Vegatopia Forum

Terschelling

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Terschelling
« Reactie #40 Gepost op: 22 september 2005, 21:00:32 »
Overigens kun je voor 99 euro excl  2 nachten hotel en fiets krijgen.

Offline Nick

• 578
« Reactie #41 Gepost op: 24 september 2005, 11:28:42 »

Sorry, maar deze zin begrijp ik helemaaaal niet.  :P
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Nick

• 578
« Reactie #42 Gepost op: 24 september 2005, 11:29:55 »
tenzij het in de NL herfstvakantie is, dan wordt het denk ik weer moeilijk.

En... wanneer is het herfstvakantie in Nederland?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #43 Gepost op: 24 september 2005, 19:05:47 »

Sorry, maar deze zin begrijp ik helemaaaal niet.  :P

Ecxl staat voor exclusief, oftewel er komen nog extra kosten bij (toeristenbelasting en boekingskosten geloof ik).

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #44 Gepost op: 24 september 2005, 21:32:32 »
tenzij het in de NL herfstvakantie is, dan wordt het denk ik weer moeilijk.

En... wanneer is het herfstvakantie in Nederland?

http://www.minocw.nl/onderwijs/vakanties/datums.html#2005
tussen 15 en 30 oktober dus
,,,,فلافل

Offline Nick

• 578
« Reactie #45 Gepost op: 26 september 2005, 11:02:20 »
Bedankt allemaal maar ik denk dat de waddeneilanden voor een andere keer zullen zijn. Blijkbaar kan je na september niet meer eilandhoppen en dat was wel de bedoeling.  :(
-- Bradley

Offline Nick

• 578
« Reactie #46 Gepost op: 28 september 2005, 08:39:40 »
Het gaat misschien toch nog lukken. Straks informeren we hier http://www.andersreizen.be/template.php?id=contact eens.
-- Bradley

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #47 Gepost op: 29 september 2005, 17:53:04 »
Altijdwad is inderdaad leuk pensionnetje bij Elly, ze heeft een tuinhuis achter in de tuin erg romantisch. Qua hotel vind ik hotel Buren in West terschelling ook wel goed: best goedkoop familiehotelletje.

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #48 Gepost op: 29 september 2005, 17:53:39 »
wij hadden hier overigens twee jaar terug in november nog voor de kerst kunnen reserveren

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #49 Gepost op: 29 december 2005, 20:24:39 »
Woepie de poepie, net 2 daagjes op terschellie geweest, wat een bergen sneeuw, het leek Oostenrijk wel!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #50 Gepost op: 11 juni 2006, 15:14:01 »
Net weer terug en dit keer 'maar' 1 keer uit eten geweest.
De Koegelwieck zit in Hoorn en combineert eilandproducten met een Ierse inslag.
Mijn tafelgenote was weg van haar bierbeslag paddo's, terwijl ik het mosterdsoepje met cheddar met smaak verorberde.
Bij de vegetarische groentespies (goed knapperig en niet te vet) in bierbeslag kreeg ik een beetje (m.i. te) zware donkere saus, die mijn tafelgenote herkende als zijnde jachtsaus. Leek mij op basis van vleesbouillon.
Gelukkig zijn ze wel heel vriendelijk om bij de keuken voor de zekerheid te checken of iets er wel of niet inzit en of ze het eruit kunnen laten.
En met de royale porties van zowel de voor-, hoofd- als bijgerechten, scoort het bij mij een ruime voldoende.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #51 Gepost op: 17 juni 2007, 15:20:28 »
Wederom de Koegelwieck bezocht en het was ook nu weer lekker.
Mijn voorgerecht was een Ierse aardappelsalade. Toen ik vroeg of die zonder vlees kon, verdedigde de serveerster dat het gerecht zonder vlees niet tot z'n recht zou komen. Terecht dat je je gerechten wil verdedigen, maar als ik uitleg dat ik ziek word van varkensvlees dan vind ik het toch iets minder als mijn croutons er naar smaken. Verder wel erg lekker.
Helaas waren de groentespiesjes van de kaart, maar er zijn twee vegetarische hoofdgerechten op de kaart. Ik ging voor de quiche. Ik was vergeten na te vragen of er champignons in zaten, dus ik heb er uiteindelijk weinig van gegeten, maar het was prima verzorgd.
De toetjes zijn heerlijk.
De voordelen hier zijn dat je veel bijgerechten krijgt van groenten en alles van verse en hoge kwaliteit is.

Hotel Bornholm heeft op zaterdagavond een lopend buffet met kaartjes waar op staat welk gerecht het is.
Vlees en vis voeren de boventoon. De eerste bak groenten die ik tegenkwam was belegd met ham. Bij de salades was het even uitvissen welke wel of geen vlees of vis bevatten.
De run op de toetjes was zelfs eng, ik werd bijna van de sokken gelopen door diverse oudere heren en dames.
Ik denk dat er op het eiland genoeg andere tentjes zijn waar je uitgebreider vegetarisch kan eten...

De Drie Grapen heeft nog steeds dezelfde lekkere patat :)

Rederij Doeksen heeft op de boot sajoerakroketten :cheer:

Inge

« Reactie #52 Gepost op: 05 mei 2009, 09:40:23 »
Update over lekker vegetarisch eten op Terschelling:

voorjaar 2009:

de 3 grapen in midsland noord serveren gevulde omelet, gebakken brie met cranberries en iets van een groentetaartje.

de mexicaan ernaast heeft vegetarische taco's en burito's. niet heel bijzonder, maar wel prima te doen. helaas zit je (als je in de buurt van de keuken zit) wel in de lucht van het vlees op de bakplaat, ze doen namelijk nogal veel met spare-ribs en steaks.

in hoorn zit n tapasrestaurant met een aardig vegetarisch aanbod (geitenkaaskroketjes e.d.), ook het tomatenbrood met schapenkaas vond ik een aanrader.

WAZ (strandtent bij west aan zee) heeft spinazie-kaas kroketjes en nog wat leuke vegetarische snackjes, maar de bedieninig was erg arrogant (hoort zeker bij een hip-en-trendy strandtent...)

onze aanrader van dit weekend Terschelling: de heksenketel in west: welliswaar maar 2 vegetarische gerechten op de kaart, maar wel echt goed! Mijn man had o.a. bladerdeeg met geitenkaas en honing, ovenschoteltje met tomaat en mozerella, maiskolf en risotto. ik ging voor de kaasfondue: lekker pittig, met voldoende warm stokbrood, koude en warme groente en fruit om te dopen. jum! daarnaast hebben ze ook een uitgebreide saladebar, met o.a. nootjes en feta als toppings. en niet te duur: prima dus.

Daarnaast: voor een lekkere witbier en vers "pluk"brood met aiolie/tapenade ga je naar de walvis!

als laatste: in midsland zit een winkel met biologische producten en er zitten 2 biologische schapenboerderijen op het eiland, de zeekraal heeft erg lekkere knofllok-schapenkaas en verkoopt ook zelf gemaakt ijs van schapenmelk...

Offline Vega-Robbie

• 144
« Reactie #53 Gepost op: 15 juni 2009, 00:14:18 »
@ Inge:  zat er in jouw schaaltje met boontjes en bloemkool geen varkensspekjes overheen. Bij mij wel afgelopen weekend! ??? :P :'(

Heb bij het bestellen aan de serveerster gemeld dat ik steng vegetarier ben en ook geen kaas wilde (omdat niet duidelijk was of het dierlijk gestremde kaas was).

Dus besteld:
- vers geperste sinaasappelsap (dit heeft De Heksenketel niet, maar wel een flesje van Royal Club ofzo)
- bord friet
- warme groenten
- saladebuffet

Na ruim een uur wachten en enkele klanten die boos het restaurant verlieten omdat het wachten hen te lang duurde, werd er geserveerd.
Gelukkig zag mijn vriendin het meteen, anders had ik nu een stuk varken in mijn maag gehad.

Als troost kregen we een koffie en thee namens het huis. :P

In 2006 had De Heksenketel een echte vegetarische maaltijd met maar liefst drie stuks vegetarisch schij (vleesvervanger). Dat was echter zo veel dat zelfs ik (veel-eter) het niet op kon.

De jaren erna kwam het stoofpotje met kaas dat je ook zonder kaas kunt bestellen.

Een goed alternatief dat ons goed is bevallen en zeker voor herhaling vatbaar is, betreft hotel-restaurant Zeezicht in West-Terschelling:
- echte vegetarische maaltijd (uientaartje met veg. kaas)
- vers geperste sinaasappelsap.

Anga

« Reactie #54 Gepost op: 02 mei 2010, 20:47:16 »
Dank aan alle voorgangers, we kwamen heel wat genoemde namen tegen tijdens onze paar dagen op Terschelling.
Ons is tapasrestaurant de Reis (Hoorn) zo goed bevallen dat we er de volgende dag nog een keer zijn gaan eten; 10 vegetarische opties, alles bijzonder smaakvol, sfeervol aangekleed, gemoedelijk al hebben ze heel wat plaatsen. Dus zeker een aanrader! http://www.tapasopterschelling.nl/

« Reactie #55 Gepost op: 16 december 2012, 17:20:23 »
Weet iemand of de supermarkt in midsland vegetarische bio kaas verkoopt?

brenda_lelie

« Reactie #56 Gepost op: 16 december 2012, 17:22:43 »
Er staat me iets bij van een klein biologisch winkeltje in Midsland...

edit: http://www.pieterpeitswinkeltje.nl/producten.html

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #57 Gepost op: 16 december 2012, 18:40:56 »
Wat Brenda zegt, daar is het sowieso. Hele vriendelijke dame die je precies kan informeren welke van de kazen geschikt zijn en er zijn ook veel andere eilandgoodies te scoren.
De super in Midsland is de Coop trouwens. Verderop in Formerum heb je een Jumbo, die heeft dacht ik ook wel wat en het is niet ver fietsen.

Overigens was de kokkin van 't Golfje onlangs te zien in Menu van Oranje op SBS 6. Dat restaurant heeft m.i. het leukste menu, want het is creatief, origineel en genoeg vega keuze. Het is wel wat aan de prijs, maar wel kwaliteit.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #58 Gepost op: 16 december 2012, 18:46:47 »
Overigens was de kokkin van 't Golfje onlangs te zien in Menu van Oranje op SBS 6. Dat restaurant heeft m.i. het leukste menu, want het is creatief, origineel en genoeg vega keuze. Het is wel wat aan de prijs, maar wel kwaliteit.

Ja, dat ziet er goed uit zeg, met een hele vegakaart: http://www.restaurant-tgolfje.nl/vegakaart.pdf
,,,,فلافل

« Reactie #59 Gepost op: 18 december 2012, 11:25:01 »
@ Selly: ziet er goed uit die kaart. Als ik zaterdag in midsland zit, ga ik mijn ouders maar eens proberen over te halen om daar te gaan eten. ;D