Over een paar weken ben ik weer in Londen. Waar zal ik es gaan eten?
Calimero zit er nu, misschien heeft ze nog actuele tips?
Sure!
Mijn favoriete restaurants in Londen zijn
Manna, Primrose Hill, nabij Chalk Farm: was altijd al een vega resto, is inmiddels bijna helemaal vegan. Ze hebben een kaart die regelmatig verandert. Lekker en mooi eten, sympathiek personeel, leuk behang. Op twitter doen ze af en toe kortingsacties.
Rasa: iedereens favoriete Indiër, lief personeel, lekker eten (b'hel!) en uitermatie betaalbaar. Ze hebben verscheidene vestigingen in Londen (en ook in Brighton en Newcastle). Eén van de vestigingen in Stoke Newington is 100 % vega.
Verder deze keer weer wat nieuwe restaurants bezocht:
Tibits, in het Regent Street Food Quarter: een soort Vrije Vork, als in, je kunt eten op je bord scheppen en dat wordt dan gewogen bij de kassa. Alles is vega. Er staat, bij samengestelde gerechten, aangegeven wat vegan is, plus andere dieetaanduidingen. Eten is best lekker, maar de keuze uit warme gerechten is niet zo groot. Wel erg lekkere linzen- en quinoasalade (en vele andere).
Saf in Shoreditch / Hoxton: een 100% vegan, grotendeels rawfood-restaurant. Beetje prijzig wellicht, maar het eten is erg lekker en ziet er mooi uit. Vooral de verschillende soorten vegan kaas waren verrassend lekker. Die maken ze van cashew-, macadamia- en misschien ook nog andere noten. De cocktail die ik kreeg (die, merkte ik zo halverwege pas, wsl niet de cocktail was die ik had besteld maar één die er nogal op leek) was wel erg sterk, veel gember. Onze serveerster was bij het bestellen te ongeduldig en daarna juist weer niet zo oplettend, dat was wel jammer. Ze hebben er allerlei soorten leuke lampen hangen.
Verder nog:
Vanilla Black, bij Holborn: ook wel leuk, ze hebben lekkere hapjes en mooi opgemaakte borden. De kaart verandert jammer genoeg niet zo erg gedurende een jaar.
Blah blah blah, Shepherd's Bush: best leuk, eten prima, ze hebben er krijtjes waarmee je op je tafelkleed mag tekenen, ligt alleen niet zo erg centraal.
222, West Kensington: Ook prima, leuke serveerster, misschien ook wel een beetje uit de richting.
The Gate ben je vast al eens geweest, Blue Elephant, Benares en Beatroot ken je ongetwijfeld ook al.
Mocht je nog in Brighton komen, wees lief voor jezelf en ga niet naar RedVeg maar naar
Terre à terre:
Een vega restaurant met behalve de gerechten op de kaart (beetje aan de prijs misschien) ook nog een klein kaartje waaruit je twee gangen voor 10 of drie voor 13,50 pond kon nemen. (Alleen doordeweeks, ofzo.) Een zeer attente ober bediende ons en sleepte er meteen het zojuist uitgekomen Terre à terre-kookboek bij toen we een vraag hadden over de kaart. Het eten was lekker en de zaak fijn en de ober lief, hij klapte in zijn handen van vreugd' (echt!) toen wij later op de dag nog eens binnenstapten omdat ik het kookboek wilde kopen. Ze verkopen trouwens ook nog allerhande potjes met delicatessen, koekjes, nootjes, picknickmanden etc.
Er is in Brighton ook
Food for friends, maar die was net even twee dagen gesloten toen wij daar waren (verbouwinkje).
De Vegetarian Shoes was trouwens wel open, jeej, heb nu dus nieuwe schoenen.
Ik heb ook nieuwe chocola, want er bleek ook een Montezuma's te zitten.
Goed, ik laat het even hierbij want Rasa wacht!