Vegatopia Forum

Dooddoener nummer zoveel

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

P.

Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #40 Gepost op: 28 januari 2003, 16:31:44 »
Citaat
[quote author=Christiaan een auto gaat gewoon eigenlijk veel te snel voor onze reflexen en onze lichaamsbouw. vandaar de verkeersregels, want je kunt auto's niet zonder ongelukken kriskras door elkaar laten rijden zoals voetgangers wandelen. dat gaat zelfs al moeilijk met fietsers.

dat is dus omdat de evolutie "ons" niet heeft toegerust met de mogelijkheden om daar veilig mee om te gaan. maar ja, veiligheid is ook maar relatief...

ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die autorijden onnatuurlijk vind! die snelheid, die hele kleine marge voor fouten.. eigenlijk vind ik autorijden doodeng, als nou alles zo snel bewoog als een auto, ala, maar die vangrails en viaducten staan altijd zo ontzettend stil! andere auto's vind ik dus niet echt eng, maar dingen die met een heel andere snelheid bewegen dan ik wel!
ik rij wel hoor, gedachtenstroom uit en gewoon doen :)
fietsen vind ik ook al hard gaan trouwens..

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #41 Gepost op: 28 januari 2003, 21:24:57 »
Zijn wij mensen niet de enige diersoort die andere dieren en HUN EIGEN SOORT met massa's tegelijk afslachten. Heeft vleeseter soms bewijzen dat andere dieren dit ook doen. Laat die dan maar eens zien.
Wij zijn de enige soort die zulke dingen doen. Laat dat deskundig bewezen zijn. :pukey:

Ach.. wij hebben een aquarium vissen gehad, netjes gehouden zoals het moest, genoeg eten etc. en ze vraten elkaar gewoon op toen m'n moeder boodschappen ging doen.. wat er mis ging weten we niet, maar goed... ze hebben elkaar wel opgegeten...

ook zijn er zat diersoorten die nesten vernietigen van hun eigen diersoort omdat ze van een andere verwekker zijn...

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #42 Gepost op: 28 januari 2003, 23:55:32 »
Dat laatste is heel normaal bij gorilla's waarmee we veel erfelijk materiaal gemeen hebben.
de tuin: dat ben ik

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #43 Gepost op: 29 januari 2003, 00:05:04 »
Maar vergeet de Bonobo's niet!

Daar hebben we ook heel veel mee gemeen (genetisch gezien dan) en dat zijn geweldloze diertjes! Maar ja, ze zijn dan ook vegetarisch he... ;)

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #44 Gepost op: 29 januari 2003, 00:21:49 »
Jah man bonobo's mogen dan vredelievend zijn, maar die gebruiken sex om ruzies op te lossen... Wat me nou niet echt een geweldig plan lijkt bij mensen...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #45 Gepost op: 29 januari 2003, 00:24:07 »
Jah man bonobo's mogen dan vredelievend zijn, maar die gebruiken sex om ruzies op te lossen... Wat me nou niet echt een geweldig plan lijkt bij mensen...

Make love, not war....

Hihi, zie je het al voor je?????

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #46 Gepost op: 29 januari 2003, 00:28:59 »
*houdt handjes voor ogen*

he bah nee hoor...

Taakje

Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #47 Gepost op: 29 januari 2003, 01:15:52 »
maar die gebruiken sex om ruzies op te lossen...
Hier zie ik echt wel een fundamenteel verschil tussen mensen en bonob's hoor:

die anderen gebruiken sex om ruzies te beginnen..

Het gaat nogal over druiven en aardbeien hier. Als je gorilla's met bonobo's vergelijkt zie je ook enorme verschillen. Het ligt er maar net aan waar je de klemtoon op legt. Een mier zou zeggen: die gorilla's, dat zijn gewoon bonob's met een groter ego.

Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #48 Gepost op: 29 januari 2003, 09:09:35 »
 ::) tuut-tuut-tuut-tuut   :D
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Danielle

Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #49 Gepost op: 29 januari 2003, 10:12:05 »
Make love, not war....

Hihi, zie je het al voor je?????
Saddam en Bush ???  :-*

Muffy

Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #50 Gepost op: 29 januari 2003, 10:55:24 »
Citaat
Citaat
Ehm. Mieren? Mieren vechten complete veldslagen uit, zij het op een andere schaal dan wij.
Aquariumhouders weten dat je kuit schietende vissen apart moet houden, omdat anders papavis in een dag duizenden jonge visjes opkannibaliseert.
Veel apensoorten zijn berucht omdat mannetjes die een groep vrouwtjes 'veroveren' op een ander mannetje eerst de tijd nemen om alle kinderen in de groep uit te moorden.
Chimpansees voeren stamoorlogen waar doden bij vallen.
Natuurlijk is geen enkele diersoort in staat om met behulp van technische hulpmiddelen massale genocide te plegen. Maar ik weet vrij zeker dat ze het wél zouden doen als ze de kans kregen.

Vissen in een aquarium zijn door papa vis natuurlijk wel iets gemakkelijker te pakken dan in de vrije natuur. Maar dat even buiten beschouwing gelaten en stel dat mieren oorlogen uitvechten, dan zou je van ons "mensen" mogen verwachten dat we het gezegde tegen de beesten af niet op ons zelf van toepassing zouden laten zijn. Wij met ons "hoger denkvermogen" zouden toch beter moeten weten.
Ik denk dat het wel bij de natuur hoort dat wij zulke dingen doen, maar je zou verwachten door die verfijnde hersentjes dat we het juist beter aan zouden pakken. Maar ook de mens zorgt voor zijn eigen uitsterven door te snel te evolueren en daardoor zichzelf niet meer bij te kunnen houden.

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #51 Gepost op: 29 januari 2003, 12:53:26 »
Wij met ons hoger denkvermogen zouden beter moeten weten? Een van de redenen dat we dat hoger denkvermogen ueberhaupt hebben was de nimmer aflatende race om de macht in de kolonies van onze voorgangers.
Juist als je ontzettend slim bent kun je je eigen situatie ontzettend bevoordelen door mensen tegen elkaar op te jutten. Zie de Amerikaanse wapenindustrie die Bush in het zadel helpt.

Je bedoelt dat we moreel verder zouden moeten zijn omdat we zo goed na kunnen denken? Maar dat zijn toch twee verschillende dingen? Je stelling impliceert bijvoorbeeld dat intelligente mensen moreler handelen dan 'domme' mensen. Ik geloof daar helemaal niets van.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Muffy

Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #52 Gepost op: 29 januari 2003, 16:19:15 »
Wij met ons hoger denkvermogen zouden beter moeten weten? Een van de redenen dat we dat hoger denkvermogen ueberhaupt hebben was de nimmer aflatende race om de macht in de kolonies van onze voorgangers.
Juist als je ontzettend slim bent kun je je eigen situatie ontzettend bevoordelen door mensen tegen elkaar op te jutten. Zie de Amerikaanse wapenindustrie die Bush in het zadel helpt.

Je bedoelt dat we moreel verder zouden moeten zijn omdat we zo goed na kunnen denken? Maar dat zijn toch twee verschillende dingen? Je stelling impliceert bijvoorbeeld dat intelligente mensen moreler handelen dan 'domme' mensen. Ik geloof daar helemaal niets van.

Je zegt het zelf al: we hebben ons.....voorgangers.

Het is dus zoals ik al gezegd heb, heel natuurlijk. Ik denk echter wel dat wij net zo goed gaan verliezen van de natuur. Zoals al zoveel andere dieren voor ons hebben gedaan, hahaha intelligent of niet.

Wat ik echter niet zeg (ik snap trouwens niet waar je dat uit opmaakt) is dat intelligente mensen moreler handelen dan domme mensen. Wat is intelligent en wat is dom, dat zal voor iedereen anders zijn. Kijk de een vindt Bush dom en de ander vindt hem gigantisch slim.
Hij zou beter moeten weten, maar ja ook hij is een speling der natuur :bonk:

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #53 Gepost op: 29 januari 2003, 16:27:30 »
Je zei: wij mensen zouden beter moeten weten want we hebben van die verfijnde hersens.
Ik wees erop dat intelligentie en moreel handelen weinig met elkaar te maken hebben.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Muffy

Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #54 Gepost op: 29 januari 2003, 17:10:06 »
Je zei: wij mensen zouden beter moeten weten want we hebben van die verfijnde hersens.
Ik wees erop dat intelligentie en moreel handelen weinig met elkaar te maken hebben.

Laten we het er op houden dat je zou MOGEN verwachten dat we beter zouden moeten weten, maar dat het blijkbaar NIET zo is.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #55 Gepost op: 29 januari 2003, 21:04:36 »
Uit "Bonobo. De vergeten mensaap" door Frans de Waal & Frans Lanting:
"Chimpansees eten behoorlijke hoeveelheden dierlijk voedsel, waaronder apen....  Bonobo's eten zelden vlees Misschien voorzien bonobo's hoofdzakelijk in hun eiwitbehoefte door het verorberen van eiwitrijk merg uit kruiden."
"gezien is hoe bonobo's apen als speelgoed leken te gebruiken.....een van de slachtoffers ontsnapte, maar 2 jonge aapjes stierven. Er waren geen aanwijzingen dat ze zijn opgegeten, 1 bonobo droeg het dode lichaam 2 dagen met zich mee voordat het verdween; het leek alsof de bonobo's wilden spelen en ruw werden als de apen niet meewerkten."
de tuin: dat ben ik

Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #56 Gepost op: 05 februari 2003, 14:04:20 »
Citaat
Nee,dat maakt niets uit. Als het dood is,dan heeft het geen bewustzijn meer,dus kan het zich ook niets herrinneren. En er zijn geen naaste familieleden die denken `achgut,da`s toch sneu voor hem/haar dat-ie zo kort geleeft heeft. Dat is een emotie die een dier niet heeft.


Zoals jij het brengt krijg ik het vermoeden dat jij ook niets tegen hebt op moord op mensen? want hee, die zijn dan ook dood en voelen dan ook niets meer????
En over naaste familieleden, nee natuurlijk zijn die er niet, die zijn door je mede vleeseters als verorberd....

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #57 Gepost op: 05 februari 2003, 22:54:03 »
Waar is mevrouw de vleeseter eigenlijk gebleven?

Zou ze zijn opgegeten door haar slangen???? ;D

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #58 Gepost op: 06 februari 2003, 12:10:02 »
We jagen hier mensen weg...Die Amerikaanse Selly is ook al zo geschrokken. Waarschijnlijk iets van een cultuurshock, vind dat wel jammer en iets anders als vleeseter. Ik heb me vast voorgenomen om niet meer te reageren als iemand al zo'n nickname kiest!
de tuin: dat ben ik

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dooddoener nummer zoveel
« Reactie #59 Gepost op: 06 februari 2003, 15:00:39 »
Wat was er met Selly dan? (zit nog niet zolang op dit forum)