Gisteren heerlijk gegeten in de Kop van 't Land in Dordrecht. Op maandag is daar altijd een proeverij; een verrassing van tien kleine tongstrelende gerechtjes. Het was ons huwelijksdiner, en alhoewel er slechts 3 vegetariërs waren (inclusief mijn man
en ik) heeft iedereen heerlijk gegeten. Zelfs de meest verstokte vleeseters waren enthousiast.
Ik hoop dat ik nog kan herinneren wat er allemaal op tafel kwam (ik weet sowieso niet meer welke sausjes, smaakmakers e.d. er allemaal bij / doorheen zaten, het smaakte allemaal perfect in ieder geval):
- toen de gasten arriveerden stonden er schaaltjes met amandelen en met zwarte olijven op tafel
- lekker bruin brood met roomboter en een tapenade van tomaat en zonnebloempitten
- een glaasje laagjesgewijs gevuld met avocado, tomaat, rucola, blokjes rode biet en pijnboompitjes
- een schaaltje met een artisjokhartje en een kwarteleitje waarover verse truffel geraspt was
- een pastaschelp gevuld met spinazie en blauwschimmelkaas en een sukje gebakken bindsla
- tomatensoep met mascarponeroom en basilicum
- canneloni gevuld met portobello
- gebakken aubergine met mango
- een schaaltje van bananenblad gevuld met rijst en daarbij een stukje gebakken paneer, een soort 'soep' van rode linzen met daarin een rodelinzenballetje
- bloedsinaasappelijs met stukjes rode grapefruit en wat geroosterde amandelen
- panacotta met verse vijg
- tiramisu
Het was - zoals altijd - tot in de puntjes verzorgd. Mooi opgemaakte borden en schaaltjes, verse bloemen uit eigen tuin op tafel, twee aardige dames in de bediening. Onze complimenten aan de eigenaars Liesbeth en Ewout, die samen met onze gasten van ons huwelijksdiner een echt feestje hebben gemaakt. We hebben echt genoten!