Wederom de Koegelwieck bezocht en het was ook nu weer lekker.
Mijn voorgerecht was een Ierse aardappelsalade. Toen ik vroeg of die zonder vlees kon, verdedigde de serveerster dat het gerecht zonder vlees niet tot z'n recht zou komen. Terecht dat je je gerechten wil verdedigen, maar als ik uitleg dat ik ziek word van varkensvlees dan vind ik het toch iets minder als mijn croutons er naar smaken. Verder wel erg lekker.
Helaas waren de groentespiesjes van de kaart, maar er zijn twee vegetarische hoofdgerechten op de kaart. Ik ging voor de quiche. Ik was vergeten na te vragen of er champignons in zaten, dus ik heb er uiteindelijk weinig van gegeten, maar het was prima verzorgd.
De toetjes zijn heerlijk.
De voordelen hier zijn dat je veel bijgerechten krijgt van groenten en alles van verse en hoge kwaliteit is.
Hotel Bornholm heeft op zaterdagavond een lopend buffet met kaartjes waar op staat welk gerecht het is.
Vlees en vis voeren de boventoon. De eerste bak groenten die ik tegenkwam was belegd met ham. Bij de salades was het even uitvissen welke wel of geen vlees of vis bevatten.
De run op de toetjes was zelfs eng, ik werd bijna van de sokken gelopen door diverse oudere heren en dames.
Ik denk dat er op het eiland genoeg andere tentjes zijn waar je uitgebreider vegetarisch kan eten...
De Drie Grapen heeft nog steeds dezelfde lekkere patat
Rederij Doeksen heeft op de boot sajoerakroketten