Vorige week zijn we teruggegaan, deels omdat we een aantal restaurants nog niet hadden gehad, en mijn zeer gewaardeerde reisgenote L. had zelfs nog enkele, naar later bleek niet te versmaden, aanvullingen gevonden. Inmiddels eet ik wat vaker vegetarisch, dus heb ik niet altijd de vegan opties opgezocht. Deels waren we er ook om op zaterdag het vetcoole festival Field Day te bezoeken, waar behalve toffe muziek ook leuke horeca aanwezig was. Dan doel ik niet direct op de 'eat as many carrots as you can'-wedstrijd, alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat die me wel aanlokte... Er was een tentje met prachtige cupcakes, een salade-& gebaktentje, een tentje met vega&vegan stuff, een bioburgerboer (met ook vegaburgers maar die durfde ik niet te bestellen wegens ik zag maar één bakplaat). We aten 's avonds een mexicanaburger van de vegaveganstand en heel veel koudgeworden donuts op de weg terug.
We herbezochten Eat & Two Veg, en dat was weer erg lekker, maar goed beschouwd was dat waarschijnlijk wel het saaiste wat we op culinair gebied hebben gedaan. We deden nl. zelfs alweer ontbijten, volgende keer toch maar eens avondeten daar.
Ook Foyles kreeg een revisit, waar ik dit keer naast de nog steeds/alweer geweldige chocotaart een broodje avocado/etc. nam. Jammer genoeg was de avocado nog keihard. Tegenvaller! Volgende keer hou ik het bij de gebak-afdeling.
De winkel van
Montezuma heb ik nog net niet leeggekocht. De pepermunt-vanillechoco is superlekker! Bijna jammer dat ik vier van de repen ga weggeven, want eigenlijk wil ik ze allemáál wel proberen...
Een keertje gebruncht bij een filiaal van
Giraffe[/url], dat was best heel oké, mét vegaworstjes. Aardige bediening ook. Ook een keertje gebruncht bij de
Electric Brasserie[/url] aan het einde van Portobello Road, daar had ik de pastry-selectie genomen; een croissant, een chocoladebroodje en een gevulde amandelcroissant, die laatste vooral vond ik erg lekker, alleen jammer dat het niet werd opgewarmd.
Drie nieuwe adressen die een plekje hier verdienen:
1. Zondag aten we bij
Manna[/url]: sympathieke bediening, leuke behangetjes (ook in de wc!), en ze draaiden er muziek van onder andere Pavement, jongens en meisjes! Het restaurant ligt in de wijk Primrose hill, waar we wel wat meer tijd hadden mogen besteden aangezien het er vol leuke winkeltjes en overige leuke plekjes zit. Nouja, het kwam met bakken uit de lucht, dus gezellig rondslenteren zat er toch niet echt in die avond.
Ik had het aspergetaartje vooraf (met nog een soort van aspergebeignet met gedroogde tomaat erbovenop, wel vreemd dat ze allebei hoofdzakelijk met asperge waren gevuld vond ik) en verder de cajun gumbo, een zoete stoofschotel; die was erg lekker. L. had als ik me niet vergis de soep van de dag (met onder andere prei en erwten) en daarna de driebonenchimichunga. Er zat een soort guacamole bij met avocade en mango. Was lekker. Toe had L. wittechocoladetaart en ik een crumble. We aten iets meer dan goed voor ons was...
Prijs weet ik niet meer precies, zal rond de vijftig pond zijn geweest ofzo, voor twee niet-wijndrinkers.
2. Maandag gingen we naar
Rasa Noord[/url] (in Stoke Newington): het all-vega filiaal van Rasa. Ook hier was de bediening lief!
We begonnen met de pre-meal snacks, dezelfde als de vorige keer in Rasa Dering Street, erg lekker, maar wel zijn twee van de zes chutneys die je er bij krijgt nogal pittig. Daarna had L. de Mysore Bonda genomen, drie gekruide aardappelballen. Dat was lekker, maar wel nogal veel voor een voorgerecht. Ik had zelf de Bhel Mix en die was heerlijk! Lekker fris, een zoetzure mix van groenten en stukjes van iets wat wel gefrituurde mie leek ofzo, met een tamarindesausje. In januari waren we erg onder de indruk geweest van de dosa's die we andere mensen zagen eten, dus die namen wij nu ook zelf. Helaas bestelden wij allebei een eigen dosa, en dat terwijl we dus ook al een voorgerecht hadden genomen. Dat is dus echt veeeeeeeeel te veel! Ik had de Chilli Onion Rava Dosa en L. de Masala Dosa. Zij lustte er maar drie happen van, maar dat lag zeker niet aan de smaak. Ik kwam tot halverwege. Een nagerecht was dus eigenlijk echt geen optie meer, maar wilde ik toch de mangohalva wel proberen. Die namen we dus maar mee voor thuis (lees: in het hotel), en heb ik de volgende ochtend als ontbijt genomen (niet dat ik zoooo inhalig was dat ik hem in m'n eentje wilde opeten hoor, maar L. houdt niet zo van mango). Ik vond de zaadjes of notensnippers ofzo die erin zaten een beetje storend, want halva moet zacht zijn in mijn opinie. De smaak was wel oké verder, maar toch kies ik volgende keer iets anders.
Rasa hanteert idioot lage prijzen, met hoofdgerechten van vijf of zes pond waren we samen voor beneden de dertig klaar als ik het me goed herinner.
3. Dinsdag kwamen we een beetje ongepland uit bij
Vanilla Black, een restaurant dat net wat exclusiever en sjieker was dan wij.
Toen we gingen zitten, kregen we brood met eigengemaakte kruidenboter. Vervolgens de amuse: een soort langgerekt soesje met olijventapenade ertussen en een streepje mayo erbovenop. Erg lekker om eens een hartig soesje te eten! Ik had vervolgens de tomatenterrine vooraf, gemaakt met gele en rode tomaten, die zag er vooral mooi uit, smaakte prima maar niet heel bijzonder. L. had geroosterde minikaassandwiches met picallily. Vervolgens had ik een lekker taartje van bieten en rode ui met zeer smakelijke sinaasappelcurd en bieslookpannenkoekjes die wel heel erg eiig waren (het leek bijna omelet). L. had een bakseltje met stilton en appeltaartje erbij en bleekselderij en milde radijsjes. Zij was er ook erg enthousiast over. Hierna lustten wij best nog iets toe, want de porties waren daar bescheiden genoeg voor. (Eindelijk!) L. nam
brandied appeltjes met shortbread en heel erg lekker vanille-ijs; ik had 'amandelmarsepeincake' waar geen marsepein op zat (maar misschien erdoor?), hij was wel erg amandelig dus ik vond 'm heerlijk, er zat verder nog yoghurtijs bij en gepocheerde aardbeien eronder. Gepocheerde aardbeien doen me net teveel denken aan aardbeien in de jam, ik vind verse lekkerder. Toch een leuke poging eens wat anders te doen met je aardbei.
Ik geloof dat we hier een pond of zeventig voor kwijt waren samen. (Drankjes waren wederom sap en thee, ofzo.)
De bediening bestond hoofdzakelijk uit een meisje dat "thank you" zei als ze het eerste glas of bord neerzette en "thank you very much" bij het tweede en een man die het grootste deel van de tijd de receptie bemande en slechts heel af en toe iets aan tafel kwam brengen en verrassend grappig bleek voor zo'n verder sjieke en correcte omgeving.
Woensdag hebben we nog geluncht bij
Carnevale. Ik nam daar een soep van de dag (eeuhmmmm, wat was dat ook alweer... tomaat?) en L. de gegrilde haloumi met spinazie en geroosterde tomaat. Leuk, nu heb ik ook eens haloumi geproefd, was voor het eerst. Na nam ik een purechocoladepudding met bessencompote en L. de frambozencrème brûlée (geloof ik... de gerechten beginnen inmiddels een beetje door elkaar te lopen in mijn hoofd
). Lekker gegeten wel maar oei wat had het meisje van de bediening er weinig zin in! Wij willen nog eens terug voor avondeten.
Nog net niet moeten huilen omdat we echt geen tijd meer hadden voor Beatroot. (En ook niet voor Rasa Dering Street, maargoed, we hadden nu een andere Rasa gehad.)
Bij Marks & Spencer vervolgens proviand gaan halen voor de weg terug. Ze hebben daar ik weet niet hoeveel verschillende vegansalades, echt geweldig! Ik stapte met sandwiches en vier salades in de trein terug. Kon niet kiezen.
Ik had een salade met reuzencouscous en o.a. kikkererwten, eentje met pasta en wat groenten (weet even niet meer welke), een met risotto en gedroogde tomaat en een met tarwe geloof ik en groentjes, ananas en een lekkere limoen-chilisausdressing. Ik wil M&S weer terug in Nederland!
Goed, nu heb ik alle smoothies die we hebben uitgeprobeerd en andere drinksels nog niet eens genoemd, maar ik ben al vier uur langer bezig met deze posts dan het oorspronkelijke plan was, dus ik laat 't voor nu maar even hierbij...