Vegatopia Forum

Zeeland

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Queenie

Zeeland
« Gepost op: 06 december 2002, 15:04:00 »
Weet iemand een goed restaurant in Sluis, waarje, uiteraard, lekker vegetarisch kunt eten? En niet al te duur, als 't kan. :)
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2004, 12:34:59 door Sander »

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Zeeland
« Reactie #1 Gepost op: 06 december 2002, 18:31:00 »
Ken je dat kerkje in het centrum van Sluis? Stel dat je met je gezicht naar dat kerkje staat, dan zie je links van je een parkeerplaats. Zo niet, dan sta je voor de verkeerde kerk. Loop in de richting van de parkeerplaats (met de weg mee), en het eerste restaurant aan je rechterhand heeft een lekker vegetarisch voor- en hoofdgerecht.

Mocht je nog een ander vego-geschikt restaurant in Sluis vinden, dan hou ik me aanbevolen. 't Is daar vis, vis en nog eens vis. En vlees natuurlijk.
“it's strange how life makes sense in time...”

Queenie

Re:Zeeland
« Reactie #2 Gepost op: 06 december 2002, 18:36:00 »
Bedankt voor de tip, ik wist dat Sluis vooral vis is, daarom zat 'k een beetje met de handen in 't haar, en 't is ook al zo onmenselijk lang geleden da'k daar geweest ben, vandaar. Maar aan gezien 't zondag een speciale dag is gaan we d'er nog een keer heen. thx!

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Zeeland
« Reactie #3 Gepost op: 08 december 2002, 14:59:00 »
Nou, hoe was het?
“it's strange how life makes sense in time...”

Queenie

Re:Zeeland
« Reactie #4 Gepost op: 08 december 2002, 19:53:00 »
Je hebt dus gelijk, enige restaurant in Sluis waar er twee vegetarische salades en één vegetarische hoofdschotel te krijgen was. Genaamd 'Het hart van Sluis', met bovengenomede wegbeschrijving. Gegeten: seldersoep en vegetarische paëlla, die bestond uit uiteraard rijst, paprika, verschillende bospaddestoelen, spruitjes, witloof en de rest ben 'k vergeten. Portie is meer dan genoeg, we hebben 't niet opgekregen. Zeer goed hoor, 'k ben heel blij, 't was een mooie verjaardag voor mij en bedankt voor de tip, Sander!

brenda_lelie

Re:Zeeland
« Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2006, 12:55:19 »
Iemand heel toevallig tips voor eten in Zeeuws-Vlaanderen, en dan met name Sluis, Breskens. We zitten in Nieuwvliet. Taveerne J&B heb ik al gevonden in de restaurantgids, iemand hier wel eens gegeten? Hoe duur is het ongeveer?

Gwennepen

Re:Zeeland
« Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2006, 13:03:46 »
Paddington aan het spuiplein in Breskens vond ik wel leuk. Het is wel al heel lang geleden dat ik daar was. Je kan ook naar Cadzand gaan. Daar zit aan boulevard de wielingen een lekkere Italiaan. Ben alleen de naam even kwijt. Meestal kan je in de strandpaviljoens ook lekker eten. Al kan het misschien in het naseizoen minder vaak open zijn. Strandpaviljoen "de Piraat" is heel gezellig.

brenda_lelie

Re:Zeeland
« Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2006, 13:34:01 »
Dank je Gwen!
Kun je bij 'De Piraat' ook goed vegetarisch eten? Want we willen nameljk 1 avond echt uit eten gaan. En bij Paddington? Daar had ik wel een site van gevonden maar daar stond niet veel specifieks over het eten.

Gwennepen

Re:Zeeland
« Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2006, 13:41:49 »
Ik sleutel zelf bij de Piraat een beetje met voorgerechtjes. Bij Paddington had ik volgens mij iets van gegrilde camembert. Dat is nu niet zo interessant meer. Maar 10 jaar geleden was dat helemaal hot. Hopelijk zijn ze met hun tijd meegegaan Je zou ook nog naar Oostburg kunnen gaan. Daar zitten ook allerlei restaurants. En ze hebben allemaal wel iets lekker vegetarisch op de kaart staan. Ik heb vroeger in die regio gewoond. Toen wist ik ook meer namen te noemen. Maar ik heb me nergens vegetarisch zitten vervelen hoor.

Harry

Re:Zeeland
« Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2006, 15:41:37 »
De Drie Koningen te Groede is ook een aanrader. Groede is bovendien een heel mooi plaatsje.

brenda_lelie

Re:Zeeland
« Reactie #10 Gepost op: 12 oktober 2006, 16:38:50 »
Die had ik ook gevonden!
Heb je er wel eens gegeten? De kaart leek mij wel heel leuk.

Harry

Re:Zeeland
« Reactie #11 Gepost op: 12 oktober 2006, 16:46:40 »
Ja, ik heb er een paar weken geleden nog gegeten. Ze hebben inderdaad een leuke kaart en ik vind het ook een heel sfeervol restaurant. Ze hebben ook af en toe live muziek.
Als je toch in Groede bent zou ik ook even naar Herberg De Natte Pij gaan. Daar hebben ze een lekkere maaltijdsalade voor de lunch. Als het weer een beetje meezit kun je die nuttigen in de beeldentuin achter de herberg.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2006, 16:54:39 door Meneer de Uil »

Gwennepen

Re:Zeeland
« Reactie #12 Gepost op: 04 juni 2007, 07:55:06 »
Eethuis/ijssalon La Playa in Cadzand. Enige vegetarische voorlopig kaaskroketten(wel heel lekkere) Maar ik ken de manager en die vraagt wel vegarecepten. :D

Gwennepen

Re:Zeeland
« Reactie #13 Gepost op: 13 juli 2007, 16:19:23 »
in een verbouwde kerk in schipluiden met uitzicht op het middendelfland

Ik gisteren in een verbouwde kerk in Zuidzande, Zeeuws-Vlaanderen. :D Echt een aanrader. Het is net vorige week geopend en het is echt supermooi. Het eten was erg lekker. Lekker gekruide champignons als voorgerecht, gebakken brie en gewokte groente en roomsaus en rijst als hoofdgerecht en creme brulee met amandelsnippers na. Op zich niet heel apart maar het was echt erg lekker klaargemaakt. Er stond nog een vegetarisch hoofdgerecht op de kaart en nog een voorgerecht dat ook vegetarisch gemaakt kon worden. Het personeel is echt heel lief.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zeeland
« Reactie #14 Gepost op: 30 juli 2007, 08:29:10 »
www.eethuisbinnenbuiten.nl


hier gegeten in Goes, ook redelijk wat vegetarische keuze, eigenlijk voor ieder wat wils.  Was erg gezellig met mijn mammie, vriendje en "stiefpa Nico".

Agnes


Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zeeland
« Reactie #15 Gepost op: 17 augustus 2007, 16:24:03 »
Waar at ik vorige week....  8)
 was een weekendje weg, in Zeeuws Vlaanderen.. had op internet een leuk restaurantje in Terneuzen uitgezocht, Sadewa. Indonesisch Buffet en volgens internet lekker ... maar daar aangekomen bleek dat we hadden moeten reserveren, we konden nog mee-eten maar sommige dingen waren al op... leek ons niet zo'n succes dus maar naar de Chinees ( Kota Radje op de Markt) gegaan. Vriendin niet-vegetarier, ik wel. Er stond 1 vegetarisch gerecht op de kaart onder het hoofdstuk "Hollandse Gerechten" wat ik in mijn vakantiestemming nogal komisch vond. Het Gerecht was: vegetarische foeyonghai, vegetarische tjaptjoi en een gebakken banaan. plus rijst. Alhoewel niet erg avontuurlijk leek me dat wel wat, maar wat bleek even later... de tjaptjoi was op! hoe dat kan, begrijp ik niet, maar ja... weer even later kwam men dus vragen of ik ook andere groentes lustte.. ik alles opgesomt wat ik lustte... en nog wat later kwam men nog eens informeren en vertelde ik dus dat ik ook wel tofoe lust.. waarop heel verheugd gereageerd werd... !
na een poosje... kwam er een heerlijk gerecht op tafel, met heel veel tofoe, worteltjes, prei, champignons en bamboe, in een lekkere pittige saus.. ik heb gesmuld !  Dus aan de ene kant een beetje een minnetje voor het ene vegetarische gerecht ( de serveerster vertelde me overigens dat in deze streek vegetarische gerechten en zeker gerechten met tofoe niet echt liepen) maar aan de andere kant een dikke dikke pluim voor het inventieve oplossen !  Agnesje

Gwennepen

Re: Zeeland
« Reactie #16 Gepost op: 26 november 2007, 10:31:40 »
Gisterenmiddag lunchte ik Bij Stefano's in Vlissingen. Erg aardig was de bediening daar. Victor is alweer verliefd. ;D Het jammere was dat elke keer als ik naar de wc moest langs een bak met zielige kreeften met bandjes om hun scharen moest. :-\ Ik at er twee broodjes met niet de allerlekkerste kaaskroketten die ik ooit heb gegeten.
's Avonds aten we afhaalchinees van Ni Hao uit Etten-Leur. Ik had foei yong hai, waar veel te weinig saus bij zat Dus het was een beetje droge maaltijd. :-\

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re: Zeeland
« Reactie #17 Gepost op: 27 april 2009, 08:43:27 »
Wij waren gisteren een dagje in Zeeland. 's Avonds aten we het aspergemenu in restaurant "Onder de Linden" in Zuiddorpe.
Aspergesoep en asperges a la flamande met lamsoortjes. Zeer vriendelijke bediening, ik was ook wel onder de indruk van de wijnkaart.
Wij kozen voor de bio Meursault, perfect bij de asperges.

Kiwi

Re:Zeeland
« Reactie #18 Gepost op: 22 maart 2010, 00:03:30 »
Er kwam een tip binnen voor de restaurantgids: Sydney in Terneuzen (www.sydneyterneuzen.nl). Omdat er geen enkel vegetarisch hoofdgerecht op de kaart staat hebben we besloten het restaurant niet in de gids op te nemen. Er staan echter wel een paar vegetarische tapas op het menu. En omdat dit het enige restaurant is in Terneuzen (naast de pizzeria die wel in de gids staat) waar je een beetje fatsoenlijk vegetarisch kunt eten wil ik het hier toch even noemen.

Gwennepen

Waar aten we vandaag?
« Reactie #19 Gepost op: 26 juli 2010, 13:25:52 »
Gisteren bij restaurant de kerk in Zuidzande. Champignons in lookboter gebakken, Camembert met sinaasappelsaus en crème brulee die ik te veel te zoet vond, want ik eet nauwelijks suiker meer.