: 03 november 2007, 16:28:24 »
Golden Temple in Amsterdam. Vanwege spammen op het Vegatopia-forum.

He. Wat gek.

O, zo gek is dat niet, want er komen veel mensen op Vegatopia en de kans dat je die gratis en voor niks kunt bereiken om je tent onder de aandacht te brengen, is voor sommige restauranthouders blijkbaar te verleidelijk.

Bij de registratieovereenkomst staat bovenaan in vetgedrukte rode letters dat we van spampraktijken niet gediend zijn. Maar ja, er blijven altijd een paar die peterselie in de oren persen en theedoeken voor de ogen binden.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Blacklist
« Reactie #292 Gepost op: 03 november 2007, 16:40:29 »
O, zo gek is dat niet, want er komen veel mensen op Vegatopia en de kans dat je die gratis en voor niks kunt bereiken om je tent onder de aandacht te brengen, is voor sommige restauranthouders blijkbaar te verleidelijk.

Ja maar ze hebben zo'n gemoedelijk geloofje
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Blacklist
« Reactie #293 Gepost op: 03 november 2007, 16:53:23 »
Ja, en van die leuke tulbanden!
This is between me and the vegetable!

Offline Nina V.

  • **
  • 51
  • Geslacht: Vrouw
    • Creatief op Commando
Re:Blacklist
« Reactie #294 Gepost op: 07 november 2007, 23:31:28 »
Mijn moeder at twee weken geleden in Sultan in Rotterdam Zuid. Ze was met een grote groep, en er was aangegeven dat er een aantal veggies bij waren.
Het voorgerecht was goed, veel lekkere hapjes en bijna alles was vegetarisch. Echter, toen de hoofdgerechten werden bezorgd, kregen de 3 vegetariers niets. Die moesten nog 10 minuten langer wachten dan de rest. Toen de gerechten eenmaal kwamen, bleek het een bij elkaar geraapt zooitje van voorgerechten, die mijn moeder zojuist al had gegeten. Wel was hier, zeer creatief, rijst aan toegevoegd, die uit! de! oven! kwam! Met andere woorden, dat waren dus harde, oneetbare bonkjes. Een schande!
Mijn moeder zei er iets van, en de bediening haalde zijn schouders op. Daarop at mijn moeder maar wat patatjes van de vleeseters, omdat ze de sfeer van het feestje niet wilde bederven.

Voor veggies is dit restaurant een absolute no-go-zone!

zosten

Re:Huilen bij ChiangMai in Hilversum
« Reactie #295 Gepost op: 10 november 2007, 12:12:42 »
Grote teleurstelling!
<BR>
<BR>Thais restaurant Chinag Mai in Hilversum is al tijden mijn favoriete "vegetariers vriendelijke" restaurant. In de restaurantgids op Vegatopia staat dat de kokkin een boedhist is en dus ook geen vissaus ed. gebruikt. Toen ik echter in de keuken vroeg hoe ze mijn favoriete gerecht Tom Yam Hed (vegetarische soep) maken, ben ik hevig geschrokken! Als ingredienten werden kippebouillon en sambal met trassie (vis) genoemd. Verre van vegetarisch dus. Het lijkt me goed wanneer de tekst op Vegatopia gewijzigd wordt, want deze is nu heel misleidend!


mocht je het van veel eetgelegenheden weten op voorhand dan eet je ahw gewoon liever thuis!  :-\.... sommige weten niet eens wat vegetarisch juist betekent laat staan veganistisch!

zosten

Re:Blacklist
« Reactie #296 Gepost op: 10 november 2007, 12:25:41 »
Je hebt nog twee type resto's vergeten!

de wrek:
resto's die ultra zuinig (beter gierig) zijn en je meestal op je honger laten zitten! Na maanden zagen krijg je dan uiteindelijk een kwakje ketchup die je met een navigator moet opzoeken...en dan nog moet delen met twee personen!  :-\

de saai:
alsof de mensen van het resto er al veel te lang werken,
saaie sfeer, het minste kuchje doet de deur openwaaien. ;D
belangrijk ook, drinken voor je slikt of iedereen kijkt streng naar je!
bordjes met voeding die weliswaar lekker zijn maar sinds minstens een jaar of drie nooit veranderen.
Een tof-sfeertje alsof iedereen in de plaaster zit....
weinig keuze

de zelden:
alleen maar twee uurtjes open op de middag
nee ook niet open op zaterdag en nee helemaal niet op zondag!
als je al 3X voorbij gereden bent eer je het opmerkt!
« Laatst bewerkt op: 10 november 2007, 14:14:09 door zosten »

zosten

Re:Blacklist
« Reactie #297 Gepost op: 10 november 2007, 14:07:41 »
Mijn moeder at twee weken geleden in Sultan in Rotterdam Zuid. Een schande!
Mijn moeder zei er iets van, en de bediening haalde zijn schouders op. Daarop at mijn moeder maar wat patatjes van de vleeseters, omdat ze de sfeer van het feestje niet wilde bederven.

Voor veggies is dit restaurant een absolute no-go-zone!

De Sultan was op reis zeker? ;)

zosten

Re:Blacklist
« Reactie #298 Gepost op: 10 november 2007, 14:28:56 »
toen heb ik later op het station maar een grote zak M&M's gehaald....

..... MMMmmm...sssmakelijk!
« Laatst bewerkt op: 10 november 2007, 15:55:37 door zosten »

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Blacklist
« Reactie #299 Gepost op: 10 november 2007, 15:48:36 »
toen heb ik later op het station maar een grote zak M&M's gehaald....

Wat die lekkere M&M's betreft....die mooie rode lak op die M&M-snoepjes zijn gemaakt van...?
cochenille, karmijnzuur, karmijn; rode kleurstof van de achterlijven van een schildluizensoort. Ttz enkel de zwangere vrouwtjes dus.
Zij worden lekker levend verschroeit onder een gloeiende hete zon!
 MMMmmm...sssmakelijk!


Jezus man, dat weet volgens mij iedereen hier al lang, maar laat mensen lekker hun eigen keuzes maken.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken