Op de VeggieWorld heb ik een pakje Bedda vegan feta meegekregen om te recenseren. Vanavond had ik zin in wat kerstomaatjes en olijven en zag de verpakking, dus bedacht ik dat het een mooi moment was om te testen. Bij het openen van het bakje kwam me een geur tegemoet die ik niet kon plaatsen, niet onaangenaam, maar gewoon onbestemd.
Ingrediënten: water, geraffineerde kokosolie (22%), gemodificeerd zetmeel, (aardappel, tapioca), zeezout, aardappelproteïne, olijfextract, aroma.
Tja, zo smaakte het ook. een blokje zoutig zetmeel. Voor de voedingswaarde hoef je het beslist niet te eten en voor de smaak al helemaal niet. Met feta heeft het product mijns inziens niets te maken. Verstopt in een goede dressing heb je wat witte blokjes, als je vindt dat die per se in een Griekse salade horen, maar gooi er dan liever wat extra olijven of ingelegde pepertjes door. Of desnoods zelf gemarineerde tofu, dat is ook wit, heeft een aangenamere textuur en bovendien voedingswaarde.
Ik heb de producent beloofd alleen een recensie op de site te zetten als ik enigszins enthousiast was. Die recensie komt er dus niet, ik hou het bij deze forumpost. Zijn er hier mensen die de Bedda vegan feta wél geslaagd vinden?
Ik heb ook nog een pakje met plakjes vegan Goudse kaas meegekregen. Daar zal ik me binnenkort ook aan wagen
.