Vegatopia Forum

Eindhoven

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
Eindhoven
« Gepost op: 18 juli 2001, 13:48:00 »
Gaat allen eten bij Carioca te Eindhoven!  :hungry:

Edit: lang niet meer zo goed als 'vroeger', maar nog steeds best lekker.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2004, 10:52:20 door Sander »
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Yessica

• 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eindhoven
« Reactie #1 Gepost op: 23 juli 2001, 21:00:00 »
Behalve dat je bij Carioca ook lekker vegetarisch kunt eten, kun je ook door hen feestjes laten cateren. Veel cateraars hebben nogal moeite met het verzorgen van vegetarische hapjes, maar Carioca weet daar wel raad mee.
Inderdaad wel een aanrader!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 06 augustus 2003, 23:58:00 »
wat krijg je er zoal dan?
,,,,فلافل

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2003, 22:12:30 »
Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik je niet kan vertellen wat je er vandaag de dag kan krijgen.

Binnenkort meer op http://www.eetcafecarioca.nl/.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2003, 22:22:10 »
Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik je niet kan vertellen wat je er vandaag de dag kan krijgen.

Binnenkort meer op http://www.eetcafecarioca.nl/.

oke, ik hou het in de gaten  :)
,,,,فلافل

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #5 Gepost op: 01 oktober 2003, 15:08:19 »
Nou, de menukaart staat online, maar qua vegetarische hoofdgerechten ziet het er behoorlijk beroerd uit...  :sadley:

Offline Yessica

• 703
« Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2003, 22:24:54 »
Nou, de menukaart staat online, maar qua vegetarische hoofdgerechten ziet het er behoorlijk beroerd uit...  :sadley:

Shit zeg! Inderdaad een hele achteruitgang  :(
Van de keuze uit vega voorgerechten slaat mijn pretmeter ook niet op hol.
Ik heb er -weliswaar een halve eeuw geleden- toch wel ooit creatievere gerechten op.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7 Gepost op: 21 oktober 2003, 14:22:29 »
heel veel dingen met veel kaas vooral
,,,,فلافل

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #8 Gepost op: 21 oktober 2003, 14:58:55 »

Concludeer je dat na het bestuderen van de menu-kaart, of empirisch ondervonden?  :nosmile:

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2003, 17:51:41 »

Concludeer je dat na het bestuderen van de menu-kaart, of empirisch ondervonden?  :nosmile:

Ja, ik dacht al, ik schrijf het vast niet duidelijk op zo, ik bedoel na literatuuronderzoek.
die Roxy tip van jou was trouwens geniaal, ik moet er nog steeds wat over schrijven onder het onderwerp 'maastricht'.
,,,,فلافل

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #10 Gepost op: 21 oktober 2003, 22:55:29 »
die Roxy tip van jou was trouwens geniaal, ik moet er nog steeds wat over schrijven onder het onderwerp 'maastricht'.

Ik wilde heel toevallig deze avond gaan vragen of je er nog geweest was. :)

Ben benieuwd!

Offline Yessica

• 703
« Reactie #11 Gepost op: 22 maart 2004, 19:23:44 »
Ik ben gisteravond in Carioca geweest, (voor het eerst sinds de verbouwing) en ik moet zeggen, ondanks dat het druk was en er pal naast ons mensen zaten te roken, hebben we daar helemaal niets van gemerkt. Wat dat betreft is het "rookhol" van vroeger helemaal ten positieve veranderd, ook de inrichting is nóg speelser en jungleliger  :)

Het vegetarisch aanbod was wat karig met 2 op elkaar lijkende gerechten, maar wat ik bestelde; een gevulde wrap met groenten, champignons, quorn en een knoflooksausje, was best smakelijk. Voor een gezellig avondje een aanrader, maar verwacht van het vegetarische gerecht zeker geen culinaire hoogstandjes.

Offline Jacqueline

• 309
    • Lifecoach
« Reactie #12 Gepost op: 29 januari 2007, 12:54:46 »
Zaterdag gegeten bij Popocatepetl in Eindhoven. Was best lekker, zo kun je daar alle tortilla-gerechten ook vegetarisch bestellen, dus keuze genoeg.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2007, 12:58:03 door Jacqueline »

Offline Eelco

• Admin
  • 20.664
    • Mijn Homepage
« Reactie #13 Gepost op: 23 maart 2010, 20:43:09 »
Ik mocht in mijn eentje wat in Eindhoven eten (collega's waren moe, druk en zo), dus ik wilde gewoon snel en goedkoop wat snaaien. In de Kleine Berg is een Take a Wok, waar je voor 5,30 een prima noedel- of rijstgerecht met groente kunt krijgen (basis is 4,80, één extra optie verplicht). Het wordt gewokt waar je bij staat (zit) en loeiheet geserveerd. Ondertussen kun je een blaadje lezen (er liggen bijvoorbeeld wat AllerHandes), erg prettig. Vriendelijke bediening. Aanrader dus voor een gezonde, snelle maaltijd zonder poespas.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #14 Gepost op: 24 maart 2010, 13:07:49 »
Ik was gisteren in Eindhoven en wilde ook naar 'Take a wok' gaan, maar we hadden de verkeerde plek in ons hoofd. Zijn bij Indonesia belandt en dat was een groot succes!
We kozen voor het lopend buffet. Daar zaten maar 3 vleesdingen bij, de rest was compleet vegetarisch ( ook de nasi& noedels). Maar ik kreeg ook nog 8 () kleine vegagerechtjes op tafel die ik onbeperkt mocht bij bestellen. Nu ben ik een grote eter, maar dit lukte me toch echt niet. Het was ontzettend lekker en een absolute winsituatie voor de vegetarier! Hulde aan Indonesia ( Jan van Lieshoutstraat, naast de achteringang van de Hema)!!
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

natsuki

« Reactie #15 Gepost op: 19 augustus 2010, 14:24:15 »
Laatst bij Boekencafe Schrijvers in Eindhoven gegeten, ze hebben veel vegetarische gerechten op de kaart staan. Ik dacht dat er 5 of 6 vegetarische hoofdgerechten waren. Ik had pannenkoekjes van kikkererwten besteld. Ik vond het erg lekker en origineel. Vriendelijke bediening ook!

Offline karl

• 6.375
« Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2012, 11:42:45 »
We aten bij Ons in Eindhoven. Leuke zaak met een zeer attente, jonge, vriendelijke bediening en een avontuurlijke, gulle keuken.
Mooie keuze van vijf vegetarische hoofdgerechten.
Vooraf namen we de falafel, drie duidelijk huisbereide grote flappen, opgediend op wat groen en met rozemarijnyoghurt als dip. Dat is beter dan de vettige fabriekssausjes die je er in vele pitazaken bijkrijgt, ikzelf zou nog tevredener zijn met bijvoorbeeld die groene koreander-peterseliesaus van Finjan (Antwerpen) of een sesamzaaddipsaus zoals Libanezen (Al Barmaki, Brussel) die wel geven. Er was een kleine bruschetta met groene kruidenboter, die ik een beetje vreemd vond bij falafel. Het plaatje zou juist zijn met dat plat, Libanees, pannekoekachtig brood. Ook een leuke rauwkostsalade van bijvoorbeeld tomaat en komkommer zou bij dat droogs van de falafel niet misstaan. (Bij El Warda in Antwerpen zijn de begeleidende kleine hapjes subliem en talrijk.)
Als hoofdgerecht een smakelijke, hartige currie en twee grote met allerlei groenteblokjes van courgette, selder, aubergine, wortelen gevulde koolbladeren. Die laatste in een lekkere limoenbotersaus, dus een prettige zure toets. Een gepofte aardappel erbij, ik denk wel opnieuw met die rozemarijnyoghurt van de falafel. Men moet opletten een smaakmaker niet te dikwijls te laten terugkomen, een pruimenchutney (bijvoorbeeld bij krabbeignets, vreemd?) is ook nogal present op de kaart.
Er is geen wijnkaart, wat ook niet hoeft in een zaak zonder kapsones. (Hoewel dit type zaak met een veel betere dan doorsnee-keuken in België wel meestal een kleine wijnkaart zou hebben.) Maar de witte Spaanse macabeo van het huis was heel aardig, droog en toch smaakvol.
Hoewel het opperste culinaire raffinement niet wordt nagestreefd is het eten smakelijk, gezond en lekker en de sfeer zeer vriendelijk en prettig.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2012, 11:57:16 door karl »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17 Gepost op: 23 juni 2012, 10:57:10 »
Gister gegeten bij restaurant Ons in Eindhoven.
Dat was lekker!
Je kunt kiezen uit maar liefst 5 vegetarische hoofdgerechten en die waren ook nog origineel. Ik nam de aubergine/oesterzwamkroket met curry van aardappel, knolselderij en kousenband (15,50). De kroket had een wat stevige ragout, maar was lekker van smaak en de curry was geweldig lekker, vooral de groenten erin waren supervers. Ipv kousenband waren er heel erg lekkere sperziebonen en peulen met echt heel veel smaak. Ook aardige bediening.
,,,,فلافل

Offline karl

• 6.375
« Reactie #18 Gepost op: 23 juni 2012, 21:18:45 »
Ja, het was ons ook bevallen bij Ons. Een zeer mooie keuze aan originele, vegetarische gerechten en een vlotte, vriendelijke bediening zonder kapsones.

Offline niewied

• 1.930
« Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2013, 10:42:56 »
Gisteren 18 januari 2013 gegeten in Berlage, Kleine Berg Eindhoven.
Veel veggie op de lijst. We namen meze, tapas, een salade en een groot gerecht met gevulde filodeeg garni.
Smakelijk eten daar, veel wijnkeus.
Ons en café/rest Wilhelmina zijn annexen van Berlage.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank