Vegatopia Forum

Falafel

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

noesj

Falafel
« Reactie #60 Gepost op: 02 juli 2002, 10:46:00 »
Dat wazzik. Bij de Falafel King is da.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Falafel
« Reactie #61 Gepost op: 02 juli 2002, 10:51:00 »
Dat gaat in ieder geval niet op voor de Falafel King in Utrecht, want dan is Falafel Dan in Amsterdam zelfs nog lekkerder.

Hmmm. Er bestaat volgens het telefoonboek geen Falafel King meer in Utrecht, maar wel een Falafel Fun. De fun is zeker dat het stiekum gewoon shoarma is.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Falafel
« Reactie #62 Gepost op: 02 juli 2002, 10:54:00 »
Wil ik ook nog even zeggen dat de allerlekkerste falafel zelfgemaakte falafel is! Alleen jammer dat het zoveel werk is om zo'n complete saus- & saladebar aan te leggen, dus dat laten we dan meestal ook maar achterwege.
“it's strange how life makes sense in time...”

noesj

Falafel
« Reactie #63 Gepost op: 02 juli 2002, 11:11:00 »
Heb ook wel eens zelf falafel gemaakt, alleen hadikde balletjes te lang in de frituur laten zitten en toen waren ze te hard geworden. Tot een tweede poging is het tot nu toe nog niet gekomen...
Maar wie weet, in de nabije toekomst....

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Falafel
« Reactie #64 Gepost op: 02 juli 2002, 11:12:00 »
Quote:

Op 2002-07-02 11:11, schreef noesj:
Maar wie weet, in de nabije toekomst....


Woensdag Falafel-dag!
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Marcello

  • ***
  • 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
Falafel
« Reactie #65 Gepost op: 17 augustus 2002, 22:12:00 »
Je komt A'dam binnen via het Centraal Station en wat zie je op het plein? Yes!

Amber

Falafel
« Reactie #66 Gepost op: 17 augustus 2002, 22:32:00 »
heb vandaag voor het eerst falafel gegeten. Het leek op het eerste zicht nogal droog, maar toen ik ervan proefde...Hmmmmmmmmm!! Hemels

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
Falafel
« Reactie #67 Gepost op: 17 augustus 2002, 22:45:00 »
Quote:

Op 2002-08-17 22:12, schreef Marcello:
Je komt A'dam binnen via het Centraal Station en wat zie je op het plein?



Eh... junkies?
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Falafel
« Reactie #68 Gepost op: 18 augustus 2002, 04:08:00 »
En dealers met nepdrugs.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

lemonneke

Falafel
« Reactie #69 Gepost op: 18 augustus 2002, 11:25:00 »
kmoet dat ook eens proberen, na reeds een viertal maand vegetarier wil ik wel eens iets nieuw proberen

herwin

Falafel
« Reactie #70 Gepost op: 18 augustus 2002, 13:23:00 »
de lekkerste en beste falafel is MAOZ, ( my opinion of course,..), waar ze de balletjes voor je neus maken, vriendelijke bediening, saladebar waar je echt zonder gezeur wel drie keer van kan opscheppen, en natuurlijk MAOZ is helemaal vegetarisch. Falafel Dan,..euh, beetje shitty bediening, de falafel boy liet me zonder pardon wachten om uitgebreid en klef met MIJN  vriendin te gaan klessebessen,..en Falafel Dan is ook the place to go voor "lekere "( cinis (hoe schrijf je dat nou,..?)  bedoeld) shoarma,...liever dus naar maoz

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Falafel
« Reactie #71 Gepost op: 26 januari 2003, 14:25:33 »
Van de week zelf falafel gemaakt. Heel erg geslaagd!

Kikkererwten weken en pureren. Voeg eraan toe wat sojamelk vermengd met kikkererwtenmeel. Beetje sojaroom, olie, teentje look, (kruiden)zout, peper, cayennepeper, komijn, bieslook, koriander.... mengen en eventueel meel/sojamelk toevoegen totdat het een plakkerig kneedbaar geheel is. Balletjes ervan draaien en frituren in hele hete olie. Ze zijn hard van buiten en zacht en gaar van binnen. Wel ietsjes droog. Erg lekker ook met zelfgemaakte knoflooksaus en sla.
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2003, 18:10:14 door Annemieke »

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Falafel
« Reactie #72 Gepost op: 26 januari 2003, 17:54:18 »
Heb je ze eerst nog in de koelkast bewaard of direct in de frituur? Bij mij hebben die dingen altijd de neiging uit elkaar te lazeren.
,,,,فلافل

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Falafel
« Reactie #73 Gepost op: 26 januari 2003, 18:11:18 »
Heb je ze eerst nog in de koelkast bewaard of direct in de frituur? Bij mij hebben die dingen altijd de neiging uit elkaar te lazeren.

Direct gefrituurd. Er was ab-so-luut geen sprake van uit elkaar vallen!! Ze plakten juist enorm. Wat doe jij anders dan dat ik gedaan heb dan?
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2003, 15:05:24 door Annemieke »

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Falafel
« Reactie #74 Gepost op: 26 januari 2003, 21:55:17 »
Hmm, in mijn recept doe ik vanalles anders, ik ga dat van jou wel eens uitproberen binnenkort!!
,,,,فلافل

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Falafel
« Reactie #75 Gepost op: 05 februari 2003, 12:02:21 »
mijn falafelkennis is nog wat beperkt,
bij ons thuis aten wij vroeger wel een gehaktballetjes in veel tomatensaus, zou je ipv het gehaktballetjes ook falafelballetjes kunnen gebruiken?
zijn de balletjes erg droog?
zij de balletjes ook in een pan te bakken?
kan je ze beter los naast de saus geven?
Zo.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Falafel
« Reactie #76 Gepost op: 05 februari 2003, 13:30:34 »
mijn falafelkennis is nog wat beperkt,
bij ons thuis aten wij vroeger wel een gehaktballetjes in veel tomatensaus, zou je ipv het gehaktballetjes ook falafelballetjes kunnen gebruiken?
zijn de balletjes erg droog?
zij de balletjes ook in een pan te bakken?
kan je ze beter los naast de saus geven?

Falafelballetjes zijn erg lekker als je ze eet in pitabroodjes met wat sla erin. In tomatensaus lijkt me erg zonde. Wel kun je er een soort tomaten/sweet chili saus bij maken om in het pitabroodje te kwakken. De saus kun je er inderdaad beter naast geven.
Droog? Mjah, de balletjes van mij enigzins wel. De laatste keer waren ze al wat minder droog dan de eerste maal dat ik ze maakte... maar als je gewoon een falafelmix koopt dan zijn ze precies goed.
Bakken in de pan kan wel, alleen duurt het dan wel een stuk langer dan als je het in een laag olie bakt of frituurt.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Falafel
« Reactie #77 Gepost op: 05 februari 2003, 17:18:04 »
mijn falafelkennis is nog wat beperkt,
bij ons thuis aten wij vroeger wel een gehaktballetjes in veel tomatensaus, zou je ipv het gehaktballetjes ook falafelballetjes kunnen gebruiken?
falafel is kwa consistentie het beste te vergelijken met een kroket: knapperige korst, zachte vulling. heel anders dus dan een gehaktbal. het lijkt mij niks voor in tomatensaus voor bij spaghetti ofzo...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Falafel
« Reactie #78 Gepost op: 05 februari 2003, 17:28:35 »
Maar de ingredïenten zijn ong. dezelfde als voor humus ???
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Falafel
« Reactie #79 Gepost op: 05 februari 2003, 19:36:14 »
Maar de ingredïenten zijn ong. dezelfde als voor humus ???
ja, kikkererwten. maar in het ene geval worden ze vermalen en tot een deegje gemaakt waarvan balletjes worden gemaakt die gefrituurd worden, en in het andere geval worden ze gekookt en gepureerd tot een spread...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.