Vegatopia Forum

Vegetarisch kookboek van Delia Smith

Offline Selly

• 30.783
Vegetarisch kookboek van Delia Smith
« Gepost op: 27 oktober 2002, 22:58:00 »
Delia Smith, de tuttenkokkin uit Engeland, heeft een nieuw kookboek en jawel, het is een vegetarisch kookboek. Ze heeft vegetarische recepten uit haar vorige kookboeken en 50 nieuwe vegetarische recepten in dit kookboek gebundeld. In Nederland heb ik het boek nog niet gezien, maar in Engeland is ie er al. Ik ga eens informeren wanneer het boek in Nederland komt, het lijkt me wel leuk eigenlijk, ik vind het wel leuk als niet-vegetariers een vegetarisch kookboek maken.
« Laatst bewerkt op: 22 december 2003, 22:51:20 door Sander »
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
vegetarisch kookboek van Delia Smith
« Reactie #1 Gepost op: 02 december 2002, 17:49:00 »
Jawel, ik heb hem nu dus hier naast me liggen:

Delia Smith – Vegetarian Collection

De Engelse kok Delia Smith heeft haar vegetarische recepten uit eerdere boeken gebundeld met nieuwe vegetarische recepten in een kookboek met veel foto's. Delia Smith is in Engeland bekend geworden met haar stap-voor-stap-recepten die ook voor niet geoefende koks te bereiden zijn. In dit boek is dat ook het geval, wat leuk is voor beginnende vegetariërs. Het boek is echter ook interessant voor geoefende vegetarische koks, het boek heeft vaak originele recepten uit verschillende werelddelen, waaronder een aantal echte Engelse gerechten voor in de winter. Er staan klassieke recepten in voor paddestoelenrisotto en guacamole maar er zijn ook originele recepten zoals cakejes van zwartoogbonenpuree met gember-uienmarmalade en gekoelde citroengras- en koriandersoep voor in de zomer.
In de recepten wordt best vaak ei en kaas wordt gebruikt, hoewel achterin het boek een lijst staat opgesomd welke recepten veganistisch zijn, hoewel helaas zonder paginanummer!
Het boek is duur, maar ik vind het wel een aanvulling op het bestaande aanbod vegetarische kookboeken, voor mensen met veel kookboeken omdat er originele recepten in staan en voor beginnende vegetariërs omdat er echt veel recepten in staan waar je een tijd mee vooruit kunt. Op dit moment is het kookboek er alleen in het Engels, maar de hoeveelheden worden ook in grammen vermeld en niet alleen in Engelse maten.

Aantal pagina’s 264
Prijs: € 49.95
Importeur: Van Ditmar
ISBN: 0563488182
,,,,فلافل

herwin

vegetarisch kookboek van Delia Smith
« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2002, 14:54:00 »
hmmm, klinkt interesant, es ff kijken of het misschien bij scheltema amsterdam ligt,

Katleen

Re:vegetarisch kookboek van Delia Smith
« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2003, 17:47:34 »
De Nederlandstalige versie van het kookboek is er en heet ‘Delia’s vegetarische favorieten’. Zoals hierboven al vermeld werd, is het een bundeling van vegetarische gerechten die al eerder in de kookboeken van Delia Smith stonden, aangevuld met nieuwe recepten. Het boek bevat veel klassiekers uit de vegetarische keuken en vegetarische varianten van traditionele vleesgerechten. Recepten voor soepen, voorgerechten, pasta's,  brood en gebak en talrijke nagerechten met fruit maken er een heel volledig boek van.
Behoorlijk veel gerechten bevatten kaas en eieren (typisch voor een niet-vegetarische kok?), wat het boek minder geschikt maakt voor veganisten. Achteraan is er wel een overzicht te vinden van de veganistische gerechten. In de index kan je alle gerechten opzoeken. Het grootste deel is geklasseerd volgens hoofdingrediënt.
‘Delia’s vegetarische favorieten’ heeft een opvallend mooie lay-out en bevat veel schitterende foto’s. Volgens mij vooral geschikt voor mensen die graag één zeer veelzijdig kookboek hebben en bereid zijn om er wat geld aan uit te geven. Voor wie al een behoorlijk stapeltje kookboeken heeft, is dit boek waarschijnlijk wat te duur in verhouding tot het aantal echt nieuwe of originele recepten.

Wie nog meer wil weten over Delia en haar recepten, kan een kijkje nemen op www.deliaonline.com . Onder 'Summer Vegetables' staan negen recepten met foto uit het boek.

Titel: Delia’s vegetarische favorieten
Auteur: Delia Smith
Uitgeverij: Fontaine Uitgevers
Verdeler voor België: Agora Uitgeverscentrum, Aalst
ISBN: 90 5956 011 6
264 p., harde kaft, kleurenfoto’s
Prijs: 36 euro
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2003, 17:56:49 door Katleen »

cake

« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2003, 21:35:04 »
Titel: Delia’s vegetarische favorieten
Auteur: Delia Smith
Uitgeverij: Fontaine Uitgevers
Verdeler voor België: Agora Uitgeverscentrum, Aalst
ISBN: 90 5956 011 6
264 p., harde kaft, kleurenfoto’s
Prijs: 36 euro
Heb ook even getwijfeld om hem te kopen. Maar zag hem wel staan aan 29 euro en iets ipv 36! Koopje dus.  ;D

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2003, 22:25:56 »
ik vind het boek nog steeds geniaal en ik kijk er echt veeel in.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #6 Gepost op: 22 december 2003, 18:45:46 »
Dit boek heb ik vandaag bij Scheltema in Amsterdam voor 19 euro in de ramsj zien liggen (sommigen vinden 19 euro wellicht nog steeds veel, maar het was ooit 50 euro). De Engelse versie dat wel, maar met Nederlandse maten. Een erge aanrader.
,,,,فلافل