Vegatopia Forum

Poll

Welke vleesvervanger gebruik je het liefst?

Eieren en/of ei-producten
3 (2.6%)
Groenteburgers en/of vegaburgers, -worstjes en/of -ballen (op soja/seitan-basis)
34 (29.3%)
Kaas en/of kaasproducten (plakken, soufflés)
7 (6%)
Peulvruchten (droogbonen en linzen)
8 (6.9%)
Quorn
21 (18.1%)
Seitan/tarwegluten
2 (1.7%)
Tofu en/of tempeh
29 (25%)
Anders (namelijk...)
12 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 34

Je favoriete vleesvervanger

Offline veggiesara

• 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Je favoriete vleesvervanger
« Reactie #80 Gepost op: 07 juni 2006, 11:51:03 »
Groenteburgers en/of vegaburgers, -worstjes en/of -ballen (op soja/seitan-basis)
Lijkt me eigenlijk heel uitgebreid, want ik heb vaak vegaburgers op basis van quorn of tofu..
En natuurlijk twijfelde ik ook heel hard..
Want kaas is ook zo lekker  :kwijl:

Cloudlet

« Reactie #81 Gepost op: 09 juni 2006, 16:02:56 »
Tivall RULES  :O Ik geloof dat niet iedereen het hier mee eens zal zijn, maar ik vind hun aanbod zeer veelzijdig, zeker de gegrilde stukjes zijn heerlijk. De producten van Quorn vind ik allemaal een typisch smaakje hebben. Ik gebruik wel de fijngehakt en stukjes door het eten heen, lekker light.

Liefs Cloudlet

Fiona

« Reactie #82 Gepost op: 11 juni 2006, 19:45:28 »
Het merk 'vivera' vind ik erg goed te doen, die andere vervangers als Qourn, ofeuh Valess...dat vind ik echt niet te (vr)eten! Verder een pilletje bij het eten van 'de Tuinen' (multi-vegetarisch) en verder let ik er niet echt op eigenlijk.

Offline bloempjuh

• 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
« Reactie #83 Gepost op: 11 juni 2006, 21:37:45 »
Ik vind de burgers van AH tegenwoordig erg lekker. Spinazierondo's e.d. Lekker eens iets anders dan sojaprut, dit is gewoon groenten. Ook erg geliefd bij mijn vleesetende vriendje trouwens :D
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Plaevo

« Reactie #84 Gepost op: 23 juni 2006, 01:50:31 »
Peulvruchten blijken naar mijn mening op langere termijn echt beter te eten te zijn. Ik ben al zoveel jaren vegetarisch dat ik bepaalde vegaburgers niet kan eten omdat ze me echt misselijk maken.bonen daarentegen zijn zeer voedzaam, bevatten namelijk veel vitamine B. Dan met name kidneybonen zijn o zo ordent. Maar Tofu is ook zeer smakelijk zeker in een goede zwarte bonen saus of goed gemarineerd door een ervaren kok. Maar zeker is het niet verkeerd om erg gevarieerd te eten zo kan je ook aan dingen die je niet goed smaken, maar wel veel voedingsstoffen bevatten, op lange termijn wennen.

Tusele

« Reactie #85 Gepost op: 14 juli 2006, 16:04:55 »
anders nl cashewnoten

Tusele

« Reactie #86 Gepost op: 14 juli 2006, 16:12:18 »
oh ja...ook walnoten (heerlijk in salade met kaasblokjes erbij) en sojabrokken gebruik ik veel in roerbakachtige gerechten..In recepten met gehakt vervang ik het gehakt door de gekookte sojabrokken.

Tusele

vlekje

« Reactie #87 Gepost op: 20 juli 2006, 18:21:19 »
Mijn favoriete vleesvervanger:

1e: tofu, liefst uit de Toko, heerlijk vers, het is neutraal en je kunt  er nog van alles van maken.
2e: linzenstick van Morgenstond, mmmmm!

Pebbles

« Reactie #88 Gepost op: 22 juli 2006, 21:28:56 »
peulvruchten

de rest lust ik niet, behalve als het in kleine stukjes is bv tofugehakt

vlekje

« Reactie #89 Gepost op: 22 juli 2006, 21:50:53 »
van alles wat, dan blijft eten interessant.
maar echt lekker is falaffel en zelfgemaakte linzenburgers  :)

Kun je daar een recept van geven, lijkt me lekker. ;D

vlekje

« Reactie #90 Gepost op: 22 juli 2006, 21:52:51 »
Vandaag Mediterane (sic) balletjes gescoord van het Duitse merk balletjes. Ze zijn van het Duitse merk Soto en ik hoop dat die lui beter balletjes kunnen maken dat dat ze kunnen spellen ;). Drie euro dertig waren ze. Drie euro dertig? Da's bijna zeveneneenhalve piek!

Das niet uitgekookt, toch?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #91 Gepost op: 22 juli 2006, 21:57:47 »
Majet schreef dat drie jaar geleden, en is ondertussen ook geen forumgebruiker meer. Ik denk dat je dat recept op je buik kan schrijven.

Voor falafel hebben we een aparte draad
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2006, 22:04:38 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

vlekje

« Reactie #92 Gepost op: 22 juli 2006, 22:04:35 »
Majet schreef dat drie jaar geleden, en is ondertussen ook geen forumgebruiker meer. Ik denk dat je dat recept op je buik kan schrijven.

Dan maar zelf iets ontwerpen ::); ik denk zilvervliesrijst met veel bruine linzen, plukje bonenkruid, kerry, snufje cardamom, kruidenzout en wie weet schiet me nog iets te binnen. binden met rijstmeel misschien.

vlekje

« Reactie #93 Gepost op: 23 juli 2006, 08:28:54 »

Voor falafel hebben we een aparte draad

Al gevonden, bedankt! Het recept staat er nog.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2006, 18:39:30 door vlekje »

Carthana

« Reactie #94 Gepost op: 24 juli 2006, 14:30:02 »
Valesse, hmmm lekker, ben sinds kort helemaal fan

Odi_77

« Reactie #95 Gepost op: 26 juli 2006, 17:37:01 »
Hoi,

Lekker vind ik de sojabrokken van Vetara. Eerst even koken, dan marineren in de smaak die me op dat moment het lekkerst lijkt en dan bakken. Heeft nog iemand leuke tips om te bereiden voor deze gedroogde sojabrokken ?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #96 Gepost op: 26 juli 2006, 17:43:41 »
De grote kunnen als sate op de bbq. De kleintjes daarmee kun je paddestoelen vullen en dan ff in de oven.
,,,,فلافل

vlekje

« Reactie #97 Gepost op: 26 juli 2006, 18:08:16 »
* Sander vindt dat Christiaan helemaal gelijk heeft.

Even out of topic; hoe kom jij, uit Tilburg, nu aan een Twentse handtekening????

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #98 Gepost op: 27 juli 2006, 15:30:38 »
Hoi,

Lekker vind ik de sojabrokken van Vetara. Eerst even koken, dan marineren in de smaak die me op dat moment het lekkerst lijkt en dan bakken. Heeft nog iemand leuke tips om te bereiden voor deze gedroogde sojabrokken ?

Ik kook ze altijd in de marinade, dan nemen ze de marinade veel beter op! Wel zorgen dat de marinade minder geconcentreerd is dan wanneer je ze er al gekookt in doet.  Ketjapmarinade is lekker als je de door de nasi doet. Ik gooi ze ook droog door de tomatensaus (wel zorgen voor een beetje dunne saus), dan nemen ze lekker de saus op en gaan helemaal tomaterig smaken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Teddy

« Reactie #99 Gepost op: 27 juli 2006, 23:06:53 »
Ik gebruik vooral veel quorn, tivall producten en gekruide tofustukjes. Een van mijn favorieten is toch wel de marokkaanse schijf van tivall.  :yummie:

Ik vind de bio groentenuggets van AH uit de vriezer ook heel lekker. Maar daar zijn de meningen over verdeeld bij mijn "testpanel"

Heeft iemand trouwens ooit ergens een vleesvervanger gezien bij aldi. Bij de aldi in stadskanaal hebben ze heel goedkoop (hoe kan het ook anders) groenteburgers in drie verschillende smaken (per 4 verpakt in de vriezer). Eén smaak is bloemkool-kaas, de anderen weet ik niet meer. Ze waren niet heel goed maar gezien de prijs toch wel oké voor de variatie.

Jammer alleen dat het zo ver weg is!