Okay, ik ben nu zo een 2,5 jaar Veganist ... nou ja ik ben eerst als vegetariër begonnen die langzaam Veganist werd. En op zijn tijd maak ik wel eens Veganistische kaas, en één van de ingrediënten is een kleine hoeveelheid Dijon Mosterd. Nou had ik gisteravond een vriend op bezoek die ook Veganist is, en ik had die kaas gemaakt de dag er voor. Hij vroeg wat er allemaal in zat, en toen ik liet weten dat er Dijon Mosterd in zat wilde hij het al niet eten.
Hij liet mij weten dat er Witte wijn azijn word gebruikt bij het maken van Dijon Mosterd. Hij vertelde mij dat Mosterd soorten waar Rode/Wite wijn azijn opstaat als één van de ingrediënten, niet geschikt zijn voor Veganisten? Normaal gesproken denk ik dat ik goed op de labels kijk ... maar in dit geval weet ik het niet. Blijkbaar word er volgens die vriend van mij bij het maken van wijn bepaalde ingrediënten gebruikt die van dieren afkomstig zijn?
Ik heb nooit van wijn gehouden dus toen ik Veganist werd heb ik mij nooit verdiept in wijn. ( Zelfs daarvoor al niet. ) Dus ik wil vragen of dit klopt, en zo ja weet iemand welke mosterd dan wel geschikt zijn voor Veganisten?